İ JöreLDeEN Ahmet Rasimi üstadımız eserlerini yeniden en k inme pulunuy aras benim gibi. olan daha an i! leri ile ka: ren bizler, Ahmet Rasimi bir ker: uyucular önüne o çıkarlmağı 'arsçalarından ayıklı İstanbul türkçesine uygun kalmı taraflarile bir ayarda tam güzel- Nü canlı canlı ortaya koymak Su- Isa tepesindeki eleri o görül Ne ISTANBUL'UN yer ri kalma meğe ğer. Adâların Bizâns benlerin nin bu Yararlı fekeşiği ege İZANS zamanında Büyükadada manabtırlardan başka bir ta #ni kuleler de yapılmış e anla - bunların har aktaysa da cın harabelerin: ei ppi meli Bu cümle olarak 14 iz yıl Keen e Di ioüeEi oynamış olan meşhur aptırı Bizanslıların > Yapin birkaç daha varsi bulunamamıştır. Büyükada İki yüksek tepe etrafın- ser rın da harabeleri da yayılmıştır. Bu tepelerden biri turun üstünde ve şehir kısmının üzerinde za ve 150 metreye sekli tos) tapesi Diğer işe önayak olacak makam dg, Müi Eğitim Bakanlığının kültür v edebi her yıl eldlere yp ve se rrleri kazandırmağa yi dam Neğriyat Maahrüür Şimdi Ei Tür Zi bütün ese leri tesbit etme faaliyei üzerinde bi luyoruz. Bu SR Ahmet Rasimle di şüphe yoktur. Hem de bütün ille Kitap, fıkra, makale, tefrika hikâye ve Ve halinde kim bilir nelerini bulmuşlar- Rasim bir tetkikle sel kalacak fi inde yükselen GE a irt. m men metre kada, (Aya Y ya ii mez iki tepede ran bii manastır manastırın n tarihi k So! ir, çok üne ite se pap İleride imar edildiği İl n “Capri i” sini pek geride bırakacaktır. Büyükadanın Hıristos ve Ayayorgi tepeleri Gezilecek görülecek yer iÇ majhastirın dehlizlefi ve zindanlarında ilen ülmuş met taşıyan yerlerindöh Baş aman Italyan- Sonğosta? divenii? Vaifesi başına giden veya GALİBA Müvrâj Bır süldüâ | nden ai ... KAYUŞACAĞIZ! vw gm Sn tecilerin İse Birçok defalar astıkları Dünkü (Son Posta)da "Selim Ra- Yokuşu acaba ne haldedir? gup Emeç, milletlerarası münasebet” geçidlerden biri olmak itiba- bed karnın. karışık olduğumu ve dür | riyle munyson zamanlarda tamir gör ulha im İkem , bakılır, seyyar esna- İN karıştığı, , me 'eceğinin tmamsları için tedbir a. mak m ermek. | büyük turu araba ile yı gün kalmakla takdir değildir, Büyük turun mani eN | sinek vü SIZ şi bir güzelik vardır. Buranın ta- | & Adalların şu sözü doğrudur: herkesi hayran «eğ Eyy bir mevsim kalan, artık bir hâ başka yeri beğenemez! YAZAN | Büyükada; prena adalağinin Bibü- . .y» yüğü olmakla beraber Orhan Çinili (ler Bönya öğe adadan Şamama Ay | fazla rağbe dilmiştli Bizanslılar - cek sini Bilhassa bir yaz | lan sonra rada Rumların yekünü sim ından sonraja da yaz burn un ME İki Boğaziçinde meşhur | lam bura; oturmağa ağ ışlardır. ek mehtabını kıskandıracak | Buraya ga ie bosh pk m bedildir. Bu mehtabı Aya | lardır #lce buraya pazar Kayık- inden de ayn eee arı ile kağ 1846 ds vapur se - ei ge ei ir. ferleri başlamıştır. inceye göl m ze gerçeği tatlanı hayali; , oynak espirisi Bi yaşamağa azanan “geçmiş zaman, ©dip- derimizin mpi arasındadır. Sm aş balk yığınları | 'akat yaşadığı dünya Dın, Takim iye bir kısmı bal- başi küfünü kazıyalım, bağlantılı zelim, bakın altından ne Siriei AM ugünkü nesil, onu na - e okuyacaktırı, ihmal etmekle bei ybetm zda halkçı bir Sadi gözden 10 saraEsi olacaktır. HİKMET MÜNİR Matbuat meler Birliğinin mev vlüc ler Birli - yıllarca emek liğimizin delâleti #le 29 haziran 194 cumartesi günü saat 17 de V camiinde © mevlüt oarak. me Bütün cemiyet azasının larin hazır bulunması a! il Yurdda yapağı satışları Bahkesir (Yakıt) — eri- 108 ikası, Me, 9 kilosunu primle beraber 375 kuru gatm almaktadır. Bölg; yapi ları için normal raldıaiiğ K dir, nun üst i her.bir k tim. akli ine ve l bölgemizin 2 Merin 04 ğe lâyık yerlerinin en başında ie linde tenekeden yapılmış resimleri bn almak, o işinin acan bir işa, ret afidedilir, Mes: dir k » ev sahi adanın bi üncü manastırı de mevkiin; öiraz dile güzel ve sakin bir yang yerde Aya Nikoli Bu manastır da ik esi 0s yapağıları nor " ir randıman verdiğine göre falke vereceği değer 4 lir: yı aşacaktır. ——n m Bürücekte izcilik kampı! ana, (Yakıt) — Orta öğretim izcilerinin e sene çar gibi ekte 5 sene de Bürüc # kamp kurmaları için gerekli tahşi - çük turu teşkil eder. Maden gir sat MIM Eğitim Bakanlığından ili. Luna Parka çıkmadan birez mize gelmiştir Rum mezarlığı önünden ve sAN gi Mil ği Müş ünde İzci oy etinde de Luna park meydanından | ki; mak beyleri eğitimi öğret-' Sanatoryoma doğru giden yol takip | da kültür, ari zevk ve hay yak tec mehleri bir Herkes ww İzel m olunursa büyük tur lanmış | #übâsi roksanlığındırı, Fakat ami önümlüzdeki günlerde kampa ofkma. olur, Adaya emeği hemen ekseri | her > in tayın in Ust iiiniiir tw barrfh adlarler o Wakat vu vanan adam. Zekâsini Te > Bunun retçileri, yeri pek mü sait oli azdır, Büyükadanın, tarihi kiymet taşı - yan bu yerlerinden başka, geziciler a: Jicin çok ci yil mevkileri vardır. Büyü çıkılınca sağ- una bir defa inandıkları Nm hiç ayrılır, Mil ftaki tur » İ suretle dej eğime Ruh ve düşi sam, m taraf 2 Kımından 0d dış iyki Z İ lr ye 5 yol, Büylkadanın | hale bağlıdırlar. belkemiği mesabesinde ve işti i tip birbirine zıd olduğu cük tı ik turu âyıran “Lüna | halde — düşünülür: n İ; iti urla, bü: günlük bir, Park,, meydanmda birleşir ve bu, kü- ikeleden İh sollu ölnük Brt geri se XX | O e a Büyük adanın Dil denilen yeri ile; o Büyükadanın yüz ölçümü 5 İmstl M YA İ k | b a ihtişamı her yıl binlerce geziciyi buraya çe - Pi aya plâj ve çam gazi - | re ei Nüfusu 935 sayımında İğ armara ulubunuün a, ker, Buraya gitmek için küçük tu SU k ziyade ta, ğbet , görür.| 7428 iken 940 de 6604 e düşmüştür. 2: N 46 Cu esi akşamı y a prlacak olan İdam in den başla bene diz ii sonbaharda adaların bo i A 6 9 marti 1 Kuşu ya eşekle veyahut yaya olarak | âlemdir. İskele civarına me ğı zamana sit oldu - | L N trmanmak icabeder. Bu yolun güzel | olan bü camlar pek ai mi ri ir. Çünkü tahmini bir manzarasi, dik yokuşun yorgun yorgunluğu Hristos tepesinden “Aşıklar yolu ,, | hesaba gi e e sa nüfusu yaz re cepde denilen çam geçidinin iç ag gü - meme 26 bini bulmaktadır. ii edeceklerin nazarı dikkatine alma ödle5 Muller a nr zelliğini tam manasile tasvir etmek | Belediyece ekmek vesikası veri 5001046 'Cumdrtesi ökyemi Tetanbuldân: şayandır, Asırların sırlarını saklayan | imkânsızdır. Jenlerin va 5, edecek ei mili Willmeke değer. ada, ileride imar edildiği za- | Bü; in iprüiden uzaklığı 11 İğ 1 — ri re ber ir sayar gleiği 5 Tari) bir kayıt olmamakla beraber, | man İtalyanların e sini pek geri- e hesabile 20 buçuk ve Lİ sna lace a , a çürütülen -aktır, Maalesef birçok gezi ik ri makta Anadolu sahi ve en a sütünü” KÖS. ün vi ziyarete Vi leri zâman | linden uzaklığı da iki buçuk kilomet- e : m 245 ie Denizyolla. > me. olmaları çok o muhte- | isk: rındaki gazinolarda otur- sal; Yayan A posta ol- . ve z eni (ğı Hemedan mak erişin ederler. Halbuki adanm | mak şartiyle bir saatte ei a Silan ik ede irak, yasini fazla olduğu takdirde kulübümüz seri oi atesle Gn Güm. Kr e İ Me | ei Yaz ve Kap iin pk gok yanl i arasında motor işletilecektir. (Bu cihetin ce e Mlamılmaştır. | bağla öl Sl, ie ME eke MU İY delen kulüp müdürlüğüne bildirilmesi lâzımdır.) ç Bugün buradan şifa umarak hastala e — BÜYÜKADADAN: rm getirenler vardır. Geçenli ga- A Kr a Yat kulübü iskelesinden saat 21,30 da hareketle doğru Xu zetelerde, 25 yaşında bir okulu lübümüze ği öğretmeninin aşk A 4 — Dönüş gerek İstanbul ile Modaya Büyükadaya yine ve nk iye kamatıldığı yazılmıs- | gayın # ayni hususi motorlarla temin edilecektir. kikaten Rumlar burasını hâlâ — Baloya iştirak davetiyelerini önceden kulüp mam olar teki ederler v Za m ak iz müdürlüğünden tedarik etmeleri ies olumur. e Gal yi mana uy sama geai ör le Bunun ash olma. 7 0 ÇİM MAYA e ama SAM ğü rem Göğü Gi'ai Yazan: ilemi in Hulki | USKUDAR alı Mantherlant bir eserinde; hayatta ; lunan, moda olan kolây başurılar üze : , ütün hünerleri her zamana kolsy - | rinde li Böyle bir artist ise; bir . İ N n Arzularının sims ği, en iti - | tıkla intibak etmekten ibaret olan bir | nevi piyasa sanatı b açi meydana kat sahibi kims: bu manastırın vi insan Dağ şöyle tarif eder: | getirir. e bir insanda az kilisesini ziyaret Mi oradan şefa- angi / sosyı lursa — olsun | emekle ço) a zah- | an bir üm bla - kımıldayamıyacak kadı İc ayak | oldudarı için, erzağını boşaltmadan idmanlı olmağa bağ- pi semen işaret — etmekte Vel pıdır; adı verilecek bir evlal bir sulha kavuşma- | de yoktur. Asıl tuhafı şudur ki”“bu 5 ser ar şöyle er yokuşun çilesini en çok © gazeteciler tedir: rağmen «Terzi kendi sökü. «Bu hal, meşhur Pirrüs'ün kazan -| günü dikmez» fehvasınca tutar, bil- dığı harpten de müthiş bir şey. mem hangi semtteki Vıkra malümunuz. olsa 5 — | ıklarını yazar, çizer; Eski çağların koranlık devirlerinde | gımız kendi yolumuz hakkında ağzı- birbirleriyle harbe tutuşan Kıral Pir-| mazı açmayız. (Gazeteciler Yokuşu) ismiyle ruşuy: uzadıkça labilecek bu dik geçide himmet edil- zuyor, galebe Pirrüs'de kalı. belediye âzalığını yeni katı - yor. Fakat bu zafer, biltün bir ordu-İ jan meslektaşlarımızdân beklemekle va bedeldir. Çünkü karşı tarafta v8-| beraber yazımızı okuyan belediyemi- m ymıştar. Pirim | yin dah önce berekete o geçeceğine ordusunun bakiyesi ise, bir yaverle| güveniyoruz? kehdisinden iha ; kurucuların, n e ll Die ahi için gös | TRİYESTE, sr —— DANZIG terdikleri ttüzliğin buna bir netice v inden korkulur.» | Bursalı yemi Musa A- Akşai j tas vii konferansının o en mühim ERZİ, Mae SOKÜĞÜNU | e Triyı i e durum teşkil ettiğini yaz - Refik Halid a dün | meleği ında Sirkeciden yı | İn ini ie şehir ve limanın Birleş- nanların yahut Divanyolundan Sirke- ! miş Milletler emrine verilmesini iste- ciye mez pek fazla aşi ettik. | bunz itiraz ettiğini, leri at, yeni yapılmış Babiâli min da bu Rus da sadi bırakıp e cağı bir engel olduğunu (belirten yazar bahsetmekte; bu #i- | iy gibi, bir dünya yadın zararlarını, yokuşun eksikleri: ! harbinin ateşleme düğmesi olabilece- ri ortaya koymakta, şöyle demekte - ; gini ileri sürerek demektedir ki dir: «Görünüşe Triyeste şehri Babıâli caddesinin geni; | dünya barışmı tehdit korkuhe «Güzelim yaya kaldırımlarında ecinniler (top ey vasfını taşı | ovarken yanıbaşındaki bu inen | bugünkü siyasi meselelerin bütün a doludur; sanki bir servis e Mi toplamış bulunmak. İvenidir; öbürü ise teşritat mer. 1946. 1947 Or yılı için | tları kapanmıştır. Yeni yatılı ve yatısız ka; zamana uy olanlar basi it zekâ sahibi unsurlardır, vel ; Kültür v ve e did tenkidle hareket İ ğer ii yi ifade etmez. Onlar; Sal tür dünyasında birer kuyrul gö nat ve kül kin eye sarıldıkları halde kendi ünyada her zaman için geçer ak- gibi der görünen büyük çapta | sanatlarına #1 gecin çokluk ta. | çe olmağı becerebilen insan Mer yeni- zekâları kovramaktan uzak kalmış - | hammül göst r. Bir müddet şahsına zarar müd - lardır, Bunu anlamış olanları da tak) için lm şey kısa zamanda bir kıymet ta eğişi mu *İllidden yakalarını sıyıramamış, bir| yokluğa kalbolur. Tenkitleri; iki ku- J garabeti, fantezisile sıradan ge Hünke etleri yerli | şahsiyet olmak kabiliyı ede | tap as gibi; haf ye zaafı . Şaşırtıcı, anis yin görmek isterler. İtiyatlarnı | memişlerdir. Fikir ve sanat wn» | ra, d tabi seyir takip İ sılmaz kalmak hüneri her sarsan her yeniliğe karşı kayıtsız dü | daki ci iyetin zamana, emeğe, | eder, Ya yükselir, yahut İ| natında büyük çapta artistlerin ardın rurlar, Hayat değişir. mai fikir emişi ve marifete muhtaç Zorluğul da hiçliğe gömi meydana çıkar, Dünya ale ve zevkler zamana az çök muk: sında, daima popüler bir kıymet tenkit sureta tarafsız bir sanat zaman için ırlar, Hi ev gibi lir. Medihler; ede- | Ama ne çare ki zevk, kültür ve selim leri"çoğaltmağa çalışırlar. 18 ve 19 tasvir ve > bir kat daha İ akıl gibi bahtiyarlığı olan bir “insan uncu asır müzik hareketlerinde — im eserde © el iki m olanı ö öne sürmek aş Kendi çi pi - ıklan ın insamı oldukları halde 74 gerisinde ye İyi ve Ştndi san Fakat ifade edebilirler: mek fikri klein onlarca ede- mından iptidai devir sanat pmağa biyat yar dn çokluk Yüzüm gö- eee Form, mana ve ifade- şi rülmez. en âzade bir dağınıklık. gaye baki- şaşrtlarına göre hir her » vından e; benserels ve ve izahmz bu- ği Meselâ v gün senbo -İ niliği zahmetsiz, ikat telakki et k iptilâsı içinden kolay muvaf Yizm'e ha; görünürlerken diğer i helde ps ke a kiral imkânlarına ülağınak, nat hareketlern gis ara Ya» | diren, bu bakımdan nefislerine zarar bir işin, bir sanat, fikir m da realizmi takdir edi eğinin meş ime dudak bükerler. larca bir kıymet el şüphe- teren unsurların öyle zahmetsizce saya fikir ve zevk sanatın | *d 'miyeceğini bilirler. Ama bil bu renk ç ei “ inçiliğini — benzersiz e deği “ek, yapmak demek değildir. Büyük nda inn Da İ değer sanmışlardır. Bu zahiri görünü | adam ; ondan elde ettiği kıy- eemleket ve hi $ geçici | metlerden fazlasmı verir. Hayata bü ir, til temin | kendinden birşey kalarak gilzelleşti- aaliyet e bir kiymet. em edebilir. Ama bu, o kadar Der uymağı değil, sama. #anıldığı müddetçe bu hakiki kabil | küçük si MY bir mu . İren üstünde Mlen artişi yel kolay bir samat işetliği yap < olmaz. imkân İveiemaz. | yetlerin ye bir müddet niliğe irir, Her güzel veya çir- İ akıp geçer de pederi haberi my KE Güz i il | | |