Âlemden Ruh âlemi ve Ruhi tezahürler Ölenlerle yaşıyanlar / arasındaki — fikir -Tekrar dünyaya geliş - Ankaranın idare merkezi öleme intikaller olacağını bundan yüz sene evvel bildiren Müştak dedenin bir şiiri & (Başlarıfı ? inci de)| “ Zb lunin kendayp Söre Terbiyet| Tnevcüt ve veratel kanunlariyle biç eyler, Hialik de Talldiki ondine ke: bir zaman izah edilemiyen farldar Ti olmak için kemile doğra gel ol da bu Bakamdan gayanı dikkatlir nasnı giler arabı| Bu, bariz adaletsizlikler — doğmalik | elsebepten <ers eylemiştir. Ol dere| Ginlerin kabul ettikleri Alaba mah | tercin rabu vür ile teziin oet ai #örlenle kabili telif olamayacadı | kemble bir kademesik dana yakın Şibi'bu fikrli ve ahlâki farkların İ gelür Anden ölürücür K toprak d Hüseyrelori delmi bir. yenilenmiye | Künde fâniler topraktan gicen rah ve değişmiye tübi bulunan beyin |lar daima kemül üzere «4i olurlar Haddesinin hususi bir baline sile Gümeti de mümkün olamaz Ruhlar adlında birhirlerinin aynr| İami zamanı hepei besit ve eahil ai det. Fakaf hepsinde iyilik yolu e Salüken dekümmül etmek ve bütür insanliğın unladıkca İnzan, Kalbinde doğar sıfâtı Rahmân. İltikee harkikan teralhum Ol rütbe olur karini yezdân, Kemüalin esasi mühüstini merh ee başine Hllenü 29 Eyler, nedametle teodâb eşler, dertüz aylar, tekemmnül eşler. Ku bül yoklur demiştm Kubhrun gü . Allah Küimatı © müsraam gi İzetlk ile yaratı. Önun öşüsü 'ne| Gin Ki onu sen kendi lemin Mümmü aşk morhamek, ne: bunlar kalbiraf tezyin öşder e Naru böşr tüi eyler, kayra yapışın Allaha ürüe kabildir: Ot kümse Ki hayrişleyerek Hakk'a ı Tevcitla: Hepel” drde ve şura sahiçtirler. Tahlarn mekni nâlde aymı Sikri ve 'de müstakil ahti bilileri vardır. Ruh Aktan içiadeki mühnetler, inki Jar ve mücedelelerie karğı a: kişat estrmeğe mecbardurlar, Gör. #i ve tecrübeler onlam kemale doğ. Za yükselir. Elde eltikleri mezi: Setler Bir daha kaybolmamak üze: BERELTLDE he d sakk G, SAa ee Bf YK Rakkinel sae ae | Serdarn Haliile — aşm derie bidir. Bununla beraber , varılman izematlen önündek maktelir 0: âmnül merhalelerini ve onlara va a olmak için neleri yapmek zi betliğini de bilir O umümiyeile ge dları hakkanda tam bir bi diktir. Geçmiş tecrübelerim den Kavvetlenmiş hülde gaha ü kemmel bir Suruma yükselmeye de| Yam elmek için yüklenmiye mrebur oldağu müstali tayatnı arar ve n dan Senra tokrar — enkürne çimek ni esede girmek mlekesini ken Girine bükşeşlemesini allıdan di İer. Bu yeni halinde © çalışarak ken Gizi için elsem olan bitür ni bir Gileri katanır ve ahllki salâhı için icabeden maddi. görgüleri. yetihgın eHei cakammasyon mh mene Beleri arasında 98 ileri olan bir'de zecedir. Ruh ada geri dönmer Bİ de tliği tecrübelere dakma yezile Fi katarak kemale doğm lezler “Desakarbe hölde iken bütün gec| meiş Bayatlarını halırlıyan ruh eç far enkemme olunca Eeçmiş hayatımı uvakkaten aulür. Bü unutm jecrübe ve görgülerini arstrahlr.. #f için Tüzumludur. Banunla beraber O Ez eki kazanglarının semerele Ti kaybetmiş debildir. İnsanız ân Haşunca bu ahi molokesl mekni Hölde onda bulünür. Sevki takiter| ile insaşların birbirinden tereamile farkl olan ketkdadlccının memşe t meksi melekelerden başla Sir şer öcüldür. (a) u Esbai bitirmeden evvel Süley nn Çeletisin Tahumun İssunların| Tekâmülü ve iradelerindeki istislül Talekindaki ” teblgetimi da incele Yoktür » mühareket kul içüin hamrai Allah n balişeyledi fermanı kaza, Gürülüyor ki Ki dağu hülüe veblğler dan gelilerie gelsinler rahizem hayat Ve tekömüller: halıkındak ç Saslar. Hensinde ayandır. Gerl alan hususları müteskip yal amida tamamlıyecağım A ada ve sarıyı: halar, () AUAD günlü teblizala 4A zabrtname, Süleymen - Çeleki Bi Behiç'e <Fanan diye / Hittederdi Alınan bu teblizat o sıralardla Enb Behiçin başarmazı aendaki Te çanın Marekeki ve gönterdiği munle Ti denlamak süretiyle tesbit. ol aha iai (3 MUAISS0 günlü Zafer Gare- 8) / D Leon Wavty'nin . Selener| #L Spirilisme ah eserinin peri- Serinin haki enkarnanyondan evvek a vaığı ah duran ği Kendi kendini ilkam Edenin karşasında silahcız kal. HŞi ana edecek larizi kalenı. ürordu: M Taydak clzcakir. b Tmeçköyinı Sehe ve Takdir n için | haklır aç Kehüım iltüm, Süleyiman, san: Ki tedbir a miz, Aklar a ge takdir Ealyorün? Aşkla. Biz Ki âciz kullarır, tazsiri Gekdir| Ü — yamin het biri © brdee güzü b südemi? |) — bekki ner şeyi saman e ölçerek w> 4 D Hüküm vermenin bir. karban B T İ aa aa ae Hüabbesi, Di sorlü manlık virmiş Ü — uşlaşı kehdimen el aa Allahan sani |Ü v Taviri mahfur'un / senin “ müside, || — kalerin eu öinlerken arala- müslakbelde mi? anda bir ahenk tsamüs etik Sende mi taksirü nokmu, Hülikı Tn döğnü Sözlemüğü Katerin! Bkmelde ni || — okra oaülüğünü yörnmnin Oimasan. aâala insanla dekâmmil | — Kazerinde desevmek ll Aaayrusu |) —ti tasüine zelmişi ve Yü alçün vürmüş bisce Tannm eti || ekmaarın gaa e et düyrüsü? || —Sit o korumuş eter diniin Olnedümet kim Beni " Sdemde varı| 'Kayvanda yeki Hayrli şertü — bilmemek Bayvanda| var, insanda yök| Olmalı 8'mülimizden 'hayr'ü şerrin| Var midir münieyi iyman, yoksa| Allah korkunu? KU Kalım, olarak socuğuna SeVİşMeği berestiş ediyordu, o Ki birak eyvek bir gerenin seç Büncz di — bikandin asir Sir| ) — zi çazınarak ana Tz ol Sertib mi? || — Siklardan mahrüm c bledm Vüsirü tahaldt iee tersüm, ü der (| Ka anerda Tierme yine konuşuyordu: — Sike teadüt etüğim saman Zalen keler içinde idim B bir illraltır. Küterim yana gücenme Va ı hüeşt höyle mevhümüta 'bir) Ttallük içünz| Yü neden bürs eylemiş Yot Serer' ahlâk içün?| | — sin Olduğünüz geç Kazdar n Gan vörüb almak nedlire Kir bisehen | | — Seli yolm ha d, Çaktlik mit| | aeti nn a günenetilir. Bi çocuk keyfiyle bir bözişesii a |Ü ge ae Ş aa Ztenbilir. Tekimil keşde yakraa T | — ve Bimr ni Büaki n Tayarak ona Köztadığını irade et mek iaicdi K dltine v slmk demekür. ke ah ise ekmel-i iöyezal olan Ailhal ça Plerze ona Takmmıyordu. törla dağınık hisle: yakın olmak demeklir. Yakın de (D Ti mücnürie eli vikaan bee. Fim çünkü Allaha surbivet Alah V Gi için l y ken ile memmiciyet slamüc Kemil ei HaT elyor Tei miehbeti olan Atisbu szimöe (D görüanda buna Şan gihi İeyetenelildir. Kemüle er Gim demek kemile ermencam vi Şanel Bişekkidir. İmdi ctrpfanlk Öşle sanırım bi maksd KKi Alem kemile vünül yelunda halâisın ayidir. e gikazelii, Ba Kalerin teesrill gel sözlerini ona kaldırdı. Demek Müsyü Far: “mağon Picere İ şaladan kevmadın — DİLEKLER — nn — Altındağda lekmek kıtlığı Ağtındağ'da — bakkal müse vün ÖTürkeüreli, gazetemize Könderdiği mektupla - çöyle dezek ekmek miktarını çak « Salmışlardır. Bunun netice: dükkânlarımızın — önüne bire kerek ekmek beklematedi Takir halkın ekitek ühtiya Gük Cevaben: *Bi billrirun kmek yetişir. diyerek alala ıke göstermesi. — Alakalıların. B Bsik derdiyle mesasl olma Polatlıda tatbik edilemiyen kanun Polatli'dan bir okuyucumuz li eenafı, Tücaret O- dan kaydi yaptırmaları. için elediyoye müteaddit müraca öllar yaptıkları halde Belea ee b kayıtların. yapılamı: Yacağı ve Aakara Tesret O dasina kaydalmalarını balair. İ ümaralı Tiearet Odanı Kanumuna görs, syni Belesi Ye amn dahilinde olmadıda. Tindan Ankaza Ticaret Oda. ea da - kaytları yapılma: Kanan Ticuret Odası ölm yan yetlerde bu vezifeyi Be İadiyulerin yapacağını yazar Bimin Full” Belediyesince İzibik edilmediği - görülmek Tsnaflar bu kayıtlariz bazı müesteselerden odi sağliya cağndan u sübi avantağlar. Gön ösüfade eüerek örerelle Tini genişletmiş ulkcaklerı va bü vesile e Beleciyeye ble Şelir temin Güilceği muhake “Zolarii eati bu kanunl larının tanımınai için İ li makarıların dükkatini çe Aziz Tevfik Yeginsoy DANİLİYE MÜTEHASSISI Hastalafını her gün aat 15 den ilübaren katul 'eder: Hamemönü Halk Heranesi kar gnda, Nizameddin . aparimenı. Na 3 Te 5e. ZAFPER İKTİBASLAR Kremlinin din p OMÜNİZ, dinin düşmündir. Bu düşmenlik, zaman ve me lardı. Lükin bunus için iki yari ha kizimdı” hayatlarım Kui K zümür. Bizinelsi, apaçık tizyik ve | cmmret edecek papaı bu tahaksümdür. — İlheki ize zehiren | mi makamların aa Bic uzlaşma, - hakikette dini ” kendi | göze almak dür. Komünist diktatörler.. komu: 'nist devletiden müstakilen mevcm Slabilecek bir Sine takamımal e Kükla patrik seçimi 1943 de Stalin, ile emünlemin vemci / feksolesi din | Geks Kalsesine petik geğmek ça düüşmenlığıdır. / Komünizmi kuran: | giskoposların doplanliya ça imsi bi madder diye tarif etmişir —— İgovget Hükümelaki See İDiT den 19 ve Sadat, Ruğya ae nayet vöneek üyrelie Te isrtelleri yağmdIlır, biztiyanlık | lalct y g ee tlim aini yamarlimanlığın her şekiini imha | erindezi kdalera Henlp Hüküne bötün Güni Unelara ve) Talinra elkoyde. Mesell killeeteri mekteplete, klüplere, abrikalara ve| din aleyhliri müzelere tabvil eti Din aleğhları süreayişler terüp c dildi. ve papetlar Ye papadlık hç: mmünist gençilk birliği taratından n demli bir şekilde bakarele uğradı Papasların çoğu hapse atıldı veya idam edildir GiT de sayıları 4a Glü erledals kiliseleri Yası &e dada e inmişt. Söyyetler Birliğinde Tt yonlarca taraftarı slam istâm âinine kazşı da mümadi — tetibirler süindr kaldirıidı ve bu Sini bir kukla kaae zekmiya teşebbür edildl. klen Bovyet komünlet devletinin M b Kaklası olar arledl (neya'nın Avrapa kudutları el Sindaki peyk. memleketleridde bür y zayıda katolik yardırı. Bilindi nit idarecileri hâlen bu yüzün talikderle iztalat helindedirler, Kömünizme karşı katoliklik. 5 kardinal - sünü ükim sarkalarından birini teşki| etmiştir. Macaristan'ın kamünizt dareeileri, “hir kukla olma için Mindezeniy'yi ilma etmeğe uğraştr hünda müvaflak slamayıncn nu uydarmna ihamlarla tevkkit caip) kapoe attnr Eunden sanra, kata ü kileesini, eüvenebilecekleri pa Polanya, Çekoelevakya, ve Giğer| Bareket edilmektedir. Balgeristan tüz Ağmı mücndele - Çekoslevakya CAsyalda, komünizmin müstakil dinlere Kürşe mühalefeti müvazi bir zevir takip etmektedir. Çin'de xo Mmünistler rlstiyan ve sair misyor ere tahakküm ve zelüm etmekr iedirler. Bunların " bazarı hapce Dine müvakkaten müramalız Almanlar 1981 de Rusya'ye taar- vaz ettikleri saman - boşvutdakları ZrUDSRENdANIN. bir kasımı <Ruları din slayhtarı tahzkümün Yoyundu zağundan kurtardıkları: Bu gropacanda, d eti olunan Rüir toprn büyük bir başarı kazandı Gerek bü dürüm karşısında, çerek blirleşik Ametika'nın cemçati Ve es) İkeri yardımımı sağlamak zerüreti G| dayisiyle, Slklin. din akeyktarı bakkümü birsz kevşetmenin arsaya | savan ulduğumu ” salada. Bu yüzden,| Sovyet hükümeti 1012 de sazin ve| zesmi Gin dleyhtarlığı siyacetinden Vazaeçerek mübtelif dinlerin sıre ka) mündt devistinin. kuklaları olarak.| Mevcidiyeline müsürde eden hiz «i azete teveslil eti Bunu yaparlerken, Sövyet makeam Ja di üzerindeki bücün tahditleri Zaldımaadılır. ve kaldırdıkdarını aa k müdet soara gene veretiler Bundua büske, bu makamları Sövyet) gersliisin din sleşhtarı bir şakit de yeliştirilmesi şine hiz veriler| Bualar, — tahrip edimemiş - veyal din kyhtarı müzelere çevrimertiş ee balahilakei Takürle —| Pla Çin v Girteleri garüyler çalışmalarına mü: öaade celimiştir. Gçenierde bir bazın sanferane'i e Gi aei gökere T d çrvel, nişanlandıkları çecelerde, Pierre Unda yalııs kuşüru, raba' İr görmüşlü " ve sevmiş olmusı içl bir mamlin suhur elnesi z #üm gelmişti Ficmre devam ediyordu. — garisle avdet ettipim zaman ize ihanet etmedim, bümü yemin Fderim, size sadık. kaldım ve si: Ti sentliğimi “anladım. Aşkımız Kalerim aşkımız, Den onu kirlet medlen evvel — : önu, a Suşumuzdan “ben, bülün mace Talammda aradimı “ve kendimden. iztenmeme sebeb olan edür a Hediğorum. Bi seneye yakındır. Arak metresim yök, Onlaı ieer Mlyarüm, Yalmz ağilte kadınlar. İ görüşüyorum, kirlettikleri aç Ka henim gibi arıyan zavaliı ille Kadınlar. “Onların sergilis Hülyalarımızda “hirtirimiz! kadar Tarlül. almaktanı kin. hev diyerek, veraber, geçindiğimiz Te Teme S dŞel çeceleni tacar Gebiliyorlar günüek herimde aa Jef Fakat hon, Tit Cevabi veren, açık pencereden gelen denlin uyuşurcu hayirir İ clda. 'Hibisesinin kallanının'icinde Ka: eti kavuşmaş. çaplak kal irbirine dayıyonda, met dayuyordu. - Pic tiğa alçaklıkların. he Şorüm Takat'enu unülebilmek inin Cmemişi falme Teti ve muzdAfip Dir insan olarak ömür söylüyeceğini bekie parladığını gör düğü gümüş rencim akislerini: iz diraba hamcdiyarda. Bu yünü fetkük ediyar, /hatlarının e Tzlımı halrliyordu, ondan arık ima söyüemekçüir. Kendi alallarına ibadet, Tacağım Tet RAAKALER Çiredi| Srak Aleitirim ” Ve Plerre kalkarak elini urat sordu, ve Mzadlan eli reaicime | Mesi lazım geltiğini düşündü. Z Sim'tekrar üzecek niç mir| Külerin türiyordu ve elini onul dan elbisesinin. yeninden çıkar farak, parmakları üzerine Kapı man Beak el bür gi elini h Taklı Te BC e et oladar Soçuk desiri tekrar düyarak, Bu. kadını Korumak ihtiyacanı Diseti, kah) Tamanlıktan müdafli olduğu bir| Kadlınt korur gibi dekil fakat ken a lektar astlet veriorün ” düki ates çibi el ve görlerimde 5 Tümün Seklini yokeden Nai e K Kayvelli ve seak eli canlan- dardığı hisler Kalhe Gesir etti; KözTE stver özüner iamaşı Beğiyor aalme ağn Müredi, v düyle, erkeğinkinin yanında - hiç Yüsüdünü Pirerce değra - kal Tükin Picere onu aeri etme- Güği için, Katerinin onu “iste: Giğini Tark edemedi. a ada uai ve üşümüş aZ At kollarımn Srasın öti geceler Öndlan Trtetim Güye düşünüüşünü hatırma çeti maklan, demir'sir ee bi deacıklı alan Kahahallı bir çene Azalın pişmanlığını kendinde g: Sayondu; Slarldanarak- — Benim küçük Kathicen'im. deni Elinin içindeki dıklaşmış par- adklar kaydı ve sonra elini yaz Kaladı. Kaletin tekrarlıyordu. Derüni var) Çeviren : NUSAT niyordü, tektar canlandıdığı ge- Celerin Batırası” san armtetndan kzaklaştımış. mislerinin kurbar " olan bu adama seryordu ve bi “üm Bunların sayesinde, kenali: l tetkin olmuş Hösederek yarın 'e Elctrefin eve avdet e debileceğini, arada hir melce ve desllak bulâcağımı, huzur ile yi —Si dinledim Picere, dedi Simdi gütmenle lazım. Yarın Vhi Üippe'e yazarım — Mektabumu - bekliyoceksi nit Onu Bekliyeceğinini bana var İçin bamu söylemişti v çünkü, arean nakmda ba Tei bi çok müzlem desirlere “insicz Yermişi; Pierre - kendini öldür meden buraya gelmişk bu bar. eli her şeyi iza eğiyordu; n © işaret, Tüeme'n Yidarelle e 'teraçalle tavır ahi ilirai ve bilmasen çek hümmü, mülevarı olmyan © hürün, kendisini ba derece Ham eden Dü adamın yüzündeki Fierre bekledi, Katerin'in W kaklarındam nararlarını ayırma Ve kadlılarmış. güzlerin iladesini Okuyarak, kendisinden netret et dürebilecek bülün hadiseleri vap” yarak una ilea eli için, ae mmüş olabilirdi. Artık aüt krarları 5 anline koyacaktı. Katerin çi den öna acıyordu ve Plerre be iaktir Salimek iteniyund İSovyet Rusyanın bir kuklası olan Ürtodoks kilisesi katoliklere| karşı bir. muvazene unsuru olarak kullanılmaktadır, ANKARARA ÇÇ MART 150 P olitikası münlst tiderleri, a| E bir nyaser Gükip Galp iüdimleri ve sair dini el etmeğe uzaşmız Tardır. Meselk, Konrül edebilerek | 0d aaa ça | lerinden emin balundaklerı kimse Hek ae Sçer li Terim başkanlığında ” olarak Kalolik is99 Macka aa ga ça ati çe budüzller için MÜN Refah Bilik zi ee Elle Te a aa Tni deskil — eimişlereir. Hakikaler| Kie aa el N ga zen dindar ulan birçok kimseler ba biler | giz ölemlan ae e kanmaşlarır. Lâkiz Vietnam kor | gae S (ralN aederi hiyeli dün geçtikçe daa yi anlar|iiz yalaş Medimne © öne maktadır. “Niteklm, — aşağıda e |S Bt ae Mas elklecek husaslar de bünu açi klâkların ikisi Cec-DBl e Has-ao | Bi Yaza, ga raleri | dar Cao'Dul, muhteli dinleri içne İaiş ae aa gekestrai Gölyeri almaktadır, Hos'Eao ise müdettir. ” Y : mizden Sözra / millyetçieri bürük e l e VN ölçüde desteklemiz ve Franmızlar a | saen Sülnik alksevirin sasik Jeykine komünistlerle gbirliği yep | z dd ayan ae a ! mmuştır. Lükân son İi sene zarfinda | B0 Faaaa a ç | hayal Kuklğun uğramışlardır. ve n drorala İSTANNUL KADYOSU şirdi iönünletlere karşı Franuzlar. ÂN 1ab0 PERŞEMDE Serteklemeklediri: a Sela aat Düsyanin her banel bir memle | ve) Zetindeki komünistlerin tekandıdları | dürüm isler arih bir öin aleşmtar ŞA dini tama kale kalmek azminde Diyarbakırda 106 * Z ZL kişi D.P. ye geçti | — 3i zama eli öran Gneeyl N d 3 — Karabaş heyeli : Başkan Yüsut Kizdet, Üyeler Kozim - Barılar, Hesal Mehmet Arın A İşçü n Derirteş A dıe ue Alıs Hedeyi Bakile, Tiüse |a İstanbul Manzaraları İstanbulun kadınlar hamamının hususiyeti Yavaş yavaş tarihe mal olmakta olan bu hamamlarda neler görülür? EmelDerya ağlk milenmiz olun Gi gti Zirlenin, yine bekleriz. inşasdlak — Aakkt “Na terbiyesiz şeysin | — Burası, emsali gilikçe aztlan. sen öyle Müşleriye " böyle mi | nelerin meşekkatli yükünü üaü aramele Güliri. davaeları d, her an birz daha bu — Alleh AldbI İle de tattur- | Yabolmalda * taşıyan — İatanbul'un — Yakt Bozuk yok dedik a he- mşsun bozuk diyet Yok işte gör | meşhur Kadınler kemamından Bi Böyük bir şansıra ile #özü çe“| " Düyarlerindeki — çivilerik karşı e vemmedeki kadım kutulara e | dan kargiya - gerilmiş ilece eei Kf edllmiş lan beşlik, onlakç yir Mi Tesliki Glllkleri “muhatabına karı, örtadaki kura. tiski: vuzlu, “ahşap merdivenleri, iöldikça “çotırdar Çıkaran sün durmaları e çortada “yanan Kai kül tutmuş Tüngal, eteği belinde ürde kalıkh nabırları, göküle çinden kistırma peştemallarını tak zi tellâk ve Kapıciya göyle - bi | Jan n d bötüşün.e “Kapya doğrü yürürken ve delliklm e haf eski kikar bulün izlerini tağiyan alâkebehç ve enteresan bir yeridir. Türk kadımı, Türk hamamını ter kedemesi Evindeki çusümanesine muttak sralığina, - küçük - kurmali Aamamlarına, haltâ mader mime: zinin şaheseri olan gömme küvetii mühleşem Banyo dağrelerine - rağı men yine de çarşı hamamına git arkaya Bönçe kaltuğ bul Hanmn Ah harımcığın, hamamıcı ne cadalerdür bir. bilse | mekten Urta telfkların elinde BU miz? Ufak parası delü olduğu hal |cir ginir keke Sabün . sürüürmek de, müşteriye Dara bozmaz İ bize İT Tmlln alana NK YZ golur veririeci?. Z Nolasak korkar! Fazla kaza ker gi€eriz diye.in 'Bu sırada Yermenin verden tiz bir e gel © eli rehavetten istifede etmele Ten kendini alemaz Aolma, tarşu, börek, helva zevaler eri ile ve mehalleek alüyı vala ilo gdilen hamamlara ” şimdi yemek, düziyanım Şerer götürmek yazık edildiri için Koş. müpleri — kese sabun stişor. bir Mman veya bilemediniz. kaçak Mmüşlre bir partakal e dühül âdet haline Z Cati kamı, zi geçirmemi bi gelmiştir Je Toş gözmedi. Hadi Kanımeiğım, İ (Devamm Sa: $ sür1 de)