Kapiyi açip içeri ŞUNDUKÇE: Meranyısa şirketii Vİ A ORSA,, diye bir ter. nu görmek için, husu kım RU er aleni ali <eliy: Gey çen gün, bu karanlık için- İ bir adalet gimyeği dire Bir m adamların, “Karaborsa ci MK kurdukları ydi, şirketin kurul Bide ve Kk ni ve ahkemeye, hülâsa bütün devlet kre ne Mn okumasıdır. Çünkü bun km ie zey- tinyai Br ahieri arasında frsıl - tılı bir anlaşma halindeğ a ğ m Şimdi, ka sacılığın da se- netli, Rİ a Sü bir şir- Keti vi Kanun huzurunda, ahlâk ve VR k.. vicdan karşısmda titremek şöy ZCa 8! atan, b erdi miyoruz. Niçin m. Bİ. soyanları, bize neden at - mıyol salim Buna verilecek cevap eN Belki MN tahkikat sona var- mamıştır; belki de hı ele geçmeyen bir takım Ağ aranmaktadı, isim vermek, ir. galiba bae ikaz yerine geçe - ceği içi Tat, al İhtikâr, şa; ar bir malm fazla alıcı e kk görmekten ir tamah mahsulü olursa, ii, bir cinayet ğı bul mak belki il il —YAKIT— Ansiklopedik evir in- ak la sdrak fee eymen Bu, bir nevi ağır beşli rl telâkki edilirdi. Biş- &alari; yle alâkadar olmıyan ve meselelere karış- mıyan bir ahlâ! iş bir tecessüs ve bilgi sahiplerine an bakliğir ii ve Ve rl eme e EİN zaruret bei duğu biliyeti ezmet için, e ur bilginin geniş nimetinden Hayallerimizin müsbet kater karş e rel Hüseyin, Hulki , bilgi v ması; dün; ye hâdi bi iy e uk sa mer ve Ey leri görülen i e onları ayallerinin yâyılması nisbetinde, zekâlarının bü Gelem a uyanıklığa kavuşması key-. olmuş daima ve dinç olarek koi MELİKE Russo'nun, zamanının bütün fikir ve ai İl min. ma r dava haline 1, bu teri ve arayıcı zekânın edir ağının ei ii nda bile mühim rol pera yâzacak ie rm böyle, Yir Lr gla önün gukkanlılık da, > yersiz "dar sin olmaz m Sn b lak ayetlerde cezayı birimin m dereceye latan bir sebep tanıyoruz; icat li ye olmasını arzu ettiğimi ii lar hâdiseler bir iletiyi il bary hudutsuz bilgi dağarcığın- dan & düşüncelerimiz bir hayal iklopedik zekânm dünya çevresinde olaşan tecessüsü; daima De merhaleler k teder. Vâkıaları iş hâdiseler eee ve ei aym ei bare Si bek e dinin dar ir her olay: sila ev- Eğ li Şu velki li rebıtal taşır. Ve onları do. ğuran tarihi arr si gerçek şarilariy- le m & ketidi bün yes sinin doğurduğu bir za- hüküm şartlarını niçin değiştir- 8in ? HAKKI SÜHA GEZGİN olarak satılacakmış, Gm içim şöyle bir burkul - — Allahi '€re de, elbise masra- fını bize öldüm eee pa — Tut, getir. — Gelmiyor! — öyle ise bıra) Evet, ama, şimdi de o beni PAN k geli işin, hislerinin tesi- ve ebilir. röle uzek bir idrakle e hüküm eselâ ke Bi aimmey o! pati zkan tabiat e, gibi, duyguları üstünde değişik bir seyir takip eder, Çoy defa küçük bir kapris, eğe temayül idraki hare- kete getirmekten bizi alakor. Hakikatle kaışı- laşmaktın çekiniriz. Buna rağmen doğru bir hükı VU; tan al oyan $*y, ET zin map bir oyunudur. Fakat bu, ne kâdar k: gana maksadiyle Alman “Ges. 'anavar doktor. ği A kı * “Canavar döktor,, un hakiki bir |) Yet taassubunun içeri küçümseme şahis ol! e bu işin propa - İğ u olmuştur. Oysa )k defa titiz bir ehli. mevzu- > bir ehliyete yük: veye din bu geni Ğuz. va nâ altına çağıran bir beyanname net Almi da, bundan ev rkaç yerim elele el NN bip zavallı Al bu sonuncu b yere seferberliği, ahret se- ferine çıkmak içinmi yapı - yor? ,, lik ilân edilmiş olduğ layanlar a Tropaa ağ. olan za ib acaba Sağlam! Pro a ME Sağlam,,m bütün servetini b “hüccet, i Baba, bir hirsiz attum Şiki es... Peşlede ol up biten seylere | “bakarak a tutan adamın hi- | pir eai düşündük alime bir hirsiz yakala - anlaşılmış, bae bu'hareketi ile aca - ba; “ daha Canavarı var?,, ii mi ortâya atmak istedi ? Tanıdığım aaa lar Muallim. bi- eri bir baş- Ka mi de m Dağlar bi. vap Hür Yunanlılar, ki istemi- rorlarmış. “Kra 1 gelirse, onu si lacağız!,, dore. Bu a Osman oğ! > baş serger: Keki in meşhur sez hatırlattı le hür Yunanlılar da: si lm padişalım, Nİ eğe w mi demek Tar ileri gitmesi niçin ai sayi isin? gi ahlâkı, kendi mes a yi in çözüğü bütün mesele. Ehliyetin mücerret bii iek hududunun ke yata sikime fu . Dr seen Fa- ondan zevk di ea imkân tasavvur aç Faraza katın Shakespearin , sanat m ve nn anlamaması dabi- idir. sevmemesi, beşeri dramının ha- vasını inin ir mi Çünkü kü. a Pk dar çerçevesinden bir adım dı- arıya çıkamaz. Eski ak devlet adamların- i dan Heryo'nun, hayatında Beethoven'e ait bir eser yazması ve leri Keş piyanosunda; — sonad'larını çalmış olmasını nasıl muli: eme edersiniz?, Bu, MEAL tekniğinin bütün nesile ne vakıf olı na mı delâlet eder, Hayır, ancak büyük İyi anlıyan an bir sanat zevkidir ki, işte asıl mesele bud Bir doktor kendi mesleğinin hududu için. de büyük başarılar temin edebilir. Tak fikir AM meseleleri karşısında onun kulsuz a ve zekâ e içinde z yele ye Navarin mağ” iy n, tarihimizin yaslı bir gi sününer ia intikamını aldılar. ve tp miştir, erkek ve ie talebeye ayrı ayrı gö vermelerine imkân görülememi Darül, m bin Ba Si kz la ainmnse unun sebebi müderrisleriN an Madam Şalı we önüe geldi. Bir müddet eni hafifçe rdu.. İçeri. © de gelen “Antre” in işitince, i Bu Mustaf; —45— bye ey ER e nd kv ebemmi. i bulunması, inkişaf imkânlarını Maitllşilen ik gör va bağlı bile Vr Yarlik EE diz yeni birşey ek Yaratmaz.. gizi olan- Bu tihfaf edilebilir ki, bugünün çocuk. | | Jarla iktifa larını ii inkünden ayıran ve dünya görüşü Mi Arel maz di üzerinden Du ml yegâne şey, onların eşya ve dün; ri diselere u Zil, bizzat e İ| fırlatılan ey miele Li gibi mer- tör ol Ki ini İl kezden etiaf yılır. Genişlik pevda Geçmiş zaman terbiyesi onlara bu hakkı er, sonra durulur. Tabiat karşısında yapayal- iie) Çocuk herhangi, merak ettiği bir | | nız kalan in: sakin hayalleri düşünceyi mesi erine fikir sormak şöy. 'ndinde, laştırdığı içi m E işıksız e dursun, ağzını açtığı müddetçe bir meziyet | | ve içlidiz. Yaratıcı sükünet, il ve al h si sayılırdı. uk konuşmaz, | | nut lan bir bekleme anıdır. bü arka çocu! z, çocuk olur olmaz şeylere gül- | | sından fikrin parlak ok belirir, vizle si | garağlara çekilerek zabıtan!A nin mez, vazifesini bilir, ondan gayrisiyle meşgul : lu di Ni olmaz, çocuk yaşayan bir varlık değildir. sikin: | | hun; içine kapanma iyacıır agri Sl ana çıkmamaktan il Nm disini, azısını, mar bile söylemez.” Keadi dini ei Mük: olan şeyin; benliğinde dr. küme yasağı aruzla ği benliğiyle başbaşa ege nir Oysa ki o birşey to) Va Be e vd Bu zihniyet, tevekkül sarin anlik iŞ S e eren seyle iktifa Ül faaliyete ize rdir. Ölcülü yumuşaklığıdır. Bu telâkki, çekingen, hayat | | <der Zira eğme DE kstletinağradsağ El İr zar meseleleri karşısında pasif bala sinik bir me. ın insanı çok şey bilmek zorun- tikleri £ il oyunu bozmâk içi Drofesö, #mur tipinin bütün mesuliyet korkusunu metsin- önder Hastsiyeti bir sinir zafiyetinden siya. İl zabitamız da mukabil tedbif | dep, de ce SK ki tabiat Seğkipi ve insan sevyisi, Dünya me, Şi k Bayr zayıf d il iksiler nu maralarına irt “dj iyle ilgili bul ân sanat ve küstürün v e | “lğimiz Şak SlpANAK data e hiye eye e Stein yi ey Geri Teen tee ri mi fatabil ii ş zaman görüm medy tin betlerini sıklaştırdı İl silerin halk hizm çat — — bir ela ai lan bu ah, /İği, peri ve arayıcı olduğu, iti- an ki ge Notr | lâkt in payı, kendi içine çeki ekilerek dü ğı bir hayat deni. Günün muayyen sas rün enin eme ire felsefesinin kaza, inde tek bi i ? “ air kade: kkül Baf tetmekten i eyen ve fiilen taksj olara£ | ürünü, vi dağa” tap HÜSEYİN HULKİ çalmenkarın isbat etmiyen otd iliği t ir, Oki *eye ka lük vaz yerleşmiş. olan Madam | Şaler, ği e Mustafa, pe | bundan zevk alıyordu. Masanın al. bead ye, enli dili anlamyof, e ilde giyinmemişti Burün üzerim. ö, ydı? an İ zerindeki kumaşlar, daha narin, iŞ ii xe sikimi: var, Baba: muşak ve tüylü nie ai Madam Şaler ık yerinden sha ince; ve renkleri daha ağ | iniz belki bunları geçirir. “j#ömülmüş olmasına mukabil, Ma. | kalker, Ve bir dişi kaplan elastikL daha baygındı.. Ve onlar, bu vücu. | Diyerek ona, iie için. ma. İdam *in mevzun ve uzun v yetiyle karyolasının yanındaki gec9 cak temas eder gibi, geni; ve | sanm öbür tarafındaki sandâlyeyi | cakları çıplak görünüyordu. Madam aşma doğru yürüdü. Onun üs serbest bir kucaklama ile iş. gösterdi. Mustafa, Madam Şalerin | Şaler onlarin veziyetinide İki de fa ğı bir değiştiriyor, ve e kadar onun içinde genç, '. burnünu » insanı eden sandalyeye ot bütün sirlarnı Musta ya tev bir kokü da kaplamiştı., e her hal- | Madam Şeler, iş kutusunu, masa. | mek istiyordu. d sey dl v6 hattâ a de bir kolu değildi. Kokulaı üzerine yaymış, mârini ve mini | © Madam Şaler de Mustafayt yaz lari ğı di ayi Ti el ve sne. Bara Madu | in lie lde Dik | mak dei camp. olmama rd İşm e e şe DA ' şen) a enirmlur GB vi) en Mus İn ğin Val GeL da manya mmm yane taya Mi ei btn, örme her aka değiyor ve baska bir | sürdüğü türlü Ee hal. ve vaziyetini değiş | , Yali bie mevzudan, diğer mev. | © Madam Şaler, Mustafenm ya Seleme an ek, ona. bakiyordu.. Bu vaziyet | 799 #eperek. “Sizin memleketinizde ye mr” in Mustafa . Di odaya girince, | hissesi vardr. Bu koku, Seli da Mad Saler'in de ii aim zi mast | ve iç asu sr bağl e Vee ; giyini silin du. Beyaz kollarından sarkan tül ve ei sllağn “bata a uyaula- | miş gibi her yere yayılmış, her yere stay, yal yahut göğsünün bir tarafı | Yeh saç br van “ çün 1 bilerek : riyle görmüş, hissetmiş. . Gözleri | inmişti, | daha çok göze çarpacak şekilde ka, | 74» m 0 mal yerek onun yüzüne tem: ilk olarak odanın ortasındaki Bu manzaradan ve bu. kokudan | bartyordu ve aldi kisa cevaplarla iktifa “e kutusunu uzattı, Müstafs se ai ii Mastaf da Madam . M > bu sicaklıktan, bu kokudan, ve yö- uluran Madam rastladı. | larla Madam $ ene yaklaşan Mus. | zarları tekrar işi üzerine O daha ziyade, hal ve tavriyle | ;g SMA bütün varlığını gterk- İpekler ve tüller, içinde bir kedi | iefayı o e karştiadt Ve ken. | onu rahat, daha emin bir vasiyette | Mustafa ile konuşuyordu. Mustafa | layan bu temastan son — dere. vapşu nazi ye edasiyie koltuğa | dişine ceşaret vermek maksadiyle; » ve koşmaktan ziyayle / acaba, hu dmayla bl ola | (Devamı var) gi