Zİ e GEÇMİŞTE İstanbulda zürafe ni şöyle geli mah sad; ik bir undan herkes bi etmiş 1 Tak zürafe; Buşlardır unu gö, birçok g ze a Ha m. inşası pes dle yasak © edilmiş. | ar tedip ve i in Gühep Kİ a bil. İİ ağı kadıla, örün sem se. de (25 YAKI oyan, İncekienmm: A&iD iüccardan İbrahim iş ma yim l © gezetemiz — muharrirlerinden — İsm Kamiz Kcardan Hasan Tal iin beyim kerimesi İffet hanımın asidleri — ün Kadiöytünde Mühü rdarda Fazli | © Necip beyin hanesirde icra give. İ Güzetemiz tarafeyne saadetler eder —VAKIT-— hitie isbat 5 inş le sor. maktadır. Kanun açıktır. Hukuk usul «smeleki kanununu ez, Enlem iği takdirde lâzımdır. saydı uuhu kuvvetler | sap bra. il uzdan çıkardığım netice | ranın verildiğine dair hiç vir Vine İ ops yoktur, Sizin Kem lee ei din- eml ve ikrah yağ lem Fakat a bilme esika v& MUSIKİ DAVAMIZDA BİR keke ci de Yazan ; sanat wusikısini em bir uslüba ales mese lesinde önce len e nizamları,, tonal sistemi e an ibaret kalmıştır ve msvna ve ima ur. Eski musikimizi oldan geçmel le. anlayabi, br istiha ; Seka umak p düşünmekte bızı haklı b dır ki başlıcalarını gihi, se ancak bu yolun sonum monodi) ile der akter e dan kalan $ blağu! "ibi yi de m » prevsipinden eni k haristiyanla taşıdıkları monodik musikinin baca | i ve m a. bugün söle klesebilir. Bö; farkı. bazı taası sera san öyle bir yolda gidiş, bi. eski Türk musikisini bıra onu sıkı > Ükmik akn kmâk değil Hem iha- vi halde da bal o er ayni Ahde n türeyen ik an SE de doğ muna. dan w sea i r çi gün, a larını vk ağır şartlara milessi yetlerin ci imarı, me işi undan dolayı mono: | | todlu, pe ilgi ve gayretlerile ük emi dik bir Tü katinda polifoni ühatel edebilir. Bizim musikimizi nel kine SeNi yanmak her tecrübe, ne kadar | | musiki kavramı ve şartları dışında vş teerid marifetli olursa olsun, bir Japon estampıni veya'| e imei onun muhtemel bir istihalesini değil, an. bir acem minyatürüne perspective koymak xadar || “ak ölümünü asi, gö karası halinde rısız, bazan gülünç sonuğlar veriyor, emen | sürüklenip gitmesini bekliyebiliri | | Pratik icra alanında, Ses ine ME Ben Vikler nal sistem farkı. (Batı müsikisinin bem || vizünden batı musikisi metodlarile Toi vetisenlerin. kendi e e çıkan belli armoni kanunlarına | | eremiye. li bağlı, hem de sonsuz bir Hire elverişli on eşit alık ek mizinidir rahi De kler dört eşit olmayan arahklı sisti çok makamlar z kulanyo dil Heal ğu, il irk msi başarı göst, esi ö iililein son zamani lar oraya apar söre zel ve rm a di 12 ve 14 dür ki söyle yarısını bat: musi eşit tutmak, ötesini İlerisi itemi arar oiiyetie hiç de- s 8 g ge 5 g 8 Görüp düşündükçe: ilkokulların ii de canlı birer çiçek gibi okulları nd kettek: Her yıl gibi olduklarını | dev wherlerine son | vet temsilcileri o olanın, etler, iş ba X ayram Hülâsı u bayramın bi tara enem tdi başi retle beraber | sevinç ve landı . a, ilk gün, onlar için, d« Minimini hayret ve keyifle Böyle kapisi wi ders yılın zinden, berel başar artık kim şüpi ie e iri lk Gezgin Iütsilbir yer olduğunu iğrendi. Okumanın insana kanat tak tığım sez -İEN KÂRLI ve e KALAN SANAT Ye lemışlı, Kabahat bizde, bizim merh& ünün en ka bayii en olarak ii) siktim telle abla vee olan; A| iu gösteriyor ve lw aha müreffeh yaşayan bü pe dar neden paramızı kaptırır Gi Dünkü, 2 a doğrusu şaşırıp kaldın. ! yoruz? layret ettim. Bİr e am ŞEKER UCUZLADI, ÇAY VE ” enreliyle, bayrasın üç gü 100 | KAHVE PAHALI 1 “rayı aşkın para lana ye Sivasta ii Kızılırmak mra çav e gün nlüik © bir Gütümcüde 5-6 bankanot sy teli v bir Yin dahi olsa inmesi a. pk mz mi Rim olur. Geri Mak ei gelince: Genel olarak. sef” Mersin gibi küçük hir sehirde ve kahve fiyatlarını düşü üsür, bunla: ranspozisyonları deren ya stemi. metrik ii izi e Sa- İ bu dilenci baluğunda, bir dilenci vu | meye 0G lığını gazetelerde Sıkışan but terkipleridir Yi Sai bizim de birtar © pat iin ir çi irk e müşterek ol- İ werece kazanç temin ederse, acaba İs: | haberler imi okuyoruz. Kilo başi kim i Pa ilâve etmemize hiç bir a tasav. — duğu gibi olmadığı vevilerile de gönen Mite , taatulun köprü basındaki, büyük ce | indirilen 30 kuruş bizi yur l rek olduğ kahve çay fiyul e çe de bu labalığının kullanı: rik esaslı sanat minde ve ee ir mr O ye iy madaçler: senim seyir denilen deniliklere bağl ibi olanları evvelce | İstanbul sıkı kaideleri . mücerred ni hiyette be eski şiirimizde a şında se; Müşüneim. ba pensi besteciyi, « irden aogan — maks Li 8 ki mazmı sıkı siki, bağlayan gerçevelerin- © hir nde müsamahalara ir. kân © gibi, den kurtu rim isin modulation çarelerine başvü” - © nüsamahayı halk ayni bir Sağa; a nie mak mümkün olsa bile bu, batı Pare ki: © gede kendiliğinden de yaj ası ki ia ai göre bir budür. Çok defalar 24 lü sistenie de çaresizlik deği , mayan parcalara tesadüf ye Mete ar halde, gi erek mürekkep di- ii varça - li yalı ıs karakte EN tün iğ halk gine oldu Sa tabii olar: yor. Öteki, nlar 1 dini mistik sekiller çiğ ” vr iğ kalıblardır. Bu beraberlikler ve ayrılıkların sebebleri re eyi “özelikiçi kale müleerin çeveler halinde kullanılması ve çarklar m sn a eğer .— mekte hi natkârın hüriyeti için zararlı | | dar rita r hale get mekte 3— şiirdel ki aruz vezinleri gibi ritmik ei e çam ister ka en tesirlerd. kaliblar ol, dü eya (ika) darı tün best he mat musikimizle, halk musi iin veya ie böyle e ktada, bütün bir karakterde skaler, & veya belli taktirini. m. sane ve kri İpe edebiyatımızla el ele eni faz sike ele w n halk musikimizde her vecek kl lr de olsa - eçmiştir, anonimdir ve folklor sullri yıl eöyle olunca halk iin das aşma bir çok İimlerle zili bir folklor ve e , ran sanatla se pe kalırız. Yani bir taraf! alaka erir veli ca ans suz (syncope) lar içinde yar bu ritmik kalıblar Mi yüksek bir kiyma deh lâle etmez. Bati sanatının alelâ :gilerinden le kurtulmak istedikleri bir ileri anl leri Kik rd. ER or 88 zarbh (ika) larımızla öğünme ibi musikide de pek çok metrik ve rit : mik bpm Kerimli ve buhlar eski ses sana mızın önemli ilmen Ancak cümlesi deki ii ik meli liği di müzikal bakımdan tesbit va- ü erine İn ek Bibi, ginlik değil belki ses maz -| | yanlarının erkin Semi sö İma musikide esbit” ten vi merhale de anladığı - Veri tuhaflık, çirkiz “öğelere. güme, çolklorik ma hiyette bir eserin, bu mahi değ sebep olan başlıca le i muhafaza etm al İkizi milletlere ini Ni mü 4 — Şekillerimiz ise ni deği hüner- anat vira i ii isikdn beraber, yukat törlere lere bağ: kal mın serbest rma e üzünden olacak, keki ve geniş soluk - etmesi ve nihayet eli mahrumdur! bir yaratış için ill mi öle, 6 Galplarım pe zarif, içli, örtülü ses ahali ve milli olduğu kadar lari ; yapı, akord, aa e teknik verimlerile or- sosyal değerile de Di yi musikimizin. çağ güzelliklerinden yadlgardırlr, Dokunuleani - ye e yollarının hepsine birden temel olacak 6 — Nihayet bütün unsurları ile in al | loru calışma! m önümüze çıkarmakta” olduğu bir zi malzeme karında "er gün biraz daha fazla hay- muayyen duyuş ta ifadesidir. Kendi ken- yeter ve olgun bir yemiş > inden | | ret ve hey: 1 görüyoruz." le ses dizil rinin. Bu a a folklor maki leme) ne sne nede çalgıların lim ve ski si dok er daha genis ve cabuk a zamını değiştiremezsiniz. Bu, sahiden bir say ei tkâriara malzeme sem erin le ü 0 Tık olur. Zaten tanzimatla beraber çel Dede E a ei dad ime imkân aki meydana fendi. ve ondan sonraki cereyan ona, tek seslilik ve! | cıkan sanat eserlerini rn in Si mili yaymak. makamlılık vasıflarının dısına ki ester bera -İf batı inn bir büt vazifa 'ber, bu bağların yahut Tanzimat hami mizle e tak in elver- 1 beri çeri id diği nisbette, veni bir sivenin mümkün olen ia ikisinden ie olan pir ye asa ağzıma m sonra tam bir istihale olabilir mi. ola: Bunun ocakların kanunla büsbtitün kaldırmak sy m ba Dk dee | a oynak getiri ayy rak bek olmak İçin iklim, sıcaklık derecesi, hava, an larındaki viyinti ve ir nb ne İt le halk ıslaklık - kuruluk, gıda, dü n ri'lerin, ne Dedel'leri 'külerimizin. vesair bilinen bilinmeyen bir sürü şartlar ve ile namusları ayaklar ma Kisiye İsi ken lerin bir araya gel doğan bir vasat içi din€ mahsus repertuvarı icinde iberlemek, icer- kalırsa o saşmaz son varabiliyor. Kaldı ki ter Wa dışardan İçeriye kaçak ses sızmama - tılın kelebek olmak icin tabi istidadı olmak lâzim- gözcülük etmek mutlaka sına amansız bekcilik, veya dır. Eski musikimizde böyle bir dı var farzet! | zaman Onun, safhaları “bil kapanır, başka. istasyonlara açılır - miyecek hir istihale geçirmesi için tek uygun vasat| | mış... may ayi hepimiz de öldüğümüz batı inmek müm | | vakit, çocuklarımızın değerli elleri o. düğmeleri o kiln değildir. vine kendimize çevirecektir. ir gazeteleri yazmışlardı. il Irmak e 'eharrir, yazısını söyle bitiriyor” aki gazetelerin, pvvorlar ama, şu dilenci der) ai baki GİR kimselerdir. Muharrir “he ünesebetl gi i k bazı: kimselâ, aki zinde ticareti. ve vilerci olmuş, | br maddeleri reel eN k keşfederek dahi” ie van bir kakabek, dağiımı tklarını öğrenmiş, hattâ ga sak ki Si sas Yetesinde bütün tafsi) maiye yazan Ka seher Sevgini Kazançlı ! meslek ol iie gizi açık | VArrça ilko' ularda dün derslere başlandı Vali ilk İlk okullarda yeni ders m o iye- yi Nişantaşı on beşinci okulda ne dün sabah başlanmışt yıl $ dersi vermiş, DR gin derslere vaşlai Di ir Dz ki mii İrat anbii) ilk Okul de “ören yapı retimin neler baz Gn evi z belirt iie miri de okumı ik öğretimden ee durumlarını anlatmıştır. Valilik ye müdürünün 1 bir Kenuğmadı royal 8 Vie zatlara İni e zevki” “üretim okumanın iş iş vin erer okul durumunu anlat- dir. kabi dörenlerine e Bi mil ii vali ari ri, bölediye$ başlanmış, daha sor! ul haşöğ- | kaşkan muavinleri kedili tesörler, şi b... mas ilk ders byme snif- man vardır. İlk okullarda ders” torı e asldma tüyük vir. 1 Vali ve Belediye | Raşkam LAİK | uyantırınış amm Ayg BmeMENA İİ Rumi ii i Hieri | en güzel yıldızı dj || Sabah HEDDY | KAYMAK ın pi ile beraber yarattığı i Yıldızlar Peşinde SARAY SİNEMASINDA ir nazarlarile bakan baknağa ve e eye hazırlanı. Şi. Pi yp yer eşsiz şaheserler! | |