ee. Pı ALKAZAR'da mam» YARIN MATİNELERDEN AREN Çoc İTİB. uk Bayramı şerefine büyük bir film ölüm Silâhşörleri (RAİDERS OF GHOST CITY) Lo, yg atanlar: NEL ATWİLL—DENNİS MOORE — VİRGİNİA OHRİSTİNE yg nf G YLLIS CALVER , Facia artisti JAMES MASON ile beraber yarattığı gö a ” izkarde w li ğe (Yılan EN ve (İki ruhlu meg rn daha uvaffak ve muzaffer oluyor. yük bir mâşuka Yolünü, Yarattığı sonsuz bir ihtirasın nn ve N romaaırı tasvir eden bu şaheseri BUGüN SARAY Sinemasında Mutlaka GÖTÜMÜZ. yy gp Ebi 1 - a Yazan: vom iğne 7“ stanbulda çıkan gazetelerin en yaşlısı | olan t,, , yirmi dokuzuncu yılı içinde Ma Amedi mi mami idare- hanesini yel ke ği günleri hatırlıyorum. O ilk o etididir. ir E see iz yaa Hüseyin diye ta . Bi oda, rinin ne al zaruret ir dai günlerde tanı İngilizceden, e bu gazetenin zerin im. Fakat gazeteyi çıkaran a görüşmüştüm. in bı sergi alman ailesinin ortak» ve bu binada apn. bir mütereimimiz vatdı, NO e e adam. dan Hai kk beyi içeriye seslen. Min derle imissin de sesin, sedan ra p geldi ik e Hileyi kolay m bir hi da rahmetli Devami 10 uncu sayfada) Vartan Ermeni iceden içen ler yapar, ei uzun BUGÜN mmm TAKSiM SiNEMASINDA Sark sinemacılığınm en güzel filmlerinden biri olan : Emirin Gö 5zdesi lıyor. Bu eseri yaratanlar ZÜLFİKAR tele, İ BİNGÖL çok gri ŞERİF İÇLİ —NEOMİ RIZA — SADİYE İÇ | i gencin hazin ii Gönül fakir tanır m ME çi 2 Nisan 1946 —vakırTr- z in : FİKİRLER k V İ İk€YELDEN — zi NSANLAR KÜ VON RRURIRİN | , dı ovaktm (tetki kat-ı nk e) ne ii vazifelerimi T | i i erimizle tü 2 3 nıştığımız GE ami, belki babası ismail saf öldüren mutla ve kalemi ka Mi öcünü en mâkul ve millete en yar: li istikamette ala- a ÜHARRİRLİK fe bir kafa, birel vebir dil olmaktaydı. peyami safa, yabı- Tanrı kimseyi muhar âli yeva saltang e " | ee mann; iye saray at ye 1 ırabasiyle değil, kalemini str koşturan bir baş hâkimiyetiyle öeüp verleşti, dei Me > : şu kadaşınıza < — a mz nltrken be heyeca > len gekile girer, helâk olur, olan ikmeğ sü S > ü “ nini 4 de farkında olmazsı Lei yi ki onun kulağı d mi a il... kiki iieide sapta zeyneb hanım konağı yerinde büyük > ae Bihninin plâğı üzerinde tesbit | bir mantık dünyası yıkılarak yapıl - g Mei. in adan kaldır. | | © genç hatibi bir gün başkı | lerdi. safanın en küçük o da bu is Ki i.v onlara yeniden bir şekil ve- ı pek zaruri bu! ld luğum kadar da | hada boy atmış gördük. bugün ya - | iyi baba vasıflarının en büyük miras- z çizer.» Okuduğunuz.” z8- in gitmesini ipi özlediğim köşe | sı başıma kendi kaleminden üç dört ki- İ çısıdır. bütün eserlerini okurken a Reş Idinizi tanımazsınız. Yahut | Şu seyi n bildiği konferans salonu | tab düştüğünü bildi kat o ta-:| tır başında içinizde kir dil lale duya i i n : ÇE yarsınız.. ve belki karak. | olacak rihte 14 yaşında bir mektebli iken; sanatkâr oğlu sanatkâr.. ve peyami veda, ha fazla; görürsünüz | (memleketin meşrutiyet o devriy ılmış bir “eser, sahibi olduğunu leminin yalnız irs ile değil istihkak med başlayan son otuz beş yıllık orasi yeni öğren, per -ami safa, babı- | ile ari b Fakat Ş değeri de buradadır. harekötlerinden bir müze gibi sakla- e saray atları a saltanat ara toplar evlâdımı, müstağrak-u hi Me)isik x ne bir yerde farkında ol nılmak liyakatini kazanmış yazi kâlemini koşturan bir baş | ba ye Z Meni izi ir muharririn yanına dü: alonun sıra ve kubbesinde ikimiyeti ile gelip yerleşti. | külbe-i mâtemini pür-tai eme: z i ? Bir bırakmamış hangi hâdise va u okuzuncu haciriye koli, dan ederi sn. vin olup da EN yanına | kadar büyük bir yekünun tecelli ai çıkan edebi varlığın sıhhat ve kıymeti manzaran bezm.i safâ - zâdımı li girl Si mesi elbette sayınız müfredatı e de | üzerinde işeyen salthiyeti satırlar | Serici mW rh bu devri yaşıyanların hatıralarında'| karşısında peyami safanın önce derin | seni ey mevt, su sıbyân İle tehdid ii Mn y — Muhtaç, haiyetinize dikkat etmeğe | yer edecekti. bir felsefeye kök salarak geni: bir | ed , evzu peşinde” bir muha Nİ Min izi öp bokınız, ben bil af » diyen mazlüı © iü teh lim daha | pugün(peyami sa- YAZAN ir lümen kar | şikâ- Tanburi Cemil merhum © en ağn pi lan DREN des ikm z kederini lay dar- nız da, yanımda bir h kk / k akışlariyle bu adani, bir esir ve | Cemile dair İz ve işittiği * olan sl Var diye kendinize çeki dü-- | 97” m'de ka- a 7 arı us müessir olmadılar | bir kral gibi, tecessüsümün önür sd w erek konuşsanız (ne olacak | ** Ma gelir eşe © mi 1? için be - © dar ve neyin hâkimiydi? O Gİ amirin elinden kurtuluş yok havsalası bu kadar “mek ve para ile | kültür üzerinde enginleşen kudretine $ tarihimizde yaşatan (mensi - | gün gi bugün de bilmiy Ğ : unca me n sonra yeni yapıl- | sonra onun gazete sütunlar, lük | yat)ı ise onu asıl ölümlerin en acıs. | öldüğü zaman on üç yaşındaydım. e b Tömük hali kı a. | makta olan koca taş bina nasıl | med ve cezirleri arasında oyalanır | olan Vi kurtaran * gene) Son nefesini me anneme vx ri a caktır. daha geniş olabileceğine Gil - ka fikretin dönüp | cocukl tiği (yirmi beş inda ardımlarla meydana çıkabilecek eser bu salaşı anmakla söze başlıyorum ayamıl için ti pek ç w , peyami için en kuvvetli 1 pek (| mın bir ço: cuk! ii âk v ia ar: iki onun ruhuna müşterek fatihamız ola” pi KADINLA, a Ee şapkası | günkü peyami ım cevherindeki taze olan mithat cemal o kuntaydan ak S i Aşlıca bir ii bayanı" “gördüm, | Pirit benim gözümü ilk defa bu sa - diyecekler | dinliyoruz: o kendi kendini run: - SP #önrası Parisinden geliyordü londa yaptığımız bir öğretmenler top. ve cemiyetin kendisine şey borç- S Dn Şİ mere hk maştı. zannı peyamiye bir baş- | lu olduğu fakat cemiyete hiç bir şey “ Kata ağam itüyer yin emeline oeedyelinin | <3 7093 a belki daha feyizli gelir, bir | borçlu olmayan adamdır. W | Siyez ner Süs, bütün gata. | — ki onun burada binalardan çok ev. Pe belki daha çok kadrini ğına yüreğinin e 0 ik sürüyor. vel — ve çok yank — hayatına kı. | Hrdb at peyaminin her gün yüreğine di -| rak hatıra ve bilgileri ei ar da d “ ii a Parla Mn yim. ağir, a e reiki bir Mağ ile ekin bir | mağının hendesesinden een koya- | rer birer azalıyo: | hada ka e ime akar diki demeti üzerinde göz açtırması kalem £ sahiplerimizden i gi pi e . ve m larının bir çoğunu Kİ F Biydiğinden, hı lk ediyokdum. salonda bütün öğ- pi eğ Hr iş Güne. fıkra dediğimiz yarım sütun ER boğan, ei ta nl tâ z0r- “ Kendisi öujmak ihti acile tah Denli di türk kalem ee ei bir yakından Mng, de ee ni ısmarlıyacak Pi kolek romantik bir ölümle peri gittiğin- e Sn arasında. talebe iken nasilsö öğret — ksiyonu halindedir. bu neşir yılı- vermek hüneri e " wj Aşını hiç dikkate almıyarak den gp saffına katılmış san ık ka- bulmuş Acaip, v Saki kuşlar ve ler, ag nakışlarla bezem e ynlamieil del “ep g - k gi Di alnız bir gazete eşinin | ye, hem de muhitten gel egri Hi o zayıf simaya doğru açıldı; tek| ©" t stekârı, ük kolay ve tek kelime)” 5 çölleri gm 5 i > d & © kendisine vermişler. eriği de bugünkü zemin, ile bugünki : pek çok değişmiş ve bir çok umut, | Kalan bir vığI Melis: samiine p in bi 4 gi ugünkü zama- | silmeden yazmak ile müm- il de de Tetdeg Ni maskaralıkları bir kalem iri Li muşlardı. Hepsi onu, hayatının muay- petler, bohçalar, zarflar yıllar. Banı len Ve kendine göre bir ağır Xi yen bir parçasiyle tanırlar. Hepsi | ©* semt semt göç (eti emir e yyl bir kadının şapka için irki doğruya intibalarla olduğu | benim bimları saklamı tedi vi “ R bi ne kada yarıyor) » iğ di işittikleriyle de onu hayzan- | KAYĞEENEUMMN MANRE ME dedi gg sayın Setli ürek ve ma sarsıntılar arasında dağlı ice ol ii - 5 vii bi çivi rla karşılaştığım zaman, bu- | Sit gu erkekler kadınlar mizin önüne sermekter Voevaslı vaz) ö e düz ye a çel keskin bir im plantımız —— anlama Ml sade iyii ar giymek | yalmız dâvasında yol ol a kalmı. | bizim 1924 de çıkardığımız son sa- na © : Yal, ne kadar rahat edecek- | vor. burada bir şahsiyete de kavuşu- | atteki fıkralarını son postada daha dığını söy ii ş İeima, olgun bir eda ile yürüyen fıkralı t » pi : ü len, yordu. n irüyen fıkraları ikkatli, duygulu ve isabetli B üzel ld yin İki ugün © Senenin en güze ğ xi e tl, > a 4 ileaniyye) he. | takip Oft. owmh ça- İ| dir. bir zaman kendi çıkardıkları bir a mii di z ar 2 - im a 8 En heyecanlı kler, edim, Çünkü'er - | y. edek "azeri iye nt | ışma devrinin yankılarım basın âle- | gazeteye verdikleri ad, (yirminci asır) GE e ei EE , bit? SAPKA giymek itiyadından büs ndan: boşluğa doğru muhabbetle ba e e e vaz ni, a Re iyami abanr diheali safayı öl mimiz hâlâ muhafaza ödiyor. tasvirde | adı, peyaminin ruh ve madde âl ME Eanidı ea sinemasında dehşetli şaheseri) / eklerin ae gora dren b ullkiMEe: lık erk) 1 Va kei bakışlar hep peya- | minde aldığı yere, yirmi beş yıl ön- Mera ii Senir, ına kavuşmak ister- minikler oluyordu; pazardan pazara | ceden konulmuş bi ir: > nerd. : © bela, EK vi yararlı bir istikamette n » r işarettir: insanlı. | z çağri N dr bir kafa, ei “ve'Bir öle) bekliyorsak onun mükteleri ga türkler! yirminci asrın en yüksek | Tanburi Cemili tanıyanlar arasında | ikmet nir makta idi beri sonuna kadar devam veren İ çocu yararlı olmak,. ba- | yaşça en küçükleri oldu; için, N onun sütunları değil mi m? ( 10 uncu sayfada) hepsinden bir amca, bir is sev. ve e harbinin en kor- ' MAR Elin yayı dolaşan bir musiki dalızası MM KEMMN |j | gisinin sıcaklığını kavuştuğum bu ç bir tarihi.. Baş rollerde: i KAY KYSER ve Meşhur orkestrasının iştirakiyi/ baba dostlarının sözlerini daima dik. | Z , 5 w iğ JOHN Güreiiki — ALAN MİSHA AUER ve JEAN DAV is katle dinledim ve —ne yazık— hiçbi- CURTİS — PATRİCİA tarafından çok güzel bir tarzda yaratılan rini kaydetmedim. Söylenenlerin bir MORİSON çoğunda azı hakikatleri (belirten .a İ müşterek taraflar kadar tezatlar, ga- İŞİ Ayrıca: e Yayın film a ılı eU rıâ emi abetler, mübalâğaların da bulunması- İİ servisi İmei. di rağmen bunların hepsi benim bil- hrimizde, | yı diklerimle Bürleşinee, bir gün,'b abi > 3 ş inci kısım. imi önümüzdeki Çarşamba akşamındar itibaren | tırların verebileceğinden daha iyi bir :t .. er, kitabın temeli olabilirler. Bunun için ; AZI Mu siki çil Besteleri: ÜZEYYEN SENAR IŞIL dinlemez, . zengin, Şarkıları: ni Dik aşkla seven İ 'd Bugün ee itibaren Matine; 1 — 4,30 — Suare 20 15 senedenberi eşi ve benzeri görülmemiş mi uazzam bir film YU İZBAŞI AMERİKA| 15 Devre, 30 kısım hepsi birden sam TÜRKCE SÖZLÜ mani