e > Şileple bir yolculuk anbuldan ee 5 temmuz ei bir buçuğunda Siklat grupundan Antimilos adası önünde idik. Da- üz. sy istemiye kamarama çekil dim, yapılan geniş sene akiranlar ara- dana ilmi sında büy bir liman mey gelmi Sicak > » Rüzgârdan eser yok. Küçü alez ban; elbisel ürek çekerek gelen kadınlı erkekli bir iki grup denize atıldılar, rıhtımda soyunarak suya girenler de bunlara karıştı, vapu- rTumuzun etrafında denizde toj oynamağa ran rek boşaltılan lar... Öğledetr sonra acenta geldi. Bu- radan yüklenecek epey eşya var- mış amma henüz hazır değilmiş, bugün böyle boş geçecek, Anlatı. duğunu birlikte oraya gitmeğe karar vet. dik. Bir sandal bizi gümrük önün- , 7: Kandiyaya kın” : ai Minos medeniyetin alt ağ tetkikleri ile rabelerinin en dikkate değer köşeleri, - a > âlimlerinden TAKŞAM) in edebi romani No. | GURBET YOLCUSU Bürhan Cahit Fakat ün mektebe ilk Je giderken bir sözünüz bana on bir yılımı kitap ve ve ara- | yüksek hararette | atılmış bir maden parçası gibi eri- ten ve ezilmek #eceki şuuru | | d İma Beni giyindirip her za- | kavemet edebildim. manki gibi ipek mendilimi de yan | © Ruhi tahliller, ilmi beni” cebime koyarken mavi alev gibi | akli ve asabi vakalara ait bir çok bakışlarınız bir saniye göz- | müşahedeler arası var iyi i de lerime döküldü, hâlâ tahlil ettim. azariyeleri esas tutarak kendimi bir hasta gibi kendi mü- ahedleme koydum. Kendi kendi- me telkinler yaptım. bir idım ki içtimai vaziyetimi, ahlâki rabı- bi ilk adi ikişer ikişer atlıya- | talarımı, vicdani mecburiyetleri- rak daha yirmi bir yaşımda dal birer birer & i, ibi im. ransızı alarak altı ayda öğren- miştim. : Yiyorum!) diye haykıracak deği- 2 Mi ili EE Jim. eme Böyle bir a yok. kalbimi ini venid 1 Siz m LR. çay günü- | anlattiklarımın karşısında di unuttunuz. z. Fakat ba- | cek, bu çocul vie id söylemek et na aa d i sevdiren » diyeci © günün acısı hâlâ içimdedir. > sizin bir İm kiş otur- ENE üze yükliyeceğimiz. ei b bunlarmı EMİŞ. Çarşıda iki şoförle Knossosa gidip geri a başına 65 İri itakri Terini ei m çil 1 ei mahallelerinde bir iki umumi b açılmış. Tepedeyi buradan sına girerek denizi bettik. İki tarafımız bağlık. Arasıra kır gözden kay- geçiyor, yarısı mevcut mahzenle- il n dolaşıyor,. bir takım dar merdivenl ğı iniyor, ir takımlarından yukarı açık ha- vaya çıkıyoruz. Arasıra bir sahne için hazırlan- mış dekor köşeleri gibi, zelzele: ir tesir yapmiyor. Taraça gibi asılı kalmış yarım odaların du- varlarına hafriyatta ele geçen eserlerden n kopyaları alçı ile tutturulmuş. Ba- zı duvarların kenarlarında, el resimlerile süslü Sir b ta s harabelerinde dikili büstü. - Kandiya çarşısında duğu bit Gi ö ile günel Rihtrmda bir | bu yığmiları yeni meydana çıkar- KERE ai rip köşelerini karıştırır. Bunlar araba. | muşlar, Yıkık duvarlar arasından | X©y meler een v ki siz örerdmün her Si her parçasında varsı- miz. Ba bein son yıllarda bir gum sey- gözleri le, zail karışık bakışla üzerime kahvelerinin önünden geçiyoruz. | V€ çevrilişini tahayyül ettiğim anda rdaklar altında yere serili ha- | vazlar var. kuduruyordum. sırlara uzanmış uyku kestiren köy- li en dikkate değer Ve anlıyordum ki bu müvazene- lüler görüyoruz. Üç çeyre! yeri direkli salonu, muhtelif -dai- | çiz, çocukça ve biraz da budalaca ie) böyle çardaklı kahvelerden çekle biribirine leğen kori- sevgi yalnız kalbimin kanaat Sde. ie İri Şale «Knossosa geldik» de- iler. harabe nere- & Sağda ge sel e de; eya ei dat Ge ik alir anyorduk arasından aşağı doğrü ihen tozlu dar bir yolu göstererek «buradan Ye dedi. u yokuştan bir çukura in: dili sonra bu çukur arm ve eski bir taş merdiven önünde bu- üz şeyler hakkında iii sızca izahat verdi. Yangın yerinde tiyatro dekorları Bi — z m. Bn. © 3 ŞE yermi var açılan su i. Bu harabeler milâtta; D2400 sene evvellere ait Mi- nın sarayı imi Kralların taştan oyma tahtları eri işlemeli eski vazolar, keali- çelere banyı i bu eski medeniyetin o ehemmiyetini gösteriyoı Bütün bu eserleri meydana çıka- Sir Arthur E issüsleik reniş bir meydana bu çalışkan âlimin küçük bir 2 dikmişler, kıymetli eserler s 3 E ğ © E E v şey mücadelem buradan baş- erkeğe bağlamış Sn kadın ami muz ve gi ve yetiştiren Yer rahlu birin seri oluşu “bu kuvvetli bir elsi enet ki Bana sükünet, istirahat ve şifa dileyin ii iğim. r Recep Otelin firmalı kan dol uran bu uzun mektul! on Zi götürürken ortalik lee sinir Recep masadan kalktı. 27 nümaralı odanın yeni sakini kapıyı açtı. pının açılışı otomatik elek- trik lâmbalarını yaktı ve banye bembeyaz çinileri ve aynaları ile alısı, 'kolon- Tarda kalın e havluları ter- bii ikanlı bir an bu banyodi eş hatim vi içine Si di efis vücüdunü gördü. e dalgâ dalgı suyun he abarıyor, la ve e yü, vrimtilı vüc bütün hatları ye — iğ eğri Delikanlı bu a döndü için elektrik düğmesini aradı. Yoktu. Gözlerini ücün bir sekilde Rorulıların EA gecesi eski (orgie) lerini hatırlatan o müthiş göz kapaklarının altında kaldı. (Arkası var) ların en mühimmi «Parisli Kadın: ile bir boyalı duvar m dir. Minos devrine ait e bir kadını gösteren bu oy: valet ve süsler asri imes ik yaklaştığı için bu ismi vermişler. yaklaştığı için bu ismi yermişler, Gene Knossosta. bulunmuş “üstü inelerle süslü vazolar, altın kak- ın küçük he; kler gümüş ve atın sen bean alınmış mev-