m FAN ese ? Bi ZVWAKIT— GORUP DUŞU NDUKÇE: 2 arma lr m mam Yine zelzele i Ha arpven medeni insan | sabaha karşı, daha gün haraptır. Bunu, devletin ağzın. Medeni insan se- gi rinden sonra ash - Ül ağarmadan sert ve sürekli dan Düren viyesi nedir?.. İ bir depremle sarsıldık, Beş yıl lirim, asırlarca süren a ini n bir ölçüsü l da bu kaçıncı tabiat felâk N tek hamlede dej mı 7. Bunun unun, jeolojil Ri ne olur- üçtür, Türk to, eliz İİ icin önce medeni sa olsun, insan yüreğindeki duy. ünde dede yadigârı bir ta - İ tâ hasusiyetlri içinden çekerek; beşeri sına yar: gi İ guyu değiştirmiy: Bilmem kım yapı gelenekleri yaşıyor . ânâsı Harpi va in Zihni faaliyet, ahlâk ve estetik kaç bin metre aşağilardaki bir via baba ocağın, arsası zevkler simi bıraktığı tesir; o milletlefin yarık, sig eraber, ta “Hi - üstünde yine Ona benzer yuva- sosyal durumlarma göre şekil alır. Bu üç kadar di bi unsurun zayıf kalmasiyle medeni insan; ba- zan dış kıymetlerin fantezisine karışır. eni insan seviyesi nedii umi hat ğe ği bunların Serbest rialli ları, medeniyet ahlâkında, onun psikoloji bul iyi vasfındadır. Onun bir inancı, beşeri idrak ük eee sonra çöken me- ududu bulunmak gerekir, Medeni insan bir bir yerine daima yenileri geliyor. | | ölçü ve şekil zihniyeti taşımaz. Medeniyetin ok döfa la sünüz harp ahlâkı ve ri iş üeâses kıymetleri içinde ona t veren lp doj oğan zıt kanaatlay, eski kaide- | | yeni insanın; o bü: ahlâkma müsalt lere dayaj rleri Yerde oynatırlar , | | duruma erişmesi kadar tabit ne ola! ilir? Fi T kil itibariyle, geçmiş avgala! luk telkin eden öğütler vermesinden n o ha vahşi bir eday: iş görünür, Ha, Bazan bir zayıf ei müsbet fa; ileri seme ind y kikatte savaş psikolojisi, iz değerinden | | resiz bırakmağa sebep olabilir. sargılar var. da da âzgın Hem yıkılması zor olsun, ne bir şey Kaybetmiş, fazla bir barbarlık Diktatör! ileri medeni, ruh bakımın. e pa u ie verdik. Ve de yıkılırlarsa ii zarar kazanmıştır. Birkaç ika içinde uçak filo - | | dan aşağı bir mertebeye miştir. Çünkü praklı 2: in vermesin, Bizim n bundan larının; şehirlere y ırdığı ateş ve Çelik yağ onun gayesi, kendi ir zd düşünceyi erinin az gli am başka gir yol İni murunda; bir medeniyet ahlâkmın teknikle | | önlemektir. Bu düşünce serbest ve yararlı bu. Ayvalığın, altmış! SUHA GEZGİN müv üğü, bunun ise eski barbar is- unduğu zamandır ki, istibdadın hikmet ve tilâlarmın; baskın ve şehirleri ateşe - veren 'ücudu kalm en ürken Yal ahlâkından; yalnız zaman ve telâkki bakı bi onlar, fikir ve artistik kıymetlerden #a- ALAYI 2 İ GUNUN üzeri, i Her ev, bir getirilecekmiş nsan önce; fikl ii Unun be, sü)külgin monta, Sili anin an eğbiyik halit geren pole gonğas AŞILIR Droğa in Görebilir. Bu ahlâk; nefsi kabeden İngiliz hariciye nazırının salâ. İ ga nazırı Göbels, diyor ki: dal san Birnieminiie Vösigli lik İm ies nim “at iz Se az lr Eını mey: s3 çıkarır, Çünkü bu sayede insan, içerisine daha fazla nüfuz eder. Geni ma yaptığı bir haksızlığ ın, vi Jadımçik daha Uç seno evveline | se, her ov, bir kale haline di nefsi del de yapabileceği te gem doğ yl e tirilecektir. » spy Gi mi Göbelsin sözleri gerçekleşe - akika, medeniyetle; onu tutan Medeni peel meedekiğein il zihi | bilir. iv ini kale haline £e- lerin çarpışm. ndir yetini taşıyan insanı, yaş: viyesi dei, | tirecek yi an mili i, tek. Medeni insanm teşkil eden fikir. || bu sevgi ve skkiriik DEREK inan İ rar evine öğe ihtiyacını İİ ger; zaterle mem men O hissedince onu ne k “İİ sep. İN ı » lere deler ve yen binası Medeni insan, sosyete e intibak epi in- işte silindi, g te kili v : Meke sir yanda Ka Ni teşkil eden sı se ve çok de - || celiğine vakıf olandan ziyade, medeniyet ah- Kim vurduya mı gidecek? | m mânâsiyle ayazda Kalaen) gişmek z0 A tahrir iktisadi | | akının toplu: ahensine, Si slehiş Beyoğlunda : Hamâlbaşmda | Selâbeddi, GENGOR İlt si sie Şu kadar var ki, ep hüriizein mil- | | olandır. Muaşeret âdabı, güzel söz söylemek adamın birini ağır surette yara İle letlerii deratına hakim olan savaş 8€- || sa; yete içindeki münasebetlerden do- ——————-———— , sosyete içindeki asebetlerden lamışlar. Yarak ifade verecek | Yeni mahsul zeylinyağı epleri karşısında, bugünkü Pler? niçin ğan centilmenlik Bini Gi görünüşleri itiba- halde bulunmadığından kendi « geldi cihanı sarıyor? Çünkü artık dünkü çidalle. | | riyle medeniyetin ga; ânâsı değildi: Sini vuranın kim ol rin yağmacı) AR veraset, din kavgalarm- | | ler, Aile, mektep ve tik heyecanlarm Tiyememiş, Olüp gide h tam mi yle kim vurduya gitmiş olac: Ki ie Beyoğlü caddesinde bir “Ki- İY. delildir ae in kr galeri n kendi ve" başkaları için lüzumlu olduğu- yazdı. Bizde kitabın son yıllar- Ni da gördüğü büyük rağbetin üphesiz ki mii harpler insanlığa salâh e e bulunduğuna inanmıştır. ırı, bu havadisin içinde gizli. getirmez. Çünkü şimdiye kadar Hafs, ahlâk, zihni sekiz ve estetik kıy- dir. Küçük dükkânlara siğamı- tün muhare İm eskimiş medeni tesi “dem eli e eniyet, ni rm; müş yan kitaba baksanıza artık sa- yapılan her harekete abil; dünya terek faali; Onlar teker, ei raylarda yer vermeğe b bir inkişaf Kerim girinceye YE bir değer nda bl toplu şekilde duk, fiyatların çök düşeceği tahmin || Jariyle karşılaşmıştır. Bunun yal hayatın büz eşkil ederler. Medin > edilmektedir. lerin beşeri ai ir m El) anna ni insan bir Şuui kı kıymetler mahsu . Tatlı bir haber? e — raslarnı, hodbinliklerini dalı üdür. Bu, ne ret ugullerinde, ne üslâp ker başta olmak sari Di Turancılarn muhak ş olmasında ara ii z, ve zaraf, inde, ne Sosyetenin incelik a rakı N eman ve bu ari aim ucuzlatılması a gebirimize yeni mahsul ran akemesi Turancıların muhakemcierine dün rk saat 10da 1 numaralı ve durulmasiyle gelisme imkânı bulur, Fa- || bir are : kale haline laştırm; ve ne mukabil şimdi; Napo - lik ina lerinde bir met ve sanatın bile değeri bi ari hayatı, düşünceyi uzak- ak bahasına elde edilir. ir hiz. ardır, re Ee or. vez | ğı oluyordu. * Vet ye lünce rap der: | de nüfuz sahibi dan işgal edilir hasır kalırdı. Bügün acı bi ez or. 15 yil muharel çarpışmada 224 Yi oldu. r GEÇMİŞTE | 7 TEŞRİNİEMELİ Halıfe Hafız ız ld Da ye 7 birine ük Ar: ri vi devri anlatırken ada nüfuzu DR sarayları LEPANTO 3468 esir verildi. yerine tayin ef yüzünden halk isF3üİ iğ tarihçisi fp vezaret en “a olanlar tara! rdi, Li r yıldönümü dö 7i yıl 7 Did Türk, seli satlarına İ ve Mili Me: Salite g Sivas tadi edilen milletin meşmm mf hükümetin ni etmesi lis toplanıncaya k de gişimenesi İri eki | Yar luhakemesine gayri General mi mi muharebelerden Sonra ğünden mevkufi na karar verilmiş mühe: liğe ; Teknik üniversite ay başındi açılacak Mai de eva i iile za benm elemi ko A) aleme e a a . ekseriya uzun sürdüğü içindir | | lebilir. Fakat onun bir ruhu mevcuttur ki ; | çen beğ ie ileYN ve parki ecel 8 İ-temet T marn in Sorgum ya. N İnn ikinci bir cidalin kapısmı açar. | | taze bir nebat bibi nusgunu ahlâkın derin İ Hasan Âli Yücel de bili mr. e ya öğleden mlı muharebelerin sıkıntı ve ıztırapla - | | köklerinden alır. tir. Namzet talebe kaydır e vam edilmektedir, ki Sin eyy ——— — pp rik edememiş olduğu için, parasiz ğ kuyruğun daha fazla devami” duk A ii istiyenlerin kuyruğuna kabil. | en güzel parçaları onlar tarafmdan | Mesden umduğu heyecânt “bulama. | ni, içinden temenni ettirmişti. Şİ” mâk zorunda kaldı, Bu akşam Sent Li onlar tarafında! m Fazla yl apn yorgun düş- | di onu görebilse, ona bakarak Bep f İ Üstaş kilisesinin © günüydü. Başku | yordu. Tebit, Parisin modern unda da bir tazyik huswe | din mus! ia belki daha bOYÜÜ ti, , kilis de günleri olduğu gibi... | retleri böyle bir frsatt kaçı mİ Kam âyinlerine mah. | zevk duyabilecekti diz in “YAZAN: ZEKİ MESUD ALSAN Yilin er zamanlarında ancak hal | istemezlerdi.. Kilisede böyle bir fir. | sus Tenk, Yaldız. ve ihtişam kadınların! al işçilerinin ken. | sattan âzami istifade etmenin yolu- | onun ii ap keraber, | ER | disini ei e kleri bu kilisoye. | nu bildiği için, bu geceki yeni ii şon ve o akşam ruhunu | « zarayı; Nevyorkta bu gece kaymağından türlü | lere göre, rifeye « Şüphesiz, bir git. —31 — ve oynanan şeyin pe olduğunu a tirmaya hacet yoklu, Zaten de lünç bir sehn. e ks maçmı, ve Maks yaplan bir | Pari! Linder'in gü. | şöhretler, tü ti şahsl esini seyreden Musta. | yürdn, Nasıl Parisin Notrdam kil. | unutturmamak yetler geli. maksa bi tut Nihayet kilisenin kilide gri se ie zellik, bir N vardı, Fakat ki. diyle geriler. | ilşenin loş, we Tüy ile günlük ke, (de boş yer bulunup bulunamıyacsğı , fa, saatine bakinca oradari çıkma. j ses, kardinalin riya iğ yin. de bie kestim yerler de parasiz gir. | kan ağır Di a kapalı bir yerde | um zaman! geldiğini gördü, Ve tek. | lerl larin pek farkina vartmamiştı. akit geçirmekten 4ba. | tar bulvarların kalabalığına katıldı, | vokrat smüfinin düğünleriyle Marlen | Mustafa iii arasmda olduğ gözleriyle bir Şey ariyormuş gi . önündeki kuyruğu | Fakat birez sonra yan ve tenha sn. ; kilisesi de bangerler ve ie için, kilise açılıncaya kasar, çoğu | etrafını tarıyordu., Belki de bir şey katarak bir bilet aldi. Ve kapka. | kaklara saparak hâller istikametini cenaze âyinleriyle iftihar ediy. izmetçi” kızlardan ve Sil Miz | arıyordu. Belki değil. Muhakkak ranli olan gi! salonuna girdi. | tutturdı i bir kalabalık ancak | ise Sent Üs taş kilisesi ei a eld - | kadınlardan Ye? olan kalaba. re liseye gi , Eektrik feneriyle girenlere rehber. | Gent Östaş kilisesinin büvük ve ka. | £fce yarısı Mesi ile k lik eden bir kizin deliletiyle mu. | rânlrk silteti önünde belirdi., Meğer Jiu. Ne in a da vardı, .; bir nokta: ir geldi, Ve bu akşam bu kiliseye girmek için © Çün! u Mes, mutat Mesler, in #yakta bekleyen bir kalabalığa rast. | de kuyruk yapmek Jâzim gekvor. biri mun şanı ve müziği e yi e “durdu. Bir müddet sonra | muş.. Bu kilisenin de bu #kşâm tıp. ; her akitki gibi, yalnız vg ili derek ill e nin sümlerine maruz kaldığı küçük v lanmes, herkes gibi oda |: pir o gibi paralt duhuliye | papaslerin a ve kilise de bir yer bulabildi. Bu ancak | güzel hizmetçi kiz eN ve esi en bir yer | biletler iğne Ve havli de pahalr ! nun ahenginden fi kalmi il ayakta durulahilen bir verdi. u ariyordu. o Riraz evvel olun bla, Di oraya mii, Ru geceki Mese iy ve Alejleriyle | * Mustafa henüz musikinin yevkihi bakışt ve önün e rn se Slim bir o Mustafa bunlardan bir tane tea. apera artistleri iştirik ediyorlardı, tatmadığı artistleri de tanıma. va Adela ui tı bekliyen çocuklar gibi uykü? a) Yy ty Yübaşı M mn niz N daha önle olda, ! Her na va adar Mm gl