ehir. 1952 — Tig di N ga vi ap GÖZ göre gi i in imç ir Br zda kendi: iri kn ar Artik senin değil 4 Ükteyıç kastın cebinde olsun, ay Bvabında makale İN pek ,<Yolduk kazıp e de “ek sözler ii deilmi ghaci kı demen “a itiğin paranın avla nel x al ağn hile ei iğ el bir dey el ee Ün o ilim, a mi . duğunu Sevimli, g akra sergide faa. dry lisan edilecek Simdi artık ne desem bo iti itim Bakanlığı, filmle el çe ehemmiyetini Bi in iyesindeki müsbet de KN Xi İeneratörlü bir kam- V bali Tek öğrencilere ve ağın Projeksiyonlar yap- Şi v Filmler İstaabul Böl lunduğu — Sirkecideki İm, Müteferrika ilkokulunda diy? 1952. günündenberi Ray Ba yrden. ve mi N İN kekli ayrıl Türkel kik “kene Cortadı NE aa SİHİRDEN ROPORTAJLAR| Sergide kumar <Lk. Sergi Komitesinin teminatına rağmen herkesin de kumar oynanıyor gözü önün: ME. & bea gibi düşünme ikizi Ni ardı. Glam lu bir de n bulunan bi tün ad yea burayı ziyaret edecek ik yere vatandaşımıza tu- Deyim. paralarını soyun» » Ve Ve giyi ziyaret ettiğim yn izlen ne Me 251 e gör | den dili elekİr me Lan şt e komisyonu genel sekreteri Muhtar Enata (ikinci e kendilerini teşyi edenlerle bir arada görülmektedir. Sadun Taj Dün göce, cebimdeki bütün pa raları kaybettikten. bunu kumar psi etmek aran! ha Time gülerler. İyisi mi, hikâye. yi olduğu gibi anlatır, bu su- etle biraz içimi yelpazelerim, ur biter, iğürt et ile, serginin eğlence mahal in ine doğru ilerliyordüm. Emin za ki kumar oynu -E5 xi m Şansımı da denemeği daha akıllı de. etmeyeyim, Bütün sene beli mi. uhtefiğ yele râd- ten ni ka ai canı temiz bir m ir, il vi ş olan DE ll lerin de anslarımı 'denemeğe kalman; ellerine bir ık par di Ni ter . haykır: eli iran ki vezir'e e taht pi ha alışık el ie ay irmei li erken. ilya be. seti n ku Nu- rbazın cebine kurulan a RL Rİ mirağın köprüsünden sağ lam » bir köprüde tıkır tıkır Ma bağieilirin ayn leri. Üç İn 8,5 lira B: » ci 5 lira iki üç Takan çimde aşka şansımı bi kw iç düm akt geri almamı mdi. Ve İzmir oyununu Ne göytme vasıta edebileceğimi düşündü ok, epen: raniğin ii lin sy orsunuz. ibi 7 oluy aman her İki grupta da oynayanların Dir yaları, kumarı oynatanın olu vor. re dim Pe çok Hile vardı. Üstleri başları insanlar. Hat. “ vw Şak an kada: sağımda irak, öğe ml pe Tlikl, görünüşlü adamların KN efe iin klan m elik 2 v bep rekli iri Zar tuttuklarında şüphe şimdi derdimi ki eki, ben me Ky Bana oynama. ydın diyecekler. İyi ama, ka- maili la YAŞAM İn sanların tabii meyil is tismar edenlere hep boş mu bırakılır? m fihiler kursu faaliyete başladı | | | | | Projel Jin olmıyan ye: esi başında rolle |ay dı çalışan © öğretme çalmaz pibiekiürle eri ku Öğretii Filmler İstabul Bölge ınmayı öğretmektedir. Üç dev başkanı İhsan Erkılıç idare et ayrılmış olan ve bir buçuk | mektedir. a ği mı, çerçevesi dahilinde Birleşik Amerikada tahsillerine deva Yukarıdaki resimde gidenlerden bir grup, Kültür. indi i sırada solda) yatlarda a at Bu sual zamanımız için her kikati en uzaklat lan zamankinden çok daha ehemmi:| sonunda daha korkunç, da İ vetlidir; bizleri kat'i bir yek berbat bir ümitsizlikle karşı daha doğrusu bir vicdan karıya kalmağa Geri sebesine zorlar. rn Tiyatro oynamak, keyfe yattdün bakiki OKYANUSU AŞAN İLK TÜRK KOTRAS “şaşar TUNÇ YALMAN Tiyafronun zumu İNECKE rejisörü buradaki haksnlğı görmesi icap| Yazan: MAX İstanbul Şehir Tiyatroları B. Yaşadı; devrin tiyatrosu.) m inde anılan zamanın Mİ yl nl a bileni arzu, yaşayan yük rayı yekta rın fikirlerine olm. EE kalmaz, REZ | ları nı, yani seyircileri de a da İn harekete getirir. Lakin bu Gi Şiddetli arzuya şu'ana ta-| lence tiy Faddim etmesi Mill: — Deki | tlculuğu, ma iyatro hakikaten üzumlu | realiteyi mudur? suali boğucu Geğin mez. yerine getirilen veya elemi ven bir arzu mudur, pa pişir a 0 arzuya ii a bir iri İçki yakin BE emini değil, karşılası zaruret | mız ve bizleri heyecanlandıracak İker şeyin bir tiyatro anlayışı ie apmaki mir” yatro tarihi demek insanlık tarihi denilir e kadar es ki, onun taraflıdır. Böyle duğu elli ki gözle j tezatlarla dolu bir âlem İtem bir ei ma ortaya kom bir edebi eser, edebi bir temaşa olması şarttır. Bu yeni, devrimizin bu haki- ki piyes 7 sabelllerinin. eseri a Kaplan Haşim Mardin fırtınadan sonra kotranın güvertesinde uyuyor sramıra yaşamakta e kümenin NOTLAR: nur « RÜYAM» DAN 'Asor adalarını geçerken. Tiyatro, hayatın ta ttan ne fazla kendisi- sı, ne de “ İböyle olduğunda hiç ph olmasın. kris iy a akımdan acı çet pek İkem ünik dit ir. Bu ifade tarzı cig. | Elm a mi a vi si si : dl veya neşeli, ağır veya hafif) satici meselelerin dol ar Bi j olabilir; yeter rail haki e bu hâdisel i, he. | di. Gemiciler akin izlemi 4 i Yi olsun, Bu da zamanımız insa. |nüz fazla Ke çarı e da, e SA TU a ©. Bülut- hha her zamandan daha fazla | her bakımdan milessirdirler, ği Mete ei ilede mek ie, gl. | ün gece, rai X lan lestromo Karatopi de kalkarken se- arak kütve-İ adar, diye maile neler uma: ler neticede, gi in. önce günlük hd mi b mille mal j | Her ira ye, | gördüğü adaya. Beni lçak bir. bu er m yy hasreti, Yani, li, İ çevrelerinde | yim biten» be se. 2 km Fakat Bulunduğumuz (insan oğlun lerini ve ger-| günün birinde muhakkal lere tahlil ei ma pileli ri örme olmek Abtimli, ye | Rakikatierden Kaçınmak a amini Kizumdır ki, devri Zaten aynı rota üzerinde üç sa mumun, bu bekleyişin, çok dela-Jmiz. tiyatrosunun ana 4 kadar erdin snr, İk lar, mükemmel bir ticari anla-|ıktiyacı verd ma gelişip alani ehil yes karşılandığı bir. vâkıdır. | leunlaşabilmes için, günlük e t Li Te Kirmani Şe ie da dala arial p bir sanat | pan Simi ni urla görüle akıp bilen büy ekine, iaşmr amir, e er İyalromun Deresi | KARANIN MUZ. SAYISI ÇEKİCİLİĞİ Bi yolarda daha evvel, Rasta ki tiyatro anlayışına) ge mahi- nin m uhunda denize karşı, her. e kadar, tari edilmez bir İşt yak poeveilen da, insan oğlu. mü hakkak ki, bir defa denize açıldı Ör dönmek için çır. pımyor. Ön ik aradan w- Em ktan sonra, Fayal ada- fenerini uzaktan farketme. e inle nasıl tesir ettiğini ediniz m ki Tisin- er parla ilmen dee bir İnmeli den gülür iğ bad demre za a yan ii telsiz direği tamir ediliyor e, 2 yi on geçe Pİ pi Işığı bir da e Gere, ri- kâh diğ deri ei zaman ni yâda bordalandı, ikisine) «anar lık, ilâhelik, Tan, c0 adasının feneri görüldü. Ni. ha yal tarı Baktık suyun sat- ıçalık vasıfları uygun görülme- hayet Bekdikle Faruk Kenç yat. hında uskumrudan küçük, ateş miş. Her ikisi de insan oğlumu mişlardı Besim | Mardin vari kapma iE peki aya mıknatıs gibi hiv. BAMİİMS Yüz 12 su Lostromuğa: telim i durup denize mn nasıl su- etmişti lara açılıp ni Ni DE dar Cef- yayard gevesini. genişletmek. İstersek endir yatmağa dönüp. imizi ye- duk. yi setmek arzu, Gökte 'oru2. (İ kat Karala. Mesin; yi Ri İönmeve sörelim, 4» dikca denizin üzerinde ika- ii molar, ışıldayordu bor. domuzda adının kan' sek bilmek li vardı. ererek içmek istemez mi mamız mümkün olabilirdi Bir ara lostromo elindeki e- DALDA tektrik fenerini suyun üzerine di. Tanınmış film yıldızı Esther Williams yeni bir film çevirmek. UÇUŞAN Zere Epi yağiilmeyi geldi mall DED eme çin ece yarı Faysl'a El fenerinin o ısığında tedir. Bu filmde yanında şık giyin, < ie maymun azeri pelirip miştik. Yukarıda artist ve ve maymunu görünü; iyice miami Saat 1.de kaybolan “garip manzaraya evv (Devamı var) KADINLARIN ERKEKLERE BİR CEMİLESİ ! Bir kadın mecmuası erkekler SR e bir nüsha neşretti Bu nüshanın bölü yazıları : Evlenmeler neden çoğa- lıyor ? — Erkekler evlerini neden seviyorlar ? - Mükem- mel kadın reçetesi — 1925 ile 1952 erkeği arasındaki tunu, gevezeliğini, mesini, barışmasını, nu, uyanmasını görmek (Bu ei meşbar Mw nin kılıbık olduğu- layer mu?) 0 garetesinin münekki. ir: ei bakan bir ka- bir yer rahat bir Kolluk pulmak, k lar, kapıyı kapavınca her bakim olmak düşüncesi yın münekkid hakkını t kavga et P adında ası gi Gmt sa ir ve daha çok evleniyor! kiden etrafınıza baki ir - Göbekliler için tavsiyeler $ gükçe kerem Karakt teşisi çok, bekâr. erkek, görürdünüz. aammeasseeeereesan LİE. İ Konulabilir.) — siya e maz b her kt evlenme aran. Gecek şeyler hazırlayan zevce. çep glkatmişacak Kid Jöle a hayatıma dana fana Tapnet st İİ ir. Bu kadın çay, fincanını o kolay bulunamaz! i y erine vi 99 defa çay meleri neden ileri li Muh; bundan al Kileri po Can sıkıntısından rin çoğunun ideni Kadı ii ML ŞE eek kalmak korkusun: Eiki ie baldağn madara ce ri dür NE eş'e (Verilecek büküm. evde birisi bekliyor düşüncesi lendiğini söylüyor ve soruyor: T3r58 Kocasi e, açınca s8 1, tanınmış bâzı Fran eee ile mi? Çocuklar yetiştirerek İderal adin pi dir. M vi olr maz bin evlerin. ii do rl kar Bn de neslini devam ettirmek fik, harrir suale ur ama layı sevdikleri ii . İşte inu, her türlü içki dolu le mi. Aşktan dz bahsedile cevap ia Lin e bahset adin deki "adeta varilin e vap) Dir ellLİaç er ayas oyun vr Fakat bu en sonra zelir a rahat hn m — Mn Bu zamanda, hem Sahne sil öm Karımın (Sayın artistin ber tü: bie içi İenmala Go ela ei Ni sız vere, tedir edilince — tebeseümünü. hiddetini,. sükü (Devamı Sa. 6 Si, 1.de)