ıVS’VU/WŞG ZAFER anat.Edebi eee |A Bu vazımızda, Büvlk TL Yarroda oymanmakta. 9. Ja Hamalet piyerinden ziya: 'der Danimarka Prensinin ken Triniten sör acacağ Oyuncusu — eyhalisin —3 dümenının, vüz yıllar boyun: A özerindle en çok - durdüğü fiallerden biri, bolki de bi İçl'ai: Sebeplori de- maydanı izz Güşkünü amcasındı elile g eç bir şekilde. öldürülüyor; VAN GOGH | İhsan Cemal Karaburçak | | Tn uaridn. ai b neğerek” kendiriden sonrakl: İesçiste mema, en yüzseke ha Hai ve hürmel hüsile hir İ deri old, l beklama arausu melir. Çok — İtüğali gü Ve ” ökmehllik Ka saatı Tnsanlığın “Hayein. hef V€ öşriler iüirule oti ve yazayabil. bir-dedmlk sopa Cenik Pikst Çaydi sesin aK İnifhârindeüi Şnçeki “deyreler VeaZ vür deyir bakip ederdi. — de Mt mihkarkelnde; — ileni- sa AM TU Fakat scoba ösha fazla yt de Di inlhari Maklı zöstlere- Zu K a kadir inlikam hislerile da İeesakn YN tasan Vei GK Demareler zöremmarun t ga * A S H düyer. Sadkce öğüllük sevkl Va mulatean cden #ör e he Tüğie Gi alamıla aNDNi a ee lesine ondan daha faz” det felsefi v ahlâki bakılıdan Şmi ür kemletçin “gerekli K daanml edebilir miajr ü dikkate Göğer Vantlar ar- . : ç jl oldal anassi, — baba ( yüsa'de değdü. 1800 da nt zelmetedi. : i Ca Di : ; j B e —— u MÜZK HZE MUSİKİMİZE DAİR BAZI DÜŞÜNCELER dek geyini Rasretini çekiyo İyilikin ve — güzellüğn, Allahıri hasreti, Aç, ehi derin Glviligini, tablatın "etini, rehiçlerin. estarin: Zürken olduğu kedar — aşkı ada d $ine bunu, ANahi & iyordu Ve Belki (Göhanle de, e Kfslete, ne gakla, ne demet ee de gepuzlıkla bulamır Ti vraam üit Türdekimden'de büyük ve de T bar Bedi oldla ge Gün P yark “halini dliyer üknde be, de üü n Tlkmlet, Biz yündan — intilem ni ddenin el d öimeği anırkla, vir samlan a ha larak telikki Gayorlar. vi defin yarınıa gee İnlemek aü azerin'n alisetai gi ei b adürüir 6 veni Bütarin vi e oti BNDN vardan cetbilin. öeteğim eai ganaaden v üket eçeri di Si a ren gaa adai Üldür: İessir olanlazı diyotlar. Yani e- i a k | Komplo | | Şrir / Sabehittin / Kudret İsaka) diye bir niyes yaz. B Bu ayın Başıtdanberi. mersimin ilk piyesi olarak Küçük Tiyatteda ornanıyor. 'natkârın Süciyasi - sanafıyin ve ÖĞLMEAN Ş Te t yayınlanan ŞA açi bir'nama için erin-i hai e derür bi karallikın p GSLEMİD.. Hiburalindin. 100 Ü d MÜLÜ.:“ Tamande, | Necil Kânın “AKSES | (di ti bir " çetet . vösitek n çkta oli “tür Öuuim. İmüküğlğ bahaan ada G ZSLAYI MAD ae dün a Gyalin l yörelede. — — —— Z ) lalei Dalr lt GrE düğü taman — Sknimarire'da Va Göğka tanlstiğinı anla- rkel ahlasa oeti yöyle di Şeka Siretine, Başka Birinin Sazinden, kalp / soklesinden ÖT H a kandaki — inüslemelerimiz — bi- ; Te & İ Boyadi. ivele ediyor — Üzerinde — bir Kesi dörlm, beğinda da Caym #erlder. Bir bane var. Manta: Si bohesl, Zuça Kabi — sakalı (Sonu G inci saylada) nğmuş ve velişiniş olan <Türk Yuriküsi Okuulur na daha yer aztılmamıştar. Bunun sebebini; bi Kamlede, tarihe mal edile- ceklerin. deviclerini — Kanamız Gap eder, Müsiki - bilginleri ve darikçileri devirlerin sanat mu: izmebesini yapatlarken — müli altutların enkit ve tesbiinde, vemih Glerei fakat, — düşün Güğünü, elde erüği imlün | buldüğü Srsati, verdiği — kar Tari, lli yemiti bir türlü küvi veden Nitç çık bgtn 4 e esetleri yacdır. l aynı mâna içinde vüdmd bulmuşiardir. B sadüflere hağlanartk memleket | Gint tanınmalarında baraktıkla: kö, Türk eserleri tapıdıkları ye. aülikler . bakımladan medenl, dünyanın sanat Elemini yakın dati Ügilendiriyorları kendileri.| n değerlendiriyorlar, Bu ilgiyi, ieketler aai münekkitler, Vevikalamdirmak kabildir Mil varlik içindeki , sunat) Küymetlerini mülejlerafası vaz' ik baline getirebilmek bie va-; Ki Şartlara. Bağlı — olduğuna Göne, b Şarilara uyulup uyul Te görürüz. Türk - eserlerinin üetnleket İçinde - etişmesin den sanra onların cihan paz ina ihraç edilmesi armdır. Mileleratası sarıat feşkllatı 5- e dsima Temasi ica etiiren Töyle bir çalışma için mem- Rerkmçe görülüp Taşlmiş olan lesizleri yaptık. dari sonra, kerkesçe görülme: Yana gelebilmesi içik bu e ksminı üçünün de — gerçekleğ| mesi garttır. Halbuki et hişbir zamam - birinci he simdanı öirye grçemiyoc, hüd öslerin — kazşısında, — başından şonüna Küder dakna ve dar Va sadere (Davcaniş) — halin” de keliyor — Kaliyur, — cünkü ana hatlidir. — İşte Hamnlel trefedisinin mihveri de genel ve sadece'bu hattır. Hamlet niüin — (Davre Az evval, u sunli karakler örü Öile cevaplandırdık. et aa karakterin de - türlü Sebepleri olmak gerektir. Ça T siliyoraz bi bir Insanil Kuşündün. “gelda — Küvvetlerle) değil, 'daba girde ae plum çevreletinin maddi. v Mlneyi butün şartlarile tayır üm eder. Bur görüşü - gerekli delilerile sam bir şekilte doğ öüleyabilmek için — Hamletin z çocukluk çağına kadar uzan| (Sonü B incu saytade) Ü dasinca idere etmağe, kar der a babani darafından islen: alyen delikelı ile işi. pi ee girişiyorlar. Nişanla ve Hüzmetçi ile oranun eşhası, Üamtir yükarı, tamamdır. Baba dönüyer: Onun orla- den kalkışina göre - tanzim Adilmiş olan evin nizamı boz ühheyer. Batün ev ballkı hid. et içinde, Miç. olmazsa h. Çzarmz ve rahalaız Baba, İkandi evinde işgal ehtiçi yer Ti beş n gün içinde kapa- P ok olduğunu / görürer. Fzarazlı bir şakilde orladan . Hiniyor. Bestecileri ürerinde ezerlerinin teknik ve estetik değerleri otçafında incelemeler İyapacak sanat dünyüsna getir. dükleri yenilikleri açıklam dir. Bu yenüldi &ada hin hüstsiyetlerini” eserlerinde yemi #üükamet vermiş lmasır Tni asükalânı, Her aa her yerde Sir US Düti sandt hatileleri, — kendil mhitlerinin seeyal — hünyeleri isinde beslenip olgunlaştıktarı sanra milli sınıçlar. di Ç İesk yolları bulurtarsa: kânını sağliyebilirler Bu mer | İösleyi de aşam müli okullar ye ni yeni snat devirlerinin Ka bilarını açarlar, leket içinde ayrica taşkilatlan mağa ihlyay Yardır Bu gi çalışmaların n Yağğindl eğer Kaiyacak, teknlk . irekinlata hiç bir zaman sahip olamadık. ei kalan er Va söndürülen, kan ve ruhuğür. Piyes, bir Vrili yücudün ölümü vac: Hine kuulan binanın nen feci Üve çirkin yapısı. biztel ku- leri kulları demsil eden — eşerlerin her yerde sik sik icra eğil | Yabencların teknik ventalar mek firsatını bulmaları lâzim- İrindar istilade etmek - frmatını 9 MN senat ereleri vaban. de elde edemedik zenk ve kokularini — götürm ME AM AM direbilirler. Buna parülel ola- zak, esenlerin anlaşımnsına var bancı dillerde — yazılıcak her 'hatın yaşılmasını koluylaştırır milli yarlık şactlir. Bu varlığın Türk Müsiki Okculu adı altında. Ki bir meyrani dünye akisleri kulün belirtilen garlar dalttin. de Zelişip gelişmediğini incele mek icap eder. Bundlan İndeki korku ve zaptır. baba değii. Böylelikle zihmimiz, geçen Dağr taği dür yöl elenleri Şahine arabasından İndirie Tayan yapıldak yüllera düşürür Üyuz eşeklere bindirir. mda beliren korku, ve burka nelcetinde bor — ÖÜ tillenmiş. Subekkilin Küdrefin piye- ah aibetie Taşille'in — sakildr Geğildir. bunu demek intem Törüm Fikar aeğinil Arkddğımıin. (le kamlakı geldi) 7i çök serdiği muhuk. kaktır. Yökta el aldığı mey 4a Bümbaşkıdır ve müinde, ötekini - Matirlatacik bir tek kelime dahi yoktur. Fkkar (Şakağı) vı. bülün hu Çrüpıları ge) için yatıye- rum. Evet, bir yey daha yapı Tuşlıtı (Bİr komler geldi Sln Gekorumü, #ynen (Şakar Güvür lambası Çksik olarak Bir çek iri niyel sehiple- A, hatik » tiyattonan değer. N helir sansiçılarından - bir Kip orası kurü St dalrda ürüyordu. Ş tarkt Suh, zelüni hken izahilı İi ($akacni” İmanasız ve sebepsldir. itilir ddi Himları daldararerin hamlarını, memleket nşbar Her iki piyes de üçer par. eliktir. Ev halki'her iki pi Te ge anar baba, oğul n gişenli ve hizmeleiden li Hizmetçi, Ter ild- önemli veiler ai K di iz aç bi Günüyü dlalak rerkebrir Görülmemiz hesaoları Görünmüştür! Büyük İt subu mühelikek V sana arme ae AA n TARZM L |A eee e Tiğini Gnhe çok belirlmek | sim mif ee aldığı plan, en öndec “Yerli 'giyeste, b önem. v İsiris çikıslar. ve belea' Tn" o JA Oti bu Kanülle de bal- mamıiştir. Bir Şey dahe yapı İNi Zalen b yanyı slet lehmer Nepati ONSAY, | | Murat yeşili ağaçlar K Tapış bpiş geliyor Sevdiğim, ça Gün doğduğu yerden Gün doğüründen deha güzel Giylnmiş kuşanmış geliyar. örlin görlerinde müideler. Havaynan ekmeknen suynan bir hattuğum Sayla; 5 yat Sevdiğim Gözüm aydın göynüm urdın Cahlk Suki TARANCI KÜÇÜK TİYATRO'DA : SAKACI Yazan: Adalet Sümer Meysim başlammcında — Kü İçük Tiraten periesini gene te İN bir esstle açi Bunün ar ak bic an'ane halini almış olmasına - sevindik. Biz seyir: öelişme yolunda olan bir se öirei, sahnede kendi. boyasını Hörmekter, — kendi. müyasiyle Yuğulmüş. edler seyreimek den hoşlamıt, Öyle elinen, hatir eden yâkancılık. hava, ö kendimizi daha rarat his İTememni edelim ki, tiyatremuz| elit cser bulmak Büştüğünden| kürtülesin daç meselâ — Kücük| Tiyatro yalaiz Teit csenlere nit edelim Ki bu mevelim g Scapınin Dolapları, ça Yanlığı İtklar Komcdyası sibi stlr ee yüzrüse velmiyelim, T şin, e halkr güldürme çare | Terine başurulacağı yerde ©- Slalarla cezbetme — İmkânları Eözönünde tutulasilir. Seyizei 5i islenilen mayyen bir sevi yeye çıkarmanın yeğne çaresi| anün vahana yaklaşmağı - bi İçinde kendimizi” bulduğumuz| * Sabalatin. Kudret Alssba İbiyesinde seyirci kendini — bi ahiliyor muz Şakac'yı slk gö Gittiğim — gece yanımda gı örtülü, yaşlı biz hanım c arüyorda. — Bizinci — penlede Nahide Hanım ölen korası için| İyas tutrağu nöbctle o'da göz İlerini sildi dardü ç perdel İkspanınca yanındaki gence v kuldan sekzenişte bulunduğunu| bördin örumun Hüvle uldağır u. Mahss " getirdin. Haksana tipki ben, büyükber| bamı kaybettiğim zamankt l İmu önceden biliyordu, ne — de lediği saha buydu. Ama yazar İzaman ve mekâna göre değe: Yazıtaları — kallan: insaa var, Bu sebeple ho: ket noktasını teşkil eden an Yuhu onu her zaman br. Bf bu Yüzden . eğekac| sandığı ererlerden biri olacalc| . eker. Eğer gaha önce İn Tetmemiş olsydık. Hakikater| Pticstler'nin tesirinden Kut Vaffak olmamış. Şeyter Biri böyle düşünz A hati yzünım. eğak Giler, hele tiyatro zevki yenice S Biyetidle oetole'lür kamhar bahattin Kudı keri dönmek üzere iken gel 1ç bakımdan olduğu diş yapisi ” basımndan Gğakacır «ir Kamiser Gel nn Güvara Vürmaş aksi gibl zine bir çerçeve çizmek için Telestley ana, Baa, oğul “ve kardan ibaret dört kişilik Bi hatlin Küdret de uyununa ayı İi efmadi yanında genç kazin umatmamış. Kimbilir, kimbilir Belki eğakdene y kadar K Pricstley'ninkini düşünmemiz. * tabü sülesini derin dir he ha K gürtermek Hal İoüları normal hayatın. şartları. asını halırlaten Ber çe ken nn eklidir. Fokat a dürüm ada bişlar başlamaz eğkacir İeler yenden Güzene girdili kümür Tei b srünük üfelemakasdarikav aü (Sonu 6 incx saytaday