16 Kasım 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 5

16 Kasım 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

16 Kamm 1950 YENİ İSTANBUL eti Felsefi bahisler Im İrk ve arkçılık hakkında | :: 5z Son temsil... TUR RL A e DS RE., metmugar Bi Yazan ; AfİF YESARI yeni. bir goruş Te YO ee l undır. Bu Kadın ve psikanaliz İÜHTELİF konuların, en ziyade pslkanalizden — pedagojiye Kiden konferansları dinleylellerin ço- Zunluğunu kadınlar — teşkll ettitine dikkat etmişsinizdir. Bu, kadınların öğrenmek arzu ve ihtiyaçlarının er: —.. İkinel perdede onü öldü- — Mağ elinin işaret parmakiyle rüyordum, dakikalar — heyecanln — şapkasını geriye — Itti. köşedeki Keçti.. kullsin köşesinde duruyor. — havagazı fenerinin Üegilimtrak 1 Müşterilerinin çoğu — ka Yazan : Oswald Spengler 'Yeviren : - Nni Üüülüm | öreülm Hiasiyet berığın l oi dü reflektörün Yeşil 1mkı altinda, — giği Sltında Körleri bir tuhaf bar nebilir: Bekâr kadın, mahirümiyetle- içinin olanca kötülüğü gözlerin. — kıyordu: BİLİNDİĞİ üzere Onenlü Spendler | Çüşcar, rahin, çana€ ve bahriyeli ü | Tihin, hayat maküünnin ebeplerini den kunüyordu. Afir ağır Yak — 2” Hayır, hayır.. bildiğin gibi aha Birinci Dünya Harbinden ön: | leri Yerli ve köçebe üpleri olarak tâ: | izdivaca kadar bir türlü götüremiyen. Tartım. aalonda çit Yoktu, soğuk — dekil.. Guyacaksın, günün birinae çe “Garn Medenivetinin fnkıranı ad- | dat edieğiini C * OE SYA V grkekler nezdindeki | muyaftaiayi SokL Grledikimi Hiescdiğordum. — burlm, YA 'onün! ya benim haya H eseriyle bütün cihanda' son derece | —3 << “Saf irk insanları", Bu tp | Yeya müvaffakiyetsizliklerinin âmi küke hazırlanan iki horoz gibi — tima malolacak ” Büyük bir haşret ve alâka uyandır. | aai insanlara - zenciler de dahil ol | Jerini araştırır. Evli kadın, bazan bir müüddet birbirimizi süzdük. O, —e" Çocukluk etme” dedim, ve- w ÜŞ bir Eüozolür! Kendimt Rayat Ku |/ Mak üzere Ner toplulukta. Fastlana: | Kocası tarafından, “anlasılamaısını Slekları aranadan. 1K çalar — alarık, Yağmunlu enadede omüz. Tetinin cevherini, — insan varlığının | bilir zanneder, — bedbahttir. ve bütün bu Sibi in y nİ sülendlr G Ka aBa e Asll ve İpÜldal hüsusiyetlerini muhar | — A — Andoraml yolu ile çoğalan bir | meselelerin süratle çözülmenini lsvar, 2 Haydi.. ne dürüyorsün, ae * faza etmesinde gören bir fikir ada | toplulukta tek insan. çeşidi. Çocükleriyle kendisi - arasındaki ge: tılsana Üzerime.. haydi boğ benl, — “Tiyatroya gideyim de, sunların Mi olduğu için garp . medeniyetinin | — İrkcilık Üzerinde araşlırma vapan- | çimsizliklerin sebeplerihi — anlayamı Zaruri bir çöküntüye namzet olduğu | ların düştükleri diğer bir fahiş ha- | yan anne dahi, bu güçlüklerin care- Zoktasında bir yandan Marx'ın temn- | ta da irkla irkin tezahürünü, bizati- | terini psikanalizde arar. Talihinden Bil ettiği materyalist fatalizm. diğer | hi irkia irki görünüşün Insan gözü memnya Sinmyan Kamür Hdi va yandan Hegel'in temsil ettiği felsefi | Üzerinde biraktığı tesiri birbirine kas | / bllnasan çekinzen — kadınlar hayatla H birleşen bazı noktalara | Tışırmalarıdır. — Hayat cereyanının | DuMumTAK lmak İçin Tirkae pöader Medeniyetin tarihi tekâmdi | / bir ifadesi ” kayılan rk, vaşıyan bir | Tize önür konretana takibelmenin T de kendi kendine — intihara | ritm, kanın küdreti, İnsanin. diliyle | f e dağunu zanmederler, j Sürüklenmekte olduğu — telâkkisinde | güc ifade edilen bir şeydir. K Ş ö Efes harabeleri 'de zamanımızın fikir adamlarından sikanaliz bilgisinde her hale bir Kisace'lı filesof Sehvelizer ile tarih: | , Onunla asla karıstılmaması ke- | cere olduğunu görüyoruz ve son ge çi İngiliz Toynbee'ye fikir karabeti | eken tarafi, irkın tezahürünün bil- | nelerde herkes bununla nlâkalı olmak Srzetmektedir. - Kendisi Insan varlı- | assa insunın görme hassası üzerin. | icap ettiği fikrinde, Fakat en meşhur aa0 —. Kü Kaytaği olman e düşüncesin: | ni bir rol oynamazlar, halbuk en | çoğu Tazla birgey anlamamişlardır. 'den hareket etmekle irki hüsüsiyet- | bASİt bir gücebe ve köyiü bile insan | * | U Un L n GUN GT le a hazkteğir | ve hayvanın sesinden, kokusundu Eski sanatlar ve müzelerimiz kük Her geyin siram Dü Oyunu, dostumün — hali — 2 ee 'erimiz Va MENSİ öka mans0Ş olduğunu tee | M0 seri helinde Mourçraatlar lll Bununla beraber Spengler'in irk hak- | Yit açaçi e aT Oaakana gea aa n Te a ni bir Kadın 'i meğe mecbür oldüm. . O, Mlaylı, — a belliydi. Birinci perdeyi, sükür kındaki düşüncelerinin nasyonal gos- | bit edebilir. Betç, pri öamallırn vrükma dd Yedöme eu ea di vakit, kuvvetii ölleriyle bilekleri: — yordum. Ön mrada bir Koltuk ka Cildln. vehsi, saçlar, kafatası a | Konferanmtar'ne yapı yapıp Snteri| TOpkapı Sarayı Müzesinde de Yahya'nın | | (5cr"usummümni Seie #etaman bikaç gee evvel ae ne bekliyorsun T. oyununu bir seyredeyim' " dedim, Şuurum, allak bullak... Ne ya- — Döstüm, halim selim bir insandı, pacağımı “şaşırmış. — kalakaldım. — onu çileden çıkaran adamı merak Suflör, elindeki defteri #allıyor. — ediyordum, bir yandan da "Müt- kulisin köşesinden elleriyle işarat diye — düşünüyordum: ediyor, halk — sabırsızlanıyordu. işlenen bir cinayet. Bütün irademi toplyarak sükür — Bizim tiyatro tarihinde görülme- netle; miş bir hâdise... Sahnede bir ni —" Üzülme..” dedim: “Bu s, — yesim katledildiği çok görülmüs. ga çise olacak.. Hele birmz bek: — tür, fakat bir. aktörün sala..” b mi yakaladı, #ıktı, herif iri yarıy. — patmıştim. di, Herkül gibi kuvvetliydi. Bilek- — — Perde açıldı, sıram gelince dos- lerim. mengeneye tum, sahneye çıktı. — Rolünü ivi #izliyordu, — parmaklı oynüyordu amma, / sinirli olduğu. fizik hususiyetlere bağlı ırkçılık te- | fa teşekkülü, v.s. gözün farkedebile- | ellerinizin çoğunun erkek olmasını ve JTâkkisinden ne kadar uzak olduğunu | ceği grazlardır. fakat bunların bir| her erkeğin ait olduğu kadınla meş- ka.f . ölüyorum..” Yüzü bana, gediği iri yarı aktör, “hakikaten Pai atası ve eli bulunuyor aha ga ae ae Mikleina Slerbe B lece kapandı. men, dostumün — rakibi. kendini İyi oynamıştı, halk önu çilgin — güç kurtardı... Telâşa düştüm. Bu ca alkışlıyordu... Beni çileden çı- — gece temsilin son gecesiydi. ken- karan gey, sevdiğim aktrisin, ku- — di kendime: “İster misin..” diyor- İlsten bütün bu olup bitenleri seye — dum; "i fenaya varsı maların belli başlı kusuru, bu alamı | Care ki lm yalnız dürgün, hareket- Materyalizmin — doğuş devri sayılan | İi olmiyan hüsüsiyetler tasnifine da- 19 uncu asrın ortasına rastlaması: | hi ediyor. Gir, Aslında irkçilik, Göethe'nin anla. İ — Oysaki irk bir rüh hâletidir.- Bir arki hat ne kadar fazin fark taşı: kendiliğinden çözülmüş olacaktır, Geçen yazımızda, dünya müzeci-| vi ve merkadi dâvasıdır. Şimdi Sel: Gülüm Niyazi DALIRAN ğ lğlüde hergün büyük İlerlemeler ve| çuk ismini taşıyan — ve daha evvel yeni inkılâplar olduğuna İşaret et-| (Ayos » Teologos)tan İatihale geçire. iniştik. Bunlardan biri de Fransada| rek Ayasluğ denilen Efes, İzmire 48 Şarinin akslne Olarak bir sembol : B İ zerm o nipette nenilr. yılırlar. GBĞNünln rühü — dekişince | kurulan Te Palala 0 l Döcoun l mümafede dünyece tamınmış ea —| redişiydi. Herif, acıktan açğe'be — Nüye alayUk “filan olmadan Bilen 've dokunulabileni hareket nokk- » Mikrokosm da geki öekiştirir. Bu | r, Yirmi bep bin metre mühim Harabelerdendir. AUT Bimle alay ederken o, bunü görü: — piyen bilt. Alelâcele çıkıa Ka "0 İIrkçılar en çök kafatası Üzerinde | Darwin'in iddla ettiği gibi "basit bir | bir sahayı kaplayan vu a: yordu. kin ve nefretimi, çaresiz. —sına koştum, biraz bekledim, ar- fası olarak seçmiştir. O zamanki ras- yonal zihniyete göre madde dışında bir varlık olarak yalnız zekâ kabul edildiğinden — kemik ve kafataslar, flk insanların en önemli unsuru &: Efex gehri harabesi, geniş cndde- deri, meydanları, çarşısı, tiyatrost araştırma — yapmaktan / hoşlanırlı Çünkü kafa cansız ve kaskatı ol Rundan en kolayca — matematik bir Sisteme sokulabümektedir, İşte bu Ö- İ sistem ilmin gayesidir. dakıdek”! Geğil, kenalsinin - metadizik | min heren Der Şöbesme Blk tekmli Biriiğinin TeRaeeldir alima ve sraşdrmalar, görütlür BaDda 1030 Delennda Ger dBi | dimnasi, kütüphanesi Ve mübodleriy: drk, bölgenin kudretiyle karışabilir. | Drada 1988 genesinden iübaren Ber | aatazzam bir medeniyeli bülün Tak Bir ayat çereyanının rühu Taesile |Yi AXNCA MYAZTAM. Sergiler. YD Kagiyle belirlmekledir.. Bur İlkler içinde — bunaldığımı görü- — tistler yavas yavaş tiyatroyu ter- yordu..” ketmeğe başladılar, dostumu gö- Omuzları çökmüs. gözleri dolu — rüp teselli etmek istiyordum. dolu devam etti: —” Herifte rah —hayet arkadaş. kapıda göründü. da bu.| | yok ki.. Ona kaç defa söyledim. — yanında iki kiyi daha vardı; genç, yıamstır. Yaşyay uülenia | bunlara, rin zinciri” içinde — teneifüs ettiği dunan Aydınoğlu İsa Bey Camil (x Elld, saç ve göz ren, 'e edilmiş- ir kadın, gercekten mensup oldru- B M ma Taa Mriş K | öilline mevzuuna hasredilmiştir. MA Stoğlu “ÖaS 'Öi GAi ape bu kadını rahat birak” diye... Hat> — güzelce bir kadın, bir de o iri ya- a v ef T ü Bir Bğlr, gücn dühte Gdör | Böleeli suhu dümü ekmetilir. A ayulane pa aay aaacadizt | Çiğden DÜ Mti A e buuğa | İ Sa aÜ Rle stüne. örül AAA (NM VENN A LO Ş San drarinü Katatasinın çoi 1 | Li L YN Yokür. Tn Ner yalmiz o Binlerce YU avvaiki aK | SADİRn (cogkun üzeigini ae d | | Kuvyetine, yekanıkıı oluşüna gÜ — girminler, gülüşerek, tati tat Fakat, irk, hayati ve yuhün, İnse- VHG ÇAUPNU. Kafktasının vekli . İrkta' aali ve aai tip ve nümüneler| Yalnız on binlerce l evvelki tariki| KoK azmdir İşte tarik e sabtetis || Yanyea ada aa Çlrına gü girmller / güürere e ae Ye ea vardır. . a d iYarının | bu zengin dekoru arasında — Bülbül Sonbahar akşamıydı... Sinai bir Dostum beni görünce koştu, ya- Din hassaları Üzerindeki — tesiridir. | şeyden önce yürüyüşü İle Yelli “eder, Diğer bir deyimle, ırk hassalarca an- | Bilkünet bali değil, hareketililgin v Bir kültür çevresinin canlı kalıp| nini hazırlıyor. Her halde biz.. de, Şak kutmen fiziki yolda duyulabilen | rattığı tesir. yan bakış, yüzün İfa- | çevresine giren irklar gelişirler, ge- | kendi ölçümüzde bir mesal progra. metafizik bir tesirdir. desi, başın — dürüşü, adim atılışı Ö- | kil değiştirirler, olağanlistü neticeler | mı hazırlamak — mecburiyetindeyiz Başarırlar, fakat bunu bedeni olan | Yoksa bi hattâ yüzlerce yıl ilerisinin de zemi- Dağının tepesinde birinci — asırdan kalma olan evin Meryeme ait olduğu mevzuu. bahistir. yağmur caddeyi wslatmıştı.. Ya- — nima geldi, neşeliydi: kında bir kilisenin çanı, ağır ağır — — “Ne güzel tesadüf... Ben de geceyarısını saydı; Tüzgâr yapış- — seni arayacak, güzel bir havadis Kan ve islaktı: verecektim... Materyalizmin bir diğer özelliği âe | / remildir. değişiklikleri Darwin'in izahına uy gun olarak ancak causal, yanı fiziki Yolda vuku bulduğunu Kabul etme- Sidir, Fakat canlılar “sebepsiz ola. Tak” kendi içlerinde de dekişirler. Alıştığımız. mânada rk. yoktür, yalnız aşağıdaki özellikler sıralana: artmasiyle ç değer azalıyor. Bu de- | / eskiyi bırakmış değildir. Hattâ an-| sini Havariyundan Saint Jesn'a e- |— | Sgder Pozuntusu, yakışıklı, hattâ Dostumuz, bu piyeste bir bilir. Buna, belli bir topluluğun insanlar | Gitim sırasında köylü, üzviyetine uy- | tropoloğlar gimdi. mevsularını Manet etmiş ve Saint Jean da bir —| a Üpleri Grnar. Mİbüki SHü türlü rölüne — giremiyordu, rejir 1 — Topluluklarda birbirine ka- Tışan Ve gözle farkedilen “renk” saç gekli, cilt, v.s.” gibi münferit teza- hürler. ? lt bölgelerde farkediten çesltli tipler: Bunlar sima, meslek ve vücut tipleri, tasra Ve şehirli tipleri, Irktan, eskiden bir ruh — hâletinin ifadesi olup bugün bircok hatlar ha- ımından fosil haline gelip ancak gekliyle devam eden bedenl görünü #ün gayri güüri bir vahdetini anlır yorum, dzerinde bıraktığı iz, meselâ, muay- 'ven bir bölge ve şehrin doğurduğu özellikler katılmalıdır. Tıpkı bitkiler kosmos adlı âlemde nasil bir. mik- rokosma teşkil ediyorsa, onun bütün hayvanlarla insanlar da bulu dukları toprak parçasının unsuru sa- gok ruhi ölümler pahasına öderler. Yalnız tok yüksek kültürlerde mil- detlerin hastalıklı mantar ve batak- iklara döndüğü müşahede edilebilir. Şu gerçeki İnsafsız ve katı bir ye- kilde ifade etmelidir: " Kemmiyetin Miyan bütün yabancı maddeleri dı- a atma yolunu - bulduğundan - ve fabit halini muhafaza ettiğinden kö- tü kıymetler fazla gelenlerin çöplüğü asayılan şehre dökülmektedir. Her şehir kültürü — bütün ırklara mensup proletler tipini yaratır. etmek imkânı yoktur. versitelerimiz ve yüksek mücsaesı Muayyen mevzuların çırpınmaktan — kendilerini sene evvel diye ve Tıyorlar, Elimizde pek kıymetli nadir antropolojik maddeler - bulun- duğü halde, bugüne kadar ze galonu bile kurulamadı. Bugünün mühim meselelerinden bi. Ti de, Hazreti Meryemin Efen'teki ilmi teşekküllerle temas Kezalik Üni. Mamafih müzecilik hiç bir. kurtara- İzmir Müzesinin değerli — müdürü, Hakkı Gültekin burada Meryeme ait bronz bir heykelin bulunduğunu. bil- diriyor. Selüs Kütüphanesi ise bu e hanın Hıristiyanlık âleminde ne ka> dar ehemmiyetli Ve kutaal olduğunu gösteriyor. Zaten Hazreti İsa, anne- müddet sonra Efes'e gitmiştir - Ki Mesihin anasının da beraberce — bu. dunması pek tabildir. İşte bu süretle Meryemin burada ikameti, dolaştığı anlaşılıyor. Bazı gazeteler de Papa nn Meryemin Cönnete gittiği hak. kında beyanatını yazmaktadırlar H Kikaten böyle bir beyanatta — bulu. nulmuğ olsa bile mevzuun esasını de. Riştirecek mahiyette olmadığı âşikâr. —" Görüyorsun, ufak tefek bir adamım, yaradılıştan — böyleyim, tipim jön, oynamıya elverişli de- Kü Bana hep halin adam rolleri Verirler.. Hahbuki ömrümde oir favuk bile keamedim. Ve öbürü, iyi tüpleri oynar... halbuki aksine, böyle ruhsuz, — Kaddar bir adam tanımadım...” Köşe başına gelmiştik, dostuma veda etmem Tazımdı: Bana baksana, bu iş mida- mi bulandırdı benim... Amerikan filmlerine benzer bir şey bu.. H ni geniş bir. muhayyile bu İşi Pekâlâ süsleyip püsliyerek, sahne Üzerinde İşlenen bir cinayete ka- Öbürküler de — yaklaşmışlardı arkadaş bizi — tanıstırdı; konu, mak, çene çalmak için bir pe tahaneye girdik, İşin — içyüzünü merak ediyordum... Hikâyenin — sonunu, döstumun rakibi. o İri yarı aktör anlattı: sörle düsündük, taşındık ve gu çareyi bulduk: 'Ben, dostumuzun Seviştiği aktris arkadaşla alâka- dar oluyormuş, kür. yapıyormuş Kibi davranacak, bu suretle onu Bakikaten kıskandıracaktık, rol- leri de bu / güretle tevzi ettik, mesele bundan #baret..” — “İyi ki, birinizden biri cen- neti boylamadı..” dedim: "Böyle gaka olur mü y dar götürebilir.. - Birader. bana . kalırsa bu işi tathlıkla halletmek — / Dostum, yanındaki genç kadına daha ehven, sen dediğin aktrisi — bakarak, keyifli keyifl gülüyor. seviyorsun, İyi, güzel, bunu rakt. — dü: bine anlat; budala değil ya, elbet — —" Yakında evleneceğiz... eninde sonunda — vazgeçecek bu — İri yarı aktör: Öğrenmek - ilitiyacında: olduğumuz h Fi f gg n Öennete gidiş best züriştiyan sümap. lerin itikadı Veçhile göğe çıkmak u: retiye olaa, “urucun BaNSüN Dağu ÇEMDERLİTAR — (2513) Kiraliçe | SÜREYYA PAVİYONU: İspanyol Krletin. Örkentrası TSU GÜNM (1 — Ananın Güna izem Gan olacağina. nazaran yine büram —| işteni mesele de halledilmiş olar — — *Şahitlerden biri de benim..” # ça KEAKNUE Mahalli siyarettir. Zaten bu gibi di || inen, M dedi, Beni YENE Kunam 2— | SENANNA Madam Bovari ni mövrularda esak ttikattır. el e p A EkLe DA Blsde GĞ 5— Beyotlu Ud Ankara 99 ÖL Ra gi mee b gü B MALK (G1000) 1 — Vatan Kurtar | — Rakibeler, bt Tan Arslan. ? — Ölümden Firar. | MELRK 1 — Kanun Harici 2 — İSTANBUL — GZW) 1 — Yilmaz | Bu Gece Seninle. Reler 2.— Vatan Haini. TAYYARE Kahraman Yüzbaşı. KEKMET (360 X— Üvey Baba | TAN Vai Balerden Oelün z — H Leblebiei Horbor. Rakibeler, GD GAZE Tamir azi Oaküdar 60015 K.köy Sösüz Karsıyaka: 15008 Hazreti Stuhammt'den övtel ve Bütün peygamberleri tanmakta “ye ; dekrar ne üretle/ Baray Hazinesine hürmet etmektedirler. Hattâ onlara | Ka aTabinirn günlerde Bağlalıaı Yeni neşriyat YASATI EZANI 16-126) 1 — Pom- UÇAK - TREN - VAPUR har Patlarken. Behir Tiyatroları BADIKÖT Kırmı GELECEK OLAN UÇAKLAR — İ BİZiN BİNEMA (Üsküdar) 1 — 1140 İzmirden. — 1180 Ankarar | — Nebirler Kiraliçesi, 2 — Ateş Belc Ait eşyayı da kendi dinl eşyası gibi| hx Arşivinde bulunan bir vesika b a İARSLARA (Glsii) Karallep Kaele | YENİ T yarsan Müymunadı KILDELIL saklamışlardır. Netekim — Topkapı | üetmektedir. Mamafih şunu da söye | — Öğretmenlere Üç yeni ün, 2 Bufolobil. Şarkısıl | N Sünama ikdezie. 'W Sarayı Müzesinde tâmitçi Yahyaya | iyelim ki bu gibi rölikler Üzerinde meslek kitabı MİZLA- ee y Mek Adan Kai yaRak Gd | SAa E aBa O Sarçan | tetkiklerde bulunan Avrupalı bit a| — yazanı Tikööretim Mütettisi Ağılmaz Duvar, TİYATROLAR Ankara, Pa aa ea a a ln ai SÇCRle | Tim, bazı kilise ve katedrallerde bu. Fikret Özcönenç ai İsanin peygamberliğine di deta İ Jünan ve Hazreti Yahyaya af ei | — x . okulan Serei ve Müseler RANMİş Ve önu Yaftiz etmiştir. len eller tağikle yezblr DÖN — çaçi gargilerida rayalamı, © Ha KEZKNN Kafa kemiği; altından ve üzerinde | olduğunu fakat bunlardan Hazinede | Yannili gtratnda mütesdüit resime Körindedi aa n ahtaza | bulunan parçanın — otantik “olmam | TeK SeLi' müzeleri meselesi 'de el ea ğ Sineye inlikal ettikten sonra her tar | OTEKtBİNİ açiklamıştı.. Süphesiz bu | “Tadica'ele alnmiştır re af gb Fer l rafı tunçtan ve çerçeveleri altından in bu ellerin hepsi de ziyaret ve v Olrellk Te Tlanemeela o a LĞ ü takdis edilmektedir. Halbuki Meryem Ş G B z Tainönü) — Hikmet Güney (Kü: SA Biğetakır Tlam, Büğlen Fila dnetlj'1>- Migellü çükpazar) Sirri Rasim (Alem- bir mahfaza — yaptırılmış, bu altın Progğramın istediği — bütün tahrir Ankartdır. — n0 (ASK | a ai gl ! D Sap) e Cei (Beyanıt çerçevelerin - Üstü zümrüt ve yar | €vi ve merkadi daha küvvetli delil. | esitlerinin uygulama gekiller “ayti ea ünih'ten OPERA (68716) 1 — Genç Kiz Kal- Tani l BEYOĞLU: Beyoğlu (Merkes) — kutlarla bezenerek, muhteşem bir sa- | lere dayanmakta ve zamanla bu mev. | Çori çösterilmekte ve' çocuklardan 'GİDECEK OLAN UÇAKLAR — | bi 2 — Tarran Maymun Adam, Misalali Tetiklâl (Merkez — Taksim (Tak- at eşeri meydana - getirilmiştir. | zuu tamamlayan eserler de buluna | Alınmış birçok tahrir Vasifesi Ve rer A LA el "e n | AAA AanAznar | Ome müzdezimiede Oğünan | . Okulda Do Hasrlkları Ankaraya, — 1420 İzmire; — 2200 | — (Renkil), 2 — Deniz Kızı, yaalemn 16 1nc V LAĞİR, buğlihim Hikii (öslnküğr Tunmaktadır. Bu mahfaza bir kolun | ikonalardan mürekkep ufak bir ge 've ortaokullarda ders plânla- OaaRa a A DUŞLAR | ANKARA yaraa e aCi Ağank Opera Komik $ perde (Karaglmrük) — Orhan Avciogi yanın elinin İstanbulun fethint mü-| bedecek harabelerin en ön safına geç- | uygulanış şeküleri, birçok örnekler Bkei D ÇUMACIYA ÜFener) 800 Güneyai, — Karadenize, — | Kin 900 Sun, Mudanyaya: BÜYÜK (5080) Denizlerin Bevet. Ravnlard metodlarna, EYÜP: Byüp Sultan GELECEK OLAN EKSPRESLER | lll gaha aRaN BESİKTAS: Vidin. (Beşiktas) — 880 Ankaradan. — 915 Ankara: | CEBECİ (i3St6) Ortaköy — G. Divanlıoğlu (Arna: dan. (Eka Mmun Adam, 2 Macera Limanı MUAMMER KARACA ) — Merken (Bebek) GİDECEK OLAN EKSPRESLER | FARK (naD Tiarrow Kumarbanı, TIYATKOSU D e 1000 Ankara (Motörlü) — 1816 | — SUS (M40T1) Çete BRLAMI Ankara — Ekepremi, —— 2420 Seme | SÜMET 1 — Esrarengiz Sen KeTDaN — Erenköy — A, Cafer Plon Ekapresi (A vrupa): Berseriler Yurdu Gatay (Bostaneı) — Ttühat (0s: Fe LİADA: Heybelinda EEHAMRA — AzmaS) 1 — Sahane R A D 0 GÜREL 1 — Çakarcalı Mehmet İNCE (4805) Kıraliça Kelatin. AŞKARA Vei İFEK GaRso) Tüccar Hom. LALE (4300) Korkak Kahraman. MELEK (40808) Ayrilmaz Gönü | Berler, — AO0 Saz ererlerir Ğ programi Ve hava. raporu: SARAY Yunan Opereti. DA ME 000 Kapanış, SUATFARK (8 1228 Açılış ve program, — 1240 M 8. Ayarı, — 2 — Bererengis At. 1230 Şarkıilar. — 1300 Haberler, — 1313 Radyo Sa- SÖMER G2Sö1) Nama diz lon Orkestramı (Bedat Ediz ve Arkadaşlarıı maksız. Salih Öğle gazeteni, — 1845 Radyo Salon Orkestrasının SARK (40380) Kıraliçe Kristin. dövam — 1400 Hava raparu, akşam programı ve SIK 2726 1 — Ganenter Hai kapanış, H yorel Hardi. Silib Arkadaşı 1758 Açılış vogram. — 1400 M. 8. Ayanı. TAKSİN GA Allah Kerim. ” 1860 Op — 420 “incosaz, 2 — Lorel Hardy Rüyalar Ülke yaprak. — 1920 Yurttan 8 Radyo ile ÜNAL (40006) 1 — Haydutlar Ki t taliçesi. 2 — Öldüren Buse. — — ular, — L00 Ki YENİ a Dans müzipi (pl. (8 dakika) tenkip Kıbrısa nasıl kaçırıldığını ve | miş oluyor. verilmel güretiyle gösterilmektedir. PEK YAKINDA GÖRMEK ve DİNLEMEK FIRSATINI BULACAĞINIZ BİR SiMA MARY MEADE “T.MEN” FiLMiNDEKi BAŞ KADIN ROLÜNÜ OYNAMIŞ. KOMPOZİTÖR, Yo:PiYANİST 'Dolka ve paso dobleler (pi İDİS Kisa şehir KERVANSARAY SA G badak & MT OÜ TaR a 1 aei sayi | Gü n iBle dami oe ee Lim ga Damaa Ge Tet GÜ ADAĞ UUU Gük 2 — Deni Kurtları, Programlar ve garkılar. — 15.00 Kapanış. Hitrfirin

Bu sayıdan diğer sayfalar: