Sayla: 8 Sanat.Edebivyat |Tenkit ve Tahlil: | Resim .Sanatı SIRTI MADDEYE DÖNÜK ŞİİRIMIZ Rüştü Şardağ dikleri çeyim korçelilen hayatın akE gençlik bu sofranın Arif Kaptan gamsişlerdir. Yenbrt mre Medenbire Relizi'in e -üeliniz aşk ile döranc-d-şeşda Ja Ülglil ölmez taraflarını gözie. sir Klsikleri gibi “her y yeni erken gerçekten Üetünü be- D a gol dalaren slninlendirmişzi e İzerin üatbaç doğil, fazileti ia. n kabul etmek lazımdır. aavi yeni bir Eanpedayonlanı ya- dümyu Berinde tetim senkleri Küçük roktaler an bahtetmişlerdr. Bu sörlere zemiyen Gdebiyatçılarımız. türe: imde böyük bir sürate geliğ- bir çevrede hile Kelay bir iş a sülükün mertebe Kendilerindem Seklinde tasavvur edersek —a Biim eineleimiz aşkr küded Baraktık İemi resmi adı sanı şairlerimizs değil, kendi Bonmard'a Yalilara bu grur B Ka miy el Divan gairi Gerkım ve TTürkün hi bir macera peşinde kaşar. | heş aznsında bulunan hör zümre Teirlere kapların Tpi Yersiz bir yazı Cahit KÜLEBİ uğrulun © yazısında söylediöine kobilie bu dünedür sic came: değiliir. gibi fikir değişir. Kyayen bir müddetten sonta 6 Muhsin Ervörul. ga: e çkan Tenkidlere kızarak yaz: uk. Ham özene bezene yazmın. ae eee ĞER eee Garibi, Tariki, Fusolt gibin c ol vıllanin venane Böyük Av İ menlot oi yonılır Foki e Yanılına, gerceği görerler iri aa Tacm vo inşan mesin Mit Oron beli dedil &e kalde fwane yazaı ilik bir bi yardumuzdaki bü. dün Yavrlar e Alohün aei çin bu kader kazmış, denilebiir Tüzilaima böan öt el Şunden kamiş elmakı: binaları. u- Ama bayal öti ae, İnsan Ürtüne, dost ve ör bak kylarta v olkun zansuz bir sevdadir. Yakı ceya kadar her sevini hazrla| , ne Külbsleri vandır, Pönegerik ehi veod-lbal t Auhein Erteğruli Sabun vepos Kat en amansız, en idcinin tirakra seyircisi oldu: BK eei malar, mektedir. Böyle olduğuna öre, Bağra denonak ek Bayatli Remi, madleye gözl US e e be İi setöm . sesler oe bilmem ne diyecekiri” Süpesiz. iteyin te Gileği yerı Çakar yolun'da bu 0 giyatak sanatlarına den | gnal hem eğilin mücnereridi olduğumuz bu elande vor, Zaten kendiri de çok sak mekte, ancok, kendini svunmak | teneaali etmesler; Haleti zorunda koldığı. yerlerde sevir hina bakılınaz yari, cder bilnen Türk Edebiyo: vek mili “iyoromuz. kaal söylemir ise, bi dot |Hikâye san'atı “ ihikâyeciliğimiz Yazan : Umran Nazif s anat ile ilgili bazı kimse- | Sdilecek ulurma bu devir hikâyü- Te olrak habel elme İ et Anenk ati Cei Haa el latık aü İve brmem mürüdlene h L FNKO e l G0 6 saldan — bariz katlarla ayııldığı Aaları — remna H 0 yazarın kitayetsiliş ramanında olduğu vardikleri de olur. Hikâye Bolki | gikk Kikâyesimde de tarih başlanı faman ” nevinin “bir arçasdır.| gact olarak 1906 tarinini kabıl Fakat behemehal yoman için |de data olmar sanınmı ” Foti hir başlanııe de | Âti topluluğunun dağılmanı e Tine mazım ve nesirde ayn aıı bir şey yoktur. Südece hiköye de yazaa olur, hikye ve foman | inlikel vğini türaf etmek (A A ZT Glar. Nükağeciden e. | damdir. Hat Zira Deyla, Öner ndece hiklye kışmaları gayanı kayıllır. aat Tamasımı vörmeğie ve vnu kila: | günümürün hikâye sanaikâdları Setilalikle hama da hakkımız | Bikâye yazmak Çare dekdir. Lükin bu garı Taracak yollar bapka. başkadır. bir hikâyeciri, bir romancışı, e vir veceşi el aai a. de muratlak mak elmadğı kabul glunmak kalmaz. San'ati Yadır. Kesalik hehemehel kur. gaye tabakkuk elmiz olur. De | eli bir mevzun ve bir neticese el olüyar Ki sanat gübileri umdaki fark badece İlade ge bda . ve sanstkârin | Tugünüe” meseleleri ekuyucunun teikiki eli Yokın merza ve aüdece hacim bir ef Kik kustası lamaz. e güzele, iyiye ve İnana doğ- Te “aanstkârca. İşilebilmektir. üylece başlı ak kabal İabeder. Çünkü hikayecl şer sanallar zibi ihlisana ihli. gaç önlerdizlnden “ve halbuki e gerekte yakın zamana Kadar alarak Aşll. olunduğundan hi kâyecilitimiz başlı başına büyük dümdar Ki edetiyati Te gibi, reman gibi hikâye de derinin taklii suretişle görmiy. n aati aadece ” nazımda h.| İetleri Mikâyelerine doi ihmal etmişi. Tanzimattarı son: | " Buzün yalır hiküyeri kendi ike daha fazla itibar edil. | tur kadar imzayı kolayen a Kiş, roman Te hikâyenin keleme| Ti ha. bir. müdder Seklenmiştir. Garke acılan pen: zereden garp ve hilhasen Fran: A Fransir edebiyatının — barie İları dergilerde cıkan hikâselere desirleri zörükdü. Te itiharla hi İ gü atacak alurak garbi tel üyelerde tahii merakı küveeb | ilüe-- başlayan: Biküyeelliğimiliz İi bir mükteye veyn vakaya bak. | 1950 yilimde en at çarp hi Kü araasu öze çarpar, Devrin İ cit seriyesinde, bolanduğunu keya ahlük tekikkisi ve yazer | Kdla edebiliyoru. Ve aa Ürim'Ni bürle bir dürünce BİZ Akar suler gibi ardinda samanın makla, Külliş. ban Saşamakta, — sonra aktadırlar. . bagünün Nkörecisi, Tetoğrafını değil ta- zt tahlosamu çirmekle iştibi Her geç o aşk, gökyüsü, deni. İsmall Safa ESGİN vlay sayılamaz. Orta Yarınlanan kitaşlar. Ü temeşülü, lmüştür. | cumlağı gey tablastirı Onlar uzi rersamların “blr portroyi, İ müeetrek bir resimde Tatle Yakeek eeei sa'ya denemlşlerdi. Sön. samanlarıa |at ağlayışında. Şeni araştırmalara vesile 6 | aaylacok resamlar yetişmişei Baglin, tablati tamamiyle in | #öğbilmiştir.. Bumunla, berat a BU YöĞS e b ORALR A gü a A Derin NGi Brpglm naEeli | aha e Çak bürürinlere yi samatın da bir mazisi olduğuna | bodir.