— - > a iç şi Dem Kânunuevel 16 ii SSan'ada bir evin bahçe tarafı dertli | “Merhaba, di olan ve bugün! yiyen biri oturmamız İmam Yah; 'nın idaresi sie bulunan! , miş bir şilte; il da fikrini sordum. .l alâkadar oluyordu ımı uzun gül ar fında ancak muhafızlar refakatinde | Yktır,, dedim. * için üzerine halı ii 3 a sterdi. mam araj akdim hadından me İslâm itükadile Gia müdür lip İ: P “Milletleri birleştiren din değil, diyet ettikten sonra onu Gi bizi Ge indir. Ki diye takdim hassa Zaidiler Sala itiraz üimieler, olarak şehrin divarları haricinde | doğurur.Meselâ din sizleri Size etti, < İm. aş e mevzi üze- mesinin ae » Bu rinde daha fazla i nuz?,, dedi Ben b Ve İmi kalkmadığı azretleri: suretile a iade etti. a mam ye zil Yahya a hi epi vi resminin abii Bu al halde ona dizlerinin sinirlendirdi; mukabeleten ben de 5 İ ini şuna gi bu mleketlerin sabık “ Yemen'in ne k k hoşuna gitti. biliyor musu- söyler kad: hakimleri dizi Türklere karşı! vardır ? » diye sordum. Beş milyon mam Hüseyin'den daha hürmet-| olduğu cevabını verdi. ” Sizin kâr bulunuyordu. Türkler Yemen! nüfus e kadi üzerinde nüfu- için senelerce etmiş ve z vardır ? im. Gülümsiye- dökmüşlerdi . seyi çok ufak bir akkında birçok ii ilhassa İrlan Arap ale- ediy el mama arzı in bilakis ayrılık orgy, “Sizden: biri,, er ne zaman eme enis de kimse ile konu- de hiristiyan arapla rdan. şev ii ârasında İmam bana gar p huzuruna girdimse şamadık. Ası mil gı halde ırk hi: ç bir “İse sa” Ya, Mesih den: züme çarpan şey kadar süren dal topraktan iy GE EE DEE mış bir sur ile çevrilidir. İm tü il yanı rio zevcelerini ve lame Vr Relay yollayarak bizi çağırttı . mamın sarayı oldukça e Debdebe ve in balık görülmi hürmetlice beyaz bir İm; arma kırmızı lar dimi siyah bir he oturmı “Ayak wc muş olan LR “Gat,, ismi verilen inin yapraklarını decekiiz üaştıyordu. Çünkü v “İnek gibi İmam di yastık: minder ü üzeri-| unu iii yaklıytığımız zaman 'Gat'u,, ç San? ada bir yahudi gilesi; esas çehre farkı yoktur. Yahudiler mavi elbiselerile tanınırlar, itibarile YahidilerAraplarla ei taş çoklukla kle mi e Yemen'in igne San'a'ya son zaman- Orada biütü oturacak yerler sını e etmez. idilerşmilletinin ima ei İZ siya İma Yah- alçak mi miele teşekkül edi- ee ml Mer ie çizi: sağlam imanı, tabii dutlarla tec- e ülâkatını ve'San'a Şehrini Si e Talon yelek badaş rit ban bir e “ir S Sana ya vasil olduğumuz zaman ! rpm Enamel Ti beyani hoşamedi etmek çok kn rl vE Bu abi Yay eri Vi içim £ sülseliğe e diyeni vardı . üzre Arap ve Türk bir rçok kim “Ada- zim geleceğimizden evelce haber-| , Bİ a meme yl sözlerinden. geliyo yordu. Ar: Şh diği dar olduğu cihetle kendi avdetine sonra İmama ap ittihadi hal a m Di izi “Lübnan'ı iki E yi bir ağaç alt ında oturarak | a'nm Eni bop lopraklarında çek ürk kanı bulunan Yemen ugün imam Yahyanın idaresinde nasl bir hayal seçiriyer. sebebini yes yaprakların bulunması idi. a bunların içi Ve ben ali verdikçe alâ-|da hıristiyan din kitaplarında gör- kullanılan yapraklar olduğunu an- e arttı. Bu sırada kapı ik müş olduğum bütün izahatı ss ti ütün Yemen içinen i Yemen ze al elti oldu-|dim. Gülerek dinledikten son! ra mühim ş Yemenli günle ğu çu haberim verildi. İmam parmağını | şöyle dedi:“Hayir, nl aa tama"! yemeksiz ve susuz kalabilir. Fakat dudaklarıma götürerek süküt işa- | mile başkadır. Mesi hadan Gat'siz asla. Esasen Gat'tağida reti etti . elir, bu isim İs; düzta ol! dei ir Yağa ürk valisi ii iy girdi. | duğu için verilmiştir. ,, Bu a-| undan dört yüz sene evel bir mın elini öptü. İmam bize! sebetsiz tecavuz beni fe: de çe ara sıra e iki ayak e türlü mas- üzerinde yürümesi pera yapması şa oan gözü e Ç ottan bir kucak top! plıyarak aa 'a 'ya koşar > v 33 İ Sana'nm kibar mahallesinde bir ! sokak an bu ot Yemen'de halkın en ası e civarında bulunan Sa ba'da hi kıraliçesi iz Kii fmdan ba ti Süleyma! yüksek rel veliaht Si için vuku bulan an maada epi udi de vardır. Yahudi- la asıl a “o sereni rım » Bunl da e çö ame otururlar. İki in dışım ahalesinie ma: p yahudilere e ok. Yahudiler ma uriyetindedir ler. Burada yahudiler pi a zenğin değildir. .