PRE Sahife 6 AKŞAM 9 Teşrinisani 1936 PAZARTESİ KONUŞMALARI e e m e am m BAKIŞLAR aul Valöry, bugü genişlik ve kavrayı bu e akademisyen KBugünkü dünya; r: Re gards sur le monde actuel) ili bir Bunda > 3 leyen saftaki iie mz ayda, Sal sanırım. panın Çıl, ranları en gın bir a isteri buh. geçirdiği rkunç görünm. ürlü cb daymala çok Av hayvanları sergisi Avcılar ve atıcılar birliği Taksim bahçesinden güzel bir sergi > tiği vg atıcılar birl iie olur sanı afından Beyoğlunda Taksi, Di ... çesinin kapalı kısmında, bir av hay- Doymak bilmeyen bir ihtirasla vanları ser; isi açılmıştır. Bu sergide eki i w ağızları, küçük dilleri görünecek ka- se ei ğin geli iz dar açık, gözleri kanlı ve beyinleri rünndan Arkada iğ vesair yerlerde dum. nlı ik ihtarı ne kadar beniz aviz av HAY» bi $ ED . teşhir edilmekte: Sergide teş» © | hir edilen hayvanlı emleketi. sinemi) ki iz ii aşik zde vurulmuş volanları Receb na- Me saha iidianlle eri iyi şartlar İsinöe mında bir Türk sanatkârı tarafından sz b bir ağacın hududsuz bir sU- | öldürülmüştür. Avcılar birliği memle- rette büyüyüp Z Ri ii : e bağlan çin | £t tertip etmiş olmakla takdire lâyık- ütecaviz e ere. anla, ii KADIN KÖŞESİ Çay elbisesi Kitaba başlarken şöyle çok olduğu hava içinde sile görüştüğümüz birlik ida- «Şu küçük toplama: sa terci | sulh, a > ei güç bir | ,. FReln bir zat sergi hakkında P an, siste ayan, bir partiye müvazene e a il midir? Milletler tı vermiştir: ade taksi kibar bir sv, > bağlanmış bulunma; ve bu itil sebetler o kadar artmıştı leketimizdeki av hayvanla; Koyu li kumaş üz: müş Ja da şüphe edilecek şeylerden Şüj yi su, Dir iletin kendine güvene- | rını teşhir etmek üzere bir sergi yap- ve altın e işlemeler seli he etmekte serbes, edilmiyecekleri sil- | rek kendi haklarını EN sile olma- mandı istiyorduk. £ 5 LERİN kip atmamakta hür olanlar içindi! yor; belki başka milletlerin haklarını | İşe başladı; zaman bunun tahmi- sözlerile P. Valery, Fı da kendi hakkı gibi tecavi seden sıya- nimizden daha güç olduğunu v Gaziöntep Hulkemi partiler: ve particilerin e bir ti icab ettiri Bunun için ari ü özle etrafı göremediklerini; hiç rinde milletler, mük istediğimizden e çel zamanda. > > > stenlerin al anla; İmer Köni i- | kadar kuvvetli olmaya mecbur olma- | memleke ierik aid ancak altı yüz'par- Sergiden bir köşe çö Işıy or i kabul etmiş bulun u kitabı | mışlardır. Valöıy, pek haklı olarak ça hayvan toplayal İn Sie mleketi- R EE 7 ” ere UN böyle olmayanlara hat im, vE sulh için ve iyor: eki av hayvanları şu gördükleriniz- yatağan a ii Evin faaliyetini gösteren ll ii gibi anlıyacak bir ol «Sulh, , devamlı ve kuvve ha- | den daha bir kaç misli fazladir. F me duyalız bir istatistik e aramak demek * lindeki bir atürdli Sulh, mi muhtemi mel bir kolleksiyonu, yapacağımız na edi ie Molin ein e ei Mae iğ PE AYARA MV. ikinekibir GEKELMe MAR ii srelerider biridir. Bunları himaye Gaziantep (AK Ye Halkevi, bü- '... vetler: a Bu sergiyi yapmaktaki maksadımız | op onları tanımak ve kıy- ik bir hız ile çalışıyor. Ödevi meya- inne siyaset , anlayışı, çok eri Me R evvelâ memleketimizdeki av hayvan- mal ai etmekle kabildir, il davi n ami başaran ir. Onun, politi LU tarif edişinde Valörynin siyasi partilere nazarı kevimizin son döküz aylık me: m- beğ 5 in bir şikâyetin sesi var. Ken- | hiç mi değildir. Belki demokrat Fran- yvanlarını doldurm: Bitliste kı a > Li bazılarını haber YFİYOrumE. dini bir Fransız olduğu kadar bir | sadi ill mukadderatına el ei ikin için e e ş y HA inley otm an bra ee vrupalı hisseden ve Avru ni için dirsek in n par- | vik etmek vw zamanı mem- z i ğer Yi r insanından ayrı belliyen | tilerin luğu, ücadelelerinin | leketimizde lenin ve en ikin. murı lar i başladı sp iz e öi iz e ig Valery, set ada! mn i r mansızlığı onu bu düşünen alıp en büyüğüne kadar bütün av hay- ESER ie i e iğ sini 800, 36 viyeğ üzerindeki tesirlerini, kuvvetle. | götürmüştür, Muharrir bunda haklı | vanların irer nümuneyi ihtiya Yeni vali, şehrin ai İGDoatanAş amm rin diğer varlıklar üzerindeki tesirine m ln verdiği hükümde ii edecek daimi bir müze, vücuda getir- imarına Çalışıyor muştur. Beş mektep müsameresi, üç benz: ır. Diyor kutucu ham vardır. Partie mektir, Bu müzenin hazırlanması o, sekiz gardenparti, beş ziyafet, «Bir kaç ai Dee milyon- | patrie çime benzeyişten » ziraat vekâletinin de yardımını iste- Bitlis (Akşam) — Bitliste devamlı verilmiş bunlara binlerce yurttaş iş- Jarca insan üzerinde, tıbkı canlı var- | tifade ederek, güzel bir kelime oyu- | yeceğiz. in same kal e Gr ürik etmiştir. : lıkların muhitlerindeki değişmelere Ee şöyle söylüyo: Önümüzdeki av mevsiminde mem- ususi in: ia mâni o) ikale dür vermiş ve EM ve karışıklıklara sebep olan hareket- atan aleyhine Melarimiiyık par- | leketi yor. bunları 16,000 talebe di mi lerle mukayese edilecek neticeler do- | ti, yar değildir. a kadr her mıntakasındaki av hayvan-| sim sırtında yapilmağa başlıya- Yi tie teri ii #urur. o Tabii (| sebeple dolu , nra, berileri, kendince bir arından bi ei m Si 9 ei i tayfun, eleği sema bula- e tabi tut tuy ii meral dahilinde ve haricinde asayiş ii 4 Mr ei e ef şık hastalıkları husule getirdiği «Umumiyetle, alan İM doldurtârak 1937 senesi Cumhu- yes dedir, Yeni vali Hasan Fehmi Su- ün — e ri > gibi şuurlu sebebler de milyonlar- |. partilerde mi ri bae teşki- m'çok çalışmaktadır. Vali Bitliste ni a ii Yi Ti ca insanı tesiri altında bırakır. Bu Mtçi insanlar görülmesi, bana yeni | Yiyet bayramında tam Ge yeniler yarağa başlamış bir başın- Si 5 iŞ, na DE EE me karşi blv insanların büyük bir ekseriyeti; gök, | bir neki yor. Her hiz sergi açacağız ve eğer bu işi tamam| kadar mumluk Nİ ilerle de â ii ili pik icin deniz, kışrı arzın Kaprislerine duç; ferd, kendi yaratılışının pi: de arak ri N Za şimdiye Marla air nmıştır. den — — ş e olmuş gibi bu tesirlerin zebunu olur- | yer almalıydı. Mizac itibarile yaratı- | gözleri de i değil. En aci e çarşafların atılması kadın- Si Jar. İşte kütlelerine fizik ve şu- | cılar, muhafazakârlar ve yıkıcılar a yapar pie işini ki zam oi şeki e iyi bir güreş bel edilerek ka- ursuz sebebler r müessir olan Her insan, ken: iki - acağına inanı tütün atelyesi direk âcddin | zananlara Mn ab ve iradeye siyaset A verilmiş- de bulunmalıdır. Bu, o ferdin ne ipi hali v aldığı tedbirler kari Ki yüzde | İki yüzden fazla idari Fin sözlerinin, ne dileklerinin de- inn e eşya, hayat ve onun nl elli arttırmağ muvaffak olduğu sigara-| dülhak Hâmit, e, ve mumiyetle politika hakkında böy- | gil, varlığının amel ve aksülâmelleri- | meti hakkındaki en bedbin hükümler, | ların nefasetini muhafaza hı da | Hasip Düri ii İşim me ki Je vee li bir tenkidden sonra Avrupa | nin partisidir.» iş ve işin icab ettirdiği nikbinlikle” gösterdiği ni a tiryakileri çok se- | muştur. - siyaseti için daha hafif bir hüküm- pekâlâ bağdaşabiliyor.» vindirmiştir. atelyesi direktörü : ERME imi de bulunmuyor Daha pek çok alâka verici mevzu- sözleri tatlı bir tebessüm müşfikane in EE amele- vr yankesicinin kr «Avrupa, siyası etinin çe lara temas eden bu kitap, Fransanın | sile söyleyen büyük edip, bunun Av. | nin de teveccüh ve muhabbetini kazan- Meyvahoşta ebin- ie Şaraptan, biradan, likörden | siyasi halinden alınmış çİntibaları rTupalıya mahsus bir haslet ia mıştır. İnhi: oi Ye pi son | den if eli yank rl ça- Eğik lerden eo itibarile mühimdir. Bü- | da ilâve ediyor ki bilmem bu inhisa; ziyareti esnasında 35 bin lira sarfile | larken yakalan: Ki adında tün bu kara görüşler e yermi hakikatlere uyar bir hüküm müdür > asri ve beton atelye lm ie dün ri üncü sulh add binali Evi Avru- İ ririn, ea fecirlere Hasan Âli YÜCEL b verilmiştir. eza mahkemesince tevkif, ödümiğir . i kocalığın elyafı kler suyu çekil- | havzasındaki kabileler lie müş- | mahlük olur. miş bir nebata benziyen posasını sürük-| terek izdivaçlar var. Yani kabile- Ha ne anlatıyorum, bügi ünün mede- $ EF V E K | F R Y ( l U lemek için sebep olm di, her iki çe Dereyi bir GEREĞİNE yel gelen ri izdivaç kanunları hükümlerini bep z : tar: afın da hürriyetini biribirine iade ka- Yö temek Edebi Roman n aldıkları için birbirlerinin eşidir- Bürhan Cahid MORKAYA Tefrika No. 17 LA iki saati fazla kon muştuk, Ona bu arını verdiren 8€- 'bebi ak için çalıştım, Hati ha ileri giderek kendi cephesinden kam eee olup olmadığını unca yılık avukat kiri Sakini metodlarını kul vw > — e ba rağmen anlayamadım. © — Garip şey. Peki ne diyor, * — Dediği şu. Daha doğrusu garip bir eri ri kadını biribirine bağ- ünasebetler tabii olarak 2a- ei geşviyormuş. Hızlarını, hararet- lerini kaybeden münasebetleri sürükle- meye çalışmak mân. ai Bu bağ- Jarın çözüldüğünü bu ilk duyguların gevşediğini e ei ayrılmak- an tabii bir şey olamazmış. er Melih akla düşmüş, şaş- kın şaşkın dinliyord Riza Sedad devam a — Kendisine dedim ki, bu fikrini ka- pera e etmek Tiziiigelires Hüyatta biribi. | tabiate ine bağlı bir çift kalmaz. Her izdivaç taha tin hükümlerine göre ayni yol- lardan geçer, İlk aşkı sonuna kadar yaşamış insanlara tesadüf edilmiş de- Kim iddia ederse etsin, ilk sevginin harareti yaşlar ilerledikçe söner. En Böylüyor. bile erkekli Bugünkü MA “alyan iz e Medeniyet, Re her tarafın- musun, Ay- la kadın ve erki eri he- nen tekrar ediyorum. Eer balim, .| lerdir. Bunlar daha ziyade kuvvetlerini men emen ei Mi çeve için- i ir ve nehiy çiz-| dedir. Yalrız birleşmek ve pi şemiş bir nebata benzetiyor. Hani işe | gilerinden almışlar, Eski dinlerin te- | rilmak ousullerinde bazı kanı tabiat cepi ema bakınca insan ko- | siri ni kalan. kütleler içtimai ka- | Jar serttir. Bazısı hafiftir. bah Jay Si veremi; €sas gene birdi vk tatların | kanunlarına uy- ri mi m kitapların yan ka ındır ya kalmadı ki! He: mi kadın er- ü kalan yer- | lelim , içtimai &i aizami bu böy- betle karşılaşmışlardır. Yalnız bir nok- ta vardır, 'kadaşlık şek- line girer, ve ancak bu kuvvetli ini dır ki, siiri çözüldüğünü hisset- insanları yaşat rTuhiyat profesörü gibi anlattım. Mü- nakaşa ey ei beğ kendine e le bir telkii ki, kararından ri çevi irmiğe İk olamadım. is e amız lâzım, Çünkü artı ime duyuracak zevkimiz iL ı, a hiç in b m Kabahati üluyor. “Oh “sekiz' yıllık “kari bugüne kadar öyle ire ıd şekillere, kalıplara dökül- tini imkânı yok. Eski Y İilardi BADER çoci Ve çocuk cemiyetin malı idi. Buğtlriz büsbütün aksine olarak kan babadan değil, anadan geliyordu. Babası kim olursa olsun onunla kim- Ji kadın li münasebetinin bu şekli- tarihin En en küv- ukuk de Tanya ve ve içtimailyat eelemilese > ei abi Ez örme. kanun- larile yaşay yan eski. Fabl; eee Oralarda ne yerden ne kökten emir hislerile, we ihtiyaçlarile bulduk- ları yaşama, birleşme şekillerini örf ve âdet haline get işlerdir. B kil hayatı geçiren kabileler arasında ted- âlimler oralarda kadın kal yüzünden kan döküldüğünü peki mişlerdir, Çünkü onlar arasında ge- çen ahkâm tabiatin diğer malükları arasında hâkim olan hissi âmi Bir sinek gebe ber artık hiç bir erkek sinek . Bu kabi- Jeler arası dek de budur. Dişi gebe lir kabinin hiç Li er- ii ona yaklaşmaz. o artık herke- Eski di unlar, zina eden dını recme mahküm ederlerdi. Fakat fiilde terek erkek için