29 Mart 1946 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

29 Mart 1946 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

iz? p gazetesi Dn betiiğirken diyor ki: “Mud: vaparunun ye uları 24 kai yarı et irili bundan müteessir olmamak imkün bharicine ikıyor.” Doğru - Yanlış — m. Merzitonlu'nun mezar taşı Son Posta'da sayın Mit Dünkü S hat Cemal Kuntay'ın (Yanlış me- taşları) başlıklı. bir yazısı çık: ve Meşrutiyet mebuslarından “Gü- maülcüne'li Fehmi efendinin vak, tiyle salhamede — basılmış lir. e bir kelime vardır ki toprak anları indır (m. şi yumuşak bu kelime . harfleri de ya (men veceh) su- al a tâbir yakın bir ihtimaldir; onu biz bilmi ei denen ikinci mısraa in rada da iki kelime, hem (said), eri (firdevs) hemi iza- fet ha eği e KOM 151 le okunursa hem akli şahsiyet olarak gösterilmi: mefsinde peygamberlikle enderdir Bunun için kimi öyle, kimi böyle miştir. Türk musikisi nasıl rler? Hüseyin Sadettin Arel tarafından bügün sanat 18,30 da i Halkevinde iferans — veri ktir. Konfe- “Türk musiki- n meyan Şudür: sıl ilerler ? VECİZELER; M. CeMit PEkyauşi şılmaz dine tâbi olmuyo: anar az. dinsizliğe ri ediyor” işte bu er . eme d lerden rim) evkle geçecek iktidarları marie ge mağrur o âdi hayatta kalmağa tahammülleri yok?" i e bu sınıf İn- sanları, meharetaiz ve uğursuz elle rinden entrika ri saçılır durur. Şehir Tiyatrosunda: e dertleşir çocuklarının en bayağı, sü! rın zebunu olarak yırtındıklarım Bunların tai madiğine tularının, tina Mi 1 nar &bedi âkibet gelip çatar: baba bu suretle dinmiş olur. Ölgeler ince gel Ahmet gamma : rçök insanlarla, ha Muhip Dranas, Türk ib h 5 ; ğ ül birbirinden ba sline valim Hoy > imei pek iyi tanıdığı, sevdi Jbrahım oyı cak tertibatı — elin - ve içten gelen bi den geldiği kadar — al- Lg a adığı imesut bir şair ve tiyatro J mıştı. Işık tertibatının aksaklı izinden bazı müellifidir. “Aptal, ve Çapak Je m bir müddet için tereddüt uyandır- “Su dığını söyliyelim. Sonra, bütün piyes boyunca sözü ze 1, elbiseli kadın tablosu neden öyle lerinin ri iü ksiniz? mi emezlik; kocasını sevmemezlik his. üştüğüdür. A “terazu bu. sikleti” çekeme | (lerini fazla keskin hatlarla isbi; mektedir,, e genlerin a vücudu . sık | i Yaşlı rai yin <reç genç çe a sık yoklamakta; esnalarında . şüphelendiği | ifadeleyen bir makyajı te en; , delta le karısının, eh VEN i kendisini” “aldattığını; Ta işme sahnesindi we det m sün” ilesen bu KEN rinin önünde"seviştiğini; yerde ytan naşının ba atkâr, her e .bu piyeste de “yasak savar, fi ve maddi a ) görür gibi N hiç biri“ ie değildir. Baba k —— Hizmetçide Gülüstan, fazla süslü ve monden; in- uğramıştır. Vusla» || sanda, evin hizmetçi roline çıkmiş şımarık genç kizi çeği elbiseli le bile | | hissini mağ An n şakta İbrahim Deli hayaj “ol deniz, sesini a göre vi a Kai fev: onun için artık tamamile ei bir e kâbuslar sıklaşır ve nihayet ölür ve büyük $ Gölgelerin en kuvvetli temsilcilerinden biri de Ahmet Muhip Dranas bu cesur hamleli piyesin- kaya id. Pübepıp vekkiz e bize garp dünyası piyes. muharrirlerinin de hava. le mine, mİ sım getirdi. “Gölgeler,.: seyrederken, Eugene O'Neli'i bie ta Em ağ e üre Güpekiirhe tta Birihdperg'ti 0 Metilen. Av 1 “nik be-edin Akkaya bir kelime Me fevkalâde mi, değerli müellifin üstün hüviyetinin de eserde bü- | | i0 Kusursuzdu. Kırmızı elbisesile, güzeldi, Uhrevile tün kudretile çağıldadığını" gördük. ; Eşhasın takdim | | re; etten, kemikten olmayanlara has seşile müessirdi. söy çeki dene düliidiş ina iikebil dölike iğ ha 7 b Mutak Derekştş il e a hesaplı, rolü igabı va- pll sa, gerçek 'gilus uhu belirtecek | | Kur duruşu; akar su konuşmasile Nevin Akkaya bir ipucu göremedik. Işık tertibâtının fena idare edi- renin dünyasinik İpe “vr mbolik, varlığı âdi, irano si erjerak'da şimarıklıl evgisini, matemin!, ek alkan gli Roxane'ı, nasıl udretli oy ifade li imkânı tam olarak, vücutlendirmedi, Bi vim ri ile bize duyurarak verdi m Şi Hoştan, kataat ne yeğ. ne de müsli. e yük gü n bu kahramanına kendi şahsiyetini katmasını bile- hah ve kabahat yirminel asır Türkiyesinde Şehir TL | | Tek DİZE Bevdirdiyse; Dranas'ın “Hayalini de ayni lb a salaş bina ve sahnede “temsil; | | cana Yakınlık ve sanat Gatünliğü ip harızlarımıza vermesi; di a lâyık bir tiyatro binasına sahip | | Deksel&. Kendisini bilhasca tebrik edeceğim e Daha ziyadı Sirima Alan eden “Gölge; ler, i yazana, sahn ma ve gerçek sahnes'ne çı Kiymeti sanatkâr H. Kemal Gürmen “Gölgeler..i — a e la gi ğ tam havasına uygun bir şekilde sahneye koymuştu. ' | nuz!. Demekle büyük bir zevk duyuyor YAZAN anlayamadım, Onu ör YILDIZ SARAYINDA İZ LU . di Li sinir ön ederek cami yaptır; iri şi sesli, te hele böyle telif bir piyeste daha canlı ve * i, görünmesini isterdik. Ya Neclâ Ontana ne'diye - piyes 1. Bunda ep: dekg Haşsinieri kime her piyeste rol almasının dahli var mıdır kalâde a iri Tabi 2d türlü zıd hislerle ezeli ve iç facı- daralan yüreklerimiz ga EE yol 4 ikte Dimostoklu ünkü Fr İ bi ge i Burada Mister ü-| kırat ve İngiliz İ v0) cak 106 b rumi mas a 2 ee tedi 2 Ocak — Mite Ko 6 Şubat — Liverpol” ittim, iy. ir mesele €Sİ, i mali b ihtida divliğe ta-| yada bi i çam ile, ve diğer asi mese-| (ingi rin seyh kkında görüştüm. Padişalım miş ai İngilizleri b. eki haklarını zi a disi etmeğe başlamış olan yı en: de gekilde Taymis. gazetesine ir e bi yazması hakkında mutabık kal por yazmakla eme oldum. e ia çar Mister gk & ziyare! < im Bu ziyaret ettim. gitim Devl Mo u Mi m ve i bazi beri sinde tekzip ini “Mister raşinoya söyledi 12 Şubat — Hidiv unvanı İ da bir lâyiha yazıp ir (Dev -. rkçeye takdimi için çi bal şi 7powe kolları arasında ( kadar yaptıkları gibi ona (Madame) Vi ve eli beraber sr diye hitap edeceklerine, kimse sebe- Uzun hikâye İsi 10- uyutmuşlar, il sadece (Mademoiselle) Bütün fatihleri a kadınları | diye çağırdılar; sanki eriştiği mevki- a O Uz dilar; kahramanca oksayışlariyle | den onu bir derece indirmek, onun IV T g ği ea sıtası, bir silâh yn Nefret Akşam © yemeğin. Follenvle #dilen ve iğrenç mahlükları mağlüp | bir gün evvelki elin tekrar e- Minier, intikam ve ami uğruna | derek gene gözüktü tlerini feda etmişl Hattâ, kapalı tabirle, ra DE b igesirmek için kendisine korkunç ve metnin er eti #öri bir hastalık aşılatan büyük bir Mi r..) Ba kuvvetli bir lunci ey 4 kadından hah cevap verdi: sekiller; fakat o, meş'um randevu sa- | — Hayır efendim. O zaman, gerek her rahibe elbise- Jenmedik atinde ani bir zafiyet sayesinde km at yemekte birlik . Lo-| si giyenin anlayışıyla, gerek kuvvetli | des otoritesini öne atarak, kontes ra- tuldu. mânasız üç cümle söyledi, Ye-İ| bir zekânın tesiriyle, pek ihtiyar ra: | hibeye bu moral hakikatının bir de Bütün bunlar kararlı ve rabıtalı | ni misaller bulmak icin herkes zi! li tek ge- | sofiyahe izahını yaptırdı: ir şti; ara sıra r la: vası y em ve : bilirdi ki, regüne ihtiyacını ırak, in | min emekleyişi iç tesir etmiyor- | o — Demek ir, her w bir fedakârlık, askerlerin | hayatlarındaki büyük hadiselere dair, | du; doktrini gibiydi. İmanı hle | sıtayı kabul ettiğini ve maksat kaprislerine feslimiyetten ibaret, len — ihti; sualler ln, | bir zaman tereddüt etmiyordu, vicda- | miz ol zaman hâdiseyi Ke) İki sörler lere Mİ Zira, çoğu görümüzde büyük | m 'e rahzttı, (Abraham)ın | — Kim şüphe rom madam! elnayet olacak hareketler lar. kârlığmı gayet nuyor- | Hakikatte kötü bir lar, wi Eker ıktan geliyo dı. Yı Kai m İrani mesi İçin bıraktılar. Fakat şimdiye affediyordu. ikatte Li ettiği fikirle rr Tâyık şüg bayı ir, dürürdü ve, onun fikrine göre, ies İm iradelerini sayarak, karar. rını tahmin ederek, hiç alâka - arman seylere ee böy bunlar örtüli bir sekilde, Vdm am söylenmişti. Kahibenin her yek el azaltı- uhavere değiş- ğ 0 z le © — © ii aB EB 5 Ep. © 55 B ©. > 5 g Sg > ii Bi w Mi in me ei “ e) vee m ! ban İlah Gulyam hakkında Dİ gor eldi, ğ Mister Kovarişino'yu İğeni i Hidiv sie "Hilmi aşan i an, in m e oyulmuş yüzüyle harp “ai ji nın timsaliydi ş İİ 5 ve ği cesaret isteyen ame see a pan tuğlası le temel direğini teşkil eden baba Hmecbu izi, içi- Km A ai Talât Artemel oynadı, Türlü ME ger sesle krofon | | duyguların mihrakı olan babayı, her ceph an | Hn zor sadakat: ti bize veren ye telit eserini, Şehir Tiyatrosu | | yıp kavrayarak oynamasını bilen, bu suretle piyesin Ocak — Tevde Mister Kovüra- ; Ein çak gi Dra mında sahne; > koy ii çil “Gölgeler ,, lurmasında ve arı “elde aninda iü, İN A Mısır meselesi Bina una yir beye adim bu aşımak bakım lerin a aye mi idi a bulunan. Tal ae vi : e e KR iz a ilâve ettiğim mülâ MN il rda çıkan Nil li öğ g şa rabe İngi lizceden ad işae etmi * duyan muşal baü sali Sea unsurlarındaki yilesinin inbiğinden sz OS Sd ERİ a e bei ni bozul saklıkları inkâr edememekle beraber, “GÖL sinin “anahtarı,, me ie: âbeyne götürüp öfendi: duğu er,, i üst ydın bir insanın engin muhayyile- ri kulla eere de vi m il adre götür vi in — Z ba Yar sinin, süzülmüş bir'muh ab ekten de büyük alât b temel olgun sa: ğa verdim. ” bir zevk duyuyoruz, Fikrimizi hiz edelim ı arda biraz e 14 az GS ivde, ME iin) Mabey /İ Gelen ah ü Abin Hilmi pasi e 'Gölgeler,, bazı teknik hatala; rağmen gü - paşanın ölümü gel ii #eldir, üstün bir kalemin ka dir, Lisanâ kud - | | Mübalâ "ei an nü Mis sır meniikiinde rk “retle hakim, ve her satırında 'balli eden | | volunü temsil etti, Va ğa ee gelen eğiklik yea lem izlee verdim. di Dil kiii ilde aleriden, yasına Sami Ayanoğlu, dış dünyasının “gerçek,, sem - in m e çer aşım olan otuz Osmanlı lirasi iğ, Maya, e aeiiiniz dsi vir be belünü kambur, mühtiş çirkin, fakat sadık ki peyiat hakkında ps emi tipinde başarih bir eğin le ınlandırdı. Mak: yazdı — Şeyh Ebi nl erme Müellif, iç ve dış gaga mist olan çâr- | | yağı, kamburu ile unç ve Hi 18 Ocak — Yeni Mısır Hidivi Ab- nom; pışmasını cirafile. gösterebilmek, assüslerinin | | tasarladığı hüviyete tai se Ne la müşt i pi Mina, ürsüsü addettiği sahnede ğa yaşatabil r rastladığımız itiyatla, ka İ| yazarak zatı şahaneye su ama mek için piyesinin kahramanını ruh hastası bir baba | | nb; gi şahsiyeti bütün see biç il verüh Ölzere Süreyya Riciyta olarak seçmişt ürli lü Ovehimlerin mazi le yanl ile mk öntinde canlandırdı. Su- pi im Melel Nar alâkasının, yaşadığı andaki şüphe ve ölüm korku - | ! avi Tedüde gitti ir hamle ile sanat -j 1 arasındaki pk Rin eği urban olan banın, kendisinden çok daha | | sanı rmağa taşıyın ii a gelişme var. Sira- | hemirem Verde'nin k ie Ünü rk alt, genç bir karısı, bir kız, bir de erkek < Bi no'da belki de vaffak sanatkârlarımı biri abuk eğen MİM GUN Sirmeçi mal baba lüzumsuz yere karısından Hi Suavi ei dil lı, müstehzi, dım. Mister nım Bu her hareketi gözüne batar; dn ti İken İ kendisini ai en reybi delikanlısını öyle güzel b Oca lerin, kardeşim | Devle in 5 ının çocuğu oğlundan da şüphe, hatta nefret | nadı ki, onu, “Doktorun hatas',nda istediğimiz kadar LİR ei bât nizamı aley-| fan içi mii ler; ee olan kızvu bile pek adi sevemez. Onun | | seyredemediğimize, sanatını” alkışlamaktan mahrum ine açmış olduğu dava bakla den bal pa kı kai a İl kaldoğımıza üzülüyol neğriyatını okumakla meşg X de il İç da Süme En, dururdu. Kendinden ex” || düm. Davada. merzuubakis m al verdik, Da ir imei an bu hayal, esiridir.“İ | lediğimiz kadar şen, şuh bir genç kız adı. mas 18 e ği yedi eli Bu m > d tl iğneleme ii Gİ İsbir ruh haleti içinde fazla tereddütlü yi iş e toru Ameri hayr e ter Ramze; MİNİ Mü, Mektupların müsved- | tanbula gelmesi hakkında Yö — ii delerini akşam bana göndermeği va- rm göster Bu hususta DİR Salaş adetti. zn 24 Ocal retime gelen ye) — Ziyaretime 8t si N tefa ii Si raporumu temiz yrut iye İsmaii Mata çektik mal b > > üzere köy, Bi ik — er EE ml$ oldu ektup — GÖS ÜN öeçi ai e t begen oyna manastır - Mz #uperieure'ünden, kendisinden ve sevimli komşusu aziz sör (Saint ) den bahsetti, Has xe ki: tutulmuş - yüzlerce gi Ni e a m de dahi, bizi e yi Me tasvir | iş | €, hastalıkları hakkında — teferrnat | Yağ Topu hiç vray verm Kğ “iy > iki onlar yolda, şu Pru - tatlııkla, alar A ii Xi | yalının. kaprisleri için durdurulmuş - | le hitap etti: m. Dee | Hardı; beli de deri 10 mr e çe) e me sırasın« miş ie bildi, rare © me neti ASİ i bulunmustur. Mi aci ti; son if Nİ en Km be | denbire eyle ona sen ÜYE ği ve çi alayları takip etmek, yarabları | ederek: (ve azlelm bivor “oy Aka e elli toplamak, ve bir) memleketinde sek raslammadıki. “4, dik İyİ, © bir tek kelimeyle | bir berı sevmekle övünebir) ger |, Peyme askerleri © yola getirmek nt Topu cevap vermedi W “| işin tıldığı meydana çıktı, Hakts | kilerin yanma gitti. İt Du | bir sör, Sayısız deliklerle

Bu sayıdan diğer sayfalar: