5 Mart 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

5 Mart 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

Muhalefet zaten idemezler. Lakin iştirak edip itmemekten laf yok. Kongrenin daha te'sisinden evvel mukerrerat ve müzakeratın hafi olmasını Ruslar teklif idiyorlar. Zaten Moskofdan bundan başka türlü bir müzakere kim bekliyor? Her kapalı şeyde fesad vardır! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Amerika'da yeni ve mühim bir cinayet (Nev York) halkının iki haftadan beri bais-i heyecan ve telaşı olmuştur. Validesini zehirlemekle maznunen bir zengin karı taht-ı tevkife alınmıştır. Gayetle zengin bir karı, henüz habishanede olan karının validesi hastahanede vefat etmiş olduğu halde, müdde-i umumiye gelen imzasız bir mektubda, karının mesmumen vefat ettigi bildirilmiş. Hayli vakitden beri vefat edip defin olunmuş olan karının a'zaları tahallül ve taaffün etmiş olduğu halde feth-i meyyit ameliyatı ile, filhakika karının barsaklarında civa mahlul ve terkibatı keşif ve tahkik olunmuştur. Karı, kansız (incitme beni) hastalığından musab ve defa'atle ameliyat edilmiş olduğu halde, henüz devası bulunmayan bu illetden pek fena muzdarib ve şikayet etmekde olduğu ve bir gün evvel ölüb kurtulmasına razı olduğunı söylemekde imiş. Bir gün, içdiği bir şişe şampanyadan sonra şiddetle öksürüb ögürdügünü hizmetci kızlar dikkat etmiş imiş. Ve bu şampanyadan biraz içen hizmetçi kızda da aynı hal vaki' olduğu kızların nazar-ı dikkatini celb etmekle, şişeyi nazar-ı muayene ve tedkikden geçirdikleri sırada, şişenin dibinde teressüb etmiş beyaz bir madde görmüşlerdir ki, cıva mürekkebatından olduğuna bilahare şübhe kalmamıştır. Zibek mürekkebatından bazı kısmı dehşetli sem-i katil olmağla ve bu şişe şampanya, kızı tarafından validesine getirilmiş bulumağla, bahusus (feth-i meyyit) idildikden sonra mi'de ve a'za-yı saire-i dahiliyede bulunan madde, şişedekinin aynı olmağla, karının bu şişe şampanyadan zehirlendigine şübhe kalmadığından, şişeyi validesine getiren kızı taht-ı tevkif ve isticvaba alınmıştır. Peder ve valide kat'illerinin ne derece şayan-ı la'net ve ve nefret bulunduğundan fazla olarak, kanun-u cezanın ve erbab-ı hukuk ve heyet-i udulün tayin ettigi ceza ve mu'amele de, en son derecede şiddetli olmağla, valide kat'illigi ile maznunen taht-ı tevkifde bulunan biçare karının aleyhinde her tarafdan, her türlü nefret ve la'netle karışık mes'uliyet ve hükümler büyüdükce büyümüştür. Halbuki cerbezeli bir avukata malik olmak bahtiyarlığında bulunan karı, ma'sumen yakayı kurtarmak üzere olduğu ağleb-i ihtimal ad olunuyor. Mesmumen vefat eden karının bu derdden halas olmak mümkün olmadığı için, bir ayak evvel ölmege razı olduğu hakkında hizmetci kızların şehadet ve i'tirafatı, karının hastahane hablarını şişeye doldurub kendi kendini zehirlemekle intihar ettigi suretinde bir ihtimale meydan vermiştir. Herhalde maznune hakkında (şek ile yakin zail olmaz) bir suret-i davaya münkalib olmuştur. Mahbusdaki karı ma'sum ise görünmez bir belanın dehşetlisine bir misal-i mücessem teşkil etmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Şimdiye kadar Manastır'a 39 vagon levazımat-ı askeriye gönderilmiştir. __________________________________________________ Müdir-i Mes'ul : Yunus Reşid ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Oтгoвopeнъ peдaктopъ Юнузoвъ Рeшитъ. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Дpyж. пeч. "Paбoтникъ" - Нловдивъ.