Mein re de. ilen şe ye ş ere! göre mi değişiyor ? Almanya bir- ok o memle- ketler mesi Yurguncunun kökü neden e telerde ANL İKLOPEDİ Beş ya dullar Aşağıda saril size Hin- vE 'ınne garip bir âlem olduğuru latıyor: Irklar : ndistanda beyaz, sarı ve si- hah a mensup 380 ii baz | havada an yaşar. Penjap, Lahor va mu işgal eder. B yan ie halk beyaz ırka e b ii müslümandı havadizin ME Gasepis esya Nepal'da hükümetleri; Orta tu iye yi Tilami enini i ibi Bile Tan'da «radyo», öyl müd ga: j ğine mL sümme izli Çünkü vurgunla müca m ME kasti rupa düzenine ça etmiştir. Bu danberi bü iş «günün meselesi» oldu. bi ayrıca bir çok kastlar vardır. cümbüşe girişmiyerek açıkta k b e kiliket van Bir Kasta mensup insanlar, diğer lan talihsiz milletler pişman olacak- Vurgunculuğun kökünü kazıyamadık. Onları ne cezalandırmak, ne || Kastlara bağlı kimselerle tem lardır... hir etmek, ne de tatlılıkla yl atak mümkün olamıyor. Gözle. ||etmez, evlenemez, bir yerde ya. Almanya böyle ve çenli hırsı bürümüş; beş kuruşluk malı be liraya satmak için beş || 91247» se. Min er mas e ye ii ne ide niye e ni pe lar. azlar dir, bu yolda harel im Soğildir. Ne yapalım ? Karağözde olduğu ri bindirip SMA da kara tında eziyet çeken | “YA tekel biz de bunları sokak ea doku Yabancı A ivy. | sokak Mdolaştırıpı « Möndl uğ yarda soyanın hali budur: ee milletleri tele çi Şi le! eyl» diye teşhir edemeyiz. Böyle orta çağ ci şimdi tatbikine || Hindistan en torunlarıdır. yin ne satar ki Londrada çıkan | imkân yoktur. Fakat yukarda dediğim gibi daha sıkı tedbirler almabi. || Bunların hayatları sefalet içinde: a ii gi SR İİ nenem ir Diğer Hiniiler banları âği le EN Li ndaki görü- Gazete sütunlarında her vurguncu fotoğrafiyle, adiyle saniyle teş- ei ti e Onlarla temas im ekli bir edilir. ri ere sir e maksi ği Elinden ticaret selâtiyeti ebödiyyen geri alinir, Din ler: | yen Bu fevkalâde vaziyet sona erinciye kadar da hâli bir köyde ikame- yazıda şöyle diyor: «İranlılar, “eski devirlerde bu- günkü kadar rahat değillerdi. İn- vi ve e Soya sya ile yapı: lan a bu memleketin gerek lir kültür sahasında bir- i LE elde etmesine ! tur. Bu hareket İranın ilerisi Ni için hayırlı sonuçlar doğı ktı Diler mi şi j memlek ie İranın bu m : Rilimimi örnek alsın Aklımızda kaldığına göre ' vyet orduları İrana zor- 7 di. Bunu “a j hatırlı iş işti, ii ami lan özü li yükseltmek ve İranlılara rahat et deği Rusyaya yol açmaktı. Um ki ciddi bir İogiliz gaze- 4 tesi, ilan güttüğü dürüst istiklâline lük ve ederin olitik, is olduğunu 0. İran istiklaline, acı bir vuruş olan bu zor, t geçici işgalden dolayı İranlıların sayısını azaltmaya çalışsın. bir memleke- vesilenin su haksız bi İşgalin > Ek kötü ol memleket: giren ; tır. Uğruna milletlercan veriyor. lamıan her salgıncının çıkarına, göre yontup biçmek en kutlu bir inanı eğip bükmeğe benzer. b kelidir, Böyle üstünkörü politika o İ larına girişmek, İogilterenin bni | sediği e irak hürri nf hem ğ Ira ie işga- e Sm im e yazarının de. İranlıları çok rahat e mi ri iz. seven diye yışlır siyasetini başka ar a örnek» gösterme: ini seven her memleket de çifte izali â Yabancı — an j — de Yali a biz | nla, Ka ime “Söyle i geyl: düşünceli br Şia ilki il | —Aksam'day | ae İ 29 ye 71942 | AZAR YILIM2 - e Gün: 68 Kasım 147 mi 1358. Mart 16 eri 1341. Rebiülevvel “ Bu : de Nöbetçi mİ te ru edilir. Ben bazı arkadaşla, Yi ei re ort ardır; fak, n bâk! Münevver beşei klar kapalı e çöllerin. beş için yirmi be; İm gözüne alan adam si ir Neri ii — Bir milyon ula Armat frânk kazanıyor: zi z im darı ekmezl Mim koymak b sheiildna tülin Kii Hepsi bir yolunu bulmuş çok mı li kimseler gibi kandile lerinden ayrı olma: birkaç ek li ieiimez oymak da bunlardan biri, — Hükümet «el koymuş » ia zaman ne hü Kenari rl parı ona « el koymak» deriz. Eski ca( ye 'iyed ) ie türkçesi güya han mai oğlu filâ kazıma & göz koymuş » dendi mi, nu De EM yapıp alacak demek Pi Ama 1 va; m, olmamış. delikanlı « Allah korusun | » ia çıka rıp kızın cel koyacak değil ya |. Bunu a sadece kizi, mağ ka: rar vermiş diy, koymal 1 anlamıyacak, in a lr bir çırpıda hulâsa fi görse şakali A ii e nba olan eski elif harfini bilmiyerek kadar cahil olduğunu gösterir, — Elif be te se, cimdallı kö- se, kaptı somunu, kaçtı kümese.,. pale atladı; hocanın kavuğu a | Eskiden biz iabeler hocalarımız hakkında böyl e bei da Bi şi kri arnında vi nokta... öz vardır De € öimdağ, ) Nin a bimieeei m. Manifaturacılardan sorula | — Haydi lâmelif çevire- bir ufak gezin- lim | Mİ e. arım gibi e gerek ie ederek vurguncuların ida bir kömürcü 25 lira m iger. “ har dolandırıcılardan Ustrik hal oy: reğe konmıya tahammülün piş ağzıma düş olmaz. Bu zeneatta serçeden kor- mani sayısız din vardır. 237 milyon Hindu, 77 milyon müslüm. milyon budist ve pars, 4 ca Katolik vardır. Konuşulan diller: a hoş görenlerden dı ayata İba salaklar kaspilkirüz duba ünün Bİ kasap vaişeker utana 353 türlü di ma r lira pi asına ei gün dük. Er imm Nipelde yirmi türlü e vari. Yalnız ln Hindustani rafta kulla. si ira para cezası a ki ? İl salır. Yabancı di nan nda bunların hepsini sineye çek- İl kayısı 5 milyonu geçmez ik hakkında makaleler neşre Evlenmeler: © yuyor: Kurnaz adam dolandırıcılık standa bül Fl : standa bülüğ erken baş e ma ii r. Çocuklar iz küçük m pılan sun. Bunun üç senelik bir zahmeti ia aS8 İl çük 10 bin ve beşle ara. ii 51 bin dul Dr İtolduğu imüştür. Hindistanda dı Gi rar evlenemezl: li Mukaddes inekler: ( Tam' O harfle; ii tarihe li e lar İla. o e “Mi m 2 5 a ün tavır İİ le le bu pk ves) vanlar içiklarlai mebel ölü, eya satı bulunca İl sır. Seyrü seferi bozar , dük- > Mili 5 ileri de bu çe, || kânlardan sebze ve lay X kimi in artık tama- şüphe, la imiş pali ha- a eba. Cen. Hak cümleyi böyle akıbetten ös sun, — Onlara ez. Bir EM yaplan ii ba yük haki de- mektir. unduracı ve a Baştarafı ikincide) Besderu yeşil bluz kır: etile bilete Si bir şey yoktu. J — SON — İmei ihtiyac ve sanatı - Baştarafı ikincide * İövüşmene mü saade etmem. —« 2: e w Feodor Ama da hayat! diye düşündü. Bu kere her insan bir sıhi Buna yaşamak mı denilir! Ne şar. i larak yep sel - ez — akordiyon çalmak, lilik vers; bali e de biraz. cilveleşmek Bai ende a başda di | var. vir ir nizam dabili | yen ile Gy içmeğe | ie vi: gözlüklü şeytan me ir çi iylediz İ —E, Feodor Panteleyiç, ben Miş İ vazilemi harfi harfin . Şi nesin i di siz kâğıdı “imzalayınız ve beni ve nihayet a y sonundaki uzun tatil buna bir bu . Yemek, yi yiv yine da Kam yl bi kadarı kâfil | ni tanzim edel e Feodoru doğruca cehen- E vücutça ii nemin dibine götürdü. Her taraf” : tan uçuşan şeytanlar etrafını sar- dılar ve bağırışmağa başladılar: — Aptal va aynı âna ir. Maatteensüf boz a . Lümbanın şişesi olmuştu ve e andaki takım taybes, borudan çı du- | ve gele İçki isi erp kl man çikıyordu.Mavi gö4 lada müş- | tü itiyadı ii bile teri masanın yanında durmuş hid- ir hareti detle ar ordu £ Ek de Aptal | Hayvan | Eşek | ali İn gö dolandırıcı çi ala: | sizalim veyi doktor dinlene azır ır. Halbuki güzel defa inmek veya zannedi- ğı halde Di , I konseri dinlemek, ufak yal yapmak,deniz sar balık a Müşi mak, inde ava gitmek İl bir ix Si e tehdit Me, rahat ettirici meşgalelerdir. | | Nibayok silent bulunca Feodor J. J. Rasso veya Tolsto; somurtarak sordu ; büyük mütefekkirler, iosanlarıği — Siz, beyefendi, ne İş yapar | halde yorması ? laştırması itibari itham etmişlerdir. Ancak mod insan bir lokma ekmek için ışmaya mecburdur. İşte bu İşmay neşeye kalbetmek ve min da güzel dinleneb bakanın Sall | bilmek için de biraz metod ve re kâfidir. âl ateşi ve fişenk ya- Feodor çizmeleri teslii aldı ve kiliseye İzgi iğ ik j akta ayı postlarile örtülü kızaklar, mekik dokur ibi gidip geliyordu. a aldı- İ lardan âdi halkla beraber tüc arlar, ire bene ei ve Te ileden ordu. sını al araba Zayi nufus cüzdanı hye etmi. nm iye ) Şii m ki eki rdu ki zenginlerin de fakirlerin de hayatı , ni gir ade Ölekler r ara” erit oğlu İhsan Yıl beri üz. 1847 Dı leme Dünkü V Bugünkü Japonya EE mi de 'dukça akıllı geçinen Avrupalılardan biri bir vakit şöyle demişti: — Ne olursa olsun şark şarktır, garp garp bir vakit beklemek özün ne demek Kyme ii ne kadar doğru olduğunu burada kışmayalım; fakat mademki: ii geli etmek doğru olur ve hele « Uzak doğu » bei uzanırsak bü ayrılıklar iyi gö büyür, bem göğelr. Uzak doğu dün ibi olan Çinlilerle Japoplar ekiş saymak e 5 endep » tree niz? Bı unun abii verebilmek için bizc: ger: yanın karşılaşmayı göze ei o mi geniş ve ri ihti © kadar şümullü ve kar apo: vrupa milletlerinden Portekizler A" de yoliyle N 54243 5) te ii r, ir e ei irene ii eke m dı ve kaptı çok meraklı ve facinli o lerin öldürüleceklerine dai nl uzunca — iradesinin birer'de örneği i. Lâkin Fİ rs Bu; a iye m- — tekizler e pen Bai | r törlü vazl aldığı garp ölerleri çemiy: l , iki üç sene sonra (1640) f değil sadece le hil— bu ayağa bra: la ee a ler ile Fransızlar gibi binlerce yanın yardımı da dahil yan p Pon ayan MEZ ya yaşıyan milletlerin karakterlerinde, hayata ba, «sunun sonuna kadar öteceğine emin olabilme. Ne MİR kışlarında bir ayrılık olduğunu kabul ediyoruz leri pek de kolay değildir. iz devinden — de madem Fakat, biz bu satırları bugünkü durumu ei top Jai aponyanın baş şehri ol — çi tere mii Fransa Fr, konuşmak, incelemek için yazmıyoruz, yazmak (do ) ya — i 4 günde cevabı mekte bir yanlışlık görmüyo . ei bundan dört yüz yıl önce bile bee bie Gel R mezlkeli halkiyle batı iki Lir sl yal li dürülm n de yakılması ında büyücek likler olduğunu da kabul Hate oi o elçi ile yn rka, ır Yalnız on sağ rl id beri Porkislre öte iç kişi mn ki velil İkas âdet, adüfi ngilizler, Feli en e girişir. Bü. Iletdaşlarınıza (söyle Fakat, bu iki milletin batı ne aponlar, daima çekingen, |, VE onlardan ne altın, ni übüğülüri Az döründeleri ii ö şüpheli davranıyorlardı. Hele ra Mali e hediye İslor. Gördünüz kiz DİZ an, hattâ bunu anlamak istememiş batı mil ?“9Ya02 İszvilerle halkı hurlatiyan çi kal. iie apları se yaktırdım Terin başına i bir ları var» Ea bu uzak doğulu milleti dr * fırsat geçerse millettaşlarınız da bize kiz Bu da batı milletleri kendi toprakların O ©“ YEDİ hıristiyanlar Japonyanın bi rü Mz Gi > da görmek, onlarlı k İstememeleridir. diken oluyordu, Şöyle böyle, gürül O. ye. mporyalist devlellerin bir zamanki tabir ii, | Lik, kovma ve varma ile yılar SE, bj, «ecnebi düşmanlığı» erir bu duygunun n yar dinci asrın ortalarına doğru öyle limen ka ğü meydana götürüldüler, orada çek kaynağı ne olursa olsu nyaya gidip gelen İogilir silmiş kalaların üzerine “ yafta asıl ne için bie ge e eekğedn © yaltadaki uzun yazı şöyl e bitiren dj Bonie yi rakipgizlikten faydalanmak iste- üneş bu dünyayı ısıttıkça vi iler, ki limanına © ticaret ti eray 5 azaki liman icaret © sın: he bö z ARR bir kaç kalyon gönderdiler. Bun © hristiyanların rar b bile ba 'n başka İşm Japonyaya hâlâ misyo. & yecek olursa ML ee erler getirmekten de vazgeçmemişi e Tarihin bize çok k rin derin di