46 Gan 1889 TARİM MSTANBUN Grad N 'eznecilerde vali sunda in? kumpanyası efendi idaresinde marifeti. bu 1304 kanunsanam 14 inei pazar akşamı yani pazari, gecesi saat 3'de Niğde ve Deneki Rum mektepleri Esrarı) kanto ve balet 43 bina ve 19 harman glışmaya Kayser — zöiler kampa çıktılar 30 Nevork'ta uçağın carp- tığı b nada zarar A iki Bulgaristanda ekmek ıst hkal v0 (A.A) — muhabiri türkçedir; y ii sayamıyoruz. lamak türkçemizde sr bir hali ği e ek için, takılır: Silâh » , silâhlandır- aksine, soymak ni silâhlandım, aksadımız, bü unun rı almak, silâhtan iş silâhsızlandırma, olur. O halle (silâhlaştırma 'at ve medeniyet Zahir ved taşi 'ederel (Fransız bedi #simli eserin ri me inde basılmış ola iedeniyeti yazılarda ve medeniyeti, (Bir ata en elverişli hale getirmek) diye tai işa diyor sal hay: Or kazılı olmaması Bu fertler, macerasını bu noktadan dlişm olduklari zamanın ve medeniyetini 7 se ayi erer Çünkü zevki Yazan ) simli eleneklerde şmesinin delili halkı Ke edi iece, medeni; seviye bahsinde, sanatın hakim vkii daha kolay li Fl ine böylelikle, neden anı sanat eserinin bir m ba migfeniyet ke- na oldüğü meydana ”” Sedeniyetle sanatın mn Vm etleri üzerinde ken mustki misalini seçişim tesadüften ileri gelm . Başka bakımdan, bu misali bizzat Jorj heel semişi Diyor ki: » zekâsının karakterlerinden birine de po- kâ denebir. Doğu” ahalisi, iş veçhiyle, e sar- we takibe kal di gö e“hi yi malin ban — - günceleri ayni zamanda tatmağa, anlamağa kabiliy, idirler Aslında iyi m 2 ğe üstadın nasıl yanlış bir misal seçtiği me si ikinin td: raki ile tek se ri edenin kabem lü orum, demagoj emen üzme (Bir ai meselâ Avrupalı kadar Zekvle dinlemesi mümkü, Ünküânsızık, aradaki zekâ farkının deli ) / olan romancının idrak tesirine ve pe erde muhafa- m Denel a Dm insahlık medeniyetidir. Zira eder. yapmıştır. e a Her toj İzi iü şey hava ihtizaz. ki, araya me- ede na ARAR rae olsun. ister çok sesli olsun, (tabii karışık ““confus, , olursa musikilikten çı yani zaman içinde evvel bir tabirle, esasen görme bir sanatın da bir gele- üessese gibi eği var. Teki mağ İsi; de değişir. Fakat sa. nı natın geleneği agrisi göre, o sanatın bei kası barı ekti işte bu gelenekten başka birşey islâmlık müş. başlı sabit Yunanistanda üç siyasi mevkuf yaralandı Atina, 30 (A.A.) — Palokostas : : Mai ik yanlar tarafından açılan at siyasi mahptsun selami ğı Miyim İk neticesinde tesbit €- yi ri Eam'a mensup olan mahpuslar havanın çok sıcak ol sanatın Si mevzu da asını, an Sanattaki idrak poli değil a Yani çok ses- a dizilmiş tek ani halde, zamanı düyurcak du deyimle, söy e doğru- nn eden iphoni: idral mesine, yah! bir nevi 0 armonisine öy olamıya - cağını göstermeğe yeter ve ma ya veni kesimi bu de tat. i- insanlar im ve sanat ii > kiye kötü kul- angilizler sinmşakga: bu la binaları az leri kır” ni mağa çalışıyorlardı. Gardiyanar da bunların kaçmalarına mani ol- mak için silâh kullanmışlardır. rekoltesi | esas ge | dır. ap raporunün Pol Valerinin bir mısraı bassa acıklı ve ve ki t) gazetesinden ab küçük bir fıkrayi ve ülkümüz lisedir. İzmitlilerin şeh. Fölisin rimiz Bay şam saat onsekizde Parkotelde bir kokteyi parti vermiş ve Türk basin erkânı hazır bulunmuştur. Yer! Yunan Prensi Piyer Hindistanda 30 İsviçredeki ticaret heyetimize 30 (A.A) — - İsviçre 838 ZEFerzseyes (EZ TALİ ŞAİLİ!