“ SEYAHAT İY yi b : e Filipin Adalarındaki Vahşilerin Başavlama Aleti, gerek baş avcıları gerekse aileleri ağız-| mmm e reketler veli boz, , sebep olur. e abahleyin Köylerinin hari: zgun lk Dm e avcılar yola çıkarlar. Ağ AM E > hsZ & cılara I uçuyorsa fenadır, ve bu ti dirde geri dönmek, birkaç gün daha dua ıkmak lâ takasına girilince alınaca! Serie eli vi şekille e şumul derecesi- gör değişir. Av iki türlüdür. Biri- e alırlar. Şayet En ilk şık ise avcıların büyük bir Bir İfogas'n Ki saçlarının kesilmemiş nın intikamını alamamış r baş avcısı cesaretinin timsali olan bu dört başı bir olimpiyat kah- . yiyen kadar büyük bir iftiharla teşhir etmektedir. sırada karile : eği zimizle bu sayr-| golavın evin sefere gide- uzak ve güzel köşe-İ cek olanlar da b an ko egirirlr. seyahati- ye kadar dram sk Harp All - | veya aile reisinin başı alelâde bir insa- ü ma yerine döner ve ertesi sabah yeni'nın başından ıymetlidir; çünkü! ç, bir takım intihap olunur; ve ime elde! onda daha fazla ruh aldi İn y Baş öldürücü mızrağını > “OK: yaz. Nihayet evin altına serip ol an yanuslar ortasında İühisdekiari e atmış olan. rağ-| rmünİrk kısımlarında | dünyanm en vahşi kabilelerini barın-| dırır. ! hilippine a0 Phil adalarinin dağlı larında İpe i iyi ir. Nung el ağaç le- aş şekli oyalar ve enbe sinden bir kabileyi li eden bir isim verilir. Mesela 5 im Sefere iştirak e-| decek olanlar bu baş: Bir r. <a de dua sir borçlu bir adamda; et pirinçle bir baş ni fark olmadığını söyler, Sefere y bir gün evel n dini mer: şlar ve a Baş avcıları elde e başı bir muz ağacı gövdesinin üstüne koyarak ri hatu ir ve biçaklar O Nun- başının yukarısında görülmektedir. Ba İzni ih GL li hele be b SALAR kemala e baş ortadaki adamın şın gözleri kireçle oğulmuş w dan itibaren seferden “dönülnciye İİ Şayet bütün bir kabilenin “başları elde! aittir. Mızrağını attığı anda harp Mi olması henüz başı avlanan bir akraba- olmasına Zilli eder. itikat edilir. nın onun içinde olduğu üğü e bepedi et Kahraman öldürdüğ afında rakseder,. sonra ğ sövdeü en ayırır w va tatli armağını emer. Bu e a alla- hın bulunduğuna kanidir. Çür m r tarafmı ş ce erler, itise a şa vi i rlar. Helin a Bayı alan başındaki sepetin içine ko- vcılar sür'atle avdete başlarlar. Gel bütün vE yüzl lerce mizra aplarlar. Kendi sözle varip avdet apılınc dar ağızlarına 1 koymaları yasaktır. man minta- kasından kâ cede söktleşiklarr zaman bağırarak > rini ilan ce tini bulurla rine hiç za at payan yokki wcıların a si si eçe r ka Eğer kö dönerli al se sevinçlerine fin bir kısmının n “böy le alien doğurmuş ölan annelere ait olduğunu si hitabe iradeder.Avcrlar İpugaslarda adet olduğu veçhile a i arkaları dönü 5 o A zi < teki adlik k t lerler. a çıkarlar, bağırışarak alaya iltihak ederler. rilen baş uzun ve karışık mera- simle a ye sokulur. Söylenen dualarda elde edilen ruhun hayırlı olacağı köy- den kıtlığın, hastalığın uzaklaşmasına, bolluğun ve neş'enin hükümran olma- korkar- inne dale için bir ik dualar eder-