AZ em HER HAFTA BiR K TAP MIGİNM | Lüks fas racağı li koşmak göyr id kompartımanlarına ayi. , a hikâye ve roman için eri , Bunürla böraber, biz bu türlü bir 1! Rusy gi bir psikoloji hatasına rastlamıyo- Dünyaca eşhur- run Pakteğelir Sahne gelince, ei alaigi ğanlerda > YAN a ll ELLE mizal a gili rai olandan ziyade tl inin bir #krin | pu si) e karı: plânında hareket. ettirdiği adamları | görüyoruz. Bu, şüphesiz ki, zama, Ja | r hü bb ithi ve yaşanmış tec. Memleket — dişinda, uzun züman, tahsilin; o devam etmiş olan Samim Koci (Teli Kavak)tan . sonra sanat İstihalesi geçirdiğini pmiyrd Genç yn yazdığı çıkân der “çine yaşlanı 'yörl R yeti, la s yeni “bir. eserle Yazan VECbG: . ÜRÜN gan muza çikmak Sanat m vi | vi r Sail eli krali yi ile yazan ve tanımiştık; iz kihiindiz. a ştıriyok. ce sanat eder Li ın. bi Mei şünen kayeci öyle. Hati, bize göre, Sam:min en ktü ari yulunduğund vi arı kuvvetli tarafı, yel dünyayı na erimi Ye onun ilerideki, tap natlerini . devletin ( miştir. Parti mensuplarından gi fi dm mi ayıran ideol siri ir seviyeyi ti disine şimdiki, du: ve. mein iti in, tutmuş. olan. | Stalinin mi kolu sayılan <Jdanov» e e onra çok yakından ç Üresinin geçilmesi zaruri bir merha| lar derhal ceza görmektedirler. Bu! yet kat lisanla, san Girik di öğün iaköelin?"bül ulduğu Anadolüyu ve Ana | 1esi, saydıracak bir o: ei kayu. e rise parti mensubuna da | cemiyete haa olan vazifelerini ha. | ikoicimleti iğ apar map doluluyu anlatırken de onun herhan. şacağına inanıyoruz. teşmil edilmiş ve «Stalin Yolu> dan | Urlatmıştır. Yine mov. e gi ö gra idiz ee Samimide değerli Türk” ro, m sn eği endişeye düğü. deri adık” Ama, İs YÜKÜ) em işaretinde ilir. im sağı amim in 5 dü olduki let ada y aksettirdiği için y İY: n, iktisadi piiikdan bahset satilk - emer e im say hi or ve eserlerini bisi sazeleler cürüm m ediliyor. ye İk çe peşi Birkaç gündenberi, telgra ba ayrılanların bilhassa, ae ile Ki. 98r ii ii er "ai EN E olduğu anl mıştır. &inde gehiş bir mes bareki Fakat bu sıkı te ie yalnız me. ie çk a. parti upları, için Ye 'n gösterdiği in- e komiinist vartisi sekreterliği muh. £ildir. iş ii ti dier celiği uzun zaman arın müşahedesine | ak sahalarda elemeler yapmakta-. rirlere ve san'atkârlara da tesir borçlu vaz | f dir. Memurlar, N Biz, ia evvelki kitabına: fabri ei ji a asla ün ha deni bir hikâyeci Çeviren: ine gelmiş, dahâ Sare bir “yazi büy İkala İp s Koca - Ceyla Soykut eni bir temizleme hareketi kuvvetli bir hikâyeci olan Zoşenko, Sete ha- yazı in azm maktân etmiyen enedil- Jdanov'un bu seri t tedbirleri; tabia. duklarını kabul silen ve, derhal . af Ve ur <a eren bahat «işlenmiş Mile nini yapmıyan Du di ii ele geçiri Bu bakımdan di câ, Sami YÜKE eği sonra e geye iç bağ'ı a hihüyeciden dal m insan, çeşitli musiki DYO Yazan: HÜSEYİN suzi —İ eserlerini her zaman ve her yerde ve pek kolaylıkla a i Ml meçmuaların . üze, rine atılmış, bk heye ları. .birliği 4 Nikolay Tihanov ağir. bir ihtar ve parti KL birliğin edebiyattaki kötü cereyanları Me birisinin , geçirilmesini sonra Lenirigrad yazarları mek'up yaz hâtirlat ik gu için v ğer il aç ha sanat - Bugi kârdır. Çünkü Sabahattin Ali reali- a ie pm sapi ma; , gazinoda... Bu, iyi musikinin - eski Yı i Bi mütemadiyen fikir “şemalarına ğu gibi - v © haz yaşatmasına * az imkân veren , bazan bir ii vaki e göğe dimi iki yazara diyin İ le gm kin ği ik irca ederek cansızlaştırır. Hepsi de - sapan bir li kararı dnğurşar Radyonun * mânevi * ci hetten suru, insanı kolay e yük işleri gir ii ai Ki ki ti de, hikâyelerinden »çoğu. sosya - Wi mi Sövyet hayatının © mizahi Ti der met dr ve bütün manileri hızm el kitaplarının hikâye haline-ter | o Teknik ünsürlarm insana bir sürü ( serlerde temin edilebilir. in t her. metler; istisna edilirse; . sırf çeşitli | terafını illirlaki büyük bir, yikabil mları can İn eset, elime vee üm; ve- | Kolaylıklar ve faydalar temin ettiği “kesin bu temsilleri © ay ya ye müzik yayını sahasında tesizi şüphe. | #ölret dalin ve bu şöhret Sov, | ler yaz ar rir. Ona sre, ğin haj çime esi bu devirde a san'at eserlerinin ml le He ii ie ğebil siz geniş ve önemli olmuştur, Fakat | yetler Birliği hudutlarını aşarak dün. anlaşılıyor” kiz. san'atkâr şan uns da bu yayını manej BYE baya mıdır? Bunu; bir aci öyle bir teknik vasıtaya ma- N . “Kalemi een if ör NN Di esine veten > yam y el en iş ie arar n& mii Dünyada san'at di ma ça e lâzım - lik olmıyan (ve seyrek zamanlarda ui” mbar “buğün ecburiyetindedi Si eden | terbiyesiyle uğraşanlardan bir kısmı | dır. Bugün dünyada opera temsilleri | musiki d'“'vebilen esk; devir insah- edebiyatini Dü il iinde kn elti ze RMA z iks buna, müsbet cevap verirler.. meğele. | nin, ik orkestra, meşhur. solist larıkın Du “oks i glürBeşeli ii i vap e li ee ei ia eli is ği bir istisnasını göstere i bir gepheden ele almak şartiyle e) e pahaya mal olduğu nizin manevi bakımdan kaz “e sap | elesin; Kesi e i ” 3 İ karişmamak» müthiş bir süğ olarak samim böyle bir anlayışın tama - | bu, doğrudur. “Müzik heğriyatı * kar. | düşünülürse — bunların şüphesi tiği zaman, esas itibariyle Sovyet ak em bn sn gisi men dışındadır. Hikâyeler hepsi | şistida radyönün halk bakımından ne 4 talib liimakerie Tağmen— Te ve farklarini araştırmak hiç de gile a ei olân sn) iş nalis mi iii veya gergekin, | kadar önemli olduğunu anlamak için mlizik sevgisi olan herkes tarafından © faydasiz olmıyacaktır. yeli Mi > RM ra ir a m N ei mey nesi ün ve muhte | eski ları düğü Bugün insan; çeşitli se il güre hara mk e İİ E ktır. Ha ili mel bir e edilişidir. O; gerçeğe | dasız olmaz. “Gârbın ön böş, on al. çıkar. İ ük indlr ezdi ar ve siye ip rr Frei — ik ağar e sdü müdahale etmeğe hakkı olmadığının te asırların müzik dinlemek zevki Radyonun değerin; bunda aramalı. kolaylıkla “dinlemök idneni İmei r vermiş ol la itham e- İk ninde de <a ii en düz larin sahiptir. Ve bu yüzden, ona | —Saray eki MD ves | bazi eş gem 1 A Ger ilm Söylehiildiğine göre mv- vi e e ikâyede gerçeğin sadık'müşahidi di. ie komik opera denemeleri! “müs, ! yesinde herkesin evinde zarif bir kü- nunda, büyük ma; zade e Sokye mİ baştan: cı. | Bari şi ia bağ ş tesna— pe ek şe hanın MAİL tu bulunür. Aa camda, Li e çe akarken. Krmaki ve mâneviyatını “zehirlemek ii ya çarpılmış Samim Kocagözü, bhassa di r'ederdi eleri ilk batı mü , pir ibrenin yarım milimetrelik ilimiiken, Glop ilmi satn. “sdesilekin manı $5zBolU. | Sovyetler Birliğinde” işairlereiçn Gi reşrdiği seneler zarfında, sn ziği ein, b 1cra'edi- | Yişı “pek mi Gi Ünel “inle Eğ yk a agi filerini © yayınıştar. | eyi olmak: yasaktır Herkes dev. kimindan son derece tekâmül öç len pon temsiller ayırd — edilirse— | mek bahtiyarlığında bulund. bir aeg m a | EA yeti arHönasdaş düş İ isli min bul e Dn CTeli Kavak) da | Tronbadour, “Tronvir diner 88 | opera ai her mütevazı eve bİr hatta uyku rehavet geçiriek mani: yenmek için Sovyet dean İ sık sık “Karşılaştığınız şairaneliği d bk gir icd'nevindeh şar, İ'anda yayar. , Büyük, sollatleri" kon, ye yelleri Santana Ni Keske şekilde“ yardım | “etmemiştir.» in hâdiselerine Mikayt kalam aliyi nesin Zedelömeyecek ve | Kılarr:memleketleri dahilinde mühte- serlerde dinlemek Enbar nasip ol. 1 yedin Od BE am ber ln gisi E api v ak ee ra mineli” yek ettiği yabancı mem etlerde ve nevi, vakit. geçirme âmili -yapan bir | ye a zi i same 3 ci Tak kl Samim Kocagöz, kitabının başına Fraı ım ekseri cenup tarafların. Si bir, ii konser —bir san'at hi ifrat kararsızlığı doğuruyor. 'Rai vee le ae peş ei, ni Li sine ir pes azal alış “Birl ia söz ve ithaf, 'da da viü'sü saz ite yaz mevsimlerin. teşkil bii bakımından — “a iğ Manen ölelleğ Dile mer ai el Mi. in et e Se n iğ yeler mecmuasına “hikâyed: a de yaya olarak dolaşırlar, iel kay. MS ei olan herkesi kendine çe. |. ön faydası. nisi anı Zetaşi dil B ml uk Ml ir yazı ek Ya ön ia iri ği ve öm bay ar arm. bulunması bilmeye SR eli e Si > ve işaret ediyor. Kendisi bunu ne | tirilen şarkı ve mısraları o muhtelif ler pahasına öm ir en bü konser. | iyi müziği ise sayısız değersizleri "2. baska Zösenko «bi liyebilir. . Aksi takdirde, .Sokrat si, iyetle 8ö; sindi ig olsun biz bü- yeli ve kasabalara götürürler, bu şe eti her yerde olması konser | yasına sokmuş e e siri ; bi; geneliği zehirlemekle itham edilir. dün ri tam bir hikâye he. | kilde san'at saba ve. la bala eye mah amana rr mahdut olan. ve dalma: faZ. Soryot, amele > Gelde Tilelii0) öd yetinde mi leceğiz, Çünkü, ba | vâzı rol oynarlardı. İ'dut bir sayıya indi Bun: mİ yet germ nde vyel > zalarr nee anin 7 hikâye, emare Gal em ei sia be Bitir bsi gün. ' Si e (Yolculuk), meselâ Çelen) a, gemiye rr. süremiz ni e evvelinden satılmış, boş bir ir | m De e ai AU — — bi rsi İN eydi e a kalmam en or... bunun igin h büvyeae görünebiliri, Boyalık ea iz araba ç PeKİKİ dinleyiciler, herhangi roi ilin SN #amanı. pek ,7 t A ve peer ir - | beygire ininde ettigi eski çağlar, | <neöclâ vakit geçirmek veya bunu bir yo, ona her fırsatta buçimkânı ver. ali u ürer Hatta, e eşimi go- da san'at hareketlerinin halka yayı! tarak. nüvel olmak: istüzdmdalar. u göstermek bal döğer bir işaret telâkki edilmek kir. kâyslerinin yapısı itibarile m in “önsöz, de Yakup Kadr! 1sv KE ir bir konuş kate re lg urdn in r. Çükü, hi lerde vakayı iç ide ve dışarı cereyanında m. maaiyeh Heal tersime m yüzden bazan kurulu; | sı ve bu mesi yani m Hi al air bey ol.) duğu giht bize'de bu hissi Veriyor. veya «romanı Fazla dahi hikâyeyi de dürdürmak suretile bir ikide sosyete işi £ elâkki e eba, aa e de gi yolu vi içinde belki a ek me rilikn dei kt ve - b 2 kadi masına pek güç ve seyrek imkân bu- i iç y le Ayrı benim yıldızı , em e Gi ek ipi yi ihtiyacı olmağa, masrafa ve zahmete Pert me ve e veni za sinirindan! ii i aba san'at hareketlerine daima mer. i beli er in bile pere olmad ğı ee i .katlanmağt. 'pe k lüzum duymuyor... 8 ea b irdera ettiği “sö; - Gök yüzüne eskimiş e a se e halk; musi iyacını müstesna | ği lie arda temin ederdi. Panayığa | yer sari Yemi mi Ve da ip Me ee, elemek mr a hocmualar bu tki ya. | Dedelerimiz, emer? özü bir krala Mere meşilen ağar. İzi palet temeni gti. İl 7 Si işiR TA yarın şöhretine kapılarak; zilan: are kılı in dileri, tyler MEN: 3 b arekinrbezeni YEİS Ye pürklkida hatça uzanılan “bir di d& ve hayal” | e zararl»bir takım temaytillerin me i Uzandım — avucumdaki ( çizgilerle ere açılış “dumanları. i- sanat BİLER üm nppAPlinler. GRADE ki | dora edileni açık yi İm ğa Bi sen a AE AR i” | cut olduğunu mazarı itibara, almadan, da Nİ anfâr, orkestra: seviye hal AED : yazılarını “kabul “ettikleri * için: cemi” Kir Batı müziğinin kiliseye ve Saraya kin binlardân' pek ME istifâde siyle— bir rüya ülkesinden lan yet kakgı lesap. vermek: mecbu. | Atla: Benim yıldızım söccadedlca İaiimmz ektiği gür çeğilecinde halle Ji ağı abe yel sie © 7 ii sensin dlaesiyoneiisle. meye oldukları “kendilerine “bildi. | , secösdeye, e ir Ri pek tesadüf i diği zaman düğmeyi çeviriyor-ışıklı | Topraklırına kardeşler © kapanmış üzün din ryan Mürre yolunda' önemli hizmetleri olmuştur. miştir. N ie bele inde yaşı pip Radyoni e Kültürel faydala- | le oyalanarak daha neşeli veya hü-| nuştuğu her anında karşısına çikiver Otuz yıl sonra öğrendiğim “hlg.le saat Ma gin Hi rından pe n büyük met her zünlü e MA Bu; arama İPİ- | mesi biraz ii oluyor... İ Budanın karanlığını. yırt haberdar oluyor, ve bunların hej ig seviye İl ie — münevv alk i Jâsı; hi zevkini Itmak. Batı medeniyetinin, germ şidin; zevkle takip a sa; diğer | san'at e: va karşiinda beş tadır. “sir r pbonde üm giprak Bi hi iie 8*.İ — Erganunlu iâhileri içinden kiliss - ayın vasıtaları içinde (o radyoya ola ir şüphesiz ki Obir dinlenmiyorsa; n Bl dinlemiş e e.| lânda yer vermek icabeder. Radyo | Salonu veya operadaki te: silin zevk , sayılmaz. ancal hoğ sre vi Enik sanar —8*- |; Allaiekber, seelerile m > kadar hiçbir teki unsur; bilhassa | Ve la sarıi ii ral, - bir vakit sil a dinleme 2a- ânı müzik eserlerinin hal öe t : Yüz lardır. pim ee e mala li > ın marn tanıtıl- ia başka şey var: oyla atleri ister... yz günlük mast keyfiyet bu kadar önemli halde, sessizce, yendim verürek ül nında —güzel de“olsa— bir melodi - len Güne iken ii Taj epmamamtr pie Radyo | Temenin o ie anı 'başkâ “hiçbir şey- j aynı zevki Meyepilnyei mümkiü; , nun verdiği Wu Si amanmız | 1e temin edilmez müdür? Meselâ e vi e > zar ie yi iy yan ni insanına hem a m de vakti Radyı »selâ bir sen. ve orkest- de arasında iki ü a gadalınındaş m imkânını Manik olu - | rasihin Örne, O a £ gibi ür. nm öparlörder iz in lern İnsan ruhunu, —artistik , işler Avm Ayrıl ikler> boğ! e e; gi “ a unuh üzerinde biraz til e yürüte,, olur mu? ve kararsızhık içinde bırakıyor. bu- 'a kurtar”, ee mey lim. Bugün dünyadı ini deri Her hiri bir acıya, yüksek ölçüde İ nunla beral insan zekâsının Blk ÜMMETİ milat aghae yaşta bir san'at yars'iciliğina “© ve emeğe | Bagarılarından biri olan radyo; MAM giyinir Ai stüin bir şey, ras halindedir. ş n musiki eseri ve artistik zevklerin Sie Sılay üstün bi vir intir hands ül mal ola: iki eserlerinin modern tül 5 Celal Şüphesiz ki yüksek ölçüde pü. | konferans, havadis, radyofonik tem, insanın faaliyetinde bulunduğunu her | sihde en önemli âmil olmuştur. Hk“ zevki ancak “oprada “veya “Kon. | sil gibi diğer kültürel ve artistik hiz: | yerde düşündüğü - yemek “yediği; ko HÜSEYİN HUL! #