12 Haziran 1945 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

12 Haziran 1945 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

üzere Italyâdan hareket öğün Krup grevleri Kabin si buhur my abi olduğuna: ordu. VAKIT IN AVUKATI | Adli Me ybol için .bir Pen re ve akıl istemektedir vazı zarurete —VAKIT - 32 Haziran 19 Sü öbi, ilimlerin insan zih ap leğişik akat bundan ağı düşen va ızlık yüzünden hak neydan “vermemek | usulü muhakemeleri ka linde bazı hüküm | (Ken. ailesini | etli zarurete düşür ' izin masarifi lâzımeyi kısmen | ma, ibkadan âciz olan | kimselerle müessesatı hayriye pi e müdafaalarında ve hiyelerden itesbiti ve tevsiki lâzım, dır. Mah tahki kat neticesi fakrüihaliniz Ne alacağınız kâğıt ile ilgi meye başvurur ve adli mü lundan — istifadenizi yargıçlıktar karan sizi aşağı temin | ı Yapılacak püümle eril i masraflarından muvakkaten rmunfi- | yet, Şahit; ve ehli hibre masrafları dert avans olarak verilm fahkeme masrafları için te bilklttan istisni diyet 4 date ibleğtinyat 5“S9Dâ$ükim Vâkll”İre 28 edetsö Me be bir tezkere — ileri . eret ve yinâratlğr takibi ikti ağı yazac sonradan ve-' rilme at tayin olun- ması ti dairelerinde alnan bilamum | tecil ve zaruri masraflar ilin ünilekzö 108 söle — Bilamum vakadan mu sp avı pul resminden mu - | afiyet Voterlerin tanzim sm «vrak ve suretle lan muvakkaten mus ala NE nir al iğ nizi Ve: dâvar i ğ abu veya red Hşmilman tahdirine Makim aleyhine hiç bir namaz Adi müzaheretli bir dâvada diğ taraf mahküm pılan müsrafla, olup i olursa zan mâhküm olan iimseden tahsil olunur. Hüsam Selen ile Avrupalıları, bir va lana çevirmi; Mi olan Jan Dark adındaki çoban yaza” bitiremiyorlar. bütün insanlara zorl milletlerini kan vı düşünmek ve söz vii ei hürri, dikleri büyü! papazları eril hıştı. Fakat li ın bül rakan en müthi; Her fırsatta devamlı okuyucula- / Yeni dunya nizamının menfi şartları; Büyük ihtilâl karşısında bükise zi Haşim Nahit Erbil JE bilgileri, itikatları için tehi il laridır. Ve bizim merileketimiz, ,kilisler İİ yordu; Yunan filozafları; madde ile uğraşa fuzundan sıyrıldığı için, kilisenin başka özenti gılık birşey gibi sanmamış üzerindeki tesirini daha iyi seçebilir ve söyliyebiliriz e Papalık niçin bunlardan kuşku- Roma) ni pek eski sesini bir gün ziya graşmanın neticesi, kiliseye tmiştii ön tan Kadınların — hâdise- la pe dizleri. üstünde kten ei erin Ma it da — gözyaşları ğ leri bu tarzda incelemeğe alış yüzüne akan — bir iş ziğiinler i ve sosyal 3 adınlar, bu beyaz tecrübe heykele acınaraktan baktıktan sonra, dizlerini basa- geçince, maklara basa basa, pencerele di içinde metler kopmuştur. ışiklar yahan bir ziyaret odasına değme ederler ngi kal İşte eskiden krallar, Papa anın Almahyada Prot ihtilal ylece diz çökerlerdi. Papanın nasıl lili da bu yrağını çektiler- Biraz sonra İngiliz ii 8 inci üfuzu kaza incelenmeğe a ince, o da katolik kilise ve Lâtinler kendi ilâhlarını, bir aile relsinli > red: Bu iki hâdise birkaç yıl aralıkla vâki kanlığı altında Hısım rabe. gibi taşavvur ei olmuştur; ve eğer dikkat edilirse görülür, ki cenne- ve kendi il yaptıkları ban AE Hekalerim tin satılması rşı Luter'in de Yenii pınırlardı. Hiristi nk GEilistin) den nikâh işinin arkasından (docti mese- geçince, bu tapını rzına intibak etmek Siran tesi timi esi ve in izli “neleri, iti- ki orada yayılmağı ladı: Milâdın galiba 7 inci ındaı tolik (o kilisesinden ( ayrıhyorlar. ında bir filozof (Trinite) üçlük teorisini hiristi > iz im ğinde münakaşa etmek, düşün! yanlığa soktuktan sonra bu dinin e Sd üç rasyonel mantıkla işlemesinin eseri şeklinde lar. Baska ile in Fakat yeni zihniyet; sade katolik kilisesine de- en tayin etmişlerdir: e ğine il, hemen bütün içtimai lere kal bila, evgi, merhamet ve uysalık tavsiye | | Bir zaman sonra kiliseler, eski kalabalıklarını kay- başka birşey söylememişti. Pa; bettiler. Bununle beraber prensiplerini eski kültür- p: 1 yardımı ile hıristiyanlık âki- | | den almiş kıymet hükümler altüst oldu: şiir, delerini ve merasimini, irici surette meydana getir- biyat, resim, heykel, tiyatro sanatları eski itibarı palık ruz ei ir Amili ol. Vi başladılar. Bi A ia en kötü bile /gamberin & yeryü. lurumda olanlar, — işçiler değil, — artistlerdir. ii ba in r. edi insanlar; eski itikatların ruhlarda bıraktığı lisesinin hıristiyanlığı tek başına tem- nk rk saymet. hi in asından sil sp uzun asırlarda ida işte bu o nüfuz ip çekiyo! va, tün dünyada, inanmak birbirlerine kırdırmış ve ; sade Fransız m sömbo- vr ve CEngisizyon) Mesai 4 sosyologlar da buna çeşit tit “işkenceleri; “muharebeleri, ihti. | | çeşit isimle” Vöhiyorlar;. .fakat Mei görebilen iler; ari iâmlâr v.s. yi'furistiyan muhârritler, yaza | | Şâlniz sesyaf psikoloji ilmidir Papalık; bir tek Akide tarzını e Koğmuştur; &ırmak için e ) ile (akıl) a (con: ma; si r; 70 yi iseler na attılar. Cazibe kanununu Samiziğ ve yeni | | (Sorbon)un yanıbaşında. bir de ik enstitüsü) birçok âletler icadetmiş bu alim adamın, pa kör Sl isi üniversite vardır. Hiç bir katolik olarak ri eiikemm da itiraf ediyorlar. , ki Kommuniyon emer yl Kam Zan iğsellğrine Yü Gülsti bile me nüfuzundan ve (tecrübe) aa a için | | Kilisenin serveti, teşkilâtı, e ve bütün kat sene pi gene şi lik memlekelerinde nüfuzu Papa; takla, en mantığım t len ise bir | | Vatikanda radyosuyle sosyal çilek direktifler ve - e katlettiler. Tan Jak Ruso, Tüçtümat mim e Hane eserile :şimdi . anlatacağımız büyük ihtilâ- Netice: Hıristiyanlarda mezhep ayrılığı, siyasi Jin yağın n ilk aölardan biridir; kiliseye Me ve milletlerin disiya görüşü üzerine tesir edi- yas eden Arisi adamı da Fakat Türkiye cümhüriyeltnin yaptığı inkilâp sü süründüler, ing 'in det i ittir, dünya işlerinden göre Ruso, papazlar ve yobazların tezvirine uğramış me ne dini itikatlara bir tecavüizlür, ve gittiği hiç bir see rahat görmemiştir. | | me de din gevşetiyor. Türkiye; dini bir ” a mii derler; lâkin o ahlâksız- lessese ÇA (Evkaf) ın bütçesini de devlet büt- Giri ıydurmak suretile Ru is MER içerisine aldı. Katolik kilisesi Ki (Devlet içinde ilmen aş namuslu bir İngiliz, ancak | | devlet) e e mmil Hitler beli Almanyada kato- rtaya koyabildi liklerle başa çı mokrasi; e bütü ps Hülasa arla rdakçısı Aristocı- | | daşların hukul Di pre olmaları dem. z* ların aklın inkişafına karşı Me a #1 gelen, dalma bu papaz ve m a Büyük ihtilâl: Tecrübi ilimleri Ispanyadaki müs | M «iman alimleri Yazın: getirdiklerini ev velce © söyleneiştik müs» bu ilimler ise, lümanlığın hürriy tORUP DUŞUNDUKÇE: Su derdimiz artıyor! eme ida su > k bütün tahammül sanırlarını yıkıp as Sy w sular . geldi. kesiliyor. Musluklurdan — sahaf cak bil süönleğ e a bir or. Çoktanberi Gi yağıradı Sarnıçlar da karudu. Burualirı Bİ, duğlarına yükselen sakalar ila nazlanmağı artırdılar, Nerede ise şiddetli sicaklar My nbire ra su ihtiyac birde kul kata Şayet susı gi halimizin neye varacağını ir kolav olmaz. K yun ez yerde pislik aş ar Pislik ise bütün astar kayi ağır roplar onunlr besle: i sine emer İri su a dillerde yezer, kat mler; dair eker yol « kat, ne gariptir, kı konuşanlar o Bİze Fulumbalarına Yeni bir g — Evet suyum a mahe Seli süz; terşih havuzlarımız dar. yolla sırdır. ne Sa, ei icin de ; Güzel efendim, paranı ölmeyin. şirket zamanındanberi li ai O günden seyir na ie gemeeri binlerce aj yapıldı ve buniarım rildi. Hem de bizim sa ere verildi. Ki eee ala imdi e bir idarenin rite, başka lam eda irmemek değil w un on binlerce iie niçin sı 'maktan bi mânası ları Fakat su darlığını bx deere düşen ik vw 5 O halde e ve ve Bunun halka, bi “Bap azal. işi m ye öndü. eli : lr ani Bunu ari & vi uzak tutuldu Li nmadı r KE amala ise hoş seylerdir. alâkadardır. Su ise İstanbulun ei z vir Bunların hangisi ön plana alınmak lâ; açık gerçekkre karşı göz yamulup arka mekanizmasının olbilir bir pk sie ideoloji ük ihtilâl dediğimiz; dünya; ruhi Pa era (sınıf rg diyor ; izi mycar doğum vardır. dei ilan bu ruhi Materyalist buna 4 al cari ve Zeytinyağı müstahsilleri kendilerini * nasıl miklaita ediyorlar? 4 faydasına olarak Za sinesinö * çekmekte eee miş, “fukâi buna rağmen mc darlık vinö o mesul tutulmuş siye iy, gazetesi, Ayval tsinen en et Sarmal 'nın “ün açık ai başlık ik ça lama eni ran say verici bir yazısını iktibas et ' ecek e ali mpeg bir sin ed ii ei. çk siline- ya YE al mer e iiyetek bakam ve İsli. Jülgazlil e e ONUSU & vurdular, birçok zamanlar. memle zi ve mesleğimizi. inkir.et - iü yere Istanbul ga- mek betbahtlığı ile k: e arşılaşt'k —— el e erime de çat-| nyağcı nerede ise li “İstanbul gazetelerinde çıkan uy- için, Avru Filistindeki (Tur) dağının başında Üç ayrı mez- madık. Gazetelere yazılar gönder” yk Hale hebi âyrı Kilisesini gördük, ki bunların her biri, |) duma ma e gi kiz, | dik meşrettiremedik, kabahat bizde; yetini “ortadan kal. | | İsa pöygamberin sığındığı yerin kendisinde olduğunu || 72 töhmet a bırakacak değil, filân yerde ve falan tedbirde; Alay Meni > iddia ediyor. Bu mezhep ayrılığının ilk mânâsı, asıl dir dedik, dinletemedik.,, i telif etmeğe ça, | | itikadın lmaya başladığını göstermez mi? (e İ| Upmıştır. Bunlar, davayı e Muharrir, ği zulümlerini gölgede i “a is devletçiliği, Romada birl bin İF oya Zeytinyağı müstahsili, bu işten Mimlerin inkişaf ei om: iş metrelik küçük bir elini, eteğini e Gn tar “Muhterem vekillerimiz!» hammül edilmez Nejat Sarınca'ı, müstahsilin kını değil, asalet ve dürüst güm, bal al — İstanbul gazetelerine İstanbul gazetelerine inanmayınız. | söylediği mektuplardan birini bana; Bunlar kalem oynat| göndermiş olsa idi, . makla et meselelerini hal-| bası K tukları ve bu yüz.) © den memleket iktisadiyatına Mi nt) lan * bali farkında. olmıyan) de H.G. “Dilenciiğin başta kimselerin indi ve ezber mütalea- il daha, başlığı altnda mini lardır. Bu yünler ik GEM bir yavrunun elinde Atamızın ret İstanbuldan bu resimleri sat, mi için gediği er kendisi-. Davanın içyüzü nedir? ni acındırarak anlattığını ve para harrir, davanın iş yüzünü bü-| istediğini ir, çocuğu an çek e 'le Beresi e m e Mürakipler müstahsilin haklı m biliyor ve görüyor ekse, Avruj hlar ve Amerikalılar da bizim gibi Papnın ve 5 adamları vasıtasiyle hüküümetler idare etmelidirler. Medenli memleketlerde bizimki gibi lâyık rejimler kurulmadıkça yeni bir nizam dünyaya verilemez. - Son sene mahsulüne 150 kuruş yat koydukları zaman müstahsi-| değil; in ne ile yaln sormaktan | dir kendile rini alamamışl Müstahsil Yinç edilecekti. “Müstahsil bu zararı memleketin esyonel bir dilencisi ile ko: #ife bilen VAKIT, bu dı > mb bütün usulleri öğr: ei Zaten Jean nazarında ne olduğu- mi e broşür er neşrederel vi e a pi e mann şu er si | ee vala m ei m beş tanesini götürüp İl — Avrupadaki bu son günlerim | ba şimdi kapının açıldığını, | mümkün değildir. el rl lr reklam ie a in şaşı br halde ete dur İzmirde çıkan Anadolu” gaze dilen “deriz muayene edecek - | ekti? Sci ve içeriden bir kadının ses- iğ el Olen Liuba işte bu gün ve gecelerin iy Yani a GRİ ül zail olunca,.,, başlık e 15 mumatalı müayanebanas etnilşti, Onu, izl Famiyor, boğuluyor * gibi oluyordü.| haliyle seslenir; “Kim 01, Cevap! — Kim o sevgilim? da, Avrupa Zaridme in. 6 Salı ye Cu geçerken, bekleyiş günleri) B8lkon kapısını açtı, Yağınvr din-| veririm: “Benimi, | Bu taktirde şöyle bir ziyaret iin si “kesildikten sonra dirlik. di arasınd muayenelerini d di: iş| Misti. Geceliğinin üzerine mantosu-| (Rahatsız edilen bir adam haliy- b evlenmiş ve kil me m giriştiklerini, gi k di ara) le Yele hakikaten onu Rİ ğunu söyliyebilirdi. Jean eli lahili emniyet ve harp istil in la; lay yide Koe bilmiş, Liuba| sında taşa ol vi sabırsızlıkla i an- sil kanların mara V un harap eği Varşovayi, mağ) Ne bir m > mehtap Vi sy bir kelime vi > in EN AR 1 ay EĞİZELER: tip polonyayı ban a aralığından |1e yakit “bırakmadan kollarına bal devam eğin, hayat | m azan: M. Cemil P, taklarını ni önlenmediğini belirtmek? na yardim öt inden başxa bir- ın yalniz olmaması “meselelerin Üstüne pan Şimdi ise Jen. tekrar hayat mü- eni imi işitilmiyordu. * El mr işini Gi e tı? Yalancıktan yerlilerin | arkası kovalanırsa işler biraz dür * “Avrupada atılmı: hmetle istik-| lerini"dizleri üzerinde kavuşturdu, zelir!,, demektedir. : 8 sebep Me'mundur,, balini ismi ni ışıyordu. | başını kolları ârasinâ aldı. t ln Muharrir, makalesini şöyle hiti” .Myesinde kemal sahibi olan Volter,! Onun mahvolan ve 'ya varışını kel endisine karşısında sıkıla-' Dandik riyor: “Mâni zsil olunca memen AY Je'munu değil, Me'munun peygam-| hem istikbali arasında Liuba, ancak| tekrarlamağa çalişiyor, fakat onu gibi da eder, öerini bile küçük görüyor! Bu bab-| bir dakikasını işti, a # ş Bence mâni olan pr Maheme adi eseri bile var: De gelip e a 2 a DA da me” ise, bugün de odur, Deği m nam

Bu sayıdan diğer sayfalar: