mor ener nede Nuriye Özdemir, yacağına Kile: ürü yan hsiye evlenmek istemedi gg tarafından an t at davası ağılip ( açılanıyacağını sormaktadır. akika niğanlanma “evlenmek >. kahun iritina eden iyı evlenmeye. zorlamak için Hukiki vermiöz, eğer evlenmekti imtina halinde , İazminat verilmesi koşulmuş ise bu şart hüklmsüz di altında olms dan, serbest idi mi n ğe sile diz Evlen; l e) I Eg —VAKIT- TO İTiYATLAR huyatlar; baz vasi ps Yazan ; ——— Halbuki Onar sg Hüseyin Hulki | öne ün m gişti terkeden insan, kararsız ve huzursuzdur. 'T: u Tıkla Ömür, çerçevelenmiş görenekler, bağ | | unun, müfökkerenin susuzluğunu giderir. Fakat dai- ların ni i gelen —— gizi ve çinde akıp gider ma yehi bir susuzluğun ihtifasım tatmak için, Sanat raya fikirde, ahlâk ve cemiyet telâkki itmin edilmemesi, daima yeni bir şey aramaşı; artis. bir sürü kıymetlerinde; itiyat ve rahathk.. insanları, cetimekiğeyieno tai nie ork yadırgama duyarlar, İti- sanı acı, olgunlaştırır, Sabit, kimyevi acılar değil tirmediği en basit eşya ve hâdiseler De: üstün insanı görüş çü; ded desi; vaka ve hâdisede'değil, hâdiseler ve şahıslar ara- sındaki münasebet ve'mâna farkı larındadır yatar adamı; yalnız örür, Onları bi rara, tek bir hür bağla; yeli lan Gri teiyata larının mayasmdan alır. Üzerinde ıztırap veya me tevlit edecek en kuvvetli şey bile; ruh ve müfel BERE vakalı ışıktır. Tabiatın bir ahenk güzelliğini yaratmı canlı sağındaki taş kk oneri en Zira istin ruhun: istemeyen bir ka ç Normal din veya va ikili ne de LAM hayatı umumiyetle tiç devreye ayrılır: idâre veya herhangi bir şahıs zorla 1— <Bulüğ, delikanlılık ia bir ruh hereü. evlendiremez. Evlenmediği için de taz İN merci taşlık #ka susamışlık havası için- minat ve saire namı altında bir pa- İÜ de bulunı Fa İsteyemez | 7 ti, terbiye usul ve ananelerin çekidüzen hcak, nişanlılardan biri hakir bir a bir tecessin zamanı ki, temkinli ve araştırıcı silip gm iie bozduğu veya pi iki starafta tfedilecek * bir || > ağ kusur örer “a Eşan © hozulduğu takdirde kusuru olan taraf; diğer'ta dot icinde toplanır Prebmiplere, muhafazakâr hüküm. rafa, ana ve babasına veya bu hu - İf 'ere bağlanı susta. onlar gibi hareket. eden sair r kimselere hüsnüniyöt, ile ve nikâhın İ| hane Ve aile ocağında ruh ve dimağını a karşı bir ilgi ikleri masrafa mukabil münasip bir Meya İL, SÜMEN YARAEİNR bii Ceza, amin Gi inler > hissesini alır. Fakat itiyatlarını sarsacak yebi bir ML 85 iri #ikir, yeni bir zevk ve tahassüs onlara yabancıdır. m. kaçak m 1, fiziki a hk, dağ Üs. yağımı ai bastı yükselmeği, kl, iç kaşdkği € dir m mi heyecan sarhoşluğu İtiyat adamı, bulunduğu çizgide kalmağı rahat- dah şahsan fahiş rrir e yar için dünya giderecek her şey, onları ezaya sokar Onlâr kaideler ahengi içinde e şa vardır, Her zevki bu isleme lâyık bulundu; ni dağ süde, yani onları ürkütme ğe tadar. Ru- e ven tap hun, cezir hareketi ki, naatlerine uygun her şey, itiyatlarım vücude getire r çekiliş ve adılışta yi ği gö seziş ufkunu Ve yine nişanfıların hep biri diğeri fırtınasız bir ömür için güzedir. pu ötürü duygu- balm Onlarda düşünce ve beyan kararsızlığı ne verdiği besiyiı geri isteyebil lârım serihletecek. ufacık bir hava ve — zenginliği, şekli ve mihaniki zoru değil Hediyeler, aynen” mevcut değilse mü edemezler. Fikirleri sabit ve istikrarhdı dir. Zira üstün adam, hayatın maya ye yapn 1 Migaye hak 'imaledinmeye dair ölan İğ renk, > ses've Are. rden banaa m de, yine hayata yeniliği, değişikli hükümlere tevfikan tazmin olunur ik kaideler yaşarlar. Zira ruh edil sidir Fakat bu haksız olatak' rüşanı b: ii rım mii layacak her şey; NA ey İtiyat insanının gündelik yaşayış zevki de, heşaplı zan kimsenin kusurundan “dolayı di şünceleri bir istatistik cetv M . rakamlar | | ve muvazenelidir. Meselâ bir gazinoda iç içeceği bim an ğer .tarafa vermeğe -mecbür' kadığı gibi ir ve müsbettir. ir u - adedini daha yolda iken hesaplayan, aşkı ve maddi ve manevi Zarar ve tazminat undan eğik ile e iz r. ran evlenmeden imtina“ halinde dik kat. edilecek: nokt hâklı “bir. söbel yokken nişanr bozma “durumuna” Afiş memekt u hale göre haklı bir sebept VA? hişüniiiizi “fenel "edilebilecek bir “Kusurdan o dolayı vazgeçti takdirde nişandan mütevelit m; istemek su A gibi evlenmediğiniz İçin tazmi da isteyemez Hüsanı Selen isveçte Sosyal De- mokrat bir hükü- met kurulacak Stol öl len muzda, zil kü 4 ürüne yerine geçecek olan tamamen Sos; de- mokrat üyelerden ve ürekkep ni Sela teşekkül tarzı Şöyle vin! cal Albin Hansson « Oesten Uridern ie helen Zettenberg Savi Allah Son işler: Gustav Moellei ştırma; Forstefi Nim sen Yal liye: Ernest Vig Fı m eğitim: Tager Lander iraat: Enhin Skoeld er ya 3 in gibi e mağ Zevkleri de bir Sile et Bu kılıftan dışarı taşmak isteyen düşünce ve ha. ihtiras anlarını, saat ve zihni muad. ey eden, ömrünün her ima: olduğu gbi; bir cadı yalm sağ cihet trotuaı rının zaman ve gelen gıda ile geçinir. Onlar herhan; cağı, yazacağı, eğleneceği Manevi bir fakrimiz! ord,, gla beni tee de onra yamıyarak, pertavaiz bulup öyle seyretr | AMiahunu ne z el dizilmiş; ne anak Ayran Bal Oeelielar ku ana istediği kitabı önüne aim b b yarlar da vir, Onlar, du rek, nattâ belki de süzdüm. , te böyle olur. iizen, ne yek On Kiti ay sikli sika abi hen, El, kitabı kolayca bulmün” da kefilidir. a adın. söyleyince, “Hafız-ı kütüç,, ler, elleriyle ki, yinemi en filân re e ip yele rini çıkarı » Hem okuy: '. abyorsu dilber manzari Bu de bi; Şün m Ya miş val m, kitap göz nuru > kli y yari dü- n ma” kütüm'ün senigini Ml sıra/anması Arar, tararsınız. Büteriniz Gk şia alır. Bulduğunuz kitabıt mış yaprakları aça, Faks Küfap sarayının nemli kahbelerinden ve ir kal Si dökülür. Kitabı rahat rahat sökemezsiniz 5 apeme 7 var, Fakat insanın rm zengi rayı mimarisine uygun yapılmış bir kö SUNUZ, ye siz ek ii a kurtulacağız?.. HAKKI SÜHA GEZGİN ,Zur nada peşrev olmaz.. ir pöstasın, Basi Çan: .ev,, yapm Furseadt ay'ın ri A Üemlamrlen bahset- | sd ei o mk indi. da yoklür. yün Üçürcü inakalede Hadım Bence kslme türkçedir. Çazıta Hatun, Sumata amin Peşrevi mak—hatı inceliyor. Muharrir. yazısının Senunda aliyor ki: 'Bu görüşler benim özel görüşle - ri kadar işlenmemiş - üz imölye ler ve rüir. Kellmel komülar heri leri vardı tta “fişek, Bundan” di tadar İsterim ki bunlar yetgili a, egeeonin, “teka ar“ mistik. ia elbette alâka göste- ne a vr le Ben bir kelimenin aslını bie ir a * Yulmak için sayın Çantay'ın merelece | *MeeM arar een e Ni ge kadar gittiğini göstermesi bakımın- gi o. lerinde ağa ap 2 kısmını aynet in eşi ve bulan hiitün ebeliği kö- talan ienyhağyi onlür için meçhuldür. İtiyatlarını sarsmamak şartile tatmak istemişerdir. Ancak vi zevklerden ate inivermesi iti yatların day bir kimy eş ie m ayardan cere- len formül hesaplarının era miktar ve ği- tâbidir. Zevkler, tahassüsler; bir itiyatlar kılıfı icini de örtülü eleği Zaman insan; nefse bağlı'bir rahatlık taşır. Ve bu huzuru, ruhun bu 5 di boş- luğunu hiç b bir surette yerinden oynatmak - istem Esasen bu, elinde de değildir. Zira huzursuz insan, üstün-adam, mutlaka bu it yatlar kılıfını yırtacak, değişik fikir ve e ara mak isteyecek Hakil ıyecek- rr içinde » görün mez. Onu duğu gibi ya yasıl bulunn zum düşürür. satıh üzerinde & birim ettikleri za- hiçten der. VAKIT PARASIZ MUAYENE EDIYOR Her fırsatta devamlı iyinin ikameti teskin ışığı acaba gözlere anin 2 Henüz e dağılma yeşil otlara uza, ai n gıdasını almış bir fikir, kuruluğu taşır. iâ. Vagnerin, İtalya, m uçucu hafifletici, gir: neşli şi inci asır de ta öld, dinamik fakat yor-e gana sanatı; bir irade ve fikri cehdin izin! taşır. Ve ru- ha sarfeder, bo riları, cinleri derin uykusundan uyandırır Fakat müfel Kema ede kalır. an'ın o kü hn 9. gürleyici A irin yoktür içttetik hfküyel ma, ruhun iii bakan dar bi m a vzal nerin del tahtında şiirle trajik li yaratır. Ohı rem “ İnsan, k dağapağ söyler. Habuki kayna; un akli müziği, rültü ve şiddet atmosferine itiyatlar, bağ'ar çoğaldıkça daralır, Bl nevin büyük art a dram unsuru; entellektilel Halbuki Demon, sana uzura teşne hav renin hiç bir şeyle da Kölinan; daim kalabalığı; muhta mii hayat çizgi rinde ise, şiir, sekli Dd ymetler içinde zayıflar ZUrSUZ ruhunun, yüksek, vasında lir Ru le ta ve duyu ee a artistin, benliğindeki çatışma bii na ik yaşarda iken çocuk; itiyat ti aheniginden etik mabın | | en bain ri a iy! olan yatar da zararı olun #enbedi- | | çaycı Hi eaaei 8 Programını kaçırmamalı. Aş. | | vunda: itiyat ve bağların nizam ve falt yol kısadir ama, ya inları kunduralara yapışıyor. kiye fikri yoktur. Yetişkin tn bu basi ini ve itiyatları bozuyor. Hiç bir değişik hayalin dokun < madığı dimağa; DK e bir diken batıyor. Rı takası kamçılanmış, rahat po v0 yı yyile- akışını sonsuzluğa ", bir şeyi aramak, dem istemek, ve sönra ri ri iç mücadeleye başlamak izere ters livermekten mtitevellit o leberizi yi led o ur. Zita terkedecekleri şey bağlandıkları, hudut çizdikleri, bir saniye bile” tik. ve bedenin ii ve kararları yarın den ötesini aşağ etmek bile bu Kalde, şmiş huzuru bozmağa yeter iğ eşek bir düşünceye; bir güzelli- Ze ısınmadan, ısınmak hayalinin kaygusunu taşırlar Aşkın, en ateşli ölüm ve hayat çizgisinin ruhların ; med ve, seğirten cezri olduğunu bilmezler. Aşk gibi, imttyat Keöıflarma çekilirler. “Fazla heyecan onları YOPUP, şeyden tesir , Vm al ruhta, artiste yin m dn (yahut lk) gpem dn burdandır. Bununla beraber bir işte-sebat ve programla çalışırlar. Ayni meşgale e herhangi bir tesadüf veya hâdisenin sokutmasi peşref olmaz, deriz. Kimi de “peş - | “İlimizde “i-e, hin birbi r ayni miktar ve Kalitede iş randımanı genlerinin yak. sinirleri Epe fikir ve zevklerini ancak aş vet erer, söyler. Aç beğimelir Se dell hesak günlerini takip ve tekrar eder. Azametli gibi »k için Hazel getiren — anlamı me Talk Ai. çınar gövdesi, y yl zarif bir el idam gibi yel sa EA vala avâre ruhunu, daima bi arm İle —— Dk önce ve faksimden “Ref. ektir. “Ew tesbit edilen er GEM hayatlarının | | Özleyiş, kanmayış. ve tekrar sunuzluğa teşne huzursuz önra çalınan, güftesiz eserdir. iinin ei am barflerdendir. JAMAYYelRlMk ve i m Bu iki ekin aslı “ri,, iken bilgiçler Her. gün dünün ayni, yarımı da ayni. olac ii Faali yıkını eri lu fişek, şarapnelin bir nev'i; Bir | ona farsca koku vermek için “vee vet zamanları: bir nabiz ve kalb şant iile diği Artist ölçüye göreneklere, #ikr1 ve ruht ei ca hava fişeği, demişler, mx ta onu “ref,, yapmıs. »Hengi. içinde-yeknesak hir tonda' uzayıp gider, Ve | | re, tatmin Si iin huzur mıntakaları m elimenin Demek, “peşrev, peşe, ömrü tamamlar. Iztırap ve neşe buğile ve ölüm ara sarayi zam, sanatta bulunmam gerel a ai . e 3 Yan Sizemeyen ruhun o ant yükseliş ve alçalış zi hayas, se ize darahr. Sadece enti elektüei 1 İsibi ları, ve ihtirasm hümmalı sarhoğluğut * sanattan yer feda edilen sanatın Hsanı dı si akli VAKIP'ÇI v Me ii 'herli ingiliz işçileri ve Avrupa yada) | fından kontrol altına alınmış ir an Ak yada (henüz müşterek bir idareni, m gili geçmesi bu yoldaki Ce klar | kolaylaştıracaktır. yi e den meydana çıkmış oluyor: | harpten sonra Avrupa memlek: rinin bir i komünist Rusyay yük tröstlere karşı mücadeleler o- lacaktır. İngilterede muhafazakâr- e bi sında birçok anlaşmazlıklar zaruri olarak çıkacaktı. İngilterede isçi) caklari daha pek çok Zorluklar bi partisinin iktidara geçmesi bu ihfi-| lunduğunu da unutmamak Jâzıni İmali Ye edecektir. gelir. Bundan başka müttefikler | tara-' ASIM US T ruman Potsdam'a döndü | Berlin, 27 (A.A) -. Başkan Tw masını - İstemiş ve 21 (AA) — Barselon'dan bildiriliyor: DSİ e öğreni'diği * al İspanya m man dün, öğleden evvel Frankfuri-! miştir. vi taşkınlık, erp dağ tat yer. Terbiyenin m ettiği şeyler, ime bu İl hate Potağam'a dönmüştür. Baş- ize ie ocüğa iliyatlar e başlar, kan 'urtta Amerikan kıtaları i terine mi ol odin teftiş etmiş Ayzenho- ve ii gelen bü baskı hayatının, ver İle görüşmüştür. Başkana Dn EK ai eğe İYİ veya fena itiyattarın İl işleri bakanı M. Byrnes refakat ©| © Dimağ kulaksız işitmiyor, gö” yerleşmesine sebep oi > çocuğun, öğretilee. İl diyordü. 0 görmüyo, 4 tadamıyer, bk len, kabul edilenden, sevdirilmiş ve al 2 isini nsuz koku alamıyor. Şu hakl€ galadan zinde alâkası çekmez olur. İİ. 24 zi eleyin yam işin gören, tadan, koku hissede dir göekeim frenlemeğe “İla mi irem 0k taki etti | dü imağ İse bu vasıtalar olmadan Mi eni nl mar Bini vi “. tin mk sini yemeği dem. üm Ma, bu çe fırtınalar durülmağa terbiye. Pp tahakkukiyle büt ür rm rn sie ii la itiyadi we ik anlayışı ve te inal ii 4 ak ti koka>” im el ürek in ,meğe ek imtina si ola. | be: değil, kanli. Gr Memeli “ © olduğünü bilir. On. | Başkan, öğle yeneğin askerlerle ; a een ların, ll gazan mahdu t oiz - İl beral teftiş sirasinda | istediğini fakat onları kızgın gülle” iz. Bilâkiş si araştımeı. İl bir coğunu: yi sıkmıştır, M. Tru | altındı azla tutmaya razı ©* nez a inci savfada) man, bütün. askerlerin elini sıkznk lamıyacağını söylemiştir. | Lâval, serbest bırakıl ESiç DEEĞEEEİ ELEĞİ “ZEZE