Ben Gün i özlerim, iki erkekle öpüştü- gördüm, : S&İER Vazgeçti Veli ban ge raktığı kızla evlendi. Ali SMUNCA arka Ag, ima, ” t daşina çattr: atlatmak için 76 başvurmağa utan, < er 5 : a K Sap Zelin gidiyorum, bor- İL et, | Suhuz. Bari bir gün - aa > © gün gelsem, > Olar #ünü olur mu? ed aşlar bir olup ü ivesi olarak bir e - PürEeei aldık, Sabahları eki arkad, di — Piy, “ dn koda Bir sey mi kaza l — baş hatt biz İevkalâdesi: Annen bu Selemiyecekmiş! — ia; 'giliz karikatürü — v Piy EM b Ay, âyük fkramiyeyi — Şa ama Yüraş yaş 3 en büyük Arzum, s0- Pul kolleksiyoncusunun karısı — O kadar pulun var da mektuba ya- pıştırmak için bana bir tek pul ver. miyorsun, — İngiliz karikatürü — Hasislik Hasisle karısı lokantaya girdi Bir porsiyon ekmekle yarım porsi yon fasulye plâkisi ve iki tirttiler, Garson biraz sonra masanm Ya - nından geçerken baktı, kadın yiyor, erkek yarım potsiyon fas: yarısmı tabağına almış, bekliyor du. Merak ederek sordu: tal ge — Beğenmediniz mi? — Onun için değil. Karım yeme. ğini bitirsin do takma dişleri bana versin diye bekliyorum! — Otomobil kullanma vesikası mek lâzım? Kızıl Gölge HABER'İN RESİMLİ ZABITA ROMANI; İDA MDR KÜ Bg al Şök“roma evi arkadaşın ikisi de otuz sene- rdiler, İkisi de sırası düştük. narlardı: — Adam öldürmüş olsaydık çok- bitir. miş ve sorbestliğe kavuşmuş olur- i duk! Gene bir gün bunu Söz uzun ömür bahsine geçti. Bi ri | — Ben dikkat ettim, dedi, kadın. tan mahkümiyet müddeti konuştular. j lar erkeklerden daha çok yaşıyorlar, Öleki tasdik etti: — Hakkın var. Hele dul kadınlar kocalarından pek çok fazla yaşıyor- lar, Teze — Balıklar taze mi? — Artık çök oldun! Dün geldin İ sordun taze dedik. Evvelki gün sor. dun, taze dedik. Bir haftadır gelip soruyorsun, taze olduğunu #öylüyo- | ram. Daba kaç kere soracaksm! ahane — Gene mi içtin? çok sıcak, biraz serinli- İçtim. içmez misin sanki? — İçerim ama ısınmak için! Çocukluk — Ante neden güneş bizi isitme. yor? — Mevsim kış da ondan. — Güneşin akir olsaydı asıl kr. şm bizi esıtırdı, almak için buraya mı müraesat et- — İngiliz karikatürü — —104— saripti İ yeni kurtulmu hayvan devresinden en iptiddi birte yan Avustural im ölmemesi) ve iruhün ebediy i iti“ kadı bütün medeni dinlerde de de ek ta biz beyazl leniyetine kadar büzüne kadar yaşamakta muştur,! İnsanların kıllı ve postlu Kayvan tipinden ta bugünkü Avrupa li profesör veya İilozol tipine gelir. ceye kadar geçmesi lâzimgelen mil yonlarca sene zarfında insanın tabi i izah hususunda hülğ Avustur ı cedlerinden daha ileri gide- Ave Av girmiş, bulun” daha büyük bir hakikat olabilir mi? Avüstur ndi izahlar. na göre bu Çuringaların menşei bir çmış ve bu ağaç, il ipek tara fından parçalanan Murta * Murta ismindeki çok büyük ki cudundan bitip büyümt Şüphesiz bu bir efsaned Fakat bu efsanedeki büy ismine dikk. cek bir cihet daha olduğu görülür. Bu (Murta) ismi, eski Iranlıla- rın ve Asürilerin - ki onlar da esmer ırklardır, (Hârut) ile (Marut) is mindeki büyük cinlerinin o hangi Menşeden geldiğini göstermektedir. Zira Avusturalyalıların *(Muranta| ismindeki büyük cini larını Marul au aynı cduklarına şüphe yoktur. Yani mukaddes çomaklarının ef- sanesi olan cin, yüz (binlerce sene sonra ta İran ve Mezopolamyaya kadar gelmiş bulunuyor!, Avusturalya insanlarının o beyaz ikların babaları ve cetleri olduğu na bunlar pek canlı ve şaşılacak de- liller teşkil etmez mi?.. Zira Avusluralya adalardan ayni itikatları n - Mısır j ve Mezopatamya yüz binlerce sene zarlınd | vaş muhacsret eden ve iklim değiş” | melerile guddeleri ve o binaenaleyh vücut teşekkülleri de değişen Avus- turalya insanları bizzat getirmemiş. Jerse, kini getirmiştir.? i le eski İran. SAOLUN SIRMA! zaya” YER, Yoğdı. Summa SENE Dışa Çracasıwı GÖRYRSEM MEMİRLERNİ MAM memiş olduklarını gösteren bundan | k cinin | rse hayret edile. | DE l < GA Herhalde Hindislandan veya | Avustu asrını ıyan en mütekâmil beyaz ırk a. rasında da yaşımaktadır!.. Avustu larına göre ana baba ta- kah © k çocuk dü rın (Ratapa) dedikleri çocuk ruh” ları, ardan, taşi hayvan lardan kadinin karnına geçtiği hal. de bir kadının gebelik zamanına bü- yük bir ehemmiyet vermektedirler. a insanlarında olduğu gibi, gebe olan kadın için evvelâ yiyecek tabuları, yani mukaddes yasakları (başlar. at Avusturalyadaki bu yi ının esasen Öy gtdaları, bol iyecekleri oOyok İ tur ki otlardan seçip seçip de mem- nun olanlarını istedikleri gibi ayıra* bilsinler!,, alı anne gebe Zavallı Avusturaly oklu mu, onun için yiyecek haram. 152 YAKACAK vaz 7v8 âömm er er REX Beya myamEf “İmemek demektir, Meselâ, tıpkı Melânezya | YAZAN: L.Busenr 35 Yılını vahşiler arasında geçirmiş bir Alman seyyahı Çuringaların menşei, çok büyük bir cinin vücudünden bitip büyüyen bir ağaçmış ! Birçok Avusluralya kabilelerinde olduğu gibi Kaitilerde kiz çocuklar rin köpek dişini kırıyorlar. ları demek, zalen muayyen ve mah” dut olan bazı hayvanların etini ye karımda gutu eti, kamlumbağa mez! F yılan v eme Bazı kabilelerde ise et yemek büs- bütün meminudur. Gebe kadın et 0. rucu ti . Buna sebeb olarak da bu hay” vanların etlerinin, veya umumiyetle et yemenin gebe kadına ağır hasta” lıklar getireceği, yahut da çocuğun inne ırnında iken ölmesine sebeb olacağı sürülür! Buna İ- tikat olunu Yani Avusturalyada gebe bir ka. dın öldü mü, yahut çocuğu kartın” da iken öldü mü o kadın laka memnu hayvanları etini yediğine hükmedilir! n bu kıtada za” i.ve bayanların kiç iklerinde ete “iştiraki n uydurulmuş birşey j vücuduna çe / için yolu açan babalar da biz çi | kabilelerde bu yasağa tabi tutulur! Meselâ (Urubunna)larda erkek İlerde kadının gebelik zamanında av avlamaya çıkamazlar, Çü avla” dığı hayvanım ruhu onun arkasın | Jdan gebenin yanına kadı e» GÖ ) cuğ TE yemesi ihtimali vardı İ Avusturalyalılar gocuk dünyaya ) geldiği zaman göbeklerini istiridye | u, yahut bir kanguru kem rut da bir taş toehte'if g merasim a keserler. Bu ame“ de âyinlerve apılmasına sebeb olar ia > (Narrinjeri) lerde baba çocu; £ ini tayden bir törDay3 ve bunu götürüp dis ğer bir kabilede bir çocuğun bütair. | O vakıt bu hes iki yocuk çiya * Ngiampei olurlar, Yani gitti dir növi va çe, biribirlerile o görüşemi gibi biribirle ns deği tibirlerinin yakınma — getbi Yani, değ'ğimiz, o kardeşiiğ'n tersi | matasda bir nevi-düşman ol İ Ta göbeği geri verinceye kadi Avusturaiyanın g | kzdileli Annesi çocuğun göl iSadın bunu y K büyüdüğü zaman gay âcü Olur! Avusturalyada (yaşıyan (Kaitiçi lerde ise çocuğu göbeği bir k pa'çasma sarılır ve o ÇOCUĞUM boynuna asılır! Je de şö a takdirde çö. yi bir (Devamı var)