Mili Piyangoda kazanan talihliler Mili in 1945 çek Büyük ikramiye kazanan ta: işinde nr bugüne ei ikramivele- İrini numa: posta 14214 de yan Yalvaç Fisaraltı ma- ami 18 rim çöesim Öğe ihalesi Mektep İl İl li İ İ l | evde seyyar esnaf Nuri Aksu İn Anüelnnmecle” İitetkşeit “ öld ıcı » Hasan Kıhcoğl 54 de kapı Ankarada isminin va; işimi bir mille'veki ilra kazananlar: iin do seci iii 7 numarada Sude isminin râ, Çenberlitaşta eşi bimiyii bir sandıkçı, o Karsisi sada bakkal Hasan Kabael, Zonguldak memurlarından o Musta'a JEE bi Hazaros Karabet. Kumar aşi en hi alacağın r işten a ink kanunen yasak olan bir r kanunumuzda kumar ve bahis namile bir vardır, Bu kanunun 504 ne maddesine göre * ve ve bahis alacak hakkı konu doğurmaz, kumar v bilerek alan ava verilen paralar anda, umar is irem haiz vuku kr orsaya dahil olan emti kıy- evrakın fiyat farkı esası üzeri- “ne yapılan vadeli alış verişlerde dahi hüküm böyledir mâ; ve bi de borsa; met akın bile bunlara dayanarak hiç bir Kim: se hak yener Ke Me tarafın bir hile veya sisesi ye eğimi yel kuma geri alınmaz. er ıncı madde piyangolardan bâ- likümet tarafından izin verilmiş an e dndi hiç bir alacak hi Mümmade e pimin yapılan piyango lar hakkında kumara alar ee hü. kümler tatbik olun: Yabancı memleketli Saylar tesis Ee m men dal sa an Türkiyede kanunun hima) dan istifade edemezler giri etkili makam -bi rin satişa izin verirse bu takar 'kahrlar. VA KIT ya garı de a taşının son akla için- Hayat ve san'at Efsanelerden felsefeye m. vakti çi altand insanın hayat çi Yazan: b . Ceyhun Atuf Kansu İz Onu, Sı nuştım, Balkan bet tmemiş nadir Sonra, ari yarlığını , ui uk elesin in - Vakıt,, & rad nun keşfiyle başla. u ban bir ai çala, onu korkuttu. Bu Vi zenginlik karşısında ek pe Si anahtarı bulmak gerekiyordu. Bike zap - , yeni is gili Diyonijos'ta bağlara, coşkun a as bıraktı. sından harsamadı al bu ge öl gp çağında ha- yatı efsanelerle »r içinde saf bir kah- © beli et ramanlik “şifiyle e Küle: Yy kahramanlıkla taşıyord leğil, bu kez hayatın tedi. Hayatın ortası fsan, Şiir ez nar Bu, daha çok dış bağlar! anlayışı idi, ir çağında insan daima çe e Apollon öyle bir se biyreii idi ki, o bir rfolojik kudreti, #ölajik gençliği Sail; Ama ii mıldanışlarını, tabiatın bu Yale anda insan bir ii çizgisi çizmek nda insa; ve hayatın ai İlel kana ru çağ; genlik ve Zenginliği, del e, tablatin ortasındaki insanı teren. | | 2” kend ön tü e düze dane ir. dolu bir | | ren bir hatırayla kendi m ve ie i ya ” şarlar. ke ve felsefe çizgisini malin insanın içine değil | | uluslar gençleşme irndesiyl, iştiyak ve ero Li wi sağında, | | desini kendi canlı tasavvurları içinden hayata ine retmekle coşu- rebilirler. İşte, efsane olarak hayat e şiirde; trajedinda, ve musikide konakladıktan sonra felsefe sakin ve tabiate e e mor- aim varır, ee olarak hayat ise, iç kı- Onları “Tarık, u teyid ve tasdik Selânikte “ bie Marma: CÖRÜP DUŞÜNDÜKÇE: m il e e Yunus Nadi için “Ru zetesinin başmuharriri vin ai eş mlm, cesaret meli, Selânikteki ümit ai” Sd dibi söylüyor lişmesin! konuştuk. Elinde, Dede Korkut masalları j 1419 Ama, Elektra'da işte ben bezen Ed tutan & genç dedi İnsanın ilk bayi aa başladı. Tabiata karşı dış bağları ara. y öyle bir efsane dun le lidir. Bir diğer İ ni iç bağlarla onun sonsuz iz ğini etti, Tı an k bir dumandır biatın dine içinde, kendi kaderini sezdi. İlk korkunç a duurordum arasından hayatın anlâminı | erajed dumanı, şiir © efsüneler Yun Nal, memekee yatonlk ahlâki kurmuş bdsinğii gös lece, düşüncenin içinde hayata geçer nsanın kendi öz kaderini. çizmey. Ne san a çalar her derde uğradıkları güm Nadi'yi ken; insanım ilk önce bir efsane çağında konakladı - | | gı böylece trajedin doğdu. bala emma dalin 0 Miyan değiriemiirinekbe zen ANİ gını düşündük. Bu Yt dumanın renkleri sonra in endi duygulafının,' kendi'öz di - - ea ai san DM ÜR Ee Er Kva Buşları zl #iünikirisr, onda tone balufisil. Eski 4218 lik düşüncesinde nlamaya yarayan bir süri de, tmjelayı da beraber. eren. aden saf DAÜ genci arkadaşlarım hiç unutmadı, Talihin. düşürdüğü bu çi hayat ifademi Özle bir gülüp kl, bain gülüşler , kuvvetli koluyla tutup kaldırdı ve bundan zevk daydu. Bianet öl »imsemek, efsa: klasın, öyle bir elem ifadesi ki, bütün elemlerin eli önen slir ölineriçe binmemiş başka £rezii) endi & parç r rağı olgun! Bu, bütün gönüllerin üzerinde hayatın || yenme yi al kaynağını büldu. Bu iki t zaferini saf bir sezişle h ak istiyord br varenliği. vakit, erkadagiiae eyleye ştıran trajedie, in hayı m ayak anlayışla birles- İİ yeğin pisi ez Halbuki Om ala ire haftada marin « doğru açılan üçüncü altın kapı oldu. Burada y kn aşama ve sap bir'kutlu titreme geçiren bir genç” arkadaş — Ve : insan dü erdin sonra musiki, insan düşüncesinin hayata karşı zaferi a altına topladı, işte ez Si akende e ye” ai ötürüdür Me “Yu Ni olmuştur, dedi. Bun rr bir genç şöyle karşılık usiki saf kudretle, Beethoven, nesevi :İ| yizde pafronluk ahlâkı tesis etmiş nik Li hükmün ğer e verdi: — Hayır, musiki insan düşüncesinin zaferi ol. hayatın özünden süzerek, elemin çekirdeğinden neşe- Gön Sillerdi hhili GL. Tetra aylar Bi . Ne gariptir mamıştır. O da, asıl büyük zaferi hazırladı, o da ef. Yi, sevgili ve ölümsüz bir yemiş yaparak, Dokuzuncu. Sİ #4 perkesin acısına bir merhem bulmağa e vE Keşir insa sane gibi, şiir gibi, trajedia gibi ışıklı bir yol oldu senfonisini yazabilecektir. 7! mda bütün bir kend il öle Kinney oruk okadar ve, bitti; mclaribı “ibi Bed işte, felsefede insan, ken lüşünce soluğunu hayatla keli eren o saf havayı insanlığın gönlü üzeri- Gi lurdu. burada biz, kendi e şunları ebilecektir. Ve insan, efsaneyle, Şiirle, trajedi Matbunt. tarihini e slm yazacak owalar Yanl sorduk: Bu efsane Yelsefe çizgi: insanlık na ile yüklü ini musikiden, bu dünya ğının Nadi ai. üstünde Seli Harise oi oem ie sıl yürüdü, nasıl konakla gölgesi altından, hayata doğru ahraman gibi derken ayranlı yanaklar. yiyen nasibi run kay” eee KM a gi iki insanı kudretle doldurduAma, bu kud - iğ Me sase Kl va öğe Pp mal > betmi maca adar. büyük bir yasdır. duy 30 Haziran 1945 iken ve enerjisini - Sen Cey ymis,; e büyük ulusların kuvvetleri; bu efsâne : dum adım: oha, ari “İİ zahanesini, layıj zapte © | sayıyor; ya hayatr yenidöh “öle “İT'Emin ii liği kendi atıraların- ettim ve r. Onlar, efsane'dolu gençlik- lat bu canlı hatırayla kay- bütün bu zengin - iinü taşıyan, daima ye yüklü, daima 6 İstiyak yüklü bir hayı rop'i Yö mm BI İtal; beledi; yakı 5 ea deki malik'inesinde bare Amerikalıla, Ribentrop'un hazinesi müttefiklerin eline geçti Salz burg, (AA un e — Rih sal rağ İngiliz Mil e tah. in edilen altınlar üçüncü eni erleri tarafından Amerikat Badgasteir liye başkanının evinde ve diğer «n bir evde mehzenlerde bulun - tur, du İngiliz, Amerikan yan im e halinde al hazine, ve tından müteşel bentrop'un * Salz Birler b sinemi kuyu ta emi r İerişâlnei Ribeni- da ir 'ye gel erek batı Trakya- lmiştir, ordila şeyl bildiriliş nmış birisidir. gudan şuws geçtikçe, bunu daha kuvvetle hissede £ bir ifa- SÜHA GEZGİN e al tabiatın bütün zenginliğini insan kei ae sonra, işte bu hâyat fels di ceği” ar s0 ıştır. Bu ilâhlar, bu yarı ilâhlar, tabiatın | | kudretlerinin yeşerme: Be vere al bölen, yaylası örgü yane Mak Gibi etti: Bir hayat şimge iyi anlamaya fırsat veren insan çizgilerinden, saran | | Sagi vape, ek MEMLEKET GAZFTELERİLE BAŞBAŞA| kahraman görünüşlerinden başka bir gey değildir. aya. Hayatın gök 2 iu hayatı renkler içinde, undan insan bir e li or ve onu hayi i deyen ha Si ve Ha Mine gösterinin, ami DANNM İİ solar olikne bi vk gib tutuyor l k t h t bir özlemle kendi kudretlerinden doğan kahraman ayan ete doğuya, Hayat ykm ersinmeml!ekethas anesi ları şakıyordu. Şiir ve efsane, o kadar bi e ka- || cehdinin şahikasını DE teşkil e “Yeni Mersin” Byk imi mi memurunun belediye âzalarına “3 ki, onları keskin bir çizgiyle ayırmak elimden Felsefede, insan düşüncesine, hâyat al Epengin “Memlek vazifesini tam olarak tatbik Kl gelmiyor. Homiros'un epoj da saf Ve || zusuna ait herşey, e şiir, ba rahsiki Düz > taşlıklı yazısında amele gör. | Bu hareket zamarın prensibine İZE kahı isin lik am insan, birine karışır. Ren salkımların kaynaması, ka- dül or. Yani bizim rö- dan sıyrılmak, bu büyüli kutlu dumandan sıyrıl - ğ biz me ve pekmez. dökülür, ayni Zıyı sonu mak isteyince,-hayatın kendi özünde gil ik sü zatla Pe. beraher r- baki ia e ie Bu tahayyül simi üç ortak bee suç vi r. Biz hiç Kir A - Yü dür inanrralıdı nun esini aa Kendisi bil- er Bam deki Alman nazi be alin mühürü vari rip'un emriyle yeri değiştirilmiştir. elçiliğinin ve miihteliz . . .. edemi Bulgar çiftçi partisi! Almanya kamplarından m a iyi Cayman beleiye Amirinin ârür, BAS | Sa an' başkan muavini kaçtı | kurtarılanların bir kısmı | dur ala ha Er) rin in Yar lr rü e, üm “Atina, 29 (A.A) — Selânikten bil çeşkiyalığa başladı dur “Ceyhan Belediye dir muavini AKErdi Ma dirildiğine göre, Bulgar Çiftci “par: 2 (AA) Bin iz ne imiş?” “) Cey — Minga, ii tisi n MUA Bakriel Kolev genel l ein namuskârlık ve in Kn le tanınmı: de dün Sr Millet hela n gör! “Kamplardan mselerde e ihtikâr işleri üzerinde vazife Sm eme çi ereğli işgali w- | görmekte idi ki, son günlerde ende ip, Me tındaki © Almanyada köylere vahşet | ye âzasından iki tüccarın zeytiny: Mik iin açmaktadırlar, i Nezer i Haziran - ortalar: # |tivor, hafta zarfında 100 re 7 kirala ve İNN gilmelerine ve mah- Yeni van tor. 200 cebir istimal ederek sirkat, 150 olmalarına sebep olu eerri “İk Mi alelâde re 1000 -kıdar da soy- namuslu memurun vazife Nurlu bi — sun ni olmuş! banı olafak işten çıkarılması b. msi 0 Peş İyi mucip olmuş ve ler y , kamptan a kleri “hal mr dönm. Gm ol ran 600.000 kişi me p olmuş ve hayreti ” Bu havadis içerisindâ çeken nokta, bir Belediye de gg Biraz evvel Azeved. irk kika görüşmek ii kediğini bildirince e ve kam e ve m çoğu müzelere Tüy çak güzel iki kol Kelam Serbest ttan da beyi idi ! binin gene dicenahi mecburiyetinde bul plandağu bu al | Avrupanın en zengin kolleksiyonla- İsa Ve hâlâ çapkınlık yapı - (kıniz meşru değildir. hiç bir Mek kanuni yollara baş sınız, Selen Kız Öğretmen okulunun önümü karı dolaşmağa başlamıştı, lar veriyor, muhatabını ikna etme- çalışıyordu. J Azevedo lâkayt dü- ğe uyordu. Onun için mesele çoktan halledilmiş bitmişti. Sözünden dön- ünü ü. Şimdi li ba yordi , Doktorun bu hitabında sitemden eN te'idi, 4 müh iç ikl 7 Bilmek istemiyorum! lerle m ça olnağı hiç vakit bula ibiş mıyordu. Çalışmalarına aylandanbe ça vurdu. leşmişti. Sabrının min Bi Abel acı bir gülümseme ile; ğunu li, Bil i yapılmıştır. fi lr ndanbe: Aİ bene tam vg li | konuşma sesleri ie Keke ik Büyük ie Meclisinin 5 bin “escudos ledi. İs) ler ve büyük sıcak | günkü eve tarihleri ve takamları söy-| çerezler verilmiş olark iel an m mer A e iş liye; lara bayılırdı. Karısı iğ eşgul etmeğe başladığından | ziran 1945 tarihine kadar üç ay yok. Yekünü haber vermeleri için anak mi kendi hastalarını" ihmal etmişti. | tıjmasına dair kanun tasarısının öf Ben de yn. Pa Fakat sayin; ret etmek üzere onu beklem “Mersin,, vapuru Yunanistan dan an geldi Mersin gelmiştir. V. pak 10 Türk, in eh gelmiştir, şöhretini bir tavırla: — Çok mi mii dedi. Abel onun ee elk bir ka- elli beş bi para değildir, —İ yapi rarın ifadesini göz- leri halda, oi öz bir ricacı vaziyetinde kala kaldı. ee da ayağa kalkarak tek-| e dili Fakat hima-| mi em çe asil bel bol tığıma kaniim, İN vi e nl. bir tı aydanberi teci si prn re mültesiyi dme, karnını doyurmak ve edanek lâzım sö) ekte i- be see me o burada Abel'le- çene a7 para , Üsteli * Abel onun yz içine baktı: hat i lemeğe mecbur kalıyordu. içimizde lerden biri iyor sadaka ile vazifenizi yapmış ol-f mek, bilmek yriemi çok ğine a öyle — rahat! Bu sizin imz. dk sadiğ hi m, Azevedo' 5 >> 7 Far; İş luk n öl, ii ir ent iy müşterilerin, bırakıyor ve böylece “rahat betti, En iyi mi ii eski fil dişleri ve güzel en rı en az ve vi meşgul olabiliyorsunuz! redo'nun, fildişi kolleksiyonu” lari gösteremez olmuştu. irk yağlama bulundular, doktor rn mar Abel böylece en Çiy ğunu kay» hastalıkla» e bu sel ses almgan o-| mesi anlardı. Abel'den yalnız tedavi bek! (Devamı var) mn Tr 1 <2 E