/ ASŞAM İ © Uğurlu adam DI MUZİK ss kaman e ar Ör il ge AKŞAM A sir HİKÂYE Muazzez, Ferihanın kulağına eğile- rek fısıldadı: — Ben söyliyemiyeceğim, sen söyle, Yanında © otüran!ri 5 Mart 1946 Font su borusu, hususi parça ve armatür alınacak dl ce Manasi. rm iğnemi Şehir su tesislerinde kullanılmak üzere tah- KA KAAN minen (1, Saim 0005). nir. iye ki yüz yirmi bin yüz doksan sekiz lira e A GE ye — kuruş) tutarında e As in rağinda da aşağıda kutru ve miktarlar çirdikten .sonra karşısındaki güzel ir İnt sa edeni e ğe dna, Emel'e mi > | — Bizden İşte ge-| koymuştum. Adam küçücük dükkânı Sin Saray | hâkim olan iki iyi yi birden | A) Font sr liyor.,. dedi. “İnn önüne is bağlı kavunlar, | Sinemi a ri ei lk 80- | tahakkuk ettirmi Konuya Alman Di - Bu sirada" odaya hepsinden güzelİmuz hevenkleri Dağları. Bunlar Bist me lerimi sek He yi yn ayi girişi- a 5 25000” mt, başka bir kadın dirdi. Dar ie mütemadiyen iner çıkardı. Ve «Uğur- | dinledik. Mithat arâ- gözde operaları olan >». 80 10000 » dü de âdi -İlu manav» onların arka: va ni TUF- ai müzik Taaliyeti müzik se e lr mizi ii (Weber) in > 100 27158 » 1 in du. Kendisinden bir şey aldığım gün- ur, Onservai kan dersle- | (Freischütz) le verdiği parlak cevap, > 125 4925 » - ler işlerim ga; Ayi erdi, Ve hiç Yaa den yer bu okulda verilen or-| (Rossini) ye ve yabancı müziğe karşı » 150 21205 » Tüzumu yokken, mutlaka ondan bir a ağa de solist ik yerjAl yada âdeta bir protesto tesiri , 0 30 » sizler almak isterdim. 'adyo “senfoni orkestrasının | yaptı, ve eser milli bir zafer ihtişa- » 200 31500 » il a ai inin burasına g- Knk ne sik sık katılan yine bu|miyle kutlandı (18 haziraı 1) » vi 6400 » ran b ki in eğer piya. ie (Weber) yalnız cermen dünyası üze- Si ze : va > z i orar) la birlikte verdikleri oda | rinde tesir yaratmakla kalmamış, Lâ- usust aksam; 75 - 300'm/m on dar, KR imam. sem müziği konserleri birkaç yıldır radyö- | tinlerin, — Anglo » Saksonların ve ©) Armatür; (8) Yanın in S0 mm 15 mim (ger tipi 10 ad. ek n.. Hakikaten Şemsi ile iki mandalina alırdım... emri könse: Ma re ley üzeri a de müessi ox Çeşme iu » 5 e “ - | tuz erlioz, Wagner) ve (Glinka), 'antuz. , aalanmala kati surette karar ver. aaa sonra bir kahkaha attı b anbulde Şi çen i at va real. bı in GA ae, aşık 2 vE © şim rkestra- (yük (O bestecilerden içüdür. (Frei- (1) Boru miktarları takribi ir. 9 X esi veya fazla Debi lnrsedi misal Mm İMA ŞAR ME m. KürmiLyii ie “ birikle > (Gabrlek Yaurö) ia chütz) uvertürü, operayı kuran en (2) Her kutur ve her parça için ayrı ayrı bir Kg. fiat teklif edile- Tabii... Bütün hayatimda bun-|medin. Ve ondan sonra Si zannede.| MR in ve (Cösar Franck) ın güzel parçalardan teşekkül etmiştir.) ceki —E e le a yözağimi — Kim kimseyi de sevmedim (Yazla syrphonlaes) ini çalar- e iel le 6 kadar us- Mümkünse armatür ere alt f; taloğları tekliflerle gönd— hallamyorum.. Hem bu hâdise ne- tac: ki bisi sonra dir, Aksi tökdirde yer Dai inka ADN Vana ve yangın 'n sizi bu kadar Dali düşürü-) — er adale. Sözünü kesmeyin. ya 9) in on. si ma e? z daranda DE ia ei een makamın ayrı ayrı her kutru iiçin komple fiatleri teklifte zikredi- Ya ber vE Sadet Symi — ER ii ie , İlk yaratı rat işi Besi m e bayanın ie a artname her gün bankamız Teknik İşler Müdürlüğün- geni de... Bu derece ısrarla Ü5-| Şemsi le evlenmenle ne münase EE eni ak de A KİR Mir laa zere Se isteyenlerin, posta pulu gönderdiği takdirde, adres- tüne düşenler ol usunu ister-| yar, Onu söyle... deği e öm a kesti © renklerinden lerine hea nz der sen reddettiklerin arasında “İ O Efendim. Ben bu Şemsiye nas ami 0 pi İN mi ve göz alıcı bir eser meydana müddeti, sipariş verildiği tarihten itibaren en geç 120 Sursuz» denilecek kadar fena'olmıyan| zaman £ rasgelirim, İlk (tesadüf-İhemen ferdasında yetişen (Paurâ)- Gi Ai ia yan i orkestraya gündür” seler de vardı. Netekim dan | erir pek farketmemiştim. Lâ- #eihoğiış “Belkihiimdi ye BA Slam İs ür uz — Şartı teslim müddetine uygun olarak bu malze- bunlardan bir ikisi pek iyi €- kin sonra sezdim. Sabahleyin eğer) sohn) ve (Liszt) gibi üstatlardan fay.) Asal ane öl yesil ineyel ni ailerinin ÇEPMİŞ. ariel ler yaptık ilk vapurda ona ri wtlaka | dalanmaması mümkün değildi. Fakat. Jane) üvertlr; (Pre şb Mİ e Ası Han aynı gülümseme de; en İstediğim bir çok şeyler oluyordu.| bu dehalardan faydalanıp £ teknik-|nında pek sönük kal rde âdeta | Pal! ve mühürü is demi sirt e e — Biliyorum... Biliyorum... Maksa-|O hoşuma gidecek sahnelerle| leriyle aydınlanırken kendi ruhundan | zoraki bir (exotigue) hava yaratmak pi e m ği anlıyorum. Nişan Karşılaşıyordum, Bir kere bir arkad. değerler kattığı eserlerine şahsi | gayreti seziliyor. Şef bu eserdeki gay- | “OME” CN. ak, elrine göre kum etiler de kaul ete. bir hayli de çirkin buluyorsunuz. Öyle|şıma senelerce önce lira borç) damgasını vuruyordu. Bununla bera- | retini daha mânalı bir eser ul — Yukarı e gör ler de ie zengin filân bir adam 'da değil. Dı-| verm! adan yili geçmişti. | ber (Faurö) nin bir sözü, bu vâdide| harc: yin: beğenisi Hr, Bu halde Tar teklif ine na göre hesap edilir, çarıdan görünen başka meziyetleri de! Bu parayı gitti addediyordum. eler düşündüğünü bize apaçık gös- memnuniyetimiz daha tam ol iz e Ee gecikmeler nazarı itibara #lnmaz. yok.. Lâl a rağmen muf- vapurda Şemsi'ye rasla-| teriyor: «İnsanlık zekâsının engin. beli oi eli paralarını 10 — Banka ihaleyi or yapmamakta serbesttir. İaka Şemsi İle evleneceğim. Bunu ta-İdım. Vapur yı ya (gelince) sahasına o zamana kadar bilinmiyen biri de (Henri Rabaud) nun (Egl amile aklıma koydum. Bunu niçin kendisine 200 lira ki verdiğim ar-| fikirler getirdiklerini ve yep Ni bir sezai Bu ei karakteristik yapıyorum?. vie sı $ey'er | kadaşım binmez mi?.. Beni görünce| lehçe ve üslüp yarattık ierolan Wa 5 ln mortumne) anlatmağa meci hemen yanıma alar e Mi lar, kendilerinden mi nl Gü Senfonik irle ön önce dikkati çel Aslı Han böyle söyl 'dikten - sonra| yerek çıkardı, 200 ünüp söyledikleri Şı m miştir. Sefoniler, senfonik çeki billür kâseden bir çikolata aldı, Bo-| buki aradan 10 yıl İL Yine e hassasiyetlerinden siniri le et- da) adlı bir oratorlo, ve birçok ope- yası bozulmasın diye bunu dudakları- | gün terzime dım. Kadın: mekten başka bir şey acer NE yenme Zarif bir orkest m ei neee el imi ni es ae Piyanist (Ballade) da tertemiz bir a e meğe başladı. Bu ve anım onlalırken bu İğneyi düşi ünüz!. abe ni güzellik taşır. Yaylı sazların ül Biçimi dişleri me: çakmış oldu. | diye altı ay öner Kaybolan iğneyi gr ünüpa. demayfz eti, tekn ve ade | hemen alina eşi bale kaldığı Ticaret Olisi Umum, Müdür! lüğünden Çiko'ata bitince hikâyesine Ba karıp vermez mi??.. dan çalışı mükemmeldi. ei mi ace Dük Teta siliyorum. Bu zamanda gülüne.| Bundan sonra Şemsiyi hayatımın nız an) larda piyano ile or! a sazlara ve hususiyle obua, klârinet, — Ofisimizin cek şey. in ben çocukluğumda oğurlu adamı addettim. hi esli sazları ai tat- | flüt, ve kornoya geçtiğini duyuyoruz. v4 adet anlat ERE SR beri uğur denilen şeve pek ziyade ina-| Onun için kendisine r: gün| m liye Pp. kısımlarına | Programdaki beş parçadan dördü yam: yal Zaten batıl itikatlara sıkı sıkı)ler içten gülümsüyor, ei pelerin yerli pl hep kan Fransız Beste Oku temsil eden e am: val ir ailenin içinde yeti; 'Bü-| hayattan ve dünyadan iyi -jğ erisin Şef al Reşid Rey'in 5 » isi çı ME eski air kii iy yorma l tesadüfümün en da daha iyi bir muvazenenin ancak müziğine karşı #ikı bağlılığı-| © 2 —15- Ocak 1948 e de Tanin, Vatan. Ekonomi, BİL hislere, düşüncelere, inanışlara) tarafı da şu idi. Beklediğim İyi sa e el a teren e ekime Biz bun-| Cumhuriyet, iş gerin ereği mii salt bir dekordu. Büyüdükçe) prizler a şa Diba ii yi çi Ben sörükeie bel uğur addet- emi ve De ir a m- Fikri Çiçekoğlu fiat vermel le rfla 20 1946 çarşamba günü saat Mektepte imtihana gireceğim tiğim bazı eşyayı rerindiribie Daki e 1630 da İstanbul Bahçekapı Yeni Valide hi Ticaret Ofisi Um bahlar ne yapardım bilir misiniz? Tanıdığım bu en uğurlu adamı da bül... teyeyi ve ii e mi in de ie TR A Dp Y O Müdü tü: caki iü dan sıkı gözle-|tün bir hayat ca, yanım, -İ dikkati çektiği kadar 3 güne 6 ya kadar Ofis Sat e eğe, Ve bu suretle, yani | mağa karar verdim. İşte onunla evl€-| kuvvet ve virtüozluk 11 Müdür €sine e olarak gelmiş ae lerim £ kapalı ola! e yuvarlanıp | niyorum, Görüyorsunuz ya, mesele "E| kudretini göst en ii ANKARA RADYOSU t 1630'da toplanacak olan komisyon huzu- aşağı © düşmek, e imkan, kadar basit!.. (BİR YILDIZ) İş a ml e sb miği EO sında anacak e e merdivenlerden inerdi kı rüya- ki hir ere Yankee ba 8. ayarı, Radyo salon orkes- SN e mağ larında, yürüyen : lr yebie gözle- tapu, icra ile eserin değerini beli a Gerek so- yan m saz, 19M. 3 iz bul ime en. rim o halde, ellerim ileriye uza. e, > erek orkestranın başarısını | Haberler, gün, ik, parmaklarımın ucu ile etrafi Gü di ilânlari yasli b a piyanletin Sarkı ve türküler, 1945 Sağlık saati, Devlet m Yolları — Limanları İşletme araştırarak ilerlerdim. Beni bu vazi- şefle elbirliği yapmak hususundaki | 20 Müzik: (PL), 20.15 Radyo gazetesi, Müdürlüğü İlânları yette gi Iki hayretler içinde a anmadan geçemiyece- iri 2105 Posta kalırdı. > ri adar bu ve al İn Yam m kutusu, mi er m e Şe hir e amme den: suretie gelirdim, e kapıyı açınca, ca larla dılar, |22 Taril N özlerimi de beraber açardım.Sebep?.. ve böylece şuurlu ve müşterek bir ça- se akn iie Emme e ieberyie 28. Üs mani gas ene İaihaha » gireceğim gabahlar ik ola-) aşarısını paylaştılar. Bu ece li en ye rak di (C, M. von Weber) in (örelsehite) | 730 M.8. a ee (PU), 145) rine tesadü esi, si, salı günl e Zira sen e uvertürü.. o Alman operası (Frei- | Haberler, 8 Müzik: (PL), 1230 M.S. e imei seerere e lele "kadıköyünden son posta ol onun yi kabul edilmektedir. sehütz) ün çeğmasiyle ye yepyeni pir ayarı, Müzik: (PL), 1245 Haberler, 24,15 de Köprüye bir vapur irene 2 “derectde iyi iştir Koni akta bunun şekil almış, 13 Radyo salon orkestrası, ân m — Çok kitabın var! — — Felsefe okuyar. Sosyoloji oku-| okumaktan menedrim. ” İnsanların taassubunu kabartmayın.? ti. — Zaten inzivada Mi ei - ie Tarih okuyor. İktisat, edebiyat... $ '... , Şeriften aldığı mektu- düşündü; Nilüfer, LAME BUYUK Bil R AŞK Yazan: "Nihal Karamağaral man geçmez... Lâtince ha?. im de Bur romanlardan? Fakat bu gizlenme- Di e e emi nin kim kulis Kel gl aliyor? İn ul sanlarla temastan ağ yavrum!... Elimde ol- mi üzdüm. Gel koluma vi isem bana çin Ke Kucağı- çinş lerin hat in başını okpu. Kütüphanenin üç rafını işgal eden polisiye romanlar karşısında, sıçradı -İ Nilüfr, gifliğin kapısından ihtiyar —- arabasiyi dönü- Kıza bir zarf et Zİ lara memnun oldu. dan cebine sok- mori aldın işte... sıkıntılı manlarımda a m bu sahada üstat... e lerin neşesi sadece Kapl na, girdi | kartında “duyduğu hayranlıktan gel? başında buldu. Din miyor. Aynı ai a Bu kitaplar bana onun hakkın- — diy: ir fikir” e de dü- | şünüyor ve keyifleniyor. — Hiç değil- mami ne olduğunu, tabani ardırdığını öğrenece- | — Ba iv m haydudum. abe itin de Mim ki gene | mi merak ediyorum. sol - mrlamış, semaver kaynıyor. Kalkma- mukte: , hâlâ gülmeki len... Ben, korkunç evin selem Lâkin roman f: sen kitapları yerleştirmekte eği Se t - | taplarına, sıra geldiği zaman karısı | dımım dokunsun. dl. Her rafa tecessüs. nereden aklına geldi? İhtimal okudu- | kütüphanelere hayran hayran baktı. | tutturdu. sonra seni Gi devam ede- in ii keseceğini e ai uşambaya saplanıp zın- aracakl am gülmek sırası Nilüfere gel- ümitsizliğe kapı! EM Sen... 'Tavana kadar yükselen camekinlı |le uzandıkça “ümitsi izliği vels yolunu Nafile böyle ek ai, önem dostum! İnd polisiye roman | Dedikodu ağızdan bir eki irket bakındı. nasihatlerini AM 0 | Diliri , Siz te- tikte olun. Burası kücük bir "kasaba. ağza yayffiverir. çıktığı İbu Tasgeldiği tü metre gövdesini E e iyah Em keli die. gn derinde ik verdi. Bundan sonra ihtiyatlı hareket ae Jca- bediyor. Biçare bir kediyi mezar taşları ara- e sında, dört döndüren köpeğimi ylkla Tina ıslıkla mukabele yere yuyor... Nilüfer de ar- Ferhadın bir siper ederek ine lenmeğe çalı iştağımı farketti in de birbirlerine doğru atıldılar, £ bir adım kala durdular. yorulmuştum, çekik die Beklemekten çocu- gum. Nilüferin uçları yukarı di la yaş tit- v3 di; ekOK örn ece donup kaldı. Gelmezsin diye korkuyordum. «Nasıl. gelmem?» — diyemedi. gülümsesi: — Artık bu korkundan kurtul. Zira, her zaman gelmera diye korkuyorsun, im Meme vaş yavaş yürüyorlar. (Arkası var)