asında satılıp sa- NE acağındadır. devlet, elini çabuk atup dane z muhtekirini bile cak in pençesinden m kadar ihtikârn yakasma ya: mah die şimdiye kadar bu Hind viliâne Ypla çoktan bir mükellef eşem odasında 1941 modeli üstüne de rgan uydu- madı, Bu noktayı bizden evvel düşü. kayolayı Birikim ediyesi vermeği muvafık Ka e bu teberrü, Birer ba n mar, si Börünüyer Zi muhte- karyolaya EN Vi dokuma içi Yapağı doldurulmuş bir sia yorgan, bir © bir tahtakurulu ah- azl. Hind kumağından ör- melide kuş arı YAA bir yatak, battaniye Map ev ln a gen mler, le va — leri dol Mn m a lar, Tl Karagöze dair iki “iki kitap Son hafta şehrimizde Karagöz ir İsi Türkçe diğeri Almanca ii bri Esat nn e Tiyatroya dair konuşmalar Napol — Tiyatro Ortakö: ri sia avunurlar EA Klektrikle balık avlanıyor terakki Ray Mi yea uzan edilerek la av- an ik Yanın balıkların mebel balumdiyk | tese #e kadar geçirilir. Bu tak elektrik cereyanı tesiri gvurunu ka; »k baygın su Fakat Şuursuz düşmele- Teyânının, elin. dine yu Suyun üzerine çıkarlar ve de kölayca AaYlanırlar, baygın ve ©lektrik çe, den balık, *L için elek yani una doğru geçmesi A daki Ayni suretle elektrik cereyanı vAsı- tasile vi nehir ve deniz hayvanla- tecrübeleri yen sersemleşip baygın V. te düşmemektedirler. Onlar, elektriğin tesirini ancak acı, ağrı olarak duy- muşlardır. r için — eni aşa ii mi alışı rigöz, sosyolojik biz gibi Bi Banlı gerel me, hab yi 206 pe Şu halde bu ie ie 1000 W- | Edebi MikoleiL b oca” ralık seriri izdivacın, daha ertesi |larından iel Elan eseri özde talihli” eline bir |kaddimesinden anlaşıldığı. üzere iyisi la bir vr e e e epi mel insanlarının b akatine örnek rözmede len evvel «folklor usullerilex olması zim götürüp mü- ke oyununun tarihi tekâmü- zeye koymak! a bahsediyor. Müellif, yine Define peşinde! ek şimdiye kadar Kar asi ğyalar kir eklayırdr Mak: iri ve mk Sille ball lahi> Ja Kinik ka- e gayesi se dar al oluyor galiba” ki” Sarp İlin ey eğ Agop mezarığ” günlerdenber yn s GE e li ni e ei de MO 5 İnel on Bi Büyük, ünü liz içi aİ- | halk psikolojisi mümkün olup olma- ei meselesi ortaya atılarak 808yo loji ve psikoloji ulemasının rey ve arı tetkik edildikten sonra ma oyunlarınd ükte (humour) si muhtelif cemiyet diler da halkın hissi isteyen kariler, ki, tab a triçe a ile 5 ei fas Dai ve kukla İ Bay a | kule hastanesinin Hırant Asaduryanın Yedi-|) mal 1925 senesi görmi; et Türk tiyatrosunun menşei: - Gayri müslim Cemaat okullarıdır 1820 de Boğaziçinde bir salon temsili — Fransiz mekteplerinin islahi ve ldon — İstanbuldaki vi yi bise ei a üm m öy Ezik belki sahne va Eski İstanbul manzaralarından: Beyazıt meydanı tmiş olması imkânsızdır. İstanbuldaki ekalliyet mektep- k olan da Fra e- İki yam SELAMI İZZET, serik 1826 > gelişmeğe baş- Avrupa de Düzian api iie İtepleridir. Fransızcayı da ME sonra, dö ri zamanındaki geri upa çi bir teplei ve öğrtirlerdi. Nasıl Tan zimat ri ical pinde mektep açı duydularsa, BE iiyedizrin de çok uymuş daha evvel a) dukları veril mali min tarih sıra: male ve Kaydedin e bu ld Artist ra meb emmi- | e LLM ne lk ileri gös- ermiştir. ameliyat ve tedaviden taa yeni burnu b. . Kolins” den 20, 000), d Yununun yi vrupa- ça ün a noktada 5 öne e sürdü: ünce bir araya gelip, .İlerini tatbike kalkışmaları Vi değildir. 1820 Düzian da küçük e ei Sale. olan: pa görmüş bir seyredip de mak zaruretini i zarureti di dil 'kaç gencin memleketlerine gön öm leşi yı iş, tiyatrodan İransızcı i- len. Maarif Nazırı Sat ami bunu biz- zet Türkler ay Tahsiliri Pariste tamamlıyan Saffet paşa Maarii bahsetmek olmuş- ile ocağının sön operatöre lr in: acaatla Kün mür m mz a küçültülmesini, iye bayi izi ştur, Neticede mahkeme 10,000 EN makküm etmi Di vş önüne geçmek isler. ken bir kamyon Kamyon iramvaya çarp Tramvay yolcularından 3 kişi yaralandı Rnizalı e iti” | j z 17 df iie ii Tevfiğin ani) evde otu- Adalet şahid olarak a yan Adalet, hadisey: #ey bilmediğini, Tevlii paz gürültüler işit acaip kıa onu bir gölge- # ii ! ii er gelmemişlerdi, Mah. #İz ii uzaklaştığını gördüğünü Fakat şoförün bu hesabı tahakkuk EE iyon bütün hızile iler- pi etmemiş ve kam; kur- tulmuştur. e al n ini inlaş edek Kadar lied va kua gelen üsademe neticesinde, iliş ii Aksarayda |l Oturan bayan Gülşenide'nin Ri kırılmış, Fatihte oturan e kucağındaki üç aylık Yi .. | yaralanmıştır, Ye ”İ, Suçlu şoför Ömer huli z Öğr bl gü Ticaret m Flimi şe İsi Bir kaç gündenberi nala aiklae sar Tahat etmekte ire Ma e e gr m a m e per bir milddet daha gehirimizde Beşiktaş Halkevi temsil kolu orta Anadoluda turneye ve Halkevi temsil kolu, Parti il münakaşa er li sonradır, fakat biMEŞ re 1820 de Düzian sil ailesinin yalısın- epi mükâfat dağıtma ninde e küçük e hir teni vermiş Racine ve Moliğre ile giren Mek- töre-| tabi ey ber ders “e sahnedi sonunda k, an cak Kara; k mahiyet v diği rının lim pirl leri di diye dık: ları my eşi (Kür den ve Cümle tedbir pes-i perdede in tiyari mi sanırsın harekâtın su werin Beytini alarak ve pek eski ze manlardanberi mütefekki devrindeki m mekkeplerin- İstanbula aş sefarel aarifinin ıslahı apar il eski EE lejlerin yerine me tiği ei Centrales» lar, tedris kola İiberile, ei haneleri, biyoloji, fizik, kimya 1â- boratuarları ile, yeni pedaj esaslarma göre iliyen tahsil mü- İstanbulda ii a ermeni tlerden tiyatro mekteplerde gayri müslim rin maarif sahasında herlemelerii m ami olan 1 te Be 869 da mi ga yayı bir hayal gibi sürmek suretile yaptıkları teşi yaş mu iv Jameli. bir ettiğini müzllif) vvufa İS sahi sızdır, Aktör Talma'nm di e i Li ye /prens ünvanını gibi | Mo: ora 8 kiri Paristen tak- Bi abana bânisi “İNapoldon'un mektep binalarına meyi sokmamış olması imkân-/le ostu, Co- "in hâmisi Ne- esseseleri idi. 1 ni Halbuki le mi ecnebi açtıkları hususi mektepler etod simi gayri m bi tebaası İlinde sahasında ve ancak “bir devlet işi tar olan eli bir jo) çalışıyorlardı. buldular. Mektebi sultaninin tevzii mükâ- fat rı lerinde verilen temsiller- ış olan talebeler gay- 1S İyi müslmlerdir un menşelel yen enilrinitaki iye ve nlarındai aha doğru olacak- ” a umumi iki tiyat t-!bii 1860 senesine kadar ni senii tarafından opera mandığını biliyol nasıl ki «Ruznamei Ceridei i0n2 ni rihli e sağ diyen, viye kuvvetleri istediği mesaj ile rif işlerini en ön safta Le dır, yabı ancıların ise, tabi olduk- in devi kani GL e So il simizlerdi. de «Beyoğlunda Hoca Naumun tiyatrosu küşad olüna- Tak opera! icrasına başlandığı- » Rİ Halbuki Ermeni nçleri 1856 da bir tiyatro kum- de le tebarüz ettiriyor ki, sanların düşündüklerini saka, © leyemedi kle zamanlar da, ra her v y olan Napoldon'un kurduğu ei e tür müessese! 1740 kapitülâsyonu istedikl: ri gibi çalışan bu teşkil ye imei Eğer bu gençler, emiş Kütahya, Cazular, Tımarhane, cilddeki terci rikle: eri. al yapılan tenkiler | Eserin tercüme kısmı söyle- z, ancak akdrder ibaret necek sö rem; böyle Se Me teşkil edemezlerdi. Bi Mi yetim tr. T. asla ri e © yapn eni dikkat ve payan: Yekta. Meselâ €Yazıcı» yununda ismi geçen bir ilâcın ne serfsteiği bi si Ea eid ve teplerde yılbaşı ve yortu günleri lerinde tenki teularda. Ve ei e Esat ari bü karası tarzda itir e tâbi hi siyer Bana başl kabül ki Seçime ye kendisinin de sonradan yanlışları hakiki bir af ve tas- 1924 den enn pada ve gerek ve oradan aldığı mini tespit için e giri tat İabora- kadar tır. Te rcümede pikeye, ye ele bir der ereceye cın Almanca is- giderek ga mizah; kadar, ie kl temsil verdiklerine ve mektebin sahnesi bulunduğuna bariz delildir. Selâmi İzzet SEDES Mili Bir a Seri i Take yaplan. bir teklif dal, 339 sahif: İkinci eser debiyat Fi Ankara | fesörlerinden müsteşrik Dr. Ti Ri 'in altı karagöz oyununu (Yalova | reniyoruz. — Hellmut er Karagöz, e Semen İstanbul, il imparatorluğundaki muh- O: iltelif kavimlerin , siveleri de, in€ | de mevzuu bahis Fi yaptı (1) Refik Ahmedin «Yakın çağlarda Türk tiyatrosu» eserinin 1 inci in bu temsil hakkınd Düz oğulları o- | maruf eski aileye mensup üye büyük servetlerile de meşhur bu ıp tek Kişi bu- Tanzi- 3) Galatasaray iy sesi,