e talar ak vel ırmak ıdıkta ca tes güve- içekli | man- ınları 3 Teşrinievvel 1933 Stadyomda iki saat... “Ay çıldıracağım.. Koş.. Koş.. Haydi Rebii.. Koş yahu.. Arkanda..,, “Gidiyor.. Aman gidiyor a dostlar... Gidiyooooor!. Gitti.. Ay gittiüiiiii..., AKŞAM Stadyomun kelgbeini pes sahaya giren imdat Be kalabalık tribünler, Evvelki gün ilk defa sie) rına gitti, durdu. Tribünlere bak- tım. Maç henüz başlamadığı için hanımlar, beyler ciddi ciddi otu- ruyorlar, ciddi ciddi konuşuyor- Jar. Fakat efendim, takımlar sahaya "çıkıp ta oyun başlar başlamaz tribünlerdeki hava em de- San- ime yaşlı başlı, göz- zat eml ba- gırıp ağn e di Bs çocuklar.. Haydi Yaşar Toooh!, Haydi Esat . Br ahu şu pas vermeyi... miye. . Bizi bu çalım Yann a or!.. Böyle bağırıp çağıran zatın zev- cesi zaman zaman sının kolu- nu dürtüyor ve elile em hâkim olunuz!» lâvha; österi- yor... Ciddi zat bu aram gördük. ten sonra biraz kendisini topluyor, fakat bir müddet geçince «âsabı- nıza hâkim olunuz» lâvhasının al. . tında oturmasına rağmen bir tür- Sü âsabına hâkim olamıyordu... Biraz ötede maçların daimi.mü- veni «kadın birliği» nin sabık reisi Nezihe Muhiddin ha- hım incecik sesile: 8 Muhiddin hanım maçı seyre — çıldıracağım!.. Koş | Koş!.. Haydi Rebii!.. Koş!.. e a geliyorlar.. Koş!.. | he Muhiddin hanım bir yan- dan sesleniyor, bir taraftan da ie küçük beyaz mendili heyecanlı bir genç kız' gibi parça- lıyordi E y çıldıracağım!., Mendilim Li parça parça oldu!. Tribünlerde bu heyecanlı hava evam ededursun... Bu arada Taksim stadyomunun gedikli san- a acayip sesi işidili- z “Fakat heyecandan sandöviççi- yi kim görür, sesini kim işitir?.. önüne gelince eri yahut gol TN ih- eli sanki bütün saha bü EE, Birimi bir tek vücut ha- . Meselâ kaçırılmış bir gol fırsatından sonra herkesin ğzından ve hep birden ayni ke- Time çıkıyor: — Aaaah!.. Ondan sonra «yazıklar olsun» mânasına umumi surette ağızla «çık.. çık. barı yaj alar.. Top bi im ka nüne lince müshil almış ii See al at... ele bu imi kadınlar bir- ane eri reisini görmeli: eee Gidiyor a do: > Gid Diye mendilini dl deşik edi- yor, Ve nihayet gol olunca: — Ah gitti!. diyerek bir yerin- den patlamış bir balon gibi sönü- yor.. ine daimi müdavimlerden İs- mail Müştak beyin kalın sesi: — Haydi çocuklar! “iddi bey bir türlü yerinde du- rup dinlenemiyor.. Bu arada hiç biribirlerini tanı- şi ze yi zünde, en ahbap oluyo: — beyim rica ederim.. Böyle verilir mi? e a vereceğine sol ver değil mi - Âdeta heriflerin ayağına pas Sadi beyim. rifler top oynuyorlar be- yim, top oynuyorlar. Her sin sonra simitçinin gevrek se: ydi sıcak sıcak. Dümanı üstünde... Devre aralarında oyuncular sa- hada, balkonun önünde oturup is- tirahat ediyorlar. Bu arada bal- da bulun: ekâbiri, eski ütekait sporcular, yahut başka klüpten futbolcular ve Eş ncular arasında yüksek sesle konuşmalar" — Aferin » Esat İyi amma biraz daha sıkı canım... — Muzaffer ağabey iki gol ye- dınız değil mi? — iki değil.. Üç.. — Fazıl. Limon ister mi — Limon bakeeikelinii amma., İkinci dd başlıyor. Sahayı muhafaza eden polis efendilerin Ni .. Vazifeleri başında da- lp ta birak teşci maksadile| ğırmamak için dehşetli dişle- | bağı rini ya in asıl yazılacak şey stad- yomdan çıkış... Bu böyle bir ma- kalede elma, bir roman bir te m .. Kapılar mı kırılmı- — nini nasırlı ağrikağiik ik Onu da bağ bir güne bırakalım, ikmet Feridun Kanalizasyon tesisatı stanbul tarafın: zasyonunun inşasına <5 Şekerci Hacı Bekirzade Ali Me: tır, Paristeki cinayet Fransız zabıtası gel kıyafetli birini arıyor ici Eğlence yerleri kralını bu gencin öldürmüş olmasi gi Pariste esrarengiz bir surette ödürüldüğünü yazdığımız eğlence yerleri kralı Oskar Kile katli tahkikatı devam ediy. F dili tli ran: zabıtasının araştırmasına rağmen katilin hü- eti ve cinayetin sebepleri he- Yy nüz kati surette tesbit edileme- miştir. Yeliz zabıtanın eline geçen ve dry sıralardan birinde otur- gemi a bir müd- det so en sinema Ça inmi meç i bahriyeli direktörü n kak karak heniine yem ve müdürle yuki —— ağlebi İhtimal cinayetii ku bulduğu müdüriyet odasına in ırdır. Sinema müstahdeminine göre tul i re sonra bir daha görün- memiştir. minenin Bergöre o sokağın- daki arka kapısı cinayetin keş- finden sonra açık bulunduğuna göre oradan çıkıp gittiğine hük- medilmektedir. Şimdi: bütün şüpheler, bu meç- hul babriyeli üzerinde temerküz etmektedir. Kendisini görenlerin ifadesine göre bu meçhül babhriyelinin boyu 1,75 imiş. Kendisi çok şık giyinmiş, yakışıklı bir genç imiş. Şimdi re zabıtasının fikri- ni kurcalay; nokta O da ike; ile 8 son olarak gi ei n ve bi var, lie bu meçhul delikanlının haki n bahriyeli olup olma dığı keyfiyetidir. Zira Pariste ve Monmarterde in seci- leri düşük bir tak ençler, bahriyli kıyafetile söpbeli yer- lerde dolaşmaktadır. işte zabıta da bu noktayı na- dan şüphelenmektedir. Maama- fih, bahriyeli olması ihtimali de düşünülerek don. ti- ve yahut firari tay- faların isimleri ve hüviyetleri 80- rulmuştur. Katilin, Oskar Düfreni ed tasını patlatmak için; piheel ğı ağır cisim, bütün taharriyata rağmen bul uma mamıştır, Ginaye- tin vuku bi odada :bi ei hükmedilmektedir. gelen Paris gazetelerinde Günde göre katil, cinayeti irtikâp ettikten sonfâ” Miâktu lün üzerindeki ânahtarlari “ahirak kasayı açmış ve içindeki para- ları da aşırmıştır. Kasâ açık ola- Mâümüfih k “ita rilmektedir. Bir çok kimseler bak riyeliyi gördüklerini yazıyorlar. — verilen bu omalümatın olmadığını göstermiştir. Pariste gemici emi 5 bir takım seciyesi düşkün gençle- rin devam ettikleri yerlekdel sıkı şti yapmıştır. Fakat eş ri zaptedilmiş olan > Er ilmi Zabıta tahkikatına sebili müstahdemini, şimdiye Kâdar üç efa bu ge 1 tahmin disinin izinin bulunma: tirmektedir. gre cinayeti mül ayi düriyet' odası vir usluk- vi lerin —— er hal ye mik çok kat sy başka izleri ğından bunlardan ir şleş miştir, Son dakikada gabıli bahriye nin izini Mn vu in edi- r. Eğer doğru isi emdi 5 kında ele Elemesi bekleni; gamma Cemal Brie Kenz a 3 m. fazlı rah er paniline pi bir” yare vi a” güzel” biralbün “ir 75 Küruş a AKŞAM KİTAPHANESİ 121. Ankara caddesi, i2i Ankara tevzi merkezi: AKBA kitap evleri e.