millet üzeri iddlası bea a al vardır. z Divan edebiyatı. be VR aaa saz > edebiyattır. Çünkü r yük öyle birdi! bir edebiyatla kadar farklar Milletsiz mesafeleri yoktur. olmuştu. Bugün ik için bu da yoktur. ur| B sö ancı Sözler sanat unsu- ru değildir. 2 — Sanat telekkisi i kıymet sistemimiz. farkı. e ugün ele dest, dünbale demekle üslüben tiğine, sanat rengi a nanlardan değiliz. Biz sanatı çok başka türlü anlıyoruz. Eski - dünyası ile bütün münasebetleri ardeşen e ğa inceleş- aldığına'ina- Hür ler az de rah harikalar. ver, itlerin debiyatının bize anlatı tığı dünya, it pa” bize yabancıdır. Bundan başka ün katiyen anlaşılmı cak kadar bir dil farkı vardır. 5 yalnız dil itibarile, un ede- atr ile, belki, Bieküilise edile- nie bu, i debiyat esdideden de dil itibarile le rkirdir. Her devrin kendisine göre ağırlı rk e vardır. “Nasara, a, VE ire, bir zamanlar yü! yük| <i bileilerdi. Bugün de sıfır.. N. | sara gibi, Bina m, fazat halâ yaşar .— e i- ş et bi gibi.. Divan e in mler edebiya- tün bi anla | bilgilere dönmek icap eder. ik mi, manı ımız O kadar kıy- Te deki inceliği nasıl anlatacağız? halde eski e ıda ei Bu adım adım eskiye dönmek hi reti e Milk ru adar. Fak pet itibarile çok ei Yalnız pancardan ii kolaydır. e geçirmek in eski bilgileri, için ise, bü- er at| kıram yeni yazı olmasaydı, ; — sl ir üm Marmara... 'unus Nüzhet Beyin ”bir Lü :. yesi,, adlı manzum romanından rça: kâ- bir Bir sandala bindim şı sahile indim; Bugün ne hoş geçti bilseniz Bu deniz Yolu... Marmara'nın bu koyu Bir Alp gölü gibi berrak Ve zambak Kokulu. bir fındık faresine: çi asılda a b akşat Hatırladım iz am: Ke dai yı hoc iğim körfez de Marimara” Bugün geçtiğim Bu körfez bir Alp gölü, avası bir Alp havası Karşıda görünen köyler birer kuş yuvası gibi. Güneş ufukta eriyorken ; n gibi: Vardım bir sahil köyüne Ve köyün küçük tahta e oturup Seyienim bu akşam şahane bir grup: Sanki güneş a — dik uçurumdan Parlak bir altın gibi yavarlandı arp diy: armın Üstün kayı Yandım. Mırıldandım: Yine — Garp bir altun kaybettik altun daha ik Yun mus NÜZHET SELEK NIZ edebivatından «| gibi iHlasa hazırla- dir. ve e: Göle dört beşeli mak için, sıfır iyi 7 doğim Lei ir. e hu yükseltem ei azlı edebi” man şekerli. Divan Ri hatta o canım — 2 Birkaç MIS“ mil itin cahil kalmasını nasıl biliriz?22?Böyle egoist bir sanat aş- kaç 15 ölmüştür. istiye- kı bizim için anlaşılmaz bir şeydir. Ne yapalım. leşi EN e Dinç bir gençlik edebiyatı için.. GERE TERM SY ŞER Hakime eceli ni neşre devam ediyoruz Bunun e: allimlerde ve WEE da hayatımız- - yetişen Ir, azı istid: ik; Çünkü: Talebeye kN ka-|şöhretlerinden çok vve Ti bulu m dar, ği namı şk ve yı şehvet heyecanı" üredi işi eni Celai E Sahir ve Orhan Seyfini haricinde *lim, tabiât, fen, sanat çok şiirlerini ge birkaç vatan heyecan! ”hep ngin heyeca: avvu! 8 yukarıdaki iddiamın boş gibi İfa ya aşadığı, bir aşk gibi ii eşi deği vaki bir hakikat ol- kalpte çarptığı içindir ki: Edebi- arız. bei akislerini sre ünün öhreti, & usan bir bu yi bir pi edebiyatı ai içinde yaza a bildi için ere nat için midir; r şöhretti: e li Yollu e) Bu son ER de e asil ei hatıra selek n kuvvetlilerini Faruk Na Mek ele bir Hib rine telakki. | ye bilmem. , hacı ? Onun Bunları telit etme! < — e inkâr ieniyeceli kadar sarih ve şümulludur... içler üstat olac ak odur. a-İçliğin tp sevip şu olal Bunlar ler değildir. abilldir. ez anatı sanat için yaparken ce-! cak aleyhine yapmamak lâ- ,Cin: zımdır; Muvaffakiyetin bütün sırrı bu- İradadır. Ebedileşen şöhri etler; bu sia ve Sini kenardan geç “ İtelif Da bir telakkiden feda! ai küm fani ve silik. çeheler. e yapma. 1 TL Eş Küttür ve Sanat Ben öyle İk e ki, ederi işin e şe kültür metli bir raber mutlaka külti i ve kültüre süzü fem değildir, Son inen ayvetlilerin münasebet yok ki bir edindikt | dülerinde ii ii ie ve sü- küt mk kültürlerinin bu itibarla imen- fi bir hizmeti olabilir. nif ya e Rakainlı bir deyim ki, yirmi tas- a rdaı m. Fertlerin m hare- an şey cinsi Sü vas ve Sa dx çi ikânı iii Başları ağırma- ıkla allığı ve bip döken ESRA BU tün m akal balumacakt Fakat, mi yanda bye m la berabe ürsü e derecede cevherli dimi gn deli zengin EK ve ateş ancak üç beş manzum” hayet bir iki kitabı Sise Ondan sun: ra, eğer susmazsa her manzwmesile eski şöhret sermayesinden bir miktarmı da- ha giyaeci tir. Ma İebiyatın cemiyetin kâ: iya: ne getirdiği tehlikeler in Goeth e'in lâyenut Wei manalı mi vii e ii için müfittirler. tkâr olmıyamla; çıkacak marazi edebiyat edebiyatlara da gri akıbeti iz rn e ilmi an y n, bugünün “edebi neslinden — ma Kemal Fımin B. ne diyor? Soruyorsunuz: Gençleri adi cin- maddeleri vardır. Başka | türlü e si ve nefsani tahassüslerin ifade-|birlerin sinden kurtarmak için siz ei bir: öreliei müsmir ame zan- imlerin neler düşündüğünü söyler |Netmiyoru: va ençlerimizin en büyük kaba- örüyorum: dinlerde e kâğıdı vazifesini e Nahit SIRRI ——— Sanat, mutlak ahlak hocası değil. dir... eket şairi unvanma kim diy: işi memleket ki sinden buradı kastedildiğini | pek eyi bilmiyorum. a debiyat muallimi sıf seli derhan ede bununla sika “İdar olabiliri be, okbmdbiin eline aldığı matbu sl şi böyl a yazı- eler mağ Sanat, ini içindir; buna h şüphe yoktur. Fakat t bu, kendisi herliçin bsi & müfit olmadıkça at dei Bürde lardan fen müfit olmanın manasını katiyetle| daha do; iz sa elin. z |tahdit ve tesbit etmek lâ: a böyle eli dolu bu lirse Jokumaya bur olursa biz ne ya- bu pe. ik esih,, te b nalı M. Nermizanları kanunun tecziye eden sarih |bilir. Yalnız zımge- SS-İ mi leketi yin im etmiş demekti ea Orta Anadolu'da £ manlardan So ri olamak kabiliyetini min Su işe yarıyan müfit olur delile. Bir zevki, bir hissi Arberike da böyle yazılar yâ-| tatmin ettikçe de müfit addoluna- sunü bilmelidir ki: yeknasak olan nefsani his ie teren- nüm ediliyor... | İ |