6 HAKİMİYETİ MİLLİYE 30 r | “Sa'natS Guzel ve Çirkin Resimleri. # al Meşhur İtalyan ressamı Botiçelli nin“Venüsün J , tablosu dünyanın en meşhur resim eseridir. 0, . da ge| © İtalyan ressamı Gorgione “fırtına, isimli meşhur eseri. ee a bir din. telakkisi | rım vücu i h ile ölçer. |tirdi. Resim sahas ii eiyemi > Hek leketimizi resim ve hey- — Biz k ile yp s zamanlarda Fransa'da revaç bul- | yaptığı tesir ikinci derecede gelir. Biş a i güzel sanatların en güzel | ken PN a bütün insan göz- ini Tütün deler mağa başlamış olan bir sanat modast | sanatkâr çirkin, tiksindirici ie dn e "e, Sare dediler bar Bu |entamlara hemen hiç bir husüsiyet ol-| yapmaktan me zevk duyabilir? kadarla kalsaydı belki eyi idi. Fakat mıyam. biç bir derin mama ifade etmi), yupa'da yeni başlamış olan bu ce yen, en kaba bir gözün bile ilk bakışta çok geri bırakmıştır. Va- | lerini teshir edecek güzellikte bir sanat kıa bir Eldar İstanbulda yük- | inkişaf ediyordu. Geçenlerde İngilter: sek bir güzel sanatlar mektebi vardır ve | de klasik İtalyan üstatlarının 5 bu mektep memlekete birkaç kıymetli | meşhur tablolarını bir arada teşhir eden natkâr yetiştirmiştir, fakat bugün! muazzam bir sergi açıldığı zaman bütün 2, Şi gü e - e > lerini kuvvetlendirmeğe hizmet etmek» memleketin yüzde. doksanı henüz bir| medeni dünya yerinde : n oynadı. venüs heykeli karşısında gözlerini yu-| Klasik resim beki arının sanatlarında e e leşi i düstur tabiatta te- nalı,, bulmak, iğrenç resimlere a Halbuki'bir milletin medeni | sadüf ettikleri en güzel şeyleri, kendi tiksinme derecesile ölğülebilir. emek modası pek kısa ömrü olacağa iyesini gösteren ölçülerden biri de | süzüücü gözlerile gördükleri gibi çizgi Sanatkârın kendi eserinde en büyük | benzemektedi güzel sanatlı olan ünsiyetidir. Va- | ve rehklerle tesbi maksadı yaptığı işi zevkle yapması ve Paris'te açılan bir “Çirk kolera kra eskiden hırıstiyan alimine has addo. | kadar süzmek kabiliyeti, elde ne kadar meydana ei eser ie al mis hemen hiç bir rağbet görme, emişi lunan güzel sanat şubelerine mukabil | çizmek kı varsa yi 3 duymasıdır. Eserin seyirci üzeri; ma, k inkişaf etmişti. Fakat hünlar bir sanat| resim ei ei Salik yaşı- nlara raflı, veya. sakat sanat ifadeleri idi.| yayı süzücü bir gözle görebilmek için Bu ifadelerde ruh normal yolunu bula- | üzerinde temrinler yapabilecekleri paha miyordu.. Şüphe yok ki bir vücudun | biçilmez eserler bıraktıla emi i w-İ— Fakat her şey olduğu gibi zaman san Fransız ressamı Picasso “çıplaklar,, isimli tablosı kalmadı, sanat telekkisine kökünden zıt bir mekte; si Eğe Tabiatte çirkin ne var: namına ortayo k ün sanatkârların eserlerine açık- “| İtalya”, hı vi biz hüğlğ ie ki onun haricine ya'nın en meşhur ressamı Raffaello'un “baş örtülü kadın, isimli tablosu. z il Diş Doktoru Hüsamettin. Fikret. ler olmamak, a arasında l MUAYENEHANF Sİ: ÇIKIRIKÇILAR YO bir manayı ihtiva etmek şartile gin i KUŞUNDA İLYAS 7 ADE APARTIMANI 2İN bi de güzellik vardır. Ve sanat demek ifa- de demektir. “Dehlir, Evet her gün de çok öndeki bir surette ifade cİ KATTADIP TEF LEFON: 2091 2-907! nabilir. Fakat bayalığın ve İtalyan sanatkötr Tiziano “çocuk lu kadım,, isimli eseri, ğa bileceği hiç bir sanat ifadesi ei s2