Yar Sy İs m sistemin sınıf teza- dı, bugün ci Avrupa'- yı alâkadar iv emektir e yal nız oralara has b Fakat, bu ti ve ri bü- Bir ta- a in ileri milletler, bir tarafta Gihüri nizamı, buhranm eşiğine Xa- dar ia e ye Bu insanlar yi edile va le, e kreşe lil şe, ime ile, İstismarcının ke di işini in b ia mmül edilm. bir yül Mİ Kurt 1 orlar. u emleketler için e iktsadi i is- si elde etmek, yani, yeni ve mu: teki e en kısa zamanda etinde sana i. Bugün, en kuvvetli viüstem az bile, kıp siperi göstermi Amerika “haric ez meclis,, me nhiliyai nu (Bir makale serisidir.) istihlak eri birer birer te- mizlemek, bı yerine li istihlak emtiasının memlekette' yı bl ikame y. hiç olmazsa on sene için, inni sI- ek lâzımdır. luyor ve müstemleke ik- dan m ai ei ie tısadiyatına geçmek -| millet için, hem milli iki hem ahrum, geri in e eyi yiyip eyi giyin Bul ran, e Ya lay a-| sızdır. Bu iki arzudan biri, "üze dedi, 25 milyonu v yi. işsiz| ri uğruna feda edilecektir. ler sinde yalnız bir taraflı Şüphe yok ki, en geri pazar bir müşahedesidir. Dünya: E ikin-| şartlarından en ileri evsaf ile i Se — ei keyi vardır ki, bu-| lenmiş bir içpazar mekanizmasına ıpları, mere — geçmek için, düpedüz feragat bir rl ani ai ede kâfi değildir. Bilgi, en azami “ 14 milyon, rakama dn el emek ve PLAN, şarti Garpta dahildir. Tekniğin yi ç | ileri iktisat bünyeleri, me? plân- milletin elinde toplanmış olması, | sız, fakat bünyevi bir seyir takip bu bir milyar insanı, Roma devri- 52 erek ve geniş imkânlar bularak nin geri rr il umyalamış- ii etmiştir. Serbest pazar, o ır. Bu bir milyar insanı, mevcut| bünyelerin başlıca gıdasını teşkil inişi ir, albuki, bugün, mez Ee A milletler, he er eyden evel, ire e e ve serbest reddetme- A Vani, başlangıç m ilmi muütalar, başl ıstisi ar tarikı ile Sayi ayık > ğil, kendimizi istismard. armak tarikr ile sanayi kurmayı SUK oruz, Yirminci asrın bidayetinde ve büsbütün değişmiş şa karşı- muhafaza hususunda müşkülat çekmektedirler. Bugünün şartları eri sermayenin terakümü için ancak bir tek yola müsaade et- mektedir. Bu yol, içpazarın işlen- mesidir. Gerek e erika, rek idir e maye rm e eyi istihsal Ki eyi bir satış nisan nuna <bağla- mak ve atını azami derecede a bilmektedir. Geçen asrın bidaye-| ş, tinde, m terakümü, başki Esi edilirdi. iii geye Er diş 'n ve mak şartı ile mina Mili istiklal m bir millet al isti ye e Plânı al ların e et el ii temerküz et- mesi, eileri bir ilde a “ il Hiyiia See k ilk vi ir, istiklallerine a ğe ç viştiree € toptan e HAKİMİYETİ MİLLİYE MÜŞAHEDE — MÜTALEA. e GÖNÜL NKILAŞINA DOĞRU. evleri 5 şubattan ie ai başlanacak. Bu evler mil- EB, inkılâp kültürüne iz ğ - KUZ KOLDAN ü Edebiyatın bnioriluğum, e kol nizamı bizans musikisi Anadolu'n nun e olan Milli sporum içimde lâzım gelen tacir. Köylüye Efendice Efendi - muamelesi edecek. ii kültürün olan Si Ye ula: aştıra Ama biz atala- rın KE değin lee ar diyeme- inde bunun gibi ile diki gibi kötü görenler: a düşü- nenler, ruhları ik ve ko- uk ol anlar yok miydi sani "olsayla bulsayı,, söyliyen ata eminim ki idealizmanm ne oldu- ğunu bilmiyordu. Olsayla pre mutlaka ve mutla! vasi bi yi ara mene idealizma derler. evleri iste ie mevcut ide- en idealistlerini sö ye- cek ve dediğini yapacak. maneviyatta da Mi : Tuk vardır ve en Bunları sunun ii a | Va ekilen miş! de, el bi e ri ise, biraraya gel- alar, seler e-| A ii 'nin ram iltizam Tarih Tetkikleri. / İKİNCİ KANUN Macarların Aslı, arların aslı hakkınd e N » a yeyi ya e la ortaya atarak hararetle dafaa eden âlim Vamber y'dir. mbery bu noktayı ileri sürdüğü vakit kasma a CZ çıkmış ve aralarında mi e el Ta kat irin aslını Fin - Ugor olarak kabul tmekte idi. Son zamanda M A birçok tarihi e or oymaktadır. Kon e an Türk ziline: —— bunun aksini iddia mekte de ekser ire etmek! olup Macarli oğrudan çi Si Türk sından olarak kabul ct- Ri tedir iğ efân umumiyesi bu) 2 mesele çekil tenvir için mese leyi esasından alark tetkik et ği mü ö iki ürk olduğ! u, lisaniyat ani ise Fin - dermişti. Artık taç di Zichy| kabul eden bir hüküm, darı Hüseyin NAMIK carlardan bahsederken Macar ismi yerine daima Türki ismini kulla- nır, Bi üküm muhafaza arlar bulunuyor- inde Bizans ordusu a DADARANARII üzerine yürüdü- vakit Bizans ordusunda 84 ma- b Gi banu urası a a esçe malümdur ki. Macar krali tacmın alt ta- rafında ”Türkiya kıralı Gâza,, ya- zılıdır. se NA Mana ibare yi havi tacı Bizaı mparatoru ükas Macar ri ler a'va gön gönderdiği ii arı old lanan, sarayın. car ismi yerine Türk ni si ası bu av vwmin bu isimle heee âfidir. eliz ş ki Bizans alimi <i Bu bütün Macar alimlerinin de kabul ve tasdik ettiği gibi o zamanlar Macarları türk diye tanımakta idi ler. EA t Macarların Türk diye ta- nmması bunların hakikaten türk n orum:| o) e delalet eder mi? İlim Halkevcileri yolların. astlı- Tör olduğunu e haddi zatinde en ince meseleleri acakları engellerin neler ve kim-| Filhakiyka Ugor'ları! Türklü kle ve her 0k ai nazarı, nazırı itibare le oduğunu bilivor. Düsmanın ve | olan Bi e ayy ettik) almak mecburiyetinde olduğı se Bm bil an ten un! i de| dan böyle bir sile karşı da ei a a sayi bir a simi se e muarız | vermek lâzım sudur. Bütün yapılan e iş ların ısrarı meseleyi gittikçe alev. 1 Bülhi kiyxa biliyoruz; ki Türke #imdi de KAPA e lendirmektedir. rin hâkim olan cemaat rin di is I Meseleyi e noktai nazarın-| mini kendisine tâl a da e gen dan tetkik eder isek vesikaların| tesmil ederdi. Hunlara vAbi olduk e alım teri ve İma laç karşı li lisancrların |larından dol 1 Bulgarlar vara nu ısrarına hayret edebiliriz. Fa-| Jar, Ugor'lar ve daha diğer kavim kat tabiin yardımcı ilmi olan lisa| ler hep Hun ismini almışlardı. Bi- i Fıkra, naenaleyh T in a ld sai ÜSTAT lığın bahtiyarlığı nam ve hesabı- ların r ku. ğ, alledilmiş olacak eri tatlı bir yumşaklıktı. Ne bu- leli went cihan ihtiğli-) 74 “ö m, ne de böyle bir hit nee i Ja karşılaşan adam hiç bir kü nin ikinci ana -prensipine: ileri, çekmezler; Üstat diyen de üstat tekniğin geri tekniği tasfiye et- “ Me farksızdırlar. mesi. kat dikkat edilecek bir nok- Burhan ASAF. ta var iv da, hakikatte, hiç kim- (Devamı yarına) | senin, samimi olarak, hiç kimseyi üstat tanıyamadığıdır. Üstat, eyi, | RR A fakat kimin ve neyin üstadı? Bu sualin önü zgâ te- bessüm dudakları dolaşır: Bir avu ei katı, bir mimarı, bir doktoru, bir on kişi günde 5 kuruş. mi kaç ilim senede 90 milyon Bira! toplan, Milli b ruf 3 30 milyon liradır. Öyle ise, ilk hedef: Mili bankalarımızdaki sarruf hesaplarının yekünu! ta- -| bir sene içinde 90 milyon Yiraya karmaktır. Vatandaş! Tasarruf et! Milli İktısat ve Tasarruf emiyeti, mu? Yoksa hepsi ayrı ayrı birer üstat mı? Bu kelime yalnız kalsaydı e erieiye m tu. Lâ- kin liyakatten ve kıyme: en şüphe hissi, "bu gizli li yılan, ike igi- h mes- dudaklarda Zi kâmlk teke önünde Biz haki K? Hstatldrın Bini Farzımuhal ii olmi bir işi mahkümdu e e ele me (636: Üs i (idi niyat tetkiklerini de daima nazarı ede ru VLİ inci Les ii e Avrupa ya getiren mesir hükümdar Ar- pad'ın muasırı i Kendi ağla Arpad'ıa ve pes hükümdar 2 kya m malümat almıştı. . Bu dir yazmış olduğu ee va. p ANKARA'DA ANADOLU MAARİF KÜTÜPHANESİNDE in Gençlik ve halk terbiyesi hayatının Kızıl Fırka nın En Eyi Tahlili. yi vu! rından dolayı Mi a bu mi alması itimal “dahilinde e bilirdi, Halbuki Bizans menabiind. tamamiyle müstakil ni arap ve acem membaları da ze sini “| Türk isi miyle yadetmi l rın Se türk oldüklarıkı vi e balardan yarınki makas ise b e eğim. - ÇIKTI - Yeni Rusya Falih Rıfkı Beyin Yeni Eseri &OMŞU DEVLET İÇİN DİLİMİZDE YAZILMIŞ SİLK TETKİYK. metotlarını, sahip ve cemiyet FORMA, 150 KURUŞ. SATILM AKTADIR. k 4