GORUP DUŞUND vel AÇ kere, renk, şekil v as bi kileri i — bir miktarın yam. ğıni Oo öne süre M i gibi titrek gönülleriyle bas- : Mi “çareler aradılar, Buldukları i “şu oldu: — Heri , her maaş sahibi. ne yüz >. ir Siri verilsin. Yani devlet bütçesi 15-30 lira ş alana da 300 0 ea alanada i beğ dai verilec. ndaki pe güzel, dı bik kabiliyeti yok! bei eytamı, eramili, emekli- ki e "kadroların ağırlık ee si sn skar en küçük memur. ia devlet orme sy e ierik. yekünu taştrırdı. bartıp düşünce, başi tadı. e ondan yuk: Elie de sı işlemeğe Bu seferde 60 liraya Maaş alanlara tam ya da yarımsar aylık Acaba kocakarı eli mi? im 'Wr idaresinin yeniden p as3ya çıkardığı “nimel, sıgarasından şikâyet ed. anım 5 yakşmayacak kadar sert ve kaskatı çrkıyormus! Kendi kendime düşündüm: UKÇE: meselesi verilmesi xasarlanüi, mahzu. -VAKIT— (MUSİKİ BAHISLER a ye de, yoksa kocakarı eli m Karabo:sa! ,meği ü: ne yanaşamı: a yüz para faz | lasile poğaça Rode ix $ıltiyor ki ln ir kapıyı bayar. ma, bir başka ei açıyor! mile usulü. lan bir; tr: ram yer bm için yeı avayda *alej cudan Zorlu yumruk ri ve akabinde hir TÜRK MUSİKİSİ KON- 25 Yeinejteşrin 1944 (GEÇMİŞTE EE 23 IKINCI TEŞRİN Abbasi hilâfeti —71— E Pivpaysavı Beş *npAnp yo eyup Nu yer baş kalmıştı. Evveler iasan'n Mitn ni arayan sicak ve yumaşık — hareketlerden şİmdi eser ks) a ee bir yılda: e en devami! p; ri masndı elti i, n onün dizi ali a memişti?. Haşı4 ri yarlarin bir kal iğne oturup, W İçefek gamını unutmaya Amerpikön KAVAK YELİ , YAZAN ZEKİ MESUDALSAN -£-:-|SERi MUNASEBETİLE mii saa bile hacet j i k id E birer birer zihnimizde YÜ Roza Yazan : pisi - Ede B salma : m Sm z 9 23 ra günü İşin acı tarafı Şu, ki ikramiy yaar hh 2) j Bire garipsedikten İl Abbasi halifesi Epa e meselesine dair, heniz rally eki Gaal Osman Şevki Uludağ a - Mi la nin önüne“ge Sahibi hiç kimse, ağzını açıp tek İl gk konser .B ( 5 Moli 18f söylememi: Gi lerini, rn SR ek Fâ Peki iü Ezdür çivağti” deği susamış olan bulkın hücum ettiği | | cağı sanısını vererek arazbâ: ire silolan Hi Erenli | ları Koduyu ortaya “kimler atıyor? tiyatrosunda veri'di, Perde arazbâr | | Keşke Artaki gibi kısa kesseydi dün gi dü Me © si uselik makamı ile açıldı. makam nereden neki bağdaş kurup oturmak gi ancak tirdiler; | Sımın bulundu ve neden seçildi, şitilmemiş- nci 5 Sadullah ağa olmak lâzımdır. akat Emeviler yok edine mak i bir makamın çekici kuvveti 4 olduku düşünce ilk defa radyo salonlarında din- 3 Pi i ii sinden doğmuş olsa k. Bizim musikjmizde iin cebi ni genç bir Li) aieiplni Ri doğra mi akamlar sayısızdır, meçkulün icinde seçile | | den uzaklaşarak gazinonun hür âlemine geç - Bu İkramiye ER al Seçile bu makam bulunmuş. Sipihr, Sünbüle, | | miş olnğunda dolayı, sanat bakımından, ir devler yarak ons Rehâvi, Sazkâr... gibi makamlardan biri de andığını veya neler see gör- nü ümile dlsenler rtaya çıkarılabilirdi. Bereket versin arazbâr Hteğuz, , Isfah s irer - hüktg borca girenler YA HEY buselik'i kısım notaları evvelçe . İstanbul İzzettin idi, Yani slm de - Ya ik e ellerini Gb in Ad ki vi Konservatuarı tarafından basılmıştır lâyık bir sanatkâr namzedi idi. İl nidaları ile MEB a geçmeleri vi vi #n memleketimizde memurda, ürk musikisini Pin eştirmek mağ kinci kusmında ayni “pağmelr tün Emevileri perişan eti Bü j e. daha zavallı hiç bir sınıf yok ilk ar rdan Mehm £ Baha Pars. bü geşsendirmeğe ve sülemeğe zend, (Hüsey- || hâdiseden sonra Em iye raha ak tur, Onlara İyilik etmek elimiz - mı Şöyle tarif eder: bada sibi End ni - edemediler. Ölülerinin bil. mes . deli orsa, bari yaralarım: etten Sayan, topal eşekle kervana karışmak | | dini (segâh) nağmelerin: kaptırdı, hayret et - || zarlarından çıkarılan eşleri irak, tuz ekmekten çekinelim nevinden ma'şer-i elhan'a katılmak isteyen bir | | tim. Sonlara doğru yine eeçkin Isfahan mağ - || yakıldı. ol mt ağızlar, ikramiye ö - İl budala, bir vurdum duymaz, istiskalden anla. | | melerini bulunca e e Mder zünü etmezlerken, biz, ne diye (İ maz, tatsız tuzsuz birşeydir. Varlığı ile yoklu- — Oh, dedim, bu gençte henüz herşey kay idam kararı “| Mihaye her gün ona başka şekil vererek İl ğu müsavi değil, bilâkis selâmet; âhenk ve | | belmamış, Sİ Mahi zihinleri bulandı re elhanı temin eder, | Bana göre bunu severi fiyenin billür gibi lekesiz ve pürüzsüz İ| Geçim zorluğu cezayı ba Yek mi itle Darlarken, yefsle diyenler biraz fazla antika meraklılarıdır, ki | | bir sesi var, Ben de severim, ama (disipline letici sebep görülerek 30 | Dizer bir çift gözün e ünde la; yeli ed emi bir enfiye ku- | | isyan ettiği için ondan kaçarım. usul seneye indirildi YAD de, acılığı düşün bu tusuna olaganüstü baha meraklı ve titiz ' | #ka tanımıyan, okuduğu şarkılarda kendi ben- ede noktay, meal için imselerdir. Semer se kalin ba ge - | | liğini bestecinin şahsiyeti üzerine bile çıkar Km o ala b RI SORA GEZGİN #rmediğim bu maka yu defa Se - | | maktan çekinmeyen ve her şeyden üstün ol Akli simla bri çahşiği dalı esimle reiltek miyim, diye Kendimi eek ve || mak sevdasına mağlüp olan sayın bayan, kon- || kösele fabri çi Şa ring; tarih meraklısı, biraz da musiki hi serin ilk kısmında uysallık gösterdi. Uslu usl kiri si ide € b ilan 407.5 n ki için onu bir defa daha lilenie ve güzel okuyarak diğer nir mın birli. f| lirayı çalmak için öldürmüstü Me aza; gittim, ğinden ayrılmadı. Fakat yalnız başıma okudu- İl , snr er era em | Seni | vatfedersin!, Beh bunu duyunca Ş > e E zamanında bile yu şarkılarda tâze bi ğü gibi tasti ve Ül mekte olan Mahirin duruşma il ede İ güldüm: ei iğneleri, sikir Kp bizi İstanbul Konservatuvarından kaldırarak İ| dün bitirilerek karar bildiri kiri, - 28 mya ve el eklen ğ ile va dl Ek disin; en çok beyati arabân | | Novotni'ye götürdü. Basit bir sofyan usulü miştir. Hak üstündür. şet makamında sevdiğim Sadull çi ER ea bile aksâtarak, ölçü anlamını ortadan kaldı - Mahirin bu cinayeti, doğüm © ki tn Ke iki | | Yarak hakiki sanattan uzaklaştır. Alışkın oldu. | sancıları icinde kıvranan karı - İ hindek Şikâyet kutuları... büselik m: dan bir kâr, bir beste ve i Di $ Sına para tedarik etmek maksâ- “İ Ben, semai İse el işi iğne # yapmak in alkışı, tarih musikisinin yüzle Doğ - Ül öiyle işlediği sabit görlülerek DU Ee er > müdürlüğü 60 - İl güşmüşe benziyor. Hr mütereddi an . |lmakla beraber güzel sesi sayesinde bol ünkü hayat şartları hafitleti Öİ gr.” yeti lr iç Ye BT da apar olan bir ma ind. ç me e 9 e e tk ğe) bir at etmek bi Turk musikisinin söz kısmı erkeğin kadı. || baz kında verilen idam kararlı ğ ki (30) sene ağır hapse ve vü i Asr iz ver yer karşı Şı Ve sitem; ile dolu mısralarla Ta tazrsinat ödemeğe mahküm | “eng, Ben bunu düyunca e ken m başı ile sonundaki saz eserlerinin PAR MEME ONE GN Rİ EE ed 4 Tv dime düştindii da gö biler iüüçüne ildük”” Pöğrevi yapanın | | târafından okunmak için - yapılmıştır, Onun | Bram; Yiba, birkaç yeni kutu retinal kilümu am ii bu şarkılara kadın sesi karıştırmağı Sev- emurlara mensucat ve ) Kirin, açılıyor seli mein sağ vw steren üstad aca- ee e AN © DA Eyer al tevzii başladı Ü d i ba kimdir? Saz semaisindeki m me gEsmayale Yağa, Z9) re BREAKER Memurlara / dağıtılmasına kariİ iç nu Havagazı! mi ' iş aşa ayinde ei pa emme: Ni ARNE rar lie Hindi istan mensucat kün zam ye bulunmuş. Bunu |i Su karıştırarak ağzımızın tad bakm mez ve kalabalığı ve yaırçamaktn Küriei dünden n m e hi gazete (Havagazı) #i# ş lursa ale güzel okuyac. lerine verilmiye başlanmışyr ni (Havagazi) diye yazmış. Tu- bakıyorum. rider kuponlarla, memi balartn! vir dostum, bunu oku yorum, Konsevatüvar mı dik ku asıl şefinin elindeki def üzerine dok p#em,. parlaka, yü vetlendirmiş, gazino brvatımaön yar al fiskeler sazların pimin temin “dr basma verilmekte ğı Havâgazi, dedi, bu gi - (| dımma koşmuş? Belli değil, Safiye Aylâ, tarih | | Ve ölüleri ayarlar. Halbuki biz defin her saz mr a rd ör İİ konserinde muvaffak olabilecek mi? Ani nağmesine bir darbe rg varta çal labileceklerdir. 'Tevajatta al cek galiba! İİ radyosunda ül ve inkişaf ettiğini gör - | | dığını gördük. Bestede (nim sa ve (beref- rnelerinin gösterilmesi şarılıf” mekle sevindiğimi ve oradan ayrıldığı vakıt | | 9ân) dan mürekkep olan (darbeyn) | ikalnı Sabun ağ de dün başa Devran simit: TUE GM luğuna yerindiğimiz musiki | | aradık da göremedik. Diğer eserlerde de e mıştır, İlk parti 200 bin mitçi fırınları, ili azattılı İİ koncesi İzzettin ökte hangi âlemlerde? Ve me- imi b insan ve gürültüden me ii ii e sil ee men kım uzun sürmeden Artak; Can, kanun tak- birşey deği - i > Ng hepsi hamur, iye değil. İ simine başladı. Bereket versin makamın teh - as : Dün mi yepülmu. Sonra giri un yarı yarıya likeli dar yollarına sapmadan kısa kesti Bir şey öğrenmek İstiyorum ve merak edi- ye kepek, Bir sğmitçiye bunu ha - (| fasla baslandı. Peşrev, defin usulsüz ve bun- | | yorum: Konservatuvardaki tasnif heyetine ne ber ri and a a tırlatacak olmuştum. Çocuk dandolayı da lüzümsuz olan gürültüleri müs lüzum var, acaba? Bu rl Vazifesi tarihin eri umum lk A rks, burnuma güldü : tesna olarak güzel çalındı. yeli geçmeden iel a ae gil mi idi? Yir- n z siyasetinde bir toplanşı -y# — Bayım! Bö devran simi ya keman taksimi gir ii. Keman, öne eden yıla yı za mandala gilaşan, bel A Mederler b diyene bliçesine yük olan heyeti m kararlar bri ğa eril kam e eyle Bakiden buda yiz Ya! ” üzerinde dolaşarak hintüşü Hicaz) vollarm- (Devamı 5 inci sa kanada al si i silk e hakkı şülm-iistür. e Çe yi geti bakışmda, | balıktr,. , er kadar rn de atılmış oldu — Ben Mösyö Mustafaya da bik © fa, bir sevinç mi vi Bu'muhavereyi dinleyen pansiyo. ! Bunu düşünerek ona kendisi cevap | veririm, Biz Fransızlar, Alman &tL sü sezer gibi oldu. Sl ii | nerlerden biri de Madam Sanısona | verdi: kötini taşıyan her şeye bein pr irin için onun ince belli ; — Aziz Madam, bu fikrinizi, a râzarla bakarız. Tabii olân — Alman madamı gitti vor Şaler'in Zi burada iken 1. bize, ie Kendi” ti. Dudaklar gevşemiş. ve diplerin. / — Evet. memleketine döndü.. 0, şir inkee . Yavan veya tatlı, | iyi vasıflarından evvel kökü ta ri hir eN tebesstim do. har | bu bir apiplesiir.. Fakat ger. | rını Fn heç smd va Bürmuştu., Mustafii ya defa, İradesi | Je sonbaharda, Biyarş veya Kotdr.. | sek cdi BŞ şey varsa, o da Madam | olan sey hi kat örme alışmamıştı?,, DP vee kimse. ©-İ dışmı larak sağ tarafina © dönd ik bi a oldu. ın da böyle ee nunla meşgul , Kimse ona a ve sanki Madam gili sokuluyor sm oturur. Budur., (ema ie il Ur. siz olmak it” maz, kimse ona adr sülmez. | muş, ve Sml konuşmak isti Doğrusu, şık ve sempatik Dis) Madam Jüliyet, hiç beklemediği re kime alam 2 ; Naa b em el balik muş gibi yanmdaki boşluğu bak, edim bir yerdi öneli çinde o da belki kendini İm Bu hareketten Ve hareketin ag, |“ ee havaast Alanları, Prus. | biraz şayaladı, Ve e b idin * Saçma ve türlü cilveler, girdaplar, van ei uğ lr iğ yâlılara ve yanl e arma e beyaz dişleriyle ısıraral z te. | müdahalesinden ve kendisini hk Pariste akan büyük hayat ile i ş Yan VE yemezler, z da Fra soüüii sonra Şu dari verdi; | faa etmesinden maki cereyanına kendisini bırakırdı, pran Mustala, gözlerini, #yat hiz& | ay vard Helin vw çe e Runu yapmadığına esef ederek, iş. . EM SOPA İyi e dl say ra un çim “Hel? ladikmiidiin Memeli bami li Samsonun bu sön” izaht di & İN dim.. Bir kadın an. dn Maden Jüliyettin: “Hek ' az surette vemeğin? en ei yalaya 108 & dinle üzerine Madam Jüliy r; layışta, bir erkekle bir kadınım ayfı | o erkek bi > kendisini apn gizlice sofra arkadaşların vaziyet. az yenirmi maksadiyle” ona |, AlDan değil mi?. pa birdir, | suretle düşünmemesini gayet tabi | olurs doğrudan doğru” ierini 'de tetkik etmekten geri kal, Şık kadın vik Fakat bu madam görürüm.. Hele o erkek biraz da ken, ye ül ii hedefine vi b miyordu. da her Alı m beğenmiş, | disini Des e A. miş, Mustafayı biraz o yaralami$! İlk önce, Madam Jülivet'e bir na, dam ra Berin mi3. | soğuk .— hlükta, | Aadam Samso: yaf is Ki Binun öcünü e ak lztmdi, ye zar frlaşgr.. Ve n olduğu Heme Bu mann bei Yatın a rl Tİ erlesi ih fa d cevap verdi; &bi, tekrar onun keskin bakışiyisİ — Geçirdim a Treni bil. | Samson olmakla berber, “Mu sal olmasına mâni olmak mak | *— Zannedersem, bi we ge karşılaşarak gözlerini çevirdi... Ma. İ mem ama, herhalde gar çok z sâbredemedi,, v taşm Madam “ij he © karışı? Devam vas) / ii ü i Ge Rae ve > EE 2 Sağ . * * “Balkaş vi.