mami a, 4 Temmuz 1936 AKŞAM dör. YERYÜZÜNDE GARİB ÂDETLER, GÜLÜNÇ İTİKATLAR Sohbet Yerli Mallar sergisi (Baş tarafı sahifede/) birinci sahifede) sındaki fark vardır; fakat aralarında- | lerin baya e rinin sanayi Genç yaşta dul kalan Hintli kadın canlı bir cenaze sayılır, bir daha evlenemez, kimse yüzüne “e Vaktile Hindistanda dul kalan kadınları koca- cemiyet harici yaşıyorlar. Dokuz ya- len kızl şında evlendiri arasında on beş yaşında dul kalarak bütün hayatı zehirlenenler de varmış Yukarıda: Yaşlı kanlı bir esir miş bir Hindu, aşağıda: Çocuk denecek eden genç bir tli kadın ile dul gi Mer evlendirilen bir Hintli > e merasimi, ortada: so, kalmış ve saçlarını Him kestir- Hintli dul nra ii Hindular dmlar için açılmış bir mektepte di Eski insanlarda biri ölünce karısı, onun kardeşine yahut akrabasını en yakın eri kalır, ölen kocar diğer mirasının bir par- çasını teşi di. Daha arı ölüş ine karılarını kime GERE tıklarını vasiyet edenler niyet ilerledikçe bu âdetlerden 7 eser raber Ka yeniden evlenmesi hemen her yapılır, ve AZ erde emk ei yalnız genç kızlara ya- Bn ipi dai yn bir kadının dul kalması büyük bil ettir, Ame- rika yerlilerinden Mi ie öldüğü. “vakit, karıları arasında sevgilisini -onunla beraber gömer di. Polenezyada, Melanezyada ve Af- a bazı vE em dala ürülürdü. Bali dullarıh m nin muhtelif yerleri e elinin gere Polenezyalıları vaz) evr Sota tanto kadınları arasında dul kalanlar matem alâmeti ölâmakv ve dul kegel işaret m parmakların- dan birini keserlermi k edildi. O zamandanbe- ri Eindu, dan rk kocalarile be- yakı! dul raber ya) biçare Hindu li m1 a bütün öm- rünü La azap içinde geçirmeye mah- kümdu: Hinditana yaptığı bir Ka anlatan e sem kadın, vapur- a bir e de konuş- alkımız için e çok , Tevekkeli e mu “ha avaya, ls isi vermişsiniz, ihtimal şura- da — edenler içinde bir kaç da dul varı Halbuki - dul şen olur mu H a Mi kadınlarımız için dulluk çok kederli bir haldir. Onlar artık bü- tün zevklerine nz surette veda et- mişlerdir. OÖlüni bir daha ne gülecekler, ne hayta her ne şe- kilde olursa olsun bir zevk alacaklar- dır... dedi.> Bunun sebebi Hindistanda genç ya- şını ularca âdeta m işlemiş bir emeli bulunmasıdır. O, bu kabah: zasını, semer içinde a ri aki kalmak suret işlemiştir. cezasını i di 1ce- lerledir ki e Hindular dul kalan kadını koc: vesedi beraber yakmak suretile onu eski ahların- dan eni isterlerdi. Onlara gö- re bi etle diri diri kadın bir daha hayata e vakit daha mesut olacak, daha k bir mev- ki elde edebilecekti. Hindistanda dulları yakmak âdeti kaldırılmış olmakla beraber Hindu oeiniyetinde dul kadın kabahatli mev- den gurtulamamıştır. Dul kadın kocası öldükten sonra kendi ailesi ahrum, ölüm mi ekler iyetle kızları pek küçük yaşta evlendirirler. Dokuz on yöne ei yapılan kızlar ara- sında on beş altı yaşında dul ka- lan biçarelerin bütün hayatları z€- hirlenmiş demektir. Dul bugün ölen kocasının cenazesi yanında yakılmı- yor amma, ölüyü mukâddes nehrin kıyısına kadar götürdükten, ie son lokmasinı temsili pie ten, ve ce da ve odun yığını ünde e yakılması da hazır bulunduktan artık cendisi insan: ki sanat karabeti de hemen göze çar- Sabahattin Ali'den bahsederken Refik Halid'in Memleket hikâyeleri'ni ananlar oldu. Ben bunu yanlış bulu- yorum; gerçi o kitabın me Anadolu e rinin, oralarda yaşıyan insanlı dır; Si ri Halid'de bir nevi con- descendance, bir istihza vardır. Yuka rıdan ığını sanarak Gn; ni ili pi a, hikâyele: et kiye, ride, o kitabın muhtelif mezi- rağmen bulunmıyan, derin va vermeğe e en'in..İ da gülerek Si RE e datarak değik içinde kendimizi, insan oğlunu EE için muhabbetle yetlerine insani bir o er niçin . Sabahattin Ali'nin, bu yolu aşmazsa ikinci gi ka yi harrir Okalmasından ü en iyi A yi birer not ha- i sel o ERER 1 ferdi ei ile kalıyor; beraber yaşadıklarını, bir araya gel dikleri zamanki Hani göremiyo- Tuz. Sabahattin Ali'den, hepsi de baş- hn hr güzel olan hikâyelerinin bir terkibi mi hayel fa- lan vi af çayı değ NU Türk Köyünün me dramını, ri nını, hasılı geniş ti losun! ei oruz. Kendisi, şimdiye söken yazdıkları ile, böyle bü; «ambition» DR lâyık olduğunu ispat etmiştir. Nurullah Ataç Pamuk mahsulü Adanada bu sene iki misli olacak Adana 1 (Akşam) — Üç dört gün- den yacaktır. Hintli dul kı asını rm her ozaman etrafı dolaşıyor sa- | nü güldürmektedir. Sıcaklaj ruk- nır ve kedi köpek gibi bir hayvan yet esin ediyor. aba koc: al i ti diye düşünür. irtifana doğru yükselme! ve koza - Son zamanlarda Hini tarlalarında pamuğu yapan tarak ve En ve mr RE haliletmek çiçek görülmektedir. 935 - 936 yılında i teb açmışlar, ra hasta bakıcılığı, ra ,036 kilo Er ai tesbit edilen mürebbiyelik, yanak arkalar iş- di u sene iki misli çilik gibi ie tmiye başla- şimdiden min edilmektedir. mışlar. Şimi ektebte bubat -harmanları 1200 kadar gi yetişerek ği ii m ber tarafta ale eN sahibi olmuş... te geçmiş ve piyasaya EE Amei mecmuası Hind e arpa, yulaf gelmiştir. imai bir 937 yılı v ekilecek koza ta deşik İri e ediyor. Bin- | larını natas etmek üzere çi la dul kadını de de idin eli baş gös ik a im ERE insan olmakta! demektir. e yaramaz bir n kustulmıya bi Faik Sabri Duran Tiftik m hararetlendi araretli mua- tır. Dün bir parti 110 kuruştan lala Nöbetçi eczaneler Bu ae nöbetçi eczaneler ar Şişli: Nargileciyan, “Taksim: Bostan- barında Ed ie pda şında: Kinyoli > , Galata: ei ak re dn Salı Nop sımpaşa: ini Turan, Hasköy: EE lunda Yeni Türkiye, Heybeliada: Halk, Büyükada Merke: ez, Ti , Merkez, ir- A zar; Necati, Şehndebeı Hamdi, Be- pa yazıd; Asadory: kadkayünde arabaların gidiş ve dönüş yolları , Belediye m verilen emir üze. ne Kadıköyünde işleyen eğ gi- diş ve dönüş seferle ini han öp edecekleri ve arabaların lake emehal sağ e rarın tatbikine ba lanmıştır. Ayni zamanda arabaların bir sokaktan diğer ye epenekiei nok- talar tahdid edilmişti Servi kütüklerini çalan görerek kışın şiddetli fırtınada dev- ilen servileri Idığı haber alın- mış, zabıta kendisini yakalamıştır. Meh- mediri evinde araştırmı — z o ie duvar kenarını kaza za, vi İİ buralara sildi snap. . Topraklar kaldırılınca altından iy ani ei En rağ am il müsadere e k Mehmed hak- inda kanuni ei elişi. ticari ei istinad ettiğini iie ve etmiş uriyet hükümetinin iin me verdiği ehemmiyeti barüz ettirmiştir. © yele nutkunu söyledikten son- enin iç tarafında ve pavyonla- deki kordelâyı kesmiş ve ser- gin açmış rai n sonra davetli- m edil nmaktadır ve pavyonların arka ta- e e er e de denize na- gazino v “e in bir ei de atlı karın- ca, piyango, halka atmak vesaire gibi eğlenceler işgal etmektedir. ai sonra halk beş kuruş ukabilinde bahçeyi gezmeğe indi! “Asamble 'Yahi kesi e Beşi v e alin Siatan 1 Lexin. kendisi de Yahudidir. Viyanada doğmuş a Çekoclovakya tabilyetine girmiştir. Milletler cemiyeti zayıflatılmamalı (Baş tarafı muŞSa e ei air mü müracaal meri mi avi anlaşmalar yapmak ve öaekinlaği kuvveğeni mek çok müuvadikti Heyetler pdktta İapılınkaiki muva- fik gördükleri tadilât hakkında 15 iy sa kadar teklifte bulunmalıdır. eklifler âsamblenin eylül kaplan sal tedikik edilmelidir.» M. Delbosun nutku çok alkışlanmış, bundan sonra celse tatil edilmiştir. İKİNCİ CELSE nı sonra saat 1545 de ikinci mıştır. Bu ylmy Kolum- urahhasi gi nutuklar il m rika nra celse tatil edilmi: Asamble yanın (Bugün) sabahleyin toplanarak karar suretini cek ve ol Varşova 3 (A.A.) — Resmi gazete, zecri tedbirlerin kaldırılmasına müte- allik bir ei neşretmiştir, R SURETİ Cenevre 3 — A.) — Asa bir ai sureti projesi hi Projede, paktin tam bikine mani olan siyasal ahval ve ş6- rTaite rağmen, gerek paktın ve gerek toprak en kuvvetle hallini a 1932 tarihli Amerika dev- letleri ri mesinin meri Gduğ tesbit vı eme e Eer n altı senelik tecrü miyetinin otoritesini kremdir için ve bu cemiy: etin işl e) bir tedkika tabi istan Pakiş dır. irki en skar bildir. ve zecri tedbirler komit i de k metlere zecri tedbirler ai bir hattı has çağırmaktadır, reket teklif etmeye | EE bir surette taft- | OE a özi ş aliniz “i ve devletleri mutale- |