İ i i it İ İ 0 ı . i ı t i | ı | 1 De Mahi itibarınız kvim-i Tü azetesi 75 ya baş” önce e ÇÂtide itibarı elik) lıklı bir ma m kalede göyle Aliy: diyor ei ya k zene yn ve: nâl kem: sik e geri koyabi ile en şey düyunatı p düytunu mezküre die li Ni içi ücek bir masraf ih- tiyarında ös ği gibi su —— ilibarı mallce dahi. haddi kel bulamamasına — sebebiyet izi olsa yene ba netice Zira a seniye Va hak tr v sını — çi uk büyük fark ir ele) Ve biz hal | İlDevlet Konservatuarı temsilleri : Bizim Şehir Thornton Wilder'ir €xdesi hazinesinin derecei o taham- siniri tam tevaziin v şi in İri istikraza da müsaadesi gö- Tanzimat: hayriyeden bu serielere gelinceye değin Devleti A“ “ veti Dev tabiiyeyi meydana çıka acarak teksiri varidat zımnında he- müz hiçbir sey yapınamıstır.” Asılacaklar arasında Kadircan SAFLI k inkilap fail denen tevkii ir ön Son -hareketleri ve son leri ne oldu? Başımdan sonuna ka- |! dar tamamiyle i , o ni meraklı, heyecanlı, korkunç ve gilünç hâtıralar YAKINDA SYASIT Der a gp YAZAN: — benz vk per tiyatro Kolu sanatkâr. İbrahim 1eği mak iktiza ederdi, Fa- ları, üçüncü eser olarak, kat rejisör bizim seyir- istan yircilerir önt ta. sıhhatli bi çevesin: m Wilder (Bizim Şehir) 8 mehi sözcüsüdür. Birinci ş ei yaşayışla, sonra gocuklu amlar o kulağımıza manzara olarak gelmiyor, havanın saya v En güzel sözler dahi o vasıta ile hissiyatımıza dahil oluyo: ruhlarda konuş - Seli mak kabiliyeti b kuvvetli sayılmaz # Falan evde cinler mevci hu #rçnkler de'kail oluyor. Kes- yaprsışlar, linde silâh evin duvari eşya- “ şan sikip ö rümde böyle şeye rast gelmediğim için rin evlerde ol ğine inanamıyorum. Hattâ yalnızlık- ta bunalıp cinlerden in görünmesi arzu eğil mani da 6, lur. Maamafih görünse yine korku - lur. O da başka, Ancak şurası var ki gece korkudan ilzemme sıçan gürültüsünü €vi soymağa, içindekini © öldürmeğe gelme rar diye ap vuran çolul onların yaaa hayatını bize etrafi Ami müellifin resimlediği (Bizim Şehir) in.çer yili takdim etmektedir. Bu ci b Eze Cor - yi Ml idi. Eşi Mrs Gibbs'i 7lelek Gün i bir “rejisör,, va- rejisör, © latır, ii eileyi ele alır, le gösterir, Sabahın : seke hal ve hareketi ile yuvasını düşünen, fedakâr bir an- Hele kızı, şen, ateş parçası Kristina'daki küçük Ni 'on rolünde Refika Gök- n, dikkatimizi rig Cüneyt Gökçer, delikanlı Gibbs- ani dm dej Yi ama söyrettiğimi ilk gece olaylarım birer birer Ge ç senelik bir fasıla; ilenin çocukları iğ pri kuz yılın üstüne a: eren ikinci ii pid dan gi e Ara tu in Hiç de zet İetadiği hviyeti buçuk sün't âdi. Otomatiı, m Akalın'ı, Mister Webb Tolünde idi, Gerek makyaj rekse jestlerile, orta çapta bir (Amerikan Saniervekini) vi sesi,/ im de, Melek Güne iy cek olan , güneşin e dığı ve ların seraZad © bulunuruz. İkinci çocuğunu getirilen taze gelinlerin ağzındın n kini duya: ir çağına dönün avdet eder, ölüm tablosudur. Burada “uhrevilerin, ayır, cayır yak ışıl aşık ışıldar rüzgârların ser: ii şehrin mezarlığın arman ölüp hi rakılan Rejisörün li mu. ir det, da arkı gelir, bi Ağır oynadı ai fazla m kay ydı. Sesler: ve bize çok Migin, in ii üklenmişti e teşkil enç kızını oynadı, kökleşmiş basmakalıp jest ve n M in, (Bizim ba öldükten sonr hasret de ak soydan. değildir a farkında değiliz. Yaşamı İamış değiliz. Yaşamanın mânâsını Zet ise güğtür ini çel Çünkü bayt a güzel v çektiği atta iken ya- anın mânâsını an- avlamak eee heyecanları, ietiyaklaku ve hioranlarım; lüle duyduğu samimiyeti İyi ncaklığı ile bize aktarmasını, ulaştırma: di. tuğrul ügin; ski çektiği içi h hüsran asını bildi ömrü içmekle geç çin ktin olamaz. iyisi meli... ve taze gi: nin güzelki kadar zat ne varara iğini anlamı e ve dr ki yoksun Arna, iaddizatında moderi i ka bir nümünesi, tabaka « tarafından kabiliyetlerine. Hik sahne semai Yeki sağlayaca! Du itibarla “kendi duy rinde yaratahileceklerine inamlabilir. Jow onu daha yakına çekti, . wiliyordu ki genç kadın ona ait vim artık onunla hiçbir alâkası | — Sonra uyumaya gittim. Ani ola. | uyandım. Odada rak birisi adam Li Durdu, Simsinin karşısına | Simsin hakkında bir şey söy- dikildi. lemiyecekti asla, Simsin mühim de. | fili. Simsin hiçbir zaman onu kur! faramazdı, — Annen odada duruyordu. Yata - ğın kenarına geldi. Ona ne istediği- mi sordum. Babasmın da geldiğini | ve birlikte beni cezalandıracaklarını | söyledi, Jov karısını kendine doğru daha benli yakm çekti. Gözlerini ve küruniuş | ol. Sana bir daha kimse dokunamı- | dudaklarım öptü, Genç kadın iç ge- erdi, > o Jovdan maş ov, böylece ayrı e Bana bir daha kimse ilişemez. Nere © kabahatim olduğunu sordum. Ha- y Sri eş re fenalık iz e ona Sen bir katlisin başi geri iki oğlunu > vetmiştim. Onu sevmek İstediğimi fakat kendi: başlangıçta benden efret ettiğini ve birşey yapamadığı- Sanki oradaymış gibi alli konuştu. Halbuki öleli rr ye Sen hortlaklara i- mazsın, dow: Hayır, diye murıldandı. — Âlâ, biliyorum, Sani bir takım gölgeler var gibiydi. Sonra de- di ki, Ha, ama, nerede kalmıştım? — Kristina sevgilim, — gene Küistina hayretle Jov ayır, tabii ikm takar sevgililerinin “Yi insanların hayatta iken zevkini sevgilileri n tiyatro sanatının harikulâde insan çö. yaşama- Salih Canar kü- çijcük rolünde “en tabiiliğini,, muhafaza eğendi. Ulvi Ksrgi kanaat a dö- k bütün unsur ve esl olsun derim) paylarına düşen vazifeleri yap - ti i bu temsillerile, bize dah: iz tiyal MR saklar müjdeleyen, natkârla- amımdan bu LE İkt. İN ip, ba ei mslleti-rarası tiyatro | hareketlerinde de nazi izi çok, duyurmak için dahı kendilet mini can ve Bizim Şehir) aslıma YAZAN: Hug Valpo çok gayret göstermelerini dileyerek, gönülden tebrik edeceğim. “87. ÇEVİREN: Nazif Süleyman Eboğlu ç gör atıcı ve tamamlayıcı Pulitzer edebiyat mükâfatın iekor kullanmak ve bölümlerde perdeleri kapatmakla i Şehir) piyesini' verdiler. | | hi rarlı bir örmüş olmamıştı. Bilâkis bu ted. Öl evresini bütün bir yıl coşturan e "- yi seçilmişti. 1910 || munda, nr > Eği, tabiniği, Big Gi yapm lu. Denebilir ki, İs: risinin İkinef' ve üçüncüsü yapılmış k ile tiyatro edebiyatının si “öm GEREE)E. See 5 Ga ii > akl mle istekle oynadılar. Fakat eserin Şehrimizde, misafir olarak bulunan e Buz ava va sat maa e ini Kan konulunca da, tam yüz gün daha kapalı ii. oy “mahalle, sağtimız etid | münazaralarda .n oleik gibi bir mâzhariyete kavuşmuştur. Ke ının İkinci vatan alâ Yunmuştur. Diğer eyer mağ nala şehir) bağlılığı, rektör Tevfik Sağlam, profesör M. Şe- alm ri yer etmiş, sahne tekniklerinden in bi : YE alma © Gi rine ini meden, yepyen! bir buluş ve “conceptio: m genç sanatkârlarımız n an, Ze ele Şanı e ne ola a9 - ne gariptir — bu eserde asıl beklediğimiz dinamizmi || Ki Zeren ve bazı.pr: matenörlerle ioçent. — gösteremediler, bambaşka bir dünya sakinlerinin ruhu. ler de hazır bulunuyorlardı nu bize resimleyemediler. Evet alan hem de Münazaraların ilki Pİ ve Edebi - bol bol alkışlandılar; lâkin b ka bir “okul, ten yat fakülteleri arasında, “Beşeriyet ... silcilerinden beklediğimiz. sanat, duyuş ve du- fenciden mi daha mem ifin fikrince, insan hayatı üçe bölünebilir: İİ yurusu bu değildi nusu Üzerinde yapılmış- Yel Seyişme ve ir. konuda sanatçıyı edebiyat — ölüm. Zata in pöyle bir hesap etseniz. hi Li ik ağır oynandır Sanatkârlar Ül. yar gencleri — tabii olafak'< Fen daha ziyade ilok dei aşar Gündelik © hayatır bağl İl ve deli hekimlerin 24 saati eğdi a ii ekin bizi ağır | tekültesi talebeleri müdafaa etmiş - rılan ömür bundan başka türlü müdür Bu gök kubb e İmar gir e m len altının her köşe ve bucağında, her nefes alışımızda Bi biyalçılar;* tezlerini, şöyle mü kaç pi dağ; VE a olduğunu; sevişip | | “7e2arak lime, vir kv ee anemi lp dafan etti gumuz işba haline geldi ve (Bizim şehir insanlık ko ev gerin ve bl sc Mn — ai iki benliğe zi Mad yinlerle son i, manevi: Maddi benlik la i Bizim oya bu şekilde temi edilişi, sanatkâr“ İl müşterek ölan kısımdır. Manevi varlik ur de, öyle sanıyoruz ki rejisörlerin “if 48e, insanı bütün di niahlüRütn- ndan ileri gelmek! Bu tarzın doğru olup ii dan ayrı kılan bir â sma İnsan h bütün ği bile 5 m ğını münakaşaya sütunlarımız müsait değildir. Ül yata, ancak vi lağek ğ Mahir 'nun rejisörlüğünü; modem dekorla De Ağı, gür dostluk, fa fesini türü türlü aşi m rile, müte zelmliğini de Tarık Levendoğlu'nun yaptığı duyguları olmayan mitisiz ehir) Amerika Birleşik Devletlerinin (Ma- | | (Bizim Şehir) in tereüi if insan tasavvur olunamaz. Şekspir wsett) Masaçuset cumhuriyetine bağlı Goover's | | bazı şivesizliklerin kulağımız iz, Dantesiz bir dünya pek yavan ers adlı küçük bir şehirdir. Oradaki inst bi- | | Mese “her şeyi sakin mi alda fakat tramvaysız, hele atomik gibi yaşar, bizim gibi sever, sevişir; sarhöş olur, | | sun? ve “bambaşka bi bombası, her helde daha rahat ka kavga li ve ölürler: Yani gündelik yaşayışımızın | | sına söylenmiş olan, “deği tırda, tam bir irler, leleri duyduk. Buna benzer İn Sana, Bizin işa in insanları, yaşadıkları toprağın kili: | | elbette ki kolaylıkla düz a ona sesi, mezarlığı, gazete ve postahanesi, enstitü ve mek Piyesin rejisörü, Mahir Canova, eesrde de rejisör ke kısacası, her şeyi ile övünürler. Orada rolünde idi. Bu genç sanatkâr esi mide bir r bekçi, sütçü ve kilise orgousu bile birer sevil. perük ve gözlükle orta yaşlı bir a benzeme yılan vi oi: rdir; nasıl ki hepsinin beller ti ete bölen havaım > son uyku yerinde de ayni 7 e saygıya nal tarmiş, türlü tül caklardır. alize Mi ee köklü ip spare bunu değerlendirmiş: değerlendirişinin şehre kadar uzatamazsak da bi: le imamı, ört; ia sini de, (Bizim Şehir) i bize takdim ederken — saka ve bekçisi genç ve amd wihtelit har eden yk Dir gelşiğet alkisemlski: bökter: G- yö çolak, sefi ve kimsesiz irin tamamile 3 lar, fennin kürbanları değil midir dn kadar nin li arı pİŞ if eğ olaran kullanmışlardır. $ esaslı bir Fenciler ise, muarız arkadaşlarının Lek Yari cevaplar r ve tez. fikir Ehli Şunu Bn : İardı — Fer faydayı, sanat liği ge r. Bişeriyet ebölsine idi olan dan ei olur ç rak enler tarafımdan beğenilir. Fen- eşfi riden İse böşeriyet faydala- “Bayaali her yer ve zamanda fayda. lıdır; fakat güzel, nan ve yere gö- ve değişi Ana dikilerini okuduğunuz bu tezi ini jürinin tam itti galip ilân araz p 3 İkinci münazara Tip ve Hukuk fa- külteleri arasında yapıldı. “Doktorluk devletleştirilmeli mi - | Ye ve titizliğiyle seviyordu. Nihayet dedi ki: benim © kabahatim, elişi bi ima banada bir ders me Bir bakıma, dediği işime Universitedek ' münazaralar (Fen ve Hukuk fakültelerinin p — tezi kabul edildi © âli ta konusu , olasi geçmi Öz tezi Hukuk, aykiri tezi Tıp müdafaa ediyordu. Hukuk” rr de faydalanmalıdır a, der ümkün olur. Bae ir hürmet ai Ancak dö torların “fazla kazanç hürriyetleği” karşılık, halkır vw kr elinde tedavi e e hilerii ti verilecekti: oktorlar âkimlere yapıldığı gibi, aynı bir atatü, bir devlet ii câip olmuyor mü ? b #arşılık Taphlar çu müiğağ 5 alum Bütün idi sevledği u sı lâzımdır. İstidatlar& lir mu” mele yapmak onların. ir eni öle tir. Para 'doktor için gaye değil, vas tadır. Dokt orlarm © İlmini ilerletmek imkânı dü o zaman yurdur ber köşesinde e saata mi pet letleştirme ra üstün. bir hAJ seviyesi temin etmekle olabilir. Bİ ise parâya,'hem de'çok büyük patiği muhtaçtır. Biz ise, tahsisat yoklü”. #undan mevcut bazı hastahaneleri .— patıyoruz. Biz, ilâgsızlık ve vasit ii hk yüzünde, uya gidip hiç sey yapmamasa, burada katıp, İM yapmağı tercih ediyoruz Tiplılat, bü müdafaalarına vere am sayesinde Ge o vay 5 olan ali 7 erini tezlerine eli o almışlar Neticede nuk, prof. M Edip Adıvâr, A Ömer Lütü Bark jüri ittifakla tine oy vermiştir e Tıp: al Keskiner, bat ği an, Alâe Burhan All Burcu. Ahmet Ragıp Be e cenazesi bugü ka Idırdıyor j Men, Köse Kat Pap og a eğ sefirimiz ıgıb Ki ettiğini ça "teessiirle Bİ nun vefat bugün öğle Bİ isinde mazı cam tan sonra ik mezar gö aile mal beresi? rilecek, oradal toprağa tevdi e İbda Ailesi efra ii üni Ragal coğluna — AlAhİ bh dileriz. ar mi Papaz balk iz yazı çokluğundan bUfü” konulamamıştır. Özür dileriz. yorum ki kusurlayum. “Tin Gri de o mis bir adaridı. Onu #” kid etmiyorum, zavallı, Onu çok * a Fakat kendi hakkında “n 3 Ş keli içindeydi. pi X rn uzaklaşacak kadar bile tası gidiyordu. iradesiz yaptı. deydim* 4 a beni ateşte yaka- | tur!. Müthiş olan , Ber son 1 benimle evlenme di uu Söyle Her şey tay mz korkunç şey! Ansizm mişti, e ve yene | indi. Sanki kaybettiği bir şey için ağ | sut olacaktı. Bu mânada düşünülür. lediğim bundan ibaretti. ata İ layon her sey onun ii se ben bir katilim. bunu bekliyordum. Son miş gibi. Çıkıp gitti. eme a aki Kristinanın sesi | titredi; ellerini | Birbirlerine bir şey | söylemediler. in Kristinanm kolunu yakaladı ve birbiri üstüne bastırdı. Devam etli: | Uzun usandırıcı bir onu sertlikle sarstı: - yal çalıştı. ; ki bütün güzel şeylerle şimdiye kadar | — Küçük sersem! Şimdi hir defa Mücadele ettik, İhtiyarlığına rağmen y bir hayat çok yılıyon sandım. | di affak Ni o zaman İğini yapabi. bediyen kaybedecekti. Fakat Iridi... Fakat yatağın ötek; tarafına niz örselenmemis, be Şi ve bna b lgsi bekle. deden yapılmış bir adamdı, Kristina- , Sonra, , bu körkunç, yı korkusuz bir renlitenin bütün ça- en iyi şey buna bir Onun için hiçbir me er ve ın bize 9€ Ja yı Senin buray8 d men a de kurtardı. re EPEEESEBTESAF : ZEŞSEEPERB dEsESYER2SE sönsasgdsz