Karanlık Vem Korkular ii YENI ASIR —— | EMSALSİZ BİR ANKET İ 21 çcarsamna 1938 Çingenelerin Hayatı Olur mu hiç? diyenler çoktur. Fakat ya ve eki Avrupa delin — mahlâklardır! ya veya ei Seyi ğe yer > ın kurdö lar $ Kağı derin bir ti için inde Di Keli Fransız Yapeihualeirinn vd en eld. gi ame fiği Rumanya Çingenelerinde hayat Romanya çingeneleri, bilhassa e kadınları sadece fala bakı remil ai e Meği Kadınlar sade fala bakmak, büyü yapmak ve göbek atmakla kalmazlar.. Kocakarı ilâçları yapmakta da büyük. b şöhrete sahiptirler. 5 mak, büyü esi geçinmezler. . Hattâ yü bile vardı st bu hasta arada sirk çikan Kööükarı NERâiğd yebbdkli dk “dik na ve çar ve çalma ingenelik TARIH MALOMAT mahir ve meşhurdurlar, ların «Lu-Garu», ingilizlerin Cahil halkta: a ii ala Sela çe ni zaim dedikleri ve merkezi Avrır af aileleri de bez ber Mia emi yine çingenelere mahsus e hay. m ai arasında bu acaip korkunç mahlâklara karşı bir çok dus) Tar, ây İl unlarla mi insan, Orman. srim kuriları kilkassa canlı mahlükları yemekten çok hoşla- nırlar, A ALT A Kara orman 1 LE sildi ar ferav hüyünd 1901 kışındu. geçen bir hâdise ve et Mi n A susi Em karşı p: ret usullerle çalınmış ve ri çıkmasın diye boğulmuş tavuklar, NE piliç- ler gain, Sanem nen hangi gingenenin ka: ei cad en le olanlara mah-İ marlarna, etlerine keskin ak be bin) iversite -| yaparlar. Çingenelerin, tabir caizse «be- rap içerler, Jar, afsunlar pek gariptir. Kato- tar onun kanını sıcak, sıcak e profile iade Eoiferami SENi yağ yi e eee e tikleri ii şaka şerrine uğ er! ne San kurtlara andır le olanları cehennemlik yisEiEe > «İnsan kurt» insanlık veya hayvanlık inde tâ i iisizTikk ba Yara iddi k e haneden mürel irekkeptir. Köy Mk ln ei ci ekin» yüzünden. Tüyler yazilesini seve seve yapma- şi yalmız kendilerine hasret- sanda, çingenelerin Romanya- e esaret ve deride si meriniğ on- lara karşı tatbik ri cez et zaların en ba > ayraşmmgaren sesi an) nda talak gelrd Gemi rin emi İşte, ufak bir suç işliyen çingene derhal ARASINDA Sr i e ei Ee ve salmak ile ge.) Romanyada yaşıyan çingene sa m tırılır ve taban derileri patla- nin söylediğimiz Tik kü'ey hi kabilelerinin büyük bir kısmı adına yıncaya kadar sopa yurulur ar, bem bâyvalı, ie Su vanlarına, hattâ uyumakta bulunan in-| ar. 1901 senesi kışı çok ağır olmuş ve ve dedikleri bir çeri başına tâbi di 1870 tahinde falakanın yerini kırbaç arip mal Vangiler erir; k b yi i j ii naeşbezi inin emri altında ai desi ü en kalmışlardır. Her biri kal my bir araya e ka lar Vampire 4 arasın- da ei klar Ba mke d zaman Bu lubaşayı bi gelerek imikap ederler. Öldü > Dahası Gere ma elde edemediği Japan, « ri» ölülere saldırır, tâze irtibat tamamiyle kesilmiştir. uk eri tayin ettiği zi değil, fakat ek. intihap Se | yerine onun e kabilelerin müşter çacak olursa, man boynuna demir bir yemi) Bu boyunluk aylarca çıkarı orkung diler bihasal mi e a çin yı vurmağa lak Ma e an ie geneleri öldürmeğe hakları yoktu haj rarak yemeğe Seri man bi mitddet kavuş Bulubaşılarn a imi epik ya kk mr oj Br roz ROMA, KURULURKEN. | ukları için kendilerini aya sayı» lr Hn dam enli Bunlardan sağ karta İMeSt olarak yaatler Aycılar hun | EHoma şehrinin kurulması hikâyesi m azdır. Fakat, he m karlar ak. | e anlami. mal du, Derebeylerinin larm vahşiliğini çök #öillmesisciibe. Mim Romolis ie aa yü ARR asidini Ve Şii al ri ee il sineme, ye ve sz ie : iris erkek kardeş, her nasılsa ve henüz süt | larına kadar inen aç kurtlara, el sürme: üfrp etmeleri, kadın kocasına gocuk Terle ünlahşlardır. Hayvanlik hilerime baci ü Baga gingeneye nafiz olmuşlardır. 1 ea ii, e i i dağları b Ee Bulubaşa Di kanun ye hayvanlar. çocukları ve kadınlar çek di mebami düşkün olur duraktan eme Sâir hayvanlara da 7 da en ziyade geyikleri severle, d ! Bununla beraber, diğer ve ma şi e eleği amli yoktur; kal, Sırtlan ve saire > FAK, - Bu garip v mahlük, see hislerine kapılı vakıt, Tiber nehri dı. Kurt sem ile büyümüş olduğuna gö: ui tapınma şekli gayri tabii görülmez! Lâtin mizi arafından semzirilerek büyütül - dir. Bu klar delikanlılık ça- | © ilen ec. | ri dişi kurda yare bir delikanlı |” a air ii lanırken, orma- Büyük | bir mer: inde iler baştan başa değişirl inia: er içinde amir kız Fa çan av- yapar, e ceza baran . Muhaki tatbik gelim i kak tat- pala baran elbisesi de çingenelerin- Ata sokaslar: Spkal salıyarmak vu matına n kalpak giymek hakkı sadece onlara serilmiş -—- BİTMEDİ --- #nsanlığa bü mahiüklar ancak gec, geri kalmamıştır. inde Gi ve çap sı geçerler, fakat istedikleri nda e Senek, eDi Res irilik adlı eserin- | ui yavrusu ile oynaş - r kurt olabilirler. “Insan kıyafetinde olan unutul | muştur. Akşamları her hangi bir çingene ka- si ları zaman insanlar arası Romolos yarı - Vicdaninın emri altında bulunan âW-| bilesinin çergesine girdiniz mi? elbette . Dost ve düşman tutarlar, bar ins ) olarak bir| er; heniz ya: mik bulunan bu! çoc iniz miştir. vk aile bile kurarlar, Fakat, olduğunda üremi. Ken e kadinlar ğun sym özi bala ii erinin de eler | disine Kia ali erişin Kül ie klar ihlal çıkarak zı dağlara, ormanlara çıkmak ve kurt cak, buharı ına ve ayrı ayrı lm gehklini almak şartiyle. > re oni yediklerini de Şi büyümüştür. Ve me Sor ne de köy fe kadın Bu mahlüklar, insan gibi yaşadıkları | ilâveveyler! kı 1901 2 niçin de izah edeceğimiz bir çok) © Senek'in bu ifadesinden ye hk ikati akıllarına bile geti şi dek törb, #det ve usullerinden başka- kendileri: | kurduğu vicdan akidesinin dir! dülpeliğ ii Mi Anlami sml bir ahlâktan bir tüzli Sâf insanlardan mürekkep olan köy-| sisleinliğ d - ye) ve KO bağı) Şenler yazili Çok bü- mak olduğu anlaşılmaktad ı Sözde kı Mişelin varisleri emek- kanaatin, bugüne ” devam) e bulduğu bu kızı -İbu torbaların vazifeleri pek iş de Lond Jmişlerdi ten hiç e ve dağdaki kuri-| ede: ın kurt» korku ve masalları geti bip hiç bir m ii ii içlerinde be evlerden allah | Fakat Ingiliz kanunu mucibince bu niş-anların, sahibi lar gibi eti çiğ e gizlice si ile münasebeti âşikârdır. iBlhassa bu için dilenilen ekmek wi elsi icap ettiğinden nişanlar yn e alın- Fakat bunun kir hi vaz noktadan şayanı dikkattir! —BTIMEDİ— deği, merhametli in sd gafletlerin- | mış ve saray hazinesine konulmuştur. Resimde bu iki nişanı görmektesiniz. Tarihi macera Fransa tarihinin ördüğüm noktası; olr VWiaske AM EML, — 50— ile veesrar romanı vaziyetin içinde hiç. hiç bir merhamet bir müddet sustuktan sonra Bu sırada herif âni kılıncını sırada vurulan haydut yere belli etmemek