metin. uş gibi, a vi m trol a çe > Âli lığı gi. e atılan YE sanat dopedi, kd. bir Sanatlar Pei ki devlet böylece geciktirilmiştir. tim işlerimizde olduğu kül m rlüğün ee Si Kalmış gibi Ealdnln imiş Olm Türk aydınıma çok sy iade eder, çine sanat alanında Batı- Hururla gösterebile- «Devlet 0- ir alanı içine sir imkânlar, sınırlı sorum ykrar Şal çi Güzel sanatla düğü Tabi yazarı, vi ii cisi mun, üstelik iz henüz kül m m. ilgisizli- iii e boğuşack, gı eçimini ei oflardan sağ- lıyacak, hem. eş bir zevk ve mii m cek, kendini tanıtacaktır! E- ğer bugün her şeye rağmen nda bir Ç sanat edesin, ve geçm sisi Baba kültür ve ai in bu kü hiç bir koruyucu iü pi düşi kamer kasi EE Kile dir po) olkikas as” benimi yckls günü bek çin ilk yapıla. Eği im a tiyo cak Sanatlar dmei ününün geniş çi imkânlar vererek kur. teşkilâtın “e isi dilan. se a r. ğilse Yarimi em kendimiz b Bu, yalnız era ni arına değil, Di. dm ayı sb düşen bir vazife- SANAT SAYFASI y Özdemir ASAF BİOGR AFİ YAZMA SANATI Andre Maurois, ani bere m beraber, ileriki ne. günden k; TÜR VE SANAT si TİKAS ön alacaktır. Mauroi azmak bir sanattır - aa ei Bg o yazarı, ml gibi eler bir mamalıdır, demek ilemi Şi satıldığı, orta- Meselâ, Victor Hugo'yu ele alim; onun hayatiyle ilgilen: ip olan ber meraklı. gen güzel Ma > me pla meki. Ölen mi belki de, sevgili şairinin del hepi ni hukuk işlerin, şi satmış; mi ha na 6 hukukçunun torunu gös- di. vi e çoğaltılabi! sine. güven aşılıyı pi a sonla ai clan diğer iz ografi yazarı, aynı 78 iz Bizin olmaya gayret meli: şturmâ alanındaki Çalış” ar “nümkün olduğu adar fi yararının gercek öl lar, Tarihçi görevini tamamla” Dal, gli art sara sarma Gini Biografi yazarlarının yu” mağ ir, Bl vesikalar er ibaret- iografi yazarı seçebilmek etini ve isabetle seçebil- Andrâ MAUROIS e çok romanları sayesinde misi'ne mensupt tur. e sahip olmalıdır. Bimde “maizemeyi elemek, a zen de, hdr deterinde ön siz gibi duran bir kaydın la yacak- top apk bien amcamın en sonda kattığı bir renk, bir pı rede uzun zamandır mağa çalışılan e © an sızm verebileceği serin plânı, re seyri” pi takip etmelidir. Bir i deği manda Fiber ac Tarsa a hay ne Benim ödevi ors onların ve alin ördüğü şekilde canlandır- ti, aatmayını ki, biografi yı la, tıpkı Tomaneı gibi, aza şeyi İspata nini rsler alın cağı” na inanıyorum. Fakat d ders ken inden b rma la tik bir ri değil dir. Sanat h ikâyet tesirinden çok daha faydalı ve daba büşekir. Bir Bee b de ea didi büyük bir biografi #ma yazar bi ahlak Kalde: ri ileri sürdüğü için deri N ik çapta yaşanmış bir 1 ol Nez Bioğrafi yazma e en e emin biri de, e mat, iy biz hayat e mlikemmel bir Be 1 eder, . «Var yas dedi «Mesela?» dediim. , «Piyes karşılığı: vir ri ezidr. Nene Li hati La Ti tadı dö” sanki okura y vi siri “bir e bağ Hiz tır belki, Hey alzemedi Küçük hi aşkın ilham et- dünyada Bel pi w ranadak vi ce yatların) taklid bisi Picasso'nun son elli | eriştiği ye al bu rındayk Şeiya an diye rini 1905 yılında ie a büy . n yaptığı eserleri ne dı meyi kn gı ie e dahil, tatlı ve sie: imza ar» adımı taşıyan bu tablo, Ameri- bir de giriştiği cesur denemeler ik ressamın yirmi bı ir kolleksiyondadır, © GENE OYUNCUNUN yi DEFTERİNDEN tarihli Sanat Soğuksulu im kullanmayı. arzulad mu “bildire törün «not defteri» nden bâ ama arçaları aşağıda bu aca EKİM, 1949. ii zaman beni kız- anlatmaz ya. Bu çün sna “birini pek ho- miri anlat- ii at Meli vi gitti. Bu ti 'rmiş, Di uysun di- ye kocaman bir dana kalbi ile bu düğünle atbik edebilece anmış, Oyunu ece” hasmını öldüren sü dana kalbini Yalanın vebna dak mış, havaya kaldırarak tiradı ni lane başlan ci «Kılıcın ucundaki de diye bir mırmitı dan imiş, Kimi: «kabaktır», kimi #ka bak kırmızı olmaz, anielataki kimi etopan patlıcandır» demiş er le çay Deil le: kalbine» benzeteme gülüşler vak tirad di rluları, derken da epi olmuş. si akşam dana kalbi yerine, kr ilen aydağu nlamışlar ii ya ağlava Ga erp dele ler.» Bu vX ir a dir?» diye kimse vz Güzelimin lk b ik. raya ekleyecek hir sözüm yok, EKİM, 1952 bir «Türkçe Tiyat nün lüzumu üze Mi Görüşlerimiz Güzel © Sözlü rinde Li irin. «Mesela, dı dedim sızca biri kelime, le Türe çe bir karşılığını bulma ii Ka ha buna benzer çok kelimı Aksesuargrlel ee tüm, replik, tirad v. 8. bunlara pek ala Türkçe birer karşılık e ” OYUN. A- dam akılı da yerleşmiş dilimi- ze» Bunun üzerine güzetimle bi” yaz kartı. kelimesi PİYES'in karalı m Bibi, aslında «İCRA» sı ile ilgilidir. Mesela aktör karşılı OYUN- CU doğru da, Piyes'karşılıâı O YUN doğru değila EKİM, 1952 ari Ebert, bütün Tiyatro yarma «şairs dn vi lâsik tiyatrodan ir RE gerek. a ile şiir iç e gir ik yazılmıyor. Buna rağmen, Ri Aabarılı 2k hala batılılar Tiyatro yazarları N ii 'demekde devam edi” Mesi zi ömründe bir İ Şa Eber e isi bunu yalnız tiyatronun ne N izah ie Ve bu Yasan ii isi har > ğın; tiraz. si üzen mak Doğrusu bu günlerde e l da z Ey «bir kadar hakl ALA ayara sir “demek w VE bakımından de- ği as a iylrnun a duğu için e im. «Tiy: gi lde işlerin kem v irane konuşturmak amal. ak ar öl Üzeamlardan doğ va, tiyatronun varmak ei şiiri bize duyurur, anlatmaz. KASIM, 1951 «Aktörlüğün o kurallarından bahseden bir e İzi vere" «Dinle bak» dedim «Hamlet'- in oyunculara tavsiyesi: ri ya size aksın, Çoğu oyuncularin yaptığı gibi v var kümesine bağıracak- A, ile isimi gayret etme" 1isiniz, ..Ama büsbütün de olmayın. Basiretiniz Gi yi ber olsun. Hareketlerinizi söz“ e Sözlerini hareketleri" uydurun Tabiiliğin Y: pi olan itidalden A naza — yiz kana e ein bir yatro di arı isı sun me hiristivana hetrivardın. ne va na, hattâ nede in- sanı ım soytarıya ei ROMAN ALANI BEREKETLİ we ye ebii — Orhan Kemal — Remzi Kita bii EŞ ir — a m — Ye- sokarak DAM — Attilâ İlhan — Seçil eler Dergisi kitapları, Ur Kn bir Pek çok van Ali'yi, Fatma'yı al Tüyor, a kendine liği at kuyoy van or. e alk e nl z dikkatli bir mad yi iyle yer yer ii lala be SER Em da olurdu gibi geliyor insan: mim Kocagür e daha önce «Bir Şehrin İki Kapısı» nda al çevreyi/ aşa, li gene ayni kişileri ele almış. Ai er az Dome Sosyal alanda daha hareketli, nb klmız. An roman sanatının er ll et- k vazgeçi dövayı, dâv an da anlaşılacağı gibi, romandaki yeğindeki in boşuna mücade iş gimme ter, ki mi yal döralarımız manı olmak iddin nı tezli bir eser pimi rını tai başi olabi mei Gi pas ii n hareket ediyor. Bu keni in bileceği şev. ikdyenin bir edebiyat çı olduğu le Bir yarar, edebiyattan ne kadar BE ak İsterse, ondan o gör va gider. Hem © zaman, ro- k zaten. Bir tetkik eseri de r.Şehrin İki Kapısı» ndan ata, romana daha çok ya i değil muhakkak başarılı olmasına sebep r up Kadri'ye verdiği yapılacak çok şey «Yıla, ii m Arl öl kın. Beiki de, bel itin ii İlhan Sör "yantaritaKi Birler ile” “bir M Orlan is ha doğru bir e in i bin Simi e işimde i. Hepimi- 7e çok yakın gelen bu t başarılı şiirler de yazdı, Sokaktaki in havasının et- ii vi Aim m» Tomanı ide Si Gabi selâ ya, kişilerine ve Kadar yakın. dediğine göre: « i vr a hassas, fak: dg Neyi iemediin Bimel Ea ei bini ime li Adam şi i k ve Toma azar bu İla iy ik iü vresi bai sl len aydın ki balam mir K istemiş Gerçekten skin gerçekten kacak! şıyoruz.' Bunlar bir ir. dünyayı gör. me van mma iii Si Di kurta: da n Dal kr kl anlı a sında ; gelişi “4 ler Ge “Ki *Sökakteki 4 a K yazılısadari eli şik tekni ie di oki ünüş TE nı da veriyor bize. A hazırlar gibi yazır Yazarın bize dl e in ü Tahatlığı- Bat ndan «Sokaktaki iş e, Samim Köslüie ve Atti ve day zleri Ne önel ir dâva a , ır. incelenir. Buna diyer kn an estetik e: değeri e) Sl dar e Yer verseler, bunun gere) e dil Konüsund 'oman yazarının da biz k oldukla; söyleme! VARMI? artmakla kalmayıp bütün memle- hele gayılmakın da olduğunu be mekt RESİ SİM am X Güzel Sanatlar Akademisi'nde Nurullah Berk'in rehberliği ma 'dn çalınan 14 genç resmin Konsolosluğu “Galeri nde bir a deilir acık bulunan sergileri bugün Kapanı Galerisi'nde Öz Somer» Glam Bntllimenimz KE rin cin açakları seriler A7 0 rn edecektir. Güngör Gencar ve M. Al Yaz Arıkan'ın. tertipledikleri Gene Antelajisi” çıkmıstır. İçin- 00, öl evel Sugulmş ve üz EM en a ca Behçet Kemal e tarzi NE * ça nm dn ne yanlı 8 © kadarı nı söylesin. Güzelim can kulağı ile din- tedi. Sonra: .Su Shakesneare gerçekten çok bilvite >». dedi, Ve ki” tabı elimden atdi.» bezen: #üreya Kıhg