Var unü Yok mu aid im zi. EŞ EREM AMENNA Bir japon tiyatro kit bizde de, sadece istidailı değil, ayni zamande sale sahibi, metotla çalışan v. veromanda smd si biz. Bir Şark hikâvesi. MEZE Şİ pada turne yapıyor: gat kendisi yaşıyan sanatkârlar yetiştirse, o vi romanı Pariste idiler. Şimdi de 'da, türkçe olmasma rağmen, e beyik sanat kile yepyeni Yunus Nüzhet ye bakir bir varlık olabilecektir. Japon artistleri japonca ; liyorlar. Ve Fransa'da Dr. Vedat Nedim. Miniöyeiz Si yolda: > İstanbul'da fakıyetl ara 7 Rahat ederim bu yaZ.. hu bilen daha türkçe bilir ki, miz rolü ğınm şehrinin ve bilhassa yünün üre aki imiy: türkçe nı ai iya atı, münevverlerimizden insani »» » kıratta bir Bey bugünlerde ne kadar şen; Bana daha ışmışlarsa ve nasıl öyle ml. ve yecansız ve büyük muvaffakiyetler an Jakon tiyatrosunun şeyi ie kopyanın sönük Yüzlerindeki ifade ne eg ee mahsulüdür. i > bini eceli işin aim mahsus Japon tiyatrosu kiye serap gazeteler sitayişle lerse, türk romanının Beyne sanat eserleri, > Demek ki, nıyor! todile Bu hâdiseye gözümüzü kuvvetli bir tiyatro trupu Ancak bu sayede, sanat, dir; yahut da değildir... Sanatin o kadar mühim i, dil o olan, fakat çalışma oynar. Fransız ve gene muha- kemem, kaybediyor artık... | tunlarda daima ii irifiir ler — i tumuz da ediyo: a Roman, hayatın İk, sıkı İseniz der in ve karışık bir o Gelecek Günümüzde. bomba ymette eser- geniş ve) Thomas Mann'ın fransız ede- biyatı hakkındaki fikirleri. Vecizeler: herşeyden evel, ha- Eleği? Hayatı bilmek.. Bu | sındaki münasebetler. mühim ie Hayatm binbir i bilmiyen ”güzel,, Çatırdayordu Hep e dalmışım.. uyudum, Fakat İlan işliyor: ir barekeğiri 1 yaşıyacak. A ez ve anlatmak. gibi a dan ufuk daha Dm tar sakalir, çıplak nin iie Yaşamıyan, yaşatamaz! Romancı, bir iktısatçı ş ME anlıyabilecek. Romancı, bir pisikoloji kadar, insan ruhunu AZYEYş Uzun dürbinini gözlerime uza tıyordu; bakıyordu: surette icabında ; bir Sanatkâr, hayat hülâsasıdır. ij Eser, haykr > Eser, di daldağar m dut. “Bakaya bir kuvve Sanatkâr, bin bir — Devam edecek—