SERGİLER azanlar; Zahir Gü vemli, Vz İl Bir gençliğin sergisi PEYAMI SAFA K, hdet Gültekin | Güzel Sanatlar Akademisinde | Simi : Mile Nurullah Berk ve Cemal Tollu «- | çir — önserler, İ 3 — EREN EYÜBOĞLU telyelerinin talebeleri tarafından i hatta Eren E bu defa, bize & Sm Halkevinde açılan ii hareket öz B: e takdim için yapılan konuş Kedili ibalâg v2. Ke : x tiki etvatuvarla ressamlar saye " e | : i zem “böy vi ukça Bareketli ve verimli. b : ve —. saka ar enez bi n de şuuru aya n İst t müş gibi hayr il li i dvriye rerminin. epi ağına galeri ab esimi belki on bile“ sayıla- da emleke n © mizi v Eyüboğlunu di tecrübesile nasi “Pakak onun bihaz iza “biz şehrine rasile kaydediyoruz mal ett e lar içinde musluğu yeni a a Ee aliye bam yen ni ni 1 HÂMİT GÖRELE r a tatmak mümktündü yükselişini seyredenle gö çözke: LER cb E ra Pariste ON a ee : res te dön ş iş ter madığı ei ni | ce m muhte teşhir et. çizgiler arasındaki ahengi te An'anesiz bi i iü İ| miş olan Ha uncs bir fa m çiy Edu ve wi a:1 Oygar galerisin gayet hususi olan ve © pa fırça almamış olanlı rimiz lo, ne et, Goguli Man ne bir Olünme;. Avru milmlerini doldu Yan binlerce, on binler: t kadar bile uzanamadığı ii sayılmasında tereddüt edilecek kada Eminönü meydanı (Fahrünnisa ila) bir g riyor. Hi a hirç ssasiyeti ifşa © bi etin Dergiler beraber, töblolarında üstün bir b en zaran daha cesareti aa ken insan âst liz kaldelere api Bir ara eril siyah ve terdüsiye bir sanatkâr karşı fazla bı kısa bir tesir zinciri. İşte nfhayet a ramızdv. birkaç yaşlı ve genç üstad ısında buluyor 'ken. | brüle gibi sıcak renklere fazla im nde bi p Fakat ayni ressam kendisinin | İuyordu. Yine mahdut renkler kulla leri rşı alı- akdin kd Akademi i m Bengi Mein et delerini kurmuş. yolunu kendi ka. * myor ama, vardığı netice ve te ların beşincisini irete geliyormu: vu indi AYINLANACAĞI uzun zaman. ! Dan 8 İN GAYELARER ie öte Süzme inn ine ZaiMa “Da y geli lan duğu a hazinesini pa v Yemi e ve ii ne e vettiği renk variyasyonları nuz. tincısı da belki hazırla re li açıveren bugünkü | danberi bilinen Akademi adlı | V yery nin ir? egarde sur 1e Mond Aç | mahsulü olmayan tek tuş, k Hakikaten sö ereket k nesiller ii biçim ve renk | der; tuel) adlı eserinden misaller vermek- | Tile münasebeti bn. de yoldm SELEM ME reket ve ne kalite! Bollu mı önünde kalmışa benziyorlar. || yaz a e del aga eti keyfiyetle beraber oluşu nad bir se e Ny e Ae Bir b Bilmem size nasıl geliyor? Pakat | derginin daha ziyade fikir ve edebi - peyzajlar rek ekâmüle erişöbil eserleri bahis mevzuu p | Bize-kalırsa yazar, bildiğimiz, yani z senim gibi vaktiyle bir resim sergisi | yatla uğraşacağı, çıkacağı ilân edilen v aramaların izleri var. Başka ren Eyüboğlu mükerime ok İdefa iwi l vakaların (nasıl) ını ai vi arih- ime pes malar rmek için yıllarca beklemiş, bir re- | gündenberi adının delâleti açıklan - | |. (niçin) inini izah şü erler. Böyleyken yine bir ça- tir ei > ” sim görmek irk ev gezmiş bir | mıştı. la beraber, birçok Sl | “a et ve keyfiye İ Mere açık olarak barmen N neslin sular için bugünkü bolluk, dı le bir Adet a > ö | vi aye be A e e a | ir a | güzeli in sell anrunnısa Z£CI zi â Di N i ye Akademi mezunu İl nat r sergisinde bulundum v2 . . eti tr. Türte pileti sanatla e l irin kişili tunç Kapıları ei a ğ a e ergisi dn miyiz dersi li ları fırçtyı eline yeni Sika gençlerin | a simdi seyredeceğiniz resimlerin aşaki | Kİ tablo hâlâ gözümün önürde: | seziliyor. “Baş örtülü kız, , “Münec sr na açılırken gördüm ve hağretimi esli “Kaldığım ev, ve “Misafir, | olim. . “Edah Istanbulu; bünlara « Hepimizin içinde bir OL ra a ça ki tari yöre. | Romanın Mifare kaldi er göte a ei vo ğe iştirenlerin Nurullah Berk ve Cemal A | m Binunia” beraber, ressamın dak A e ENÇ e kastediliyor? siperi ha. | we LAM. er | fazla fikre eye çu m ekleri verse kadar sind yalı mi, yoksa bizim ferdi ve deruni Ee Aİ e 4) sal tablolarla iraz k hipleri: olması da hayretimi | 5. çatımız mi 0 (Yahya Kemale li etiği Kofi ger çeri yor. | : beli değil İ dair) incelemesi var. Ahmet | önleyen hali ne kadarsa i Del * sı, pek belli deği l b e issediliyor! “Mi > taşiyi i e receksiniz.. Evvel bütün | asağıdaki satırların delâk | tama e dikkat edilirse öm- abah,, kısmı bü i | 1ki eli, | azariye akiimee miele açık olsun manayı aydınlığa kavuştu | rünü dolduran yazılarının en az dört- | Er oturmu »lığı anlattığı halde “öğle, Ve “ak lara | iddiaların tesirinden uzak, orijinalliği | yuy, İ te ikisini Yanya Kemale (dair!) yaz hi di nü Kirlara | İ ruyor | Ke uş. omuzları ti am,, his oi dudakla b bir klâsikle | © “Sibjektir dünyamızın huzura ka - | miştir. Fakat itirat etmeliyiz Ki.) e Ki ve yüzünde hafif myne © ter sadece öğlenin sıcak mavi asındak Ja arayan | çuşması,, sözlerinden anlıyoruz ki yar | ali mun yorgunluğu fikrini veriyor. hisset ,. | temiz, dürüst, hilesiz ve'sabır'ı bir ça | yar «iç hayatımız. Ja “sübiektiğ,, haya | e irili e | isme. Sonra herhangi bir kısır öğre- | © “yı işaret etmektedir. Yazının de.) irt) Je yeni fikir Fahrünnisa Zela'in be kinci sergisi. | “Kana inukabi br | tüm metoduyla taklit edilmiş boralar |» Ayıların doğru lmyanın her. | meyen Di tram e İlk sergisini yine yüzden fazla une | mi e iyor , içinde kalmayan; en gizli renk nüans i demi'nin | ne gidişler bulunmaz. Yaza: Me göçen sene açmıştı. Bu seneki Ser. | uçuşan kuşlarla ve de 7 ili belirtilerek “Akademi'nin | : nün yenme işle ir aş ğe zle yerle stadı de küs ar ve iç vik Tanlar” geti riyeti; fakat bu hürriyete genel | Söve: “insan biraz huzur aramak tmek Tur Pire | dn akşam kaynaşmasını çk güre da hudut çizen. heye -| gık. ve işte bu huzur arzusu Akademi | Kapanmiş ve devri geçmiş ola er sey duyüruyo: permelerinizle farkına varmadan ya- (Devamı 6 ncı sayfada) © | ha EM de suz | edebiyatımız için ölçü hali ve bir Fahri ile giderilecek, dergi “1 ons uuraplarından politikanın hudutsuz | cek kadar cömert albli davra- yor. Birçok res b z işci; Bekbü'ndee HADİ Za u karanıga bulamak | göre üslübünü dan yorulmuş olanlar rağmen, büyük şiirimiz, şair bir dinlenme melcei esas şiiri id rinde ime yok mala beraber, ileride zuun içine nüfuz « k ni Esk sık tesadüf edilen şevk keli atır'arllan anlıyoruz ki dergi, ya anlayış “ve nız gölgelerinde oturular. ağar şiirin en iy! vasfı idi. Lirizme olan “renki ve ü ll A bada ali büğiüiie yazu uya yali YAN ek anlatış var: | üslüp kullanıyor ve “yeni - impresy değildir. O:““dün ve bugüm ar. Kemal bu şevki türkçeye tekrar zda, bir'ara- | sizra, (e Kağıyor. lâsikleşmiş fikirlerin yeni dünya | Kabil in sil sonra yavaş yavaş en affak eserleri a görülüyor. Fah ları da ısayınak Ta alacağı son ve yeni çizgi ve kibi olan b: tablolat Mili Zeid'in ne kadar kuvveti: bir sanatkâr olduğumu İ na göstermeğe kâfi ştırma (devresinden klâ- anat cereyanlar den doğa nın memleketimizin iç “ve dışindel eid emiş ki beraber den pelerini takip ve bu, gelişmeler« acakt gayemiz” “politik Sergide ayrılırk İ uzak bu Cikri başarabimektir âleminin tatlı ve yumuşak | İ Derginin her $ en, fikri Ve ökk Nal hile atı hedef edindiğ edeb Yalnız, meş fikir. ve VAHDET GÜLTEKİN yapilabileceğine o yazar: ini indiğini ik isterdik ie tecridin en koyusuna düşülscel mektir. Çünkü yaşadığı mz. devir. fi ri de, edebiyatı da İster istemez bir po debiy kabi olmayan Nurullah Ataç'ın | Wtka kaderile düğümlemektedir hedefi de Kiler sir Ol 1 Derginin programını © a devam ' edecek'erdir. A. Adnan Adiva: Tarih g ri) adh yazısı takip ediyor var tarih adının ye kullandığımız Ta ra u manadaki kelime tahlilini yaptıktan bul fethinden bahseder l bath mille ln kullandıkları rine güya adı imiş gibi j in kelimesini de yunanca İşto * Dr. Aditan'a ibaresi yazılmış, Bu tuta Araştırma köküne bağladığı #imize göre 20.25 seneden İ a yama bugtn tarih anlayışı , beri, Üstadın yazmakta olduğu duyu  j Bom bakımından iki mad , lan (İstanbul fethi) mir rubu asırda | # il ok de ye ren etmek — miimkündür: | meydana getirilmin dört mısra ola «| İ li Portre (Pethi Kayaalp'ın) ei ve idealist tarih görüş - (Devamı 6 mer sayfada) Ertuğrul Süngü'nün bir tablosu