Sahife 6 AMNŞAM 25 Şubat “945 7 İDünden, Bugünden: Haftanın notları: “ni | Perdedeki > —— Salona girdikleri zaman dede du. Bir kadın sevdiği er dikka- tini üstüne hiç bir zaman Döğme, iş... Lâkin bir gün bu diş macunu ile dişlerini parlatınca!.. İşte haya-le ıda o zaman büyük bir mucize ol-İd e sevgilisi onun uğrunda yanı, tuşmağa başlama: Elindeki uzun elektrik feneri ile boş yere karı t- mak istiyordu. Lâkin kadın itiraz 5 önde oturalım!. peri bir diş macunu reklâmı gösteriliyor diği erkel Pek ii i Üstelik hakiki Kizi Adamda Masumane Öte Arkada) pi, Böyle söylerek. ye avucuna kolonya serpi li e Di ler var değil mi?. Belki e dü an ii ni e a karısı da var- Hali iğrenç eği iraz sonra perdede başını eni en vE şimdiden kendisini müdafaaya kalkıştı; vi ee? — Ama ne gil misiniz?.. lm HK Hepiniz 3 birimize ii şi e me bak de ii önük cilve- no Kıyafetname; Plıysioynomonla İnsan yüzünün şeklinden, işaretle- e sahibinin ne karakterde bu- Erenler ski Yunanca Physlognö- rem alınma, (Phusis) tablat, natura; (gnömön) da bilen mânası- na bilgi en eski çağlardan, orta ve zamanlardan beri varmış. Mi- len manzar: sahnesinde, ER esine başlandı. tanbul ani a köprü üstü vesa: ire gösteril $ <5 r günü sipan diğ a) al armizn bazı sah: vali ae rde üzerinde canlandı. mile rin altını mer enseli laklı bir kadın... İki di şeyle on ek ökülmesi cek şeydi Bütün sinema salonü kum üstünde dilerinin farkında (olmadığı — filimleri in çifte kah- kahalarla gülüyorla hakikaten görüle. 1) atakanlar bastı!.. ha e olarak plâj-|lusu neler a|s: baka: Ni iler, ın arasında karısı El yüzünü görecek tarafını son derecede mii me Zira farkında olma- dan aktörlüğünü ettiği bu filmi kendisi de ilk defa görüyordu. Ya- yaşça karısına: — Üzerime fenalık geldi. Kalka- um şekerim!. dedi Karısı mırıldandı: — Merak etme geçer.. Yemekte dozla yedin... Al kolonya vereyim di. Ve kadın objektife ik baktı. Karıcığım im... um dedi. Lâkin karısı aldırmıyordu. Yalnız. Peki gidelim... Gidelim!. Hele J herit vie yüzünü dönsün.. Onu da gö- ei Ee gördükten sonra gide- —İriz. alani şafak atmıştı, Etrafında “İbütün bir salon perdedeki kendi ha- gir dede iaddan bir evvelki asırda yaşayan, Mısır kıralı 13 üncü Batlamyos'a (Ambrasla) NR Me anzehiri hazırlıyan Yuni kimi Zopyre, 16 nel asrin fizik “imi Napoli'li Parta ve daha bir çokları Physlognomonia ya inanırlar, her HE bir kimsenin ne tabiatte, ne yaradılışta bulundu- İ gunu derhal kestirirlermiş. Fakât zenaatin baş üstadı, İsviçre e filozof, şair vater olmuş. 1772 de (Yi uy ir ann, mk ak a'ya dair fıkralar) diye iki mü- m ap yazmış. Kanaatine göre ve kendi tâbielnee (Bütün ruhun ie rıya başlıca aksettiği yer, yüzdür Lavater'in hayranları, fikrini kabul e gülmekten kırılıyordu. Per aline kahkahalarla güldükleri ad araları unu bilselerdi bi dar gi EE aya ütün atmak isra. ar gülünecek vardı ki?. Lâkin birdenbire perdedeki adam 'eket a başladı. Yavaş yavaş başını 7 Heidi Macld'in ovüreği|1! m | ağzına yaklaşmıştı. Ağlı ERİR Nİ adil çıplak adam iyi- -İden in döndü, Objektife bakti Tu- haf . Arkadan benzemekle bera- öğrenebilmişti!.. s ün) Öte ii DİRK görünüp de mi ön ça eş ale a eyecanlar da çek- mişti. olma ira sesle söylendi: — Rezlller!.. Karısı ona baktı, 90J — a evvel onları İKEN edi- da ne erir (Bir yıldız) Senelik 2800 kuruş 5400 kuruş 6 Aylık 1500 200 » 8 Aylık (800 1600 Adres tebdili için elli ku luk pul gönderilmelidir takdirde adres değiştirilmez Telefonlarımız Başmuharrir: 20565 Van işleri: 20765 — İdare: 20681 Müdür: 20497 Rebiülevvel 1: İmsak Güneş Özle rin E. 11.09 1248 633 ai üni ia V. 6.03 7.42 13.27 1630 18.54 20.24 İdarehane Babıâli civarı Acımusluk sokak No 13 ei) zi SN il 20096 Sirkeci KUTUP KIZI IK VE MACERE ROMANI Stanley di söze başladı: Öldü el akl? i l l i| yük Alman şairi Goethe; aca m İsviçreli TN İl Prus- Kıralı ikinci Frederik'in ii unlar: Lavater'in çırakları, keyfiyı lere girişe , işaretle- e ayrı ri etüd ederek şu netice- vari e rlar Gi zekâya, in ii kli eli eder; nlığa, m gibisi he TA, NE Vin A buzu hassaslığa, üst dudağın iriliği sebata ve metinli- , Vin gene irade kuvetine alâmet. rden, Alman hikâyecisi ve tiyatro piyes muhariri Theod Piderit, 1886 da «Mimik, Physiognomik» baş: liğiyle çok meraklı bir kitap yazıyor. Daha sonrakilerden Fransa'lı Eugenö Ledas v5 de «İnsan fizyonomisi», İ«Müşterek fizyonomik tipler ve ruhi hâdiseleri, diye 4kl kitap meşrediyor. Bu gibi daha hayli eser çıkıp dur muştur. va elim bizlere; şen yalnız yü- ü kâfi görmiyerek vücudu, vücudun ni ananızı ava kabul e E iz BE Ya gö- ür erden Eyi Şi bakıp Bİ malini v yani huyunu yeşim di. rak, mari ei A naklediz Kim ki boyudur tavil (uzun) Sadedil (temiz yürekli, bön) olur iz cemil (güzel) im ki boyudur e) (kısa) ii vardır kesi Kim ki vasat boyludur Âkil ve ia huyludur Kim ki saçı sert olur Akıl ile cüret bulur Kim ki saçıdır kara Sabrı var anı ara Koma ise saç güzel Sabibidir bibedel (eşsiz) Saçı az olan lâtif Oldu ârif (irfan sahibi) ve zarif Saçı gok olsa zenin (kadının) Fehmi az olur anın Başı küçük aklı as Olsa ana e ii Ga Başı büyük ol iii Aklı çok olu umru olursa cebin (alın) sahibin 1 bil emin GE (alnı) olan ariz (enli) y olur çün mariz (hasta) olan kaş u MENE Aşı gücü Kaşı çok olan kıl Ekser olur Susa Kaşı mukavves (yay gil eğri) olan Dilber olur her 2: Çeşmi e ban Çeşmi kızıldı. Gözleri göktür “bip cakıllı) Leyk (lâkin) vre (bir kör) olma yakın Gün ik öne Şaşıya etme nazar Kim sana eöri bakar Yağ Ni eb yi er pr Kim ki tıraştır yüzü Telh (acı) olur ekser sözü Veçhi müdevver Bedr (ayın on bei gecesi) den enver nurl) gerek Çün mütebessim e Anı gören kâm (arzu, murat) bulur Benzi kızıldır edip Esmer olandır ee Benzi sarıdır al Esvede yaka) mühll (hilekâr) mail Enf olunca ger diraz (uzun Sahibidir fehmi az Enf eğer olsa Havf (korku) olur ada kesir Enfi kim olsa eyak iledir ei Enfi o kim eğridir Himmet anın fikridir Ağzı küçüktür güzel Lâkin olur ter (taravetli) ve cel (aziz) Ağzı büyüktür ii (şefaat edici) Eğri olandır sec! Savtı (sesi) dakik (ince) er kişi Meyli zendi hep işi Er kişi sesli zenan (kadnılar) Ekseri söyler yalan Ses çatal olsa o can Halka eder bed güman (fena Me Handesi çok olsa hi Umma sen andan a Mutedil olan di Sıdık Kanmaz safadır işl Nokheti (nefes xe kusu) po gan Hulku (ahlâkı) da hoştur Mutedil olsan zekan (çene) Âkil olur hem a e Lihye (sakal) yi ols: Sahibidir bihün Köse ki hiç rişe (saçak) yok Anın olur za Gi çok Olsa Vi Bir, Sahi DE pl Boynu olan çok diraz Aklı olur anın a7 Boynu olursa kasir 'Hud'ası olur kesir Omuzu sivri Dert olur indi a Eğri omuzlu kişi Eğriliktir hep işi. Pekâlâ! Bense polisin adamı an süküttan sonra: Söyleyin bakalım, zamandanberi mi elâ gözlü edip (edepli) miz , Seyircileri düşünmek zamanı geldi! | Yazan: ÂDİL GİRAY e A 2 Mühim maçların birisinde za san muhakkak kl, iyiye, te-| Her kapısı bekliyen tramvay UR EE karşı tatlı duygular) ve otabileler sütl halkı kısa bir besler. Zevkle döşen; bir salon,|manda Ku erlere ulaştırır. vE milz bir lokantaya, sade ve ciddi|lar. Böylelikle EE deruni bir haz duyarız. Gözleri- rek tatli gününü hoş ve faydalı ge- zl okşayan bu güzellik dekoru kar-! çirmiş olursunu; şısında :emiz hislerin ruhlarımıza' Bu ta; bir a mr eb e Mi 1 ettiğine kaynağı mpi duygu göre yapılmıştır. sop müsaakalarında da şüphe böyle hislerin tesirinde kalırız. ve ini düşünelli güç ve yorucu bir tramvay, oto- imizi rahat, bol seyirci alan mi veya vapur ve ul di pi Da rn SE ye m ali ra Pal kapısı civaj Yemyeşli, çimi bir ncak bir A ri bakla ka- ar dört tarafı kat it Yikse e Le ri Ea ii SE bilet mili n tribünlerle çevrilm li rak eçmiyen e şal uluğunda sik Va giye hal e en İlk bakışta tatlı ve feraha biriktirdiğiniz Terini mühim vb yanii LİL kapılmış olur-| kısmını harcarsı rsıniz NE Dikkat ederseniz, stad kapı-| m yakl da biletinizi alın- zünde bir ç ya kadar ne hal sından girenlerin yz le geldiğinizi tarife e a Ea unur. m — müyorum Bazan; maça avaş, £ binler- girmekten caymak istersiniz. at la RM Riliriie, Stada ri: |pır olmizden gelmeni Bilek ali, ota ai m tatlı heyecan 3 kapısından girecek kalabalığa katı- lar sahaya cıkıncaya kadar devam|şırsınız. Az şişman bir insanın geçe- eder. miyeceği bu daracık kapıdan güler a n başlaması ie. ortalı kay-İ yüzle Se nen phi grebii ay huyu artar. Or! talık, | rim, hay tada girersiniz. RED ollE gibi, belki pek sa-| bütün ee EkAMkiZ mükâfatını aö- mimi değildir. Herkes iç sa in rahatça bir yere yerleşeceksi- rengin kazanması için çırpınmakta- e e Oturacak ya eya sevinç- yakta a rak ver zl Maç a MEZ eaybelinz de olur.;bilmek iz Bir buc alin uk saat süren bu tatlı ve he-, İaanii yekde Ra açıkgöz- ecanlı anlar, hakemin son düdüğü nü ük edebilirseniz maçı şöyle, böyle ile nihayet bulur. Koca stad ağır.| seyretmek imkânını bulabilirsiniz. vin a. ei asıl vE bal de hesabı Mactan büyük bir neşe | katarsanız saat vaktiniz ve m ene ile giren m hep azap ve in ahde geçer. ler, dönüşte di ağır, veee < ER Maçın 50) ilân eden hakemin daha sizler m İdüdüğü Çi: Iıı an bir ooh... Çe- ve ELLİK da boşalıverli ar sizi rul Maç UN “tari lüzum var mı?. a omuz eblehin GRAMA Düşkün omuz esfehin (pek sefih) Mutedil olan omuz Simdi insafla düşünü m. Böyle za- Sahibi anlar rümuz (mânası e vallı durumda olan bir seyirelden ne kliyebiliriz, ondan neler İstiyebili- — riz? Hakemi 'masın, yanındaki: Ger küçü, 1âf atmasın, oyuncuya dil uzat Bibedel ie masın, Spor nı tini muhafaza et- Usbuu arkı) adi sin, spor larına avkırı hareket aa ln ei Çok haklı olarak seyircinin sporeı ü) çıkık olanın kadar nezih ve sportmen olmasını 15- Bilki ila > beddir anın İ ın da İs- Sadri olsa dar Gam yer o leylü nehar ostu olan seyir- —— — ci vini bayi. gişelerinin çoğaltılması > alm işlem esi, — Stad KN iie ve çıkış rinin. ee ün ara Arkada bittiyse kıl e olmuş delil Batnı (karnı) büy E gabi (ahmak) Batnı küçük çelebi (terbiyeli, nazik kadar iyi VD adam) n daha mun- —— e Oyluğu etli olan —— min iyetle stadlordaki te- Tembel olur en yk min ve bakım islerine ehemmiyet Ger uzun ME (a; green Sahibidir pür hay :stekler basit, fakat tamamiyle m değil midir? Seyircinin AMME lerde biz atvesi Cümbüşü bolar Ün Çünkü hıraman (naz ve eda ile yü- çlara olan bü- rTüyen) olur “yük” Taği bizde de artık seyirciyi Akıl ana hayran olu düşünmek zamanı geldiğine en büyük SERMED MUHTAR ALUS işarettir bu sığınan kızın hâkim olmak zincirden ne kadar