Cençler! Gençler .ımiyeti Anadolu gazetelerinin hemen hepsinde edebiy: or; “ $iz çıkan hiç bir gazete yok gibi bir Bu şiirlerin çoğ günki başyazımızda bahsetti; ei ihti- bas sağ Meselâ gelişi az zel şu K ihtibasn. yi ne kadar a BİR KAH PE İÇİN... kapan bir kuş gibi garibim Eşini kartal ie günü geçiriyormuş onun Her” ünü” geçim un ag kal Kat içli göğnüm ağlıyor: m ii geçiyormuş onun başka MN Aydın bey namında bir gencin günün ? gözlerinizi içinizin ayı cemiyete çevirin: Ufuksuz bir deniz sizi bekliyor! t çelik ici dayağa bağ in ağa A e diye yüreğimi dağlıyor: akibete Heyyy rabbim! "| Kanatlarında görmeğe alışınız! ranlıklarından Ko ve düğen dönüyor... Dönecek. Gün söne e dam dönecek eğ gi iç side O dönen düğende örtüsü pe HAKİMİYETİ MİLLİYE. Masiki, MAREA Çok değil beş on sene sonra me istila kin Viyana'da musiki tahsil eden bri türk genci milli motifleri medeni musiki tekniğiyle emen eserleri büyük bir naşir tari dan satın alınarak hile İŞİK, Bu bir isedir. Bunu izah et-İrı mek lâzım Neden milli şarkılarımız ince bizim alaturka aiırlO 14 AĞUSTOS Gençlik ve şiir İnme iken?. niçin şiir nç olduğunun hiç farkı na Ben de bir zamanlar şiir yaz- dım; on rs yaşında yaşın ne demek oldur ğunu ni ii eyi anlıyorum. yazmağa heves-| c. Mane güz şimdi gayet eyi biliyo- Gk size on her ek kendimi ifşa —— varmadan bize ta deni memleketlerin konser sa- man cinsi i ihtiyaçlarından bahseder. Herkesin hizi er lonlarını Türk bestekârl diy: gizlediğini o, şiir halinde âleme ilan armın seyle bir salğın gibi etmekten çekime ölan ihtibas ve süblimleştir me hâdiseleridir ki, on sekiz yaşım daki genci şiir yazmağa sevkedir- yor. Bu ei ortadan kalkur ca, yâni uz! t doyunca sm ç de şiir een vaz az geçiyor Ben kendi Meliki tecrübe“ Tere ZE bunu böylece iddia nun başka kollarda! pr > ediyorum. Ve kendi tecrübemi bü- muztaribim On > tkunluk ya edile psi aş, tutkunluk yaşı) tün ai şairlere teşmil ei ce usikiye a. si dır. Uzel sim kerre yili hanr saretini gsm e bul mış insanlarca tahammül olı h, anda. erek i ediliyor da, ay- bu sarsıntı içinde — Di ” A seyi eniz Ba eserler sönen ihtibas medeni teknikle beste-| iwtmuş gibi bir şey ol hâdis sesinin Ek gali ip olduğunu yem aa bir kıymet ka- Genç rab hakiki zamıyı Dali j Ben, ihtibasın tazyıkından kur” Hades garp musikisine âit plak. dir: Uzvi ihtiyaçları ruh di ” erler etini buk Sr Bir köylü kızı vardır ki: sırtında Dönen bir düğenin altımda. Ömrünce boğuşur.. kendi rüzgârlı esen lar Türkiye'de de satılıyor da, ala- turka plaklar eli ani ve Ame- rika'da sürü e Bu suallerin bir tek cevabı var- dır: kü“ AK k ini, ki Aydm bey için pek mühim siz hâdise. Fakat bundan bize ne? Bi zim ne kabahatimiz var? Bu, acıklı hâdiseden bizi de müteessir etmek istemek insafsızlık değil a vi , Belliki bu delikanlı çok hodbi Bizim sivas stan bir çi gelen 4 e- me ilan bu demek o vakit Sola bpmçirte Me- hiç isti, Jangazya ma . Uzvi ihtiyaç- lar, insanı hayv: yapan zaruret- lerdir. Genç sahi isyan eder. Fakat re bu toy isyan karşısında, bozmaz: Hamlelerine Şt. dini Şİİ. Ve bit serra mektep talebesinin kafası başka ne ncak tevi dimden utanmıştım. Çünkü on s€ kiz yaşındaki im, bam çağla bademi ivleri i esi bü ün. |paslar: İşte, on sekiz yaşında ya-| olabilir zaten? Ancak fevkalâde > Çelik kuvvetleri görmiyecek mü bu kar- e e ia tekniği ie zılan şiirler, büyük bir ri yaratılıştan bu yaşta bir sanat es ; i Me eldir. itibarile, bu mücadelenin yemişle-İri doğabilir. Bir 1 mısra, Görmiyecek mi bu kız ie Milli motiflerimizle beynelmi- ridir. bir kaç güzel kafiye, hayal ve teş e Bi lel musiki âlemine karışmak isti- — genç, ya uzvi-| yin oyunu... Bunlar benim şiirle- ete eğme ri re in ve Na lar | VE Eni spağiğ rı Sever. aşık rimde de vardı. Hattâ onlar “Türk Bir hamlede in geçti- i halkı azık, |olar, tutulur. Fi akar çok az 2 nun m sayıfasında basıldı. ğini, vafiak olamaz: Mahrum kahr. O- zer çil altın ücret de alır Tersiz bir su içtiğini, Sigarasını içerek ge. öge Görmiyecek mi bu Ba e ven genç, belli ki dü- rnein le dinlenmesini icki bu iğ ve mükem-| .. ai tekniği kabul etmemiz lâzım- an sin zirai inkişafımız için) nan ir? sevği irişilmiyen bi: ya se tta inyedii yenmek 'i: SE aşkında “plat. atomik. e ir 3 İteki Türk mbe mü- samerele: o EE zorla sahneye çıkartır, şiirlerimi okuturdu. Müt- Mandal een Bey, Bayezit ın perşei yerini demir pulluğa|ie ve Büker” terk ar mecburi, e ise, nasıl ki, ger ne tılsım wv: şiirde! Anadolu lili. ç çıkan şiir- Jarımı normal bir lerde cinsi bat SER tarzda lr ve Kıskanan, kıvra- dila; muhitini tahlil clbilen bir bir tind. yerine lokomotif ve kamyon geçe-|,. cekse, Ala İn tekniği yerine, medeni musi- kinin ileri ve ince tekniği ti ng turka musikinin geri ve Bir iye- nun indinde de sevğili, bir —— dir. inriks hâdisesidir. İkinci şık da: 'süblimleştirme,, ğe isesidir. İhti ibas, bir ra lojyada birinci şık: Bir hiş eğme Ve doğrusu fena rırdım? bağünkâ genç şairlerin bir rında kendimi buluyorum. Bir zaman gelecek - Allah bilir a - bun- edilmelidir. >İlar da susacaklar! Bir çoklarının sustukları gibi... ç İn nce sazın ve alaturka bestele-| ne kadar gülü esiri nan ve in, etinin İeri de görü; : olan. DE geçilen. Bu giirde “ürün Anadolu'nun Yuz: nabzı çarpıyor. Bi Aklı fik- z Eğ ia z a : vasıtaları" > bir noktadat Ve varsa köylü seniyeii görüyoruz: yoksa o nokta! »Eserse eği Bu geçlerin ufkunu genişletm . kâfidir: li. Onlara eye ki, hayat se üç a ba m Bide iğ .da terbiyevi bir zarurettir de... İşte size içtimai şiirin çok güzel bir nümunesi. Bu şiir de Anadolu gazeteleri-| nin birinde çıktı. Fakat bakın ne güzel ve ne manalı bir şiir: KÖY ZARAR Yakıyor güne; Havadan pale Ovada bir e; ii kaynıyor. Bir harmandayım. Köy harmanında.. Altın yığınların yanında düğen buki, bir di eği bundan daha lerini anlatılam için yıpranıyor; bunu da kuvvetle yuyoruz: i olan eyi Bu dei; içinde yaşıyan insan hayatı nasıl du; Görmiyecek mi bu kız baharın geçtiğini? Anadolunun ”Bir harman yığınını bir hamlede kesen,, makineler hasreti var. “Ancak bu sa; pa ie sanlar, ta biatin değil, tabiat e esiri olacak. İşte bu şiir, genç şaiirlerimiz için mükemmel bir örnektir. Genç şairlerimizle , ressamları- mız yiş var: Mevzularındaki darlık ve bir ik. ade inatgr alaturkacılara bile kabul et- Sinemalarda eğ —— musiki filme refakat ed. saz- la bir film zl mak rübesi yapılsın; o vakit gecti her)" kes bayılacaktır ipi Sine: eği "medeni musikinin bir arzunun, eye Uzvi aşk yerini hemşire ülür. Tabiat idealize edilir v.s. v.s. ura itilişidir: amaa, ii. ise bir vik, daha başka bir harsn, başka başka bir düşüncenin sevği-İr sine İmal. Hal, değil, mazi veya istikbal' düşünül Ekseriyet üzere, kökü uzvi ve Bu yaşta Zi arabi kendi ken- Süblimleştirm hırsını dini tedaviden başka bir şey değik im Bir erine) dir; eğim kendi yarasın yala- ın daha mükemmel, daha yük-| ması gibi... Ge lenç şair, şiir yazmakla kendi- ni avutur: Korkak ukların ka nlık da bağıra bağıra konuşmala" n e Gülünç olduğunun hiç farkına varmad. in olunamıyan cinsi ihtiyaçlarından bahsedi Evlerimize de zaferi mutlaktır. dansla son ye u hakikatler, ün milletinin niyet seviyesi içi: k İvetli ileri adımla di illetin bu yeni İgne tat- lerinin milli da zaferini temin e Gene Viyanada tahsil eden Fe y, Viyan: den evel Mr en mı R hur kanun a ve m üye ir musikişina. idi. alaturka sikiy e ei. De Hişiyoi. Milli larımızı medeni nikle besteliyen Cemal Reşit Beyi seslili ! gözlerinizi içinizin ka” | Gençler ranlıklarından ayırın ve cemiyete evirin : Ufuksuz bir deniz sizi bek- dönüyor, © Bir > iyor! miş olan bir şehirde alkışlanmış bir eek Paris gibi musiki zevki çok incel-| Jeri anem lal ok değil, beş on se: medi emleketlerin kons. pri türk bestekârlarının es. salğın gibi istila iz yeni ir âlemi gelen Aaniğ, genç de bi yoldan pair türk motif ye ları caktır. O günleri hudutlarımız dışım etmiştir. şöhrette bir ek lm p nam zettir. Ferit ii genç, BEY eyler en intim hisi lerinden lâubaliyane ji ir sa” er” lecektir. en bu ep yeni sesler izi pelirei kulak- dir ki, çıkan eşem bir ziyafet ola- eseri olmasına ze o, . halinde âleme ilan et* mel çekinm iel ii hareketler hep İM. rit ni instinktiftir ii m ış, bu garabeti “düşünme vw en bulunduğu ilme” On mağa başlamıştım. Ve kendi ken- * »r. Her * kesin bir "sır,, diye içinde gizledi Sakın, im hisleri bi, at eseri yi nn id- nedi. liğini > kilayersizliği 3 serlerin bir sanat gü .