Mi saadetin beklenti odasıdır Yazan: Selim Sırrı Tarcan Havvanların dili Hayvanların dili i Halk arasında te (Cloük- Ebe e değilim. — Yay, demel Kocanın sözünü dinliyordur. öyle mi?. akkında ye müsahabeler © ya- z li — Bu sarhaşlukla senin halin nice pıyorlar, iz Doktor Pomiane mutfakta yemek pişiriyor olacak!.. Neden bu kadar çok içiyor- sıhhi yemeklerin, sun?. hastalandı- etti; © Haydutlarda korku — Jandarma müfrezesi — Hayır kırkayak yuva: ser Doktor hastayı muayene etti, ilâcı ye — Eli ampuldür dedi, Anası sordu: — Bunlar ne olacak dol si — zn tane iğne yapar Şuhalde dikiş yi iğnele- Sebebi — Hotice, e eskisi ai il Piime sun, vE en vu — Şey e bir gün buradan gi- dece i, beni araj bey adi si çekmiyesiniz. diye böyle yapıyorum!.. Sizi alıştırıyorum. Sarhoşlar 05 iki tarafa yalpa vurarak pike yan geçen birine çarptı. N ir müsün be adam, beni gör- müyor musun? — Göryyorum.. Hemi de çift görü: yorum. — Ya ne diye çarp — İkinizin ba yi iste- dim! Sali Bir de baktım li dinin bir saman e iz mış, rakı Olur şey Pot mi Falan bir hizmetçi tuttu. bom bir kızdı. — Seni pati dedi, yarından le işe bi Ze ini Bilhassa sevgi- imi Bi ii Ben a kıskancım, en mdayken bana: «Senin ba- doğrusu güzel kadını » dediği 20“ ın çileden çıkıyordum! Mahsu: — Kız, gene bir mİ mi kırdın? — Evet bayan; fakat kazara kır- m, — Malüm, insan her kırdığını kaza- ra kırar. — Affedersiniz ama, ömlet yapmak için yumurtayı kazara kırmam!.. İmz. e baktı, baktı, patrona ded Me mektubun imzasını oku- Ağır — Garson! — Buyrunuz. i — Bâlâ çorba gelmedi, ne yavaş geliyor. — Tabil efendim, kaplumbağa çor- basıdır!.. i Şiar içine koyduğun kâğıda ne mi bir kaç şişe daha göndermelerini yazdım. fak pastalari pişirip: gösteriyorlar. di geliniz “sizihle birlikte bu ahçıbaşı doktorun müessesenin bü- yük anfiteatrısında bir konferansını dinliyelim. İşte başlıyor: Saadeti bu zümrüd ankayı insanlar bir çok ek mn delâletile daima uzaklarda, ışlardır. Saadet bu ilim adami Hi tarif ve tasvirinden ibaret gi ip ona ulaşmak” çok 1 olmamıştır. ee saadet bazan dahili bir ii sisi hendesi bir armoni- den doğarı dan yalnız (Aristode) in Li gö e O diyor iki türl ye Biri filozofla- rın ii ri avamın saadet oya logi e ila nikbin bir filo- büyük hyun da ae eşe le budur. O «saadet Me eze a ahen ii Bu ahengi ihlâl eden al gi ve- ya marazdır. Ahenk böyle bozulun: Saadet elden gider ve yerini müsbete bırakır, AE muvazenesizlik maddi ve mane- elemlerini teşkil eder — ii sa- va musibete inkılâp edi Demek m bn. ilen, aşılıyor ki, insan için bir y AE şekilde saadetler vi bunlar hayatın muhtelif demini z il — Çocukluk, aşk, dost yn ın bu dört merhalesinde nacak Gisa sıhhat ve saadetin a8: anal tarıdı,