Midhat o demişki! aşa s de © Viyanuds sal Vinir Tagbi zeteye şu beyanatta bu Türk 'Muharebenin kiye a der velicesi bu Avast edebilecektir Rumelirdeı çıkarı hududunda ufak ufak ve) İslav devleti teşki! oluna ve o vakit Matarlar kendi meninin tehdit pluşğağım görüne turyadan cal Ahı vi da e içimde, kalmamak için ilhak olunaçaktır “Zare Onünanlı devleti * yine vaki kalacak, fakat Avusturya de mahvolup gidecektir 30 Temmuz 1920 ŞİLENİN IGALI İzmitteki Yu- sia bir tabutun ve Şile üzerine yürümesi nan an Kandıra meieide na isgal edildiğini vaki IN ak Karı veya kocanın / Yeni dünya nizamının müsbet şartları illet ve miiletin hakkı). “Ruzvelt) ayaz. in şerefli atırasına— ki ihtilâllerini kundaklamakla eden bir hep İzmirin depiglerin inatleri müşterek bir 808 ansina geliyordu 11 Bu milletlerin Bütünlüğü, etnoğrafya esası Hilâyenin iki parçasını alıyoru Fakat bu tal nyal in morfolojisine | | na dayanma Biri şü ölün bakı falkdiiın eli 44 Hite Genler buruln geni > diki aocülecektir: Meli rinetiz Franz, Alman Millet) inefhumunu © Afrikaya tatbik larından beri d zgürlarile se milletlerini alalım Din birliği; bu milletlerde esk ettiğimiz zaman, din itikatlarının birinci ve , lisan am öğr eüyerler Se VEN zibi sosyal bir bağ olmak kıymetini kaybetrgiştir. || biri ba ikinci-derecede önem kazandığını göreceğiz. yarıyor, YAY aglikan, Protestan, Katolik inle olân Dü | | ese Arabistanda manalı kürler. dini mahiyette bi serenler takınıyor, bulut memleketlerdeki (o Yahudiler, mana (kadi olduğu gibi iktisadi kıymet ükümleri de | kenlere bürünerek gemilere direk sb ül dini — görüşlerle ölçülüdür. Arap anil erin - ca insan , | vâk dikilerek © kasargalamı be oc, Yahni İl e ükümüt birliğin tee cimetiğini Ga Asırlar ve asırlar zi eg okuyorlar. Onlar ne mutlu ng Mine © yüksek sosyi ışmış oldukla. 0), (Şam), (Bağdat), (San'a), fekke < Medini . “Hikâyenin ikinci rini, sarma €vlenliklerini « görüyoruz. Bizim ibi büyük şehirlerle bunların e kanala müdafaa ediyor memlnetimle yapıyan Yahniler Sür sıkar | | thçeern biribirinden farklı olması gösteriyor. Bu- dar kuvvetli ik mâl ından istifade etmeleri ve hili “Baliper: din duygumu, bir ill; bae Blu Babam bosna Türklerin Müslüman olmıyan bu âzlıklardan ai Tg birinci derecede bir âmil olmaktadır. Arap. Kahi deniz, / dedelerini. € hattâ Fransız, Alman, İngiliz kâdınlariyle evlenip | | larla Müslüman olmiyan azlıkları da Arap dili ve atalarının soy sopunum kaçının be ille kurmuş olmatarı da din duygusunun milli birliğe kar birliği ve nihayet iktisadi menfaatler birleş- sü a Al emmi ittikçe daha az tesir ettiğini gösteriyor e e Dil bakımından birlik eden Avrupah milletler ** ar resmi dilden başka dillerle kohuşanları gör- e Ağ deliği (Wah) gazetesinde Vehbi İtalyada; (Ceneviz) gib: eski cumhuriyetçilerin AE A (Şiir Sara) başlıklı e nıfları adlı ve çök Min. bir kitabı var ki Hintli. “Kablus is yı başka konuş- şiiri şöyle atıyor" rin sosyal hayi haki bir çok ilmi tetkikleri i aralarında hep ört ve det- aya wi üyor. Bu eser telif oitikatlarla ve etle b geçim igin; Silin ye ne kadar derin mi rla y ik asıl Wgi. 8 a dahi şübeleri vardır. Fe fakat bu; italyancanın umumü yazı ve kulüp Mim |) “gi Böstermekişiir yabındal meselâ Boğazlar kat gir, bunların ayrı ayrı DiEiy im ve Biran eye Ve İlğikler pe Hinduların . diri diri insan geri i ele ri değli hepsinden fazla bir yayi mer rmasına engel önümde yakmalarını yasak ettiler; lâkin milyonlarca (Parya) Şimdiki durumu tarif etmek M - | guldür. : dokünülmazların yağayışında hiçbir değişikli esi (yı ” giri, mil- di İsviçre halkı; Fransız, Alman, İtalyan milletle” İN 4 e ik OLİN ölüp gelirse (yer yüzünün | sütün güzelilderde mutiaka si rinden ayrılmış üç ayrı gruptan teşekkül ediyor, dokunulmaz, © kadar aşağı sayılır ayet. || etleri “e iy m vardır. lir demek, güzellik * öğe al vet özleri, yüksek bir sınıftan olanın yemeğine ç kişinin plan 2 çıkacak el rtik o vi te Laklı ahenk, ve bir kompozisyon gi Tabii. Hevinizi beklerim. N bitişiktir. isviçreliler, üç ayrı di! konuştukları Sapmaimms. Giliri indi vükmü belir) de e değildir. pou faat ve kültür birliği; — dini ve Çi a İL bei YK ag gl Şiir, öyle veni “mirası ılık hakkı | dili bir olan milletler derecesinde — bir İsviğrelilik TANG ie kelimelerin sibel yere dök “ fikri yaratmıştır ki bu, âdetâ milli duyguskuvvetinde a Han EA mek ve bu yolda tanımlamak yün Eskişehirde Emine Erdoğ vvk- İİ fertlerin şuuruna hakim oluyor.. İkinci dünya muha RA Baki ki di ei ii 'unanlıların- kün olamaz. Onün hakkında, şimdiy* ları, olmadığı halde. ölen ,* kocasım”» İf rebesinin başındanberi. isviçtelilerin gösterdikleri te. N e Rin Pam SAMİR pi eml kadar, bütün söylenenler doğrudur, mirasın: bette iştirâk edeceği: İğ. saniit, bu dediğimiz! teyit etmiştir NR ea konseyde Midi yahut ko- | çeke N en İ ün iğ mağ EİN verilecek ye zamın*bu sınıf fark; Germen Helen ve kesin in İ il e ayşe onay RİK Bali ie nı-ortadan kaldıracak tarzda olması lüzumunu, son almak hakli illetler Şiir, kalıpt m birinci derde Sipeni Alman, tesiri altında, . kalmış. Alsı Lören'liler, ongresi de hatıra getiriyor. Hindolar e Müslü yet ai "asi takdirde | yanyana dizilmiş mısralar da deği çul ei <1 iş ayy amli ün uyüşamıyorlar; ve 80 milyonluk. Müs- ln Al emin e. | an Ünk ime kem ea get mülevettanın çocukları ie bis: | ak m beee baik ni e 300 milyonlu £ Hinduya karşı cephe alıyo: al söz açalım? Üçler öle de olarak ifade wi Yi kia sek ve « *s-İİ avrupalı me ee de. görüldüğü gibi dikkate siri, İslâm Arasında sınıf farkı bulun | şekilde erirler; topla » özelerini prizi iekenin 5örte İİ değer başka bir hal G Av pain doğu ve güney Halbuki bu fark, Hinbilerin çokluğunu | feklerini m eman ind mihenk ve kıstas tanımıyaf kına nail olur İ Av zayıf ri K ele alırlar ve gerekirsi klar uş halindedi Çocukları clm.yan bir ikimserin mi İ en Çin k Yayılan Confuclük dini, Allahsız” İ İiğneyerek Tatilin. m Sela İyiyi der ir gi Bunlar -ma- | serleri yazıp e grasında anlaşmaya daha ziyade İİ mak yolunu tutarlar Ber Me varı ç & | © nelerde > Gib inen v iel yn erek lere iie mızın / baba, veya esdi er arm itlerin şt skisiyle birlite. mi Mi şa | Göring kalb ve korku yu takdirde ?.Bu ve be modern buhranları geçiriyor... nüsbet © ilimler hakim alal Lüksemburg, , yıp koc . i dan | teziisienesikl iin hlfmuindi ağ ki —— >» m eski şefi Göring b » e bunların verine rasy m unlar koymaktadır e a ve ve büyük korku eri ; yük eya himserlerse, geniş Çin ülkesi ve Uzak Şark sulhâ ve olmıyan meseleler hakkınd 8 ir. Son sed bunlerim çocukine Me hitrkmd dari gi Avkupak iliiletler; eskiden din, devlet İsimleri || ermiyete kavuşmenktır ileten onayo havale lip isinde va anime kğ e e e YARİ altinda. kaotik) karışık e a glğneneini İzihi <gtenliğ ki fartinalı, Dir havada bir hapi #nin mül'tiyeti ile beraber dörtte bi- vera (Yili) (ek dünya) adr eserinde, Çinin şü karası öringin büyü rinin. intifa” hakla büyük. ama, iyi KEYEŞ “eli deki Türk lerden bahsediyordu. Türkiyeden bin) yi ba ile önlsrin evlâtları da yok ise emirin Kn kilometre © « uzakta olan bu derin ant BAK vaz nlar dak. Al ei pu cekimi Air ah ve Asyalı inilen sün istemek ke bir “İİ pin başmakalesinde Realiteci çok mü | edilmektedir. Am Si askeri dök sacda rk iğ #4 ine GENENRE, GE TüMbei Ki; eti ge Eğer umuz. ara, ii kanma ÜS erilecek kararlar ve | Zini gök gür hi ve, yıldırıl yalar, büyük analar ile onların oruk: İl ermiştir. Mtüharebeye sebep enn Mi haline 1 atganin istiklillerini temeni: ederken Üc Ül üç insanın karar hakkını tahlil et - | dan korkusuna atfetmektedir. Ken” ii dir. ükseşiağk. REEL VE ayl m â a Ml aşi ilyonluk, on milyonluk insan kütlelerinin dinleri, mektedir ee bazı kısımlarını | disi krizden sonra şöyle demiştir! Şu kadar ki büyük analar ve bi E i saliyetlerinin tro? leti ve kültürler! bir olduğunu düşünmemek im- . ik il Şak babe a nala İİ od fi iş. mutalâa ileri sürmeksizin alıyoruz urtna çıktığı zaman yapayalı” yiiteveffanın vefatında bulunsay shy BR i. a vi e anlaşma yapm v ve va ün ta müşkülât çekiyordum. lar onlata, hisse isabet edc. ie Veee bi hş Klan tee ele bnn cezamı da pek Ül ime kmüar hepimiz Açık teşekkür “ei iy insan kalabalıkları, yanlış ideolo- | kaniyetimiz gi e Ve i iclal gi o bir gün gölİr de ban'arle a baya Ül rek mensp e e reisimiz Şehremaneti ser ni, pe MAK EN ati SRAYGK. ve rn Hap yam ikirlere. lili” olması ley atih Maliye a tahalk ii ağ in Dal ik db olanla iii ai yaştan başa böyle misallerle Tipe memurlarından Zeki Tolganın ri kız kardeşlerine ina razisini ilhak etmek a hasebiyle cenaze merasimine “GiüĞU OSAM ye ik. başirlims ik aral Li an pan i istirâk eden, telgrafla ve mektuf ki Ğ acılarımızı pa; an akraba, dost Vİ kö mzeinimmniinnii ir altı yedi ml Netice: Milletlerin yaşamaya hakları derecesinde gerek, ekin lu si- nlar ve © eme ei mek ve Dil ge sy Ve istiklâlini tanısın. Hudut emniyeti kay- | | hürriyet ve istiklâle de hakları var. (Millet) ine Di e akik 4 ağa ayi teni em eşi, 9974 gelince; Nazileri nve Paşistlerin memleketleri | | uygun düşen bir milyara yakın insanlari hürriy ar PM ii zim e ” mn h işgal edilmiş, ve W inin üstünlüğü vuştu eni izam ır ki u N V. emen e Si iler eya ta len sl dil ve hava kuvvetinin üstünlüğü ka ret yeni bir niz: kurulmalıdır ki | bu HANGİSİ DOĞRU. . terem gazetenizin delâletlerini sayf' yalar di 3 beis alm ba dağların ve boğazların ne önemini uğurda dökülen o Amerikan elik ) kanı | takdis eli ül ii saran | ile diler uş miş oldiğli İsi buğuk edi yüne İka (Anadolu . İzmir) de as vs lmsey cik mn pori Balıkçısı) uzun bir erir iğ <İ eker. Ön; Vadesi m ıdıka Mediha, Muzaffer, oYave” latma kabilesi akcasiyle anlaşı- 115 Gerhardt yalvardı ve. hır. Meselâ Tevfik Fikret'in (Sis) in de ie ve İni barın dırdığın cesur) Somurtarak divana uzandı. Ni şir raid de biraz daba ke- e? wsiye vardır çı-| sonra Yossel geldi; daha sonra He- ayı ıyamıyacağım, iraisân ?) - beyti... | indrich ve ötekiler. Liuba a Pore kilimerinde papa zlar ya 7 SAK tarinli nüsnamızda Mef” Tel da & dar nasiye vardır? be abajorlu lâmbüsini bırakarak ire 7 lu: Yen gl e bu dev m alara it gi öteki ışıkları söndürdü. Her 2 yolunda vâızlar vermekte idiler. | zamnamesi ilânının başlığı yanlışbk* mış olanlar koskocaman bir See samdandaki mümlardan birini Yak-İ amış olduğundan iğrenç bir.. rutu-| « Henüz hepsi orada idiler vene ka gitme e e erler. 1 Si eğ ei ri sakmaştır: bir ibare sline er dinlemiş-| tu. bet içinde yaşamıyor dar zaman daha kalacakları ir rl »r, özür dileri ler gibi hemen anlaş il ; e derlerse nereye gideceklerin e bil İşte ba amya ka Beçin Hahuka,, dedi. Neseti|——— Küçük kardeşimi iyorla, evden başka si har Pan böyle ile, beyikietin | olmalı ediyorum, diyordu. 6 ani on e cakları cak. bi köşe yoktu — iner de gi asıl kelime- en Dinah daha o sabah yan iz sal Bünyece de pek evde de hilibir gey kendileri a fazada ara.İlerinden bir mektep (alrmet, m değildir. leğildi. Dostl klar bile mu akları — ar yık li ir kampa ayri A an ve Yakında birbirlerinden ebediyen ay ğe arkadaşlarımızda) açlıktan sıkıntı çekiyorlardı, Tiep-| sLiuba kahve için su ısıtıyor, He- mlacaklirk. . #ekak izi. bir galan del Misk, yahut onu bolüyink muhavereye birinin ve yz da böyle hesf sin. ehası (dizanteri salımı) inârich teş Pi iriyordu. Yossel yi lan ri sesi yoktu. Önünde büyük bir meç-| lâfızları hâfızada dulmak ğ yitlet ii , Dina” kocası için çizdi-| ai > “| hul vardı. Kendisini kim için ve »: ir, Halbuki Ke ” i Mühim olan şey cesaretlerini kay-| ” oyn Simi Kemalin © pek iwba doktorun ti v, ni - için koruyacak, sakl'yacaktı? Yanı/ muşabilen, istimalin çokluğu saj* . betmemek, “son sekiz gün için bir- i hürriyet kasidesinden alı-| haçına göndereceği kamplera dair seli gi iç bir gün aayaği bukle b i mahzun delikanlı, yarın| sinde söylenecek nan beyitin Ve? kelimesinde zühut| bir raporu 6 gün oku: . Tahıki- | önünde kurmuş, Yone av gidiyordu ve bu son geceyi yalnız) da kolay bulacağı yerlerde bulu#” edilmişti. Misram ash o (Felek kat yapan hayali ğe nm tahakkuk et-| ( Ayrıldıkları zaman al - so-| geçirmekten korkuyordu. duruyor ve bu suretle onları kek” türlü cevresi cefasin toplasın geklölüyor, diye yordu. “Helâva | tirmi a kaldı. Madam Ramos' si du; O Gerhardt onu kollarının Arasını ğ dinlericee in) gittikleri zaman mevkuflar çök de- — a görmeğe geleceğimi: «İsli ordu. Belki ir “iye almıştı. Bu sefer onun dudakların-| söylenen Kelimeleri söyliyen bu”” Değil, (Felek het türlü esbab) fa arkadaşlarından hirini orada 5lü| manı düşünerek birkaç Yu misa- — boş, haddinden fazla toplu ve! dan öpmesine “şi olmadı. Feket| yor. Muhataba söylerken kendi: cefasın toplasın geisin) suretinde.) olarak buluyorlar, Sağlık | şartları| fir odası yaptım. ıtizamlı odasın kapısı açık duru) az sonra su met çekip arıyoruz. Bilene 400“ berbat, LAğımlar tıkanmış veya pet - mi arasındaki, bardan di