ip 3 dl anlar SEVGİSİ ön, Arif KAPTAN va A 'eyecek sevginin ancak. ta. bint da iz dan tig sevgisi olduğunu görüyo enin m eN arasına vaz. a fer E yn Arial gittik Falanca ressamı sevmek. fi- çıt a el W İsi meslek o lâncaya hayran olmak, onların de kukçu,, ğında dok o sanatlarını iyi tanımak, mese ley N lann i Kökünden halletmiyor. — sam, resim ü problemi ii gramer Re, yn i va il yon, Ne iy Ünü bn ona ken. den bir suk anar biatın so al ei »liver ayısı Böst, yi vir yolda ğ meden bize. yle kendi ine ike | at, sırlarından A ut bugünün resim an ; ii yi sr öre ressam me ır değişik, ne derece çeşitli terler bulmak, ne kadar bir bir et- ef meslekleri £ Yap a ıtırlarımı kün ii e A ip an he yel Alihan arın olduk sanmıyorum. © Tabiat ze 8 çimleri ne ber 7â miz olduğunu gör ide böyle bi İY tri : ham dalma ai olacak. Teknik bir yandan £ leri gide bah inde kan ya bi ie iyac »ceği Ne in il ham Tenim hem, Moya, İN he anl Ri ii mi Mn kler: İlin Mekçili in yl a N e tenezzi avi a la, sin ei Kn a lop, ai e A â i. ide bi n im ata bakmadan bâzı gü. 76! Teni N rmonileri bulmanız mümkündür. Ama bir fo mi MENE İmei diyor Anârö Lhöt Sal ie akn isi ipin için ve bi çimleri etmi ni ime nn * a balaman akim Henüz doğru e ii ii çizmesini beceremiyenlerin. satın en güç vöblemleri pe yinde koşmasını çok Yanlıp. Bi Yuyorum. Resimde teknik kr dar duygun in da değeri vat Rastgel ağ rma ene İekene ii gierleri insanı el Kli bir ba. Kil Si 13 ken di y tirmay, nk “ in far vii Teşiy öleinde m söz aç biçimlerin güzetliğini: da olmadan, am metafizik di paya çıkacağı sa Allahım, tabiat kar. büt iii e dinlan rek a am R biline gel mis atıp çık: vel es e a, tek yolu. Ta y e derecede vir "cukamıyanla lar ya” paei sike "Satin analizleri be Eendikleri ele uy- r, El alanda ide gayret mış ola eki Zira, ne e sie yi şırlarsa aylar bu resimlerin içine sinen ve Di sını HE Kokusuna gideremezli | aiyorün ima va, bu çalışanı in m vin nese karşı ” Ün Ti Yitiren yi k İstiyorum a görmek m rap anında tim #ikıliyor ki Yan im iy #iyoru am rin © eğ Öney A, Pür Ken akp ii Li Keleş yi ağaçlar apartımanlar yayık anlıkları yok söyl, e iye la beni i VATAN TİYATRO VE * SANATI Robert Kam Joe DEKOR şağıda okuyacağınız. yazı Hür aniden İl o Robert Edmond Jones'un, «The ati eserinin «Tiy: ir röle başlıklı ikinci bölümünden 4 hal yaşındadır, nm1ş- sın, Sembolik iskemle diye ir şey yoktur, kir ayrılıklarına — rastlanı İskemle iskem- Bâzi Kizi BE ii binler Tediz Sihir iskemlelerin sah. ek mhamı meye yerleştiriliş şekli > ö, Si lar; kimi insa beg de yaratılır. Gordon Cis re vir li araş re ini sandalyeleri gö: le bir JulieVe .su sözleri söyleten e ya benzemesi gerekmez. <Ah, aym, güvenilmez ayın ların işlerinin ehli olmaları 2 etme ekme yeminini — Ki e ek 5 kin da ay gibi oynak çıkma sins Mesele şu: Önemli olan İ- talya'nın kuzeyindeki hava şart ları hakkında bilgi sahibi ol- nk değildir. Sönkeşpenre Zilksele sari ; ai bi . Tİ hayatla e ida gi ie ka rla” NR alin tebe kur rmaya çal, adl öğre di asil ye sihirli sanatı tat- 28 başlamak hakkını kazanı- lan sonra da artık'ha imizj işletmeye m bül sil hey > adi Dr başlayabi in kılacak şartları yaratır. Tiz, “Sonra çekilir. Ve aktör girer. Perde açıldığı zaman, temsi- Eler dekoratörün yarattığı e- a dar dekor yaratır. ğı ser gerçekten Başarıya Ee ekor Sahne dekoru sahneyi sadece (Ogan er OYUN fa ırkın süsleyen bir şey deli vi varmayı let tün. bir âlemi canlandır muş, mir hi k it uyarıcı ği vi hi gerine baktığımız daha henüz m ii ikör örtmeye si Ti bir piyes “seyret a die a gtüğim aman, © pive- iz) ei si canlandıran insanlara karşı İyi bie dekor bir resime de- ii ie Hil, bir tasvire benzemelidir. psn dı ni bâzı kim" seleri ev deko ratörli i#ünü! kolu deği dir, Eski bir dini piyeste 5- si i canlandı iran sekil masını tavsiye ettiğim sanıl “! ! OLGUNLAŞAN GEN AŞKA KITAKSE — Naim Tirali'nin ları hikâyeleri, Yenilik Yayı “Tizati'nin bir önceki kitabı vir siye yazmıştım: — «Birğey arayan. ama ne aradığın. . her en çikan da, z iy ve lmak isteyen ği © hikâyeleri Bin içinde; yila elen biriydi. Hi- ruh halinin. n Hank bulduk. Ama şimdi hiz i basi a bir insandır. O ruh hal vik iç ie vi ir bu Yarimleri ai OR. « nedir, sevi Kğ Bü kelimeler, acaba sana Tarımı iade, Bu hikâye esi az rast likle itinti ii iki as e Mio yar yakın N kit pi nini in oturmak: istemeye ssador» a4 Nan bir gazin Tere ia Çağdaş Sanatlar Enstitüsü'nde «Kumaş De- İİ da ni Kaklam rl Tiliyte ) lürir derin Berin senleri» konusunda bir sergi açılmışt za akk İmes inceleyen, on darma vurmak sanatçıdan faydalanmasını sağlamak, lanlar ara- ŞİR buluyorsak. bunlar a, duygulara a ir. sında Graham Sutherland in enli Ty e” e, Keith ğuki li bir Vaughan gibi önemli ressamlar var, sebe bea e ita iz iv hikâyenin vE dee bâsarılı bir bilgileri yok. Bu onlar ik ol i bir » ğibi bazılarında kir eksik” bir: azanç da olmus. Zi ler anmak ar Yazar bunlarâ biraz daha * renk, gibi çizip durmuşlar. Bu yüzden orti malıydı, diye” düşünüyor kullanılamıyacak türlü desenlerin yanı z bir ama e « bu hikâyeler gene'de gençlik. Biliş aa i ilen (| ve hayallerinin verimleridir. Yalnız Tira şen e nil mi Beş Kuruşa Amerika, daki gerçe ressamı ir iie Pa- İİ kanlıların, serüvenlerin kahramanı değidir. Simdi de İskocva'm nburs! rinde İİİ amılaşmış olan bu olaviara üzaktan bakıyor. Bu urakt an bak sehri a Sa mel em il N di Londra'dadır, — Picasso'nun — kalıcılık gibi gerçek sanat özellikleri Yil : mateıyı ge gelmeli ij sade: — görü olan, va sadece kulağı olan, sairse EFENDİME SÖYLİYEYİM ce islerinden m n bir budala m? Hiç de Faik'in fıkraları. Yenilik Yayınları, e. gibi değil! San içinde yaşadığı inyanın edil nıtmak. füzumsüz. Son on Yıl icinde gazete ir; Baga mi Dir tas kadar inde: Keti ar © kendiri yeter kadar ini Günümüzün en içimde yan. nyaya göre ayarlayan bir insan. Öyleyse usta fıkra yazarlarından bil ii Bir sümük ömrü ie i avları, yılları da geride Tüm'ü ölü Ke iri yi pü alı lan eya olara ii NA vakti göm Alma Harim rail. baha: olmasına veya Napolyon'u o. ek onla sermek İterim Gü sere metre kumaş üzerinde tekrarlanmış görmeği arzula- İİİ rum: geçici aktün'iteye bile ka'ıcı bir anlam varabii e palm salin geçer le iğ, el konuşmalarını, ahenkle ha” bugünkü sanateram düsünüşünü iyi belirtiyor. münlmizle > zevkle okuyoruz 0 yazıları, . Sahi alin e, sabede yaratılan m a 1 Atay'ın da bircok p ir. odamın. da Meevt BİP ME im SE be ei Fil bei Fikra odanın tıpatıp akli GC Olamayanlar RT e ; li imkânlarına ması işin gebep yekter. “VACN tameyenleri w Börsi ö Elendi ime Sa dek olan şeylerin, tiyatroda gercek ( ii mem, aktör! dü müş oğan seyretmek — gibi um (9) şu az sözünü o beri, Ti hatırlatır; «Normal insanlar teş dizin, meb iii hir“edilmeğe lâyık “deği leleri hatırlar Gördüğüm m ak © «Babam! — babamı görür gi mem sahney idun zan; melas; aha olma. «Nerede, efendim?» dırlar. Her aşanan bir «Kafamın Ki Horatie» © rüyadır: uz. benim üyi rüya silik aeirilmemel mika karışmak, gösterişe elidir tr, Açıklamak, Büyük bir trak ro eserinin ahengi isin ket etmek, eserin San bir ik gibi se İK RLRİYSAAE yap mel korarö. ana han düşer. , her geyi apaçık ortay an bir eser ei getir" ii dikkat etmelidir. Tek rar ediyorum, iyi bir dekorun resimle iii yoktur. a iz tm eniyi Dal ti kolay Mei Aktörlük fazla Si a Derin bir tevazua. yi Si in benliğin ei we mesine, Kendini tam3men natina vermesine ge teriyor. e adiren, biz ee ir ak- ara kolleksiyonu olmam a zel şeyler eserin ale lıdır, Bir varlıktır. şini Körükleyen ik vir. irdır. Aksettirir, inler, canlandırır. Bir yi i se ii b e > it ila ie yi yi Sakın. Üğekerattire, sahnede elle tutulur eisimler bulundur” tör miz olanın o garip hatlı ve. ei - — ie ağ | Un aaa, 5 sin prn yecanı ya iin o o ame, (0) Amerika'lı meşhur bir camhazhane sahibi. Pırıl parıl un teli güneşte Yağmur damlaları üstünde < > Hürkiler mırıldanarak şeyler kuruyor pa üstünde Asfaltın İçen bir tren görültülerle geçiyor sa 3 çap gidi ir eat imi boşaltıyor akıyor bakıyorum da ütü bun görüyor bir kaybediyorum Denir bildiğimiz deniz babadan kalma deniz mi odamı dolduruyor ai Mi sevi dinledi izler Şimdi de öyle riyle Gün gı o ski gilişi bırakır yerine Yeryüzünde sürüp giden bir şey yok Sabahattin Kudret AKSAL kaklar güzel sokaklar mm iği yok meyi diledimse im gittim yapıyorum ler aydın Tür yin Sinemanın erektiğini söyledik in bark ö iz sinemamızı —. bunlara Pi ee mill darinaksi yenileyen, ge , gerek tekni vr genede gel ie Onu ni e açı smı destekleme çe i, dallanıp budaklar İanaklğ "yetinmeyi kendine olur, yasan, Ea mke; a işine mi yatıranlar e elverişli, daha doğru ği Yabanclerin ünde aşağılama. RR e bir e in tokat ürk aydınımı 'ürk seyircisinin ima dur Şim- Da: Milli hice e e ki hiç yokmus gibi dee karşı si isörü yesdiğiörse ğ gi çi i bai pi kalem sahip deb seirler rasim a vi “büy eleri Onu: öl ni bir hale gelebil in «yıkıcı» olmamak şart malı, arki vi alı ve kendi linde wi pir, meni mi sak ken: gör 'emasının İlke ye reji. ve sadece $i varlığını gramer. sn serbest Di terkeder iktrler, sine için bir Attila İLHAN devişle çok kârli. siheması için epey üni yaam e Eğer kemizde gerçek sivemanın kine varmış, okumesi çok, 81 matla yakında rm kdirde birli serili hi Mem e zevki hakımından yeter olgun- luğa erişmemiş, Amerikan ve Arap piyasa Filmlerinin bark la Meta bunalmış mamız iğ“ rl li vir keki yeDU bileceği şüphelidir. O halde iş aydınlara yor. Aydınlarımız halk için, pe > ln — e der ve çi mele iri disini yi betmi ımamızın ge iğsi ie meğe çalışa caklardır. Hükümetin kanun! kidinin yapılması d nu yaparke ülkelerdeki gelişmesini, tar i gözününde tuizcağr. Sine manın Türkiyedek' di a r Bu bakandan: bayiyi diilerde ari vi mir) Es ii kendi ulke yn eğen de lada giz. *mli bir ten kid il Gm Bu m İri şert olacaktır. #a kat aj anda kılavuz ve ei, söner car Türk şi- ikidcisine ve aydınına vu öanağiN cok mi him vazife ler er ir k ki Türk sinemasına secil ilginin iki “yönlü olması gerekiyor Birinelsi 0- Gun ei e için gös terile. ve milli ilgi İki ması ol ös İlmek yine meal ve li cisi öz hü n a ebilir, ün del nı, hepzi de GENİ “bel iki. gazete stmarnda helme gitmis. fakat kitap. m doyu! ündelik fıkra yazar! in me ibi bunün önemini'e di miyor. Bu yüzden yazdı cak ka Ni ancak yirmi dö: masını Sa; dal nesirci la yarınlara kal- air ve değildi ğlıy mi VAR MI? muz sergiye cağırıyorur. “Sergide yazyar bul Güzel Sanatla TİYATRO # Sehir Tiyatenları Retisört Meinecke geçen yaz Al Ti Palerme'da AN Tin reyi Barada Yakti) vd Be va e pördeliz ke mikdini Türk ve İnel pa kel BAE azmAtar lice olarak rap tl temsil. setimiştir. MUSİKİ * İtalyan pivano viriloru Gal- roi İzmir'de bir konser ver. iten Sah yünü elti; va zalim ml on Bini eği iz makta si sise bile ER a) tan kurtulamıyacaktı / sonra 4 Maris İenbura gölete. v0 ayan alam Baraz, nemin DE meal e nerden Yirmisi ayle bir- bir ressam grupu geçen yi aşkla erinin. ak eri yesinde kendilerini şöyle tadirlar: «Sizi Sehzadebasında — Kuysen Murat Pasa Medresesinde metağı- vereli b — açılmıştır. EDEBİYA Dİ # Raymon etinin. geçen ya yarama trk are İzi deki Bertan romanı, Arif Balat KIZ tarafından İhtiras Yolenları diğ ppm GM Oktay Akbal),