sahife & Italya - Habeş Sınırları üzerinde —3 Siyah gömlekli Anlatıyordu Burada tıpkı devrim için çar- iyi imi üzerine "bie tanesi ve Mussolininin Sözlerini tekrarladı : Günler vardır ki birbirin- den ayır. dilemezler ve hiç bir iz bi akmadan gi il, bizim e için bir aptıla; Ta İleride Habeşistan dağ- ları gökyüzünü deler gibi duru- yordu. Burada yüzlerce genç oraya armaksızın burada taşların çı üzerinde ve e arasında m uyuyacaklar: ri döndük. Sübaylardan nbire çisele- meğe veşimşek çakmağ: ga baş- kaç dakika sonra çamur fazla- aşır, biz de bata arız. Ne olursa olsun, yürümeli; Sel büyüdü. Yök kaya- Bir semi yerde şoför dedi ki arada ye bir Me ie idi Eğer su birkaç ha yükselirse EM 5 pi Mi götürecektir. Habire çal,şıyor, elinden leni yapıyordu. ve çi lekler yürümüyordu. Hertarafta seller çağlıyanlar lerini büyük bir yan şiddetli arttırıyorlardı Bu ei ie bilmiyo- rum, bir zaman sonra gökyüzü çıldı. Sele dedi, e irene ir Me bu li üzerinde ya- pılıyo; Bu öm geçtikten yi Alahi zorla yaptırdığı ma; olduğunu dah yi alam bulunuyor: sömi miürgecilerle. İr arada ları yerleri bir haline getirmişlerdi. Beni Si iyi karşıladılar. asanın neriıldel ki çiçekler mavi, kırmızı, beyaz rekte idi; sofra bl ar ev sahibinin arması vardı. Çağırılanların hepsi tabak Italyan aylelerin- dendiler. Şölen gayet yolunda hazırlanmıştı. m başka her şeyden kolay kolay nemi My e dediler ki: “Bun önce im Yemekt sonra yapılması âdet olan gezintiyi yaptım Önce Adovada ölen dikilmiş olan anıtı gök yü- züne değen SE ak adan bir ii ii en barışçı, alen bile öç ateşiyle tutuşuy. Adova kelimesi onların kı larında bir boru tesiriyle çın- hyor. . yuzum sordu: — Otomobilden inip anıtı imi görmek iştemez mi- niz? tı bekliyen bir Eritreli oraya doğru giderken ayak kabılarımızı EE için ayak vE Anıta e loş bir merdi- venle sikiş Burada bir kaç iskelet gömülü idi, bir iki ayra vardı. içekler ve kordelalar bulunuyordu. edilerki: Ölülerimizi almamıza e ler tarafından izin verilmediği için- bulabildiğimiz beş on Te miği buraya getirip koyduk. “Fakat bizim istediğimiz ölü lerimiz değil, fakat bir utku- Önüme büyük bir defter açtılar: “Buraya bir imza atar mi- Zİ» Suni Defterdeki son imza “Haşiş,, ya; adlı kıtabı Fransız ya- zarı Hanri dö Monfirid'indi. İmzasının üstünde ( şu yazı Bir Ee ia kah- ramanlarına say; İtalyanla- rın tez elden de ie alarım di- lerim..,, Bütün insanlıkta harp duy- gusu üzerine kibrit çalınmasını bekliyen bir meşale halindedir. Etiyopiya kapılarında bütün bir halk kımıld. ülkesine ar ko- ir çalışma var ve dört ulus barbarlara gereç yolluyorlar. ene beni geçip görmeye Bıralaayali rlar? Bere ” Yol irin gine Mareb ei Or isik ii otomo- le beş saat yolculuk yapma” Diz sy vel Bu bir şey akat bu vadi sıtmalı bi dir ve Habeşistanda yol El lenşey yo igrenii in mele e va ise dağlık, sarp erde- dir. , Oraya ancak a std ebilir. si Ado- prens Ras Veyomu görmeniz ilçe n birşey olur. Fakat her- kese olduğu gibi sizede bu izin verilmiyecektir kanaatın- dayım. YENİ | ASIR ika'da Zenci'lerin hiç mini ir Fransız gazetecisi bu va- etrafında, oAmerikanı ur Zenci şarkıcılarından Pol Robson'la bir. mülâkat yap mıştır. Gazetecinin ilk suali, “ Scottsboro hak- sy meşhuı geçiren yedi Zeni mi e ai air olan sele üç yılı SE kın: bunları inç zen tehli- kesi hâlâ mevcuttur. Gazeteci demiştir ki: uhakemenin zulmünü na- lir edeliliriniğ üç yıl zavallı Aa ai ölüm tehdidi altı, nda den mahkemeye söledi A medeni bir ül- merika gibi m kede zencilerin linç mea nasıl müsaade ediliyor? Her bi d > için başarabileceğimi söyle- ştirdim. — Bu Ras Seyom hakkında ne erme içbir e o esrar be sarılmış bir im rayı mer bir yerde gibidir. Adis-Ababadan oraya kapalıdır. | Onun için kendisini görete gidenler pek İk olmaz. 4 Bununla ei onun asker- leri Habeşista; renilmesi, yi amala bir etke labilir, Alim haberlere göre bu Ras Sey. esrarengiz mahi- yette yaşıyan bir adamdır, Bu prensi ngilereden yardım ve cephane alarak bütün çak lerini yenen Nehus ( kırallar kıralı ) el Len Negust imparator al bir şehir çini) Asma 1879 da tac giy- miş Con adını almıştır. Bunun imera bir çok iç harplarına e olmuştur. ii kıralı Menelik, Conun en büyük rakibi idi. O zaman Menelik Habeşistanda kargaşa- hk çıkmasını asığma uygun bu- 5 5 lan İtalya yardım iyor Con dervişlerle yaptığı bir ça- tışmada ölmüş, Bunon Üzerine Avukat olamazla En medeni mem ediği “Hukuku zenciler i z. madan e so ra her mkündür. inu * 1899 ilini dahili harpten evvel Birleşik Ameri- ka Cumuriyetleri yüksek mah- kı inin bir hâkimi ilân et- mışti ve hâlâ da böyledir. beraber zencile- — Bununl: in rin bi hakları var, değil z — Evet var amma, bunu lanamazlar.. Meselâ şe zenci vilâyeti olan Tekşas, Va- şingtona ancak beyaz derili saylavlar gönderilebiir. Elli yıldanberi ancak bir tek zenci Vaşington k.ngresinde otura- bilmiştir.” O da c. rnupta: n de- gil, Şikağodan se ti. Siz Zencilerden ili bir birlik'* gibi “ konuşuyorsunuz. Halbüki onların arasında bir EE elinden geleni yap yorlar. Çünkü ağıl sayılmaktan azap ve üzüntü içinde: dirler. Yol zenciler de 74 taklit a Ancak bunlar deği luğundan daha kötü bir du- dadır kü bunlar kendi kültürlerini bırakarak beyazla- n her işini tal ektedir- Siy Amerika siyah 9 leyi a ee kabul ederler, Eri hakikat di te bunların kapıların zencilere sımsıkı kapalıdır. —Robensod siz şahsen azap çektiniz mi ? olur muyum hiç; bir misal : Hukuk ha mesleği bile ve Kara derililerin çek- tikleriacılar büyüktür leket Siyahlara insan muamelesi yapılmıyor mevhur Miami en çok yapabildikleri iş böyle çalgı Si; olan Amerikada Ti yahlar Baroya girmek için ji hil yerde dinlemek iii Lİ Doktorluk mesleği zorluklar Am gi için vcuttur. Bi dağ ki erika cumuriyetlerinde an- k üç tane zenci hastahanesi akl Her yerde doktorlar, eczacılar, rae has- talar arasında ırk far gö- zetilmektedir. İşte bunun içindir ki, elle- rinde yüksek tahsil şahadetna- mesi olan zencilerin birçoğu garsonluk, hamallık yapmakta- vi Ben bile elimde hukuk olduğu etnamesi: ŞE ökeniacaiz garsonluk ii mıştım. Günün ei inde ta el söylemek fırsatını buldum hayatıma yeni ei bu ler de artist olarak başladım. urada ancal ir şar bir artist, bir yazıcı e çalışabilir, sare bana kapalı olan Amerıkani her ana şimdi gdebilirim. ununla beraber siyah karde: deri Aİ olan ii ban kendiliğimden gitmiyo mia çocuk yi” gencleri Sevenler miyen Brezilya; nimarkalı bir rada çalm nin im kene uzun bir ö seyi otuz yaşından küçükleri yeniye yamyamlar kabilesine asigeldiğini 4 Ağustos 193 aktar. gitmiyeceğim. — Zentilerde bir şuur uyan- vari sanıyor musu” ğ — Unutmıyalım ki, Afrika- nm dışında ahalisi zenci olan 3 ip Bu muhtelif bölgelerde zen- r ayr ayrı diller konuş” maktadır. munla o beral merikadaki zenciler bü dünya zencilerine karşı derin bir sevgi duymaktadırlar, — Gelecek asır zarfı zenci ırkının ne suretle inkişaf e ayin tikbal yunduruğu altında ktır.. Fakat her ği endiler ampın çe lanarak hü ti dahilinde inkişaf ettirmek için birleşebilir. seferden dön söylemiştir.