Günün Haberleri Seıı N — Nn Her gün 8 sahife Fiatı 5$ kuruş Meclis maaş kanununu bekliyor İki şimendüfer şirketile itilâf Edirneye yeni bir şimen- düfer hattı inşa edilecek Yeni hat sayesinda artık Yunan arazi- | AKŞAM PAZAR — 12 Mayıs 1929 3801 Sarhoşluk yüzünden Kanlı bir kâğathane dönüşü iki sandal devrildi, bir mecruh boğuldu İhsan efendi isminde biri ile Sadeddin, Mehmet, Ali, Kemal, Edebiyatımız ne halde? “Romanın bugünkü şekli Halit Ziya ile başlıyor..., Faruk Nafiz beyin şairler, hikâyeciler ve nasirler hakkında fikirleri sinden geçmeğe lüzum kalmıyacak Ankara 10 (Hususi) — Lozan müahedesi muü- gz cibince Hükümet ecnebilii — şirketlerle mevcut mu- |£ kaveleleri yeniden tet- kik edecekti. Bır cümle- P den olarak İzmir kasal ve Şark demir yolları idaresi ile 'cereyan edenl müzakerat itilâf ile ğği neticelenmiş namesi bu şirketin Pa- risten gelen meclisi idare reisi M. Mono ile Nafia Vekâleti arasında Evelcede müzakere edilmiş olan bu itilâfname bu defa kat'i neti- ceye vasıl olmuştur . İtilâfname Lozan muahedesinde tasrih edil- diği gibi evvelâ bir readaptasiyon, saniyen tasfiye “esaslarına istinat etmektedir. Recep beyin vekâletinden evel tanzim edilerek meclise sevkolun- ea Bugün G ıncı sahifede -ae ABDÜLHAMİT ve AFRODİT Tefrikamızı okumağa - başlayınız! 'neden bir manzarı Selim camli muş ve bu defa yeniden müzakere ve tesbit edilmiş olan itilâfname- nin eskisine nazaran farkı, yeni şekilde, ruh itibarile, esas muka- “velenamede mevcut olan mübayaa hakkının hiç bir surette tadil edilmediğine dair yeni itilâname- ye hususi bir madde konmuş olmasıdır. ( Devamı inci - sahifede ) 1' V| )) Dünkü fatbol. maçl&r; Galatasaray Feneri bir defa daha yendı Her karşılaşması büyük gürül- tülere sebep olün Galatasaray Fenerbahçe maçı — dün, şimdiye kadar görülmemiş bir şekilde cereyan etti... Oyun bidayetinden sonuna kadar devam eden kasdi tekme, yümrük maçin zevkini kaçırdı, ortalığa gayrı tabii. bir heyecan, bir asabiyet kapladı.. . Maçın lüzumunden fazla sert ve giddetli olacağı daha ilk anlarda nissedildi. Bir zamanlar Ömer ve Sabih hemen Galatasarayın iler (maçında kavga (çıkarmakla | iştihar etmişlerdir. Son senelerde ise Alâeddin bu arkadaşlarına taş çıkartacak bir hale gelmiştir. Bu gibi oyuncular maç esnasında her çareye baş vurmakla müte- addit şıkarıyorlar. Gayet ince oynadığı zannolunan Zekinin zavallı Mehmet Nazifin | bacağını kıracak kadar tekme atması incelik ismi altında yapılan sertlikleri gösterir. Bir kısım seyircilerin Fenerlileri teşvik ve teşcilerine, hakem ve yan hakemlerinin müthiş gaflet- defalar oyunu çığrından | y ve Fener kaleleri önünde iki heyecanlı vaziyet lerine rağmen Galatasaray Fenere karşı olan galibiyet silsilesi: ( Devamı ikinci sahifede) — | Saim, Hayri ve Niyazi efendiler dün Kâğathanede kendilcı miyecek — derecede — içmişler Bundan — sonra- B arkadaş " sandala binmişler ve İstanbula dönmüşlerdir . Yolda da epice içen B refik Unkapanına geldi kleri zaman san- daldan sandala birbirlerine söz at- mağa, küfür etme; Biraralık Sadleddin ispirlonun tesi- g irile İhsanef endinin sandalma atlamış ve kavgaya başlamıştır. Bir aralık bıçağını çıkaran Sadeddin İhsan | efendiyi #ğır surette yaralamıştır. Bu esnada kayık devrilmiş ve | mecruh İhsan efendi. sular arasına | kaybolmuştur. Carih Sadeddin etraftan yeti- şenler tarafından kurtarılmış ve öteki sandala almmıştır. Ti Sadeddin'burada da geğe da müvazenesini kaybederek dev- rilmiş, 7'arkadaş dedize düşm tür. Kazazedeler sudan çıkarıl- mi aai biliin tahariyata | rağmen bulunamamıştır. Mecruhun | boğulduğu şüphesizdir. ——— | Üc aşık | Aynı kadını seven. | ,aşıhlar birbirlerini yaraladılar Dün gece kadın yüzünden kanlı bir vaka olmuş ve üç genç ağır surette yaralanmıştır: | yayYekapanında / sakin — Ahmet kâzım Osman ve Enver isminde üç delikanlı kendi mahallelerinde oturan Cemile namında bir kadına | aşıktırlar. Üç'komşu çocuğu bu bırsları- ni dün birbirlerine açmışlar ve derhal — aralarında — bir. kavga başlamıştır. — Neticede — Enver sustalı — çakı ile — kâzımı *ve osman ağır sürette yaralanmış ve osman da Enveri iki küreği | arasından gayet derin bir yara açmıştır Üç mecruh Cerrahpaşa hasta- hanesine yatırılmıştır. GAZİNİN EN BÜUYÜK ESERi NE DiR? VE NiÇİN? nt Bey mem muftarrirlı Cevaplarını "MiLLiYET,, gazetesinde - okuyunuz. başlamışlardır. / kavgaya-başlamış, ve bu sandal | Faruk Nafız alnında toplanan ter tanelerini ipek | mendili ile sildikten söni — Evvelâ şiirden bahsedelim . — Niçin nesirden değil? — Güzel sanatlerin tasnifinde edebiyat en başa geçer ve ede- biyat konuşulduğu zamanda da hatıra ilk önce şür gelir. Teşri ta riayet etmiş olmak için evelâ şiirden bahsedelim - diyorum. Bir devrin sanat derecesini gösteren nesirle meşgul olanlar ancak şiir- le iştigal edemiyenlerdir. diyen mütefekkire hak vermeli. Hemen bütün büyük nasirler" sanata, nazımla başlamışlardır. — O halde şairler hakkında ne düşünüyorsunuz? dülhak Hâmitten mi baş- Shamaağu ? Ooi haldakda köyn olanlardan başka ne söy- lirim ki... Bizde divan ede- lııyılı bir dehâ ile açılmamıştı. Fakat tanzimat daha bahtiyar çıktı. Geri kalmış seneleri süratle alabilmemiz için Hâmidi yetiştirdi. Şüphesiz ki edebiyatımızda en | ehemmiyetli dönüm yeri, Hümidin teşkil ettiği köşedir. Tevfik Fik- retle Cenap Şehabeddin, bizde bütün edebiyatı cedide şiirinden cisi edebi, inin dış tarafını, getirmeğe çalıştılar. Bizde şekle ait yenilikler Fik- retle başlar. Cenap, edebiyatı çok eyi anlamış bir şahsiyettir ve nesirdeki muvaffakıyeti de - bun- dan ileri geliyor. Bir yufka yürekli nazmından daha ne var?Bunun içim kalan iki kıymetli hatıradır. Birin- | de içini vücude | Düa edin çocuklar cepheden görmek istediğimiz taraftan ba- k, daha eyi buluruz. Fikretle aralarındaki azim düşünce ve düyğü - farkları ile beraber, nazım İisanına ayni işi yapmakta idiler. Fikret, —mısraları kararak, Akif mısraları muhafaza ederek nazmı nesre benzetmek istiyor- lardı. ' Nazımla nesir arasındaki mesa- feyi göstermek için Yahya Kema- bir kaç eseri kâfi geldi ve şüirimizin inhilâle uğrıyan ahenğini onun mısraları ile yoluna kuydu. ize, — tanzimatlan sonra, şiirin güzel —mısralardan — işleneceğini gösteren ilk şair ve üstat, Yahya Kemalin - şiirler kulak için değil, göz için de bir zevktir. piyanko çıksın, hepinize | birer top alayım da bir top için böyle itişmeyinli