panama ve İ HAYATIM İL Gece yarısından sonra, & İelezi Si kilince, masamın başına Tr: Bu kolay bir . Sadece kendi kendinize ali Hayatımı ne span in tim? potları ye kırdığınız. ni birbirlerile olan müna- erini tesbit edeceksiniz. Me“ Genç bir gazeteciydim. işe bir yet Lapa yası gelmişti. zetem namına kendilerile islak e görüştüm, resimlerin aldım. , kadın sanatkâr- na açtı, bana bir Na- dın Bu ZE ni 0 pottu. Sebebini şim- di aramıyalım. On sene sonraya ge- elim. ei hayli ilerlemişti, fa- kat güç geçiniyordum, cebimde bir lira duğu günler kendimi zengin sa- elin Sahaflardan (geçer! Bn yı e bir el buldum. Resimleri de vardı. Kitapçı kitabın değe: rdu, bir lira istedi. Ben bir tür yama- MR bayan tek lirayı vereme- Yürüdi Fakat kitap a aint EE geri döndüm, alacaktım. Amma — kalmışım, kitapçı , Ömer Hayyamın el yazısı, içi minyatör re simli sin satmıştı. kırdığım pottu. İki sene sonra bu cildin Londr: iki bin m ia ea olduğunu öğre! e di ime yirmi sene sonraya O gün biri geli — Elli lira veriniz ağ size bir mitral yöz satayım, dedi. — Mitralyözü ne yapayım?.. elli o belki lâzım oluve- rir bir gün.. e Tardığırii pot: Mitralyözü . Param ire Eğer mil sanal im lirası Hayyamın cildini satın ii lâzım oluverir Yanlış... Müşteri hiddetle bakkal dükkânına lp ve a paketi tezgâhın üs- armızla ortalığı kandı- ae ayı zevk getiren sabununuz pe siri “ez yarıda bii Sönramagim ra yapışıyor ve m Sr müyor. — AR dün akşam bö Z dün in akşam peynirli börek im ta yedik Afacan Otabüste” şişman ka e re oturunca . Baba- sının e yerleşti ve mi eciğim, gag turan şiş- man biri bayanmış — Süs al. ayıpl Görüyoruz işte, — O, otobüse girerken babama şamandıra da nereden geldi?», Ke memiş miydin? — Gitmeden lee kocamın ilâcını verir misiniz, kiyametleri koparır! unuttuğum zamanlar 4v nRanumucvvei 1759 eni, bedevi, vahşi bütün mek mümkün müdür! O öyle bir şey- dir ki oklar Rex yeri EE ibi bizimle beral , Hava e el ile tta, emi gö- rülmez, yalnız en bir sırdır, bir muammadır. En eski zamandanberi bütün din- lanır: <Alla- Para ile değil sıra ile | Herkes az sil akıl köre. bu Yolunu kaybeden seyyah dağ ba- şında kuş bir rı sürüyü otlatmağa gider, ir, akşam ge- O'da insan yüzü görmez ki otu- eği me Hemen kele ie en yatar uyuruz. düşündü ve sordu: mma, dağ başında para iel MİR — Para ne olacak? banınıza aylık vermez misi- niz? — Hayır. İki sene çalıştıktan sonra mandra onun olur, ben onun yâ nında iki sene çobanlık ei e cumu ödeyince tekrar mandıra; rım, o yanımda çobanlık elele aşi lar n dad Nede e dünya a ayaza e riz ve neden ni Camekânları Ta bu di çerçe- ji Esnafl — Evimiz de rehindedir, ama bun- ları ne ki size söylüyorum bilmem. Erkek nasıl görür? Gel de meraktan kurtul ! | — Öyle olsun.. Gel bakayım yanıma! Gene do- Yan za alıp yemişsin... yemişim?.. Bir ke- em,. sonra dolap öyle yüksek ki dünyada Yellen, Ablası ei e m söylemedi, me- kurtu bi Taktan şündü. ei küçü; r çare dü- ğe dedi ki: — Ben biraz sokağa çıkıyorum, Us- Tu otur, Sokağa çıkar gibi e) ve üst kat- ta bir odaya gizlei Biraz sonra RR ye lal i “dur dul il Kai ya Dolabın önüne ii üne bir iskemle iu Di vesine girmez, be itil Dini bir yana baraka bir e çok ak- kimseler elem lâ- zamdır, elem bütün a bü- erin kaynağı ütün bunları elemi; den uzaklaşmak, yaşamak e nesib almak için yapıyoruz. Hilkati- EE icab ettiriyor. ün mâ- nası lir diyorlar. Böyle iel e ceye ire elemden kurtulm: bi- rinci çaresi ölüm olur, Çünkü ai ele- min elem büsi in İyi o kur! Elemin Kğ a lü- LUTU al en binlerce ek (Moion) Tabiat zevke hâdim olması için ele- mi yaratmıştır. (Mon! ve Elem çekilmedikçe zevkin kıymı yoktur. (Gardano) Peki! ein ki bütün zevkle- rin kaynağ mi ve elem olmadık- ça zevkin i takdir edilmez. Halbuki haz dei ruhiyatçısı P, Mantegazza aksini iddia ediyor ve şöyle diyor: «Karnım aç değil, itibarla ne bir zevk, ne bi dr muyorum. Fakat bu iğ ilet, re bir taraftan burnuma gayet mi bir m e bir musiki parç kul: rımı okşadı, çok bayıı | bir telif derece- in başka mahiyette bire | Müsahabe ZEVK ve ELEM «Dinimiz saadet, ahlaki prensiplerimiz başkalarının saadeti olmalı.» J Yazan: Selim Sırrı Tarcan göstermez, zevk şeklinde nice Si ler vardır ki insanı ölüme sü Çok kere elem kendini gizler, ei an şikâyet ederiz, doktor has- ve Glen geliyor, der. Baş ağ- sızlanırız, halbuki elemin. ei midededir, Hulâsa elemin hayat yolculu; e dal o kadar çok menbaları vardır ki her nerede bir hassas uzviyet m orada elem de bulunabilir. Kek hiç bir mahlük insan ka oni gildir. Yalnız insan ll nasibi olduğun: V bilenler, elemi kendilerine zevk sineği ri de bilirler, maddi, ister manevi .bir-el b Karlıyaza vi onun adi e tesirini azaltacak; onu ise Soli İkizi iki bü- yük kuvvete ihti; iyacımız vardır. Bun lardan biri maddi, Maddi olanı vücudümüzün tekmi uzuvlarının sıhhati ile kaimdir. Açık ha m, güneşten, sudan, ei bilirsel dir, u da takvi mek az elimize, Bu ti elele verme- ikincisi makul emirler vermesi 3 birincisi aldığı ifa edebilirse o za ler, neşe güler y linde göste! Dünyayı Si elem: kaynağı zanne- ilm bir âlemde ini bi- emir e ri hakkile man elen e Vi inenmış ve iman A Sırı Tarcan En gülünç adam! Karikatür müsabakamıza İştirak etmek için karikatürü biriktirmiş rimiz 15 kuponlu olan karile- riru en ak hang gülme me sa yalnız 5 Birinci k YG 1936 Salı günü saat 17 ye kadar EE i sö © pi e gazetesinde katür mü- leye çıktı.. lum ki bunların hiç mere adresine Ablası ri gilmiş onu anahtar deli- bir Çe elan etmiş deği Kinkierierlalsğ ğinden geliyor. Her yaptığımı ir de elem her zaman ıztırabın! gördü, ye eye yalnız kere görebildi. Acaba la rel ve e Gel de me- bakalım!, Seksenli a peki dığı hayretle sö — Yaya Tu nasıl yürüdi — Mi geldin hal.., nun için geciktim!... Pa mi Meşhur Maryüs anl: en ik e köyünden MI El yn O kadar yo- ün? esef yav aş li çünkü yol- aatte 25 ki- — Otomobilimle e eniyi ge- kare — Öyle hızlı geyik a İenerle- ari rimin ışığını önü: 'kada imü göremiyorum!, akıyorum, Kestirme cevap air talebesine ari tekrar anlatar: insanın vücuüne Jâzım olan mi KE ve yağları ve etti ve sonunda iyi anlayıp anlamadıkla- rını öğrenmek için 50) — İnsanı besliyen üç mühim gıda nedir? ” Hiç cevap yok; Afacan elini kal- dırdı: — Sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve akşam yemeği. Ne olur Müşteri kızdı: — Bu verdiğin et sığır değil inek... — Ha inek ha sığır, hepsi bir fa- milyadan... Samsun Halkevinde yapılan köylüler gecesinde Halkevi mensupları ve köylülef diğeri manevidir. "