sam ği istanbul seçimi /” arihli” tut evi ie Takai, uza” tevd ha Çıkr kinci seçme mumi anâğında ki için yi incel ni sonunda kişi erde eçmen Bi ötüna ve se umum dön'ibaret bul yöre nazara, ay evevt h belgelerle çime yakının 1302 üği Muhü idin Sağ in nin iki yisinin luğu” anlağil anbul miletve içilmiş olar Muh idin Üstü tutar ukül Zere YAKIT : fn at ve cemiyet Tutanakları incele- A "erir "| Tabiat kadın ve süs vene karar ; va uhabizind Dunyada e ye ey veya süslenmeyen bir Şir stanbul irene Mun İİ eşit ve icatlar ekseri kadından alâ di Ustündağ'ın. seçimin 8 erkek zekâ; muhağ- Hi Hulk Müüci bğlmmek Gin gönderildiğine dair Başbakanlık || ylesinin mahsulldür use yi n uUlKI soğ ağ tezkeresi ve tutanakları inceleme ko- || | Madam Kü ibi belk M0. misyonunun raporu kamutay anul asırların bile bir daha kolayca yetiştiremiyeceği pek ş bir düşünce bir kadını Moşiyr. İİ az kadın istisna edilirse atta izi gi- ati. Bu di Komisyon râporunda : şöyle demi-İl bi ilim ve de de zy k sahasında Şünce bazı ekle temelli £ fikrinden doğan bir şi başına kalmıştır diyebilir /gusunun ifadesi olsa gel Halbuki “İst abul li h hav u mücadelesind Al inlaki gaye yeni e oluna N nda il me nu kendi arzu ve ka rünmek lüzumunu kendi de binti ancak bu şe nde mevcut 14 içe enin, 196 ni i zafer m diyors: kilde tabiat kanunlarına en müsait ölçüde yan seçmenizi ee mer, oya iştir, e, ai beye bağlı | içi: ça un olarak kull ilmaması sebe el larına hükmeden erke om fırtına, mar ve altındaki Gi binbir mânâ ve ei > ve merkezde ve şive siz aral bv || taşıyan bir ve ışıklarını tek nüan: 188 üne seçmenden 4320 mara dalan Dir makat e EE eken amda ei ğ si gereği dın idrakinden çok, Şe | renk ve panıtılarile eee eşi an değişen yecan aierie yi iktadır. || yurlarını — mev eğ inn bile — ayni dan: bu kir hislerin şimdi zayıfladığını söyle- || farzetmek, insanı o ir ve bedii zevk mıntakaların- ni çok. Büyük şehirlerdeki zevklerin çeşidi, kapı- dan o nisbette w iyi yol ai saf ve deği İİ sarım ardına kadar ın iş ve meslek hayatı meyen bir renk bulunmadığını, her rengin ışık ve göl nin yeni ici lern kadının süs ve lüks ge dereceleri nisbetinde; daima tâli renkleri doğur- iptilâsı t rlar duj ü kolayca seçilmeyen renklerin daima im olen ima 0 ve liğini, oynak ziyalardan gıda aldığım görebi e iseği ukayesesinden doğuyor. Her || '”© en DEMİŞ OLM e rağmen tez ye şartları, kadını > Sal üşündüğü gibi bir çan sesi işi ni cinsi hususiyetine bağlı kıymetleri için: ten ağir tek ses işitir. Çünkü kulağımıza çarpan pek farklı Steam ektedir. Ne, dağ ve kaj; A herhangi bir ses mevcesi; duruluncaya kadar birçok baştan yaran tüneller ne şelâlelerin sonsuz İ tâli notların; seçilmesi kolay olmayan Dalak i v ktrie A, eden fikirlerin, ne tabii || Yaratır. aydınlık bir semayı açık ma Nİ iren bir a tek renk görür ve zamanını pürüzsüz bir renkten il Onun için i nin kanun ie tai yle mut Ea oları a Sİ den buluşların, ne de bâkir ormanlardan kereste sa- içi ita herşey saf ve tek vi ölçü: sap yazılıdır. nayline elverişli ağaçların faydasını ölçüyor. Zekânın sünde gören gözler elbet kadın stisünün tabiata aykırı çim © tutana; daima değişen bu yaratıcılığı karşısında kadın her || Yapmacık bir şey e çam iddia iner emi bir çi neticesin. deviri ö lüşinmü eşek Ni in En lat, 4320 sayılı hü süs iptilâsna fikirler y ini lenmek sanatı; 1 me bağ un a emen LER İnme m a “Bu ye ni iry, mede 288 esası ikinci t temas eden tali fikirleri, ana kaynakları, eşelem: ME am mın oya iştirâk ettiği, bü miktarın ere yasasi era süs ari bir yn akin ir moda cereyan- iu is nl ie lar onun seb. yesi değil, ancak — ul onda sekiz nisbeti olan rakam; iktifa etmemek, doğru olmaz mı? Süs, için liği mi eli e nin aşılmış duğu bab ini ui birşey d « Onu sadece terihin alaca aran önlem ek — e > say göre İlçe seçim muameleleri tamam ani det, hatta ilk insanların yaşayışlarında Kölemen gara devri insanımn Ee ire pe nnd. > rio sayılmı 2 — 4320 h in ara. se in ei in bir iptilâ sayı dünya yüzünde hayatın ilk başladığı sis- m rabet hiç ği a Ancak iii ni eli i Sağda kalan ant inirasıdır. Ve medeniyet abu em varıyoruz. Fakat hr şey gibi değişmesi || ilerledikçe her zamanın hayat 'şartlarına uyan mukadder kıymetlerin; süse ve yiz e örlnmek meyli: || bir değişiklik v ür ar. ne tesir O ve bunun her devirde sosyal hayatın Küçük sağlayanlar da Kiye göl sularında bir neticesi olduğu hesaptan uzâk tutuluyı ye yıkalan per sabah güz n kurşisında saçları- | $u var ki, kadının cinsi marsi bağl olan si na verm: tecil müm m vücuduna sardığı mâdt- meylini, modern metin bazı insanlar üzerindeki iğ » yabani giçek Ve yap- fikrine. Kar pak. doru eşi Zira Kikste, ah Sahile söle ga lm bur ilk.süs insiya: ve sosa hâdiselerle ilgilidir. Ve her devrin rethiteli? İİ “kisin “güz uygun rehik;' eki Spline mevcut. olabi ves erk i İni ndü Fakat cstis ai ekmek, sti güneş kadar Be bir ihtiyaç Siki etim İç şen ig ve , zevk ve gö- Teneklerile kaynaşır ve daima değişir. Süste garabet; lüks gibi a çebi Yazi e ve t geçim görülür vi rm dün- arklı der Kadın a şeyde olduğu gibi > dal ME beli 4 ve başkaları pi taşır Orm olan şeyi ilk lânda anlamak ve zevk duymak vasfı, b erkek ten daha üstündür. Erkek, aklın mü hüktmleri- adın süs sanatını, bir artist gözünün tabiatı yaşını celiğe götürdü. Bugün yüksök, kaz iskarpinleri bulan bazı insanlı tun, a i diğer ye süs şekillerle bayana sn bilen zarif bir kadın ruhu için ne olduğun laylıkla takdir etmezler. Onlar modanın; bir kadın vücudundaki ahenktar güzelliğin. tamamım değil yalnızca tek übalâgalı tarafın görürler. Ve bunu yapmacık zevklerin bir ifadesi iy Halbuki kadın ruhunda cazip olan her değişiklik al bakımdan yeniliğe pek az teşne, uzun istikrar 1 yaşiyan zevkinden ayrılır. Onları kendi fikir, de ve < zap zaviyemizden görmemek lâzımdır ıkuzuncu yüz yılın mideme biri erkek kınız. Yakanın açık ve- dığı arayıcı, Kıyas edici mizacile, değişik güzel Miçe plan ir uzun, yahut kısa sadik iailmide iz nbmesi gecikir. Fakat iş Yüömde Şağağı veya düşük, yahut da düğme Kadın bunu dalma yenillk"arayan ruhumun derinlikle lrindeki adet miktarından gayri; ne değişmiştir rinde beklediği için onu olduu gibi kabul der Bugün Hügo kiyafetinde bir arti görsek AN ra düşünür. çüneyiz. Belki eski moda der, geçeriz. Fakat bir den Tabiat güzdliğinde inbalı biyüleyen gay, sırlı bir | | meselâ o devirde yağımı; vr kadın kiyatetile şimdi kuüretin intizam ve düzenliğinden duyduğumuz bay: | | Killa. mn olrak peşine biç sanık. Bu daygu eri ve cocukta dana açık ve || sürü icon tar ve aiüya Araş gepki Dez Bi ye ey ll 9 İz yar || ve diğer iyim teterunt hesaba bamya Bir" mu İİ” maçlar, dağlar, bütün köşe bucak, anların. taam: k kadın moda ve süsündeki 6 gü- ik an fark kik ri taşıyorlar. Faks zam ve ahehi e düşünün! değişmesinden dani ae yenileşme ru İİ ha iyi hissediyor hiren 7a m larına uymayan lde ale İnsan, bu yenilik ruhuna, önün sustaki tarihi ve fıtri zevkine bu hus diyebilir mi? CÖRÜUP DUŞÜNDÜKÇE: Hiyle muzaffer pe l imaktır. Hile önünde apışıp kalmak bilmem ki bir özür eksikelr: olsaydı, yapılırken her sütle ded, kaçamak önle açık on de kendi payıma bunu kabul edemem; lerini birer kılığa bizim ötürü keym: türlü ihtimaller bugün peraken: hileli birim alman üağüi, aramadıyaz. kı Süha Gezgi Haki e * ni ient edenlerde © arm a. “Dilan nl” köşesi e gerekec el” gazetesinin png âh” kö-| şesi yazarı bir meseleden olay) tartışmaya Di lar. | gâh” yazarı imzasını Yesıri diy See e cevabından anlıyo z'ki tartışma bizde hiç değişme Si İstanbul gazetele, ği ra ve mi alıyorla nan şahsiyet diğer gamtelere| | Kalemimden .cıkan yazının “Pi de sirayet etmis. İı 2 ceva sidairer Zn itayortr. binden bir parça: Eğer böyle sıcakta başım k Komiser ve kendisi zabıt kâ- | güneş çen Sennen delim. ie VR dolağisivle © | Tü da ihtiyaç yok ai ri, yapnlışızdar, saman yp rey ei İş azığı « ale r. Evet. hal onra İki kelâm: sahibinin rine girdiklerini anl Hayır değil mi?. Çünkü hsiyata döktilmüş ve tartışmı” ortadı )k olmnetur. NEFA TPAKLIK zetesinde — (Mersin) ii ufaklık o derdinde oru vi arımın, beni ötedi da * rdiki “Bari kahvelerimize gidenler bilirler. Hel tin teüilğesine s1 sığınma land ii dn irsi ark m sö > Mah lendi şey Arter mat de kendi adlarını taş » Fakat eya a undan önü oda kı ei Taşi vardı İni Kendi ah el söz rin reye düşe- n ve meri ban Komisyonca da e.BİE Elbet gülünç hale sokan kadınlar var. öllniş ve'yüksök keliütüyii” ökAYimi Sehlağa my bet ta- İİ Buna la ei da e tesadüf otmiyi Tzedilmek (zere reeder iyor demektir. Erkı yuz. Şu kadar var ki istisna teşkil gin İİ üzerinde daima değişik tahlatın mal ve umumi fikirler mii, kadı diği er 'ikirler ise deminde; — seke alıştı. e 198 fifüs | Süslenmesini bilen bir kadının tenine en uy Şumız şekilde; süstn kadın benliğinde ilk insandan 1 renkleri kullanması, mevsimlere koku, renk, len ecdat mirasına ir hi zevk ve ihtiya vakası görüldü İİ le ik indiler iii le; ni kü gz e yn pr ME nel Kin ara, 2 (A.A Sağlık lerini maharetle boyaması, cinsine has mizacırın en || lerd enileşm. taşır. mani yarım bakanlığından teb 1 normal şeklidir. Maky: tındı gök güzeliğini görmeyen - liğ edilmiştir. İ ci .— lmtizacını kadar incelikle emin ler; tabiatı" da ayni renk, gölge ve ışık çizgisi içinde 1945 yılı haziran ayı içinde bü bir e eri gülünç bir hale sokan © seyrederler, tün yurtta görülen lekeli humma sayısı 198' dir. | İlçe ve en da dahil oldu “| “ i ğu halde en çok vak'a görülen iler rm bi v. irak ” şöyledir: s Portekiye ya » rine ane'de 36, mündaie 20) udi dümen nm getir- m'da 17, İstanbul'da na ml ii kimi yor değildi. reyi 14, ymm ii Kime me! ZA 'a bildirilmiş olup ğer Yür inin makaleleri, “va- vi çeşitli yerlerinde “dağınık © bir hudi, manaya limen bi inim randevu veriyorlar ve Abel bütün bunları de e haldedir. İretme a kaldığı ğ vi Bu suretle yurdumuğde herhan) “Yahu di ressam, ni aktör ri gi bir tifüs salgını bahis mevzüu' O zamana kadar Portekizdu kabili- rini hep tanıyorlardı. Yüksek sesle mağa alışmış Himsaldriin ender olmadığı sayın halkımıza bildiril - yetler ve şahsiyetler mezheplerine konuşuyorlar, b eri ken "ni kabul eden memlek, irden- mekle beraber önümüzdeki kış mev göre ayırt edilmiş imi Sebili di ei getiriyorlar bize My gaiemii bili- simi için daha hazırlıklı bulunma - leri diğerlerinden a; e bas iğer kim; enli yaban yordu. Zate, Portekiyile ge- İ iğinden, sonbahar, av - lamışlardı; onları Hi P eğe vE Bi a hisediyo lip geçici kiler vir arada ve köp larından itibaren m an sağlık ve evi karantina altıma er gi meye “ya ki dl köşesi, , Me olmanın verdiği vetten yardım mi eymdizdi vie hü hlikeli e — ilk 40) adı iL Si şimdilik , ktmet ve beledi; biplerine mü irdi. Fakat bizzat'onla! a sf sarı baru iye İsterdi ki A her ta racaat edenlere parasız tifüs aşıs Gi kendilerini ver ediyorıardı. Us) bir etiketti ve eee ra vi ll rafından gelen faki P> “ekizde da yapılacaktır. 'Londa bazı kahve ve pastahanelerde' bir VA; doğabilirdi. yerlesmis dirim yele kurs! iç Kend : Ze ma | faa vr Öyle, kar amma piş «pe . | gecen ufaklık bahis mevzuu dn esnaf yandıydı. Mersin için ne - —— | yelim. Zenginlik! | tarılsın, Bu onun” ayni sam VAKIT'ÇI hem yahtıdilik, hem de iki i olmal mesi lan tesanüdün bütün menbaları | zımdı. W İ >. Bileşik Amerikada her isçi aftalığından bir dolarını verdi- lar, Dilimiz. tadı, Bini iy musunuz? burnumuz kokuyu Sinirlen silkti; m fikrimi vücut ve imiz er > dil ve kulal — Biliyorum ve çok güze m mii yorum azizim, fevkalâde. F.kat ©-| olaslar nhi yer vel ii —— sm Ml m ii “rr aynayı vorsum — akşam tatil im ele m ten ve güzel olup olmadığımı iii a) kitkeni ilin deri ? STİHKAMLA top arasındaki yarış, asırlarca sürdü. Top çep: büyü” gü bızı ve delişi çoğaldı. Buna karşılık, istihiâm dava o kale bed ikalımlaşta. r savaş bunların bir imtihanı sayılır. Kâh istihkâm topa üstüm göl br kaleleri yere sererdi. ki ileri polis t tı Amerikadadır. Evet günü sızlar, ik miürtemy de yocudia” yeğ: SMM ia lk ikililer lğrdiğliğmeikün hağüklar dehülarındağ karımaktadır ? Rodyohu, zırhı otomobilli, taboratuvarlı, enstitülü Amerikan gang” b de yerinde sayamazdı. 9 GE bide diayanm on mikenmd, da SİNİ dün yada her zıd varlığın arasında bir ğu zetede bir havadise konulan bir başlık, bana bu eski kan ndırı zete ““ Perakendeci esnafın bulduğu hile karşısında mürakabe memurla da gz kaldılar! ,, diyordu. anın, kılıfın evvelden hazırl ektiğini © eskilef söylemişler. ale bugünkü muhtekirlerin, vurgunc ei da, dalavere” lerini yaparken, su taba uydurmağa çalışacaklarını kestirmek; keramet sayılmaz. Marifet, onların başvuracakları bileleri önceden bilmek ve oha re diye nasıl im a elini şi ye ğ hek lertim, pe De İ “ İ aramanı saya i “ İ yirmi &e kurns yerine yirmi nes s1 m | vs alırlar, Ti kurusumi geriye ve 7 aj iki ulaşımı | röler diye heklömek yahut ister e mele vi bü sere yerine cu bağ vere cay alar vücudumuzdâ temsil ei m en sonra teması imei kul mağ yri a) A bevağğ il onurlarını | e bu hislerin bei dr Çünkü burun ye güzelinin i nh etmese yüz kendi şeklini © görmek” cnn far” ya gör nde