16 Eytül 1945 amazan konuşmaları: dokto Agâh — Tırnağı ka Barha, Carha , uyku — Ee de Canbaz Agi Bir kaç isim: tak — Sahnede Papazyanın şakakları Baba Saffet — Hakkı e > »lacaktım Yazan: SKI ramazanları yazarken E ramazanlarda sahnelerde hset şüphesiz bir eksiklik olurdu.Bu un İçin, bu seriye ara - betlerinden bir kaçını ei -| Komik Hasan efendinin bir aktörü vardı: Agâh. Atpazarmda canbazlık de sahnede aktörlük yapardı. Ayağı bıcılgan, tirnağı k ardı. ) oyununda başı üre ol ânm sevgilisi, Gülfidan, Ni metçi kız, Tiktak, e ya muş, kır kahvecisi, Tosun, hain Melekpire âşi be, sinin ki ha, Barha, Darha, Silva, pa Selsebila, vahşiler « Mahşiler, Kasım ağaya silyada rastlarlar. Vahşilerin ik lâzımdır. Böy e gayri tabit şeylerin alâkayı çekeceği: kanidirler. Bu iti . barla, her Seyi örürler ve seyircilei e hoş ıgörmelerini | isterle: Bi Hasan efendi, orkuiç, en entrikalı bir Kome- did ) uyordu. Agâh, mıştı, Bir eeraSal sahnesinde Yaraş yere düştü Gündüz | &ktörmü, hayvan rumu? rıncalı, ei Darha, Selsebi ş bu intikamı bekl yacağım — Ars geliyor 1. — uğrunda bir hayvanlar — — Uşak tik - ranlaj “Sanat gözden M: Süleyman Çapanoğlu (Ote) rolünü Vahram vermişlerdi. Oyun esna bir baygınlık geçirmesi yordu, (Otello) bayıla - kişi atıldı. Bu sırada mi i € tesirini göster- di, Otello yazi hal ayıldı: tarzı birâenbi ir. Diye zerinden pi kalktı. Yine bir Ramazan gecesi, Kadıköyündeki (Zamba oğlu) tiyatrosuna vahşi hayvan getir- diler; demir kafesler içinde > nenin altına koydular. O a oğlu) un Bi TE kurdukları ii inmek tem - el veriyo! ğı söylendi . > rek ei delikti ye akm — Aman! in boşan - dı, geliyor! Diye ha siler işi, & ler kulislere, seyir: e ka - vılara doğru İp ENE ... IT adam, ünüler pe | AHMETLİ Baba Saffet, paz: kaka geceleri geç saatlı utiyetin ilânı (11 tem kadar sahnelerde ziplamanm. 908) sıralarında heveskâ; didinmenin e gunluğu “7 ken | gençlerle berabi du, disinden ti; zaten ihtiyardr, Zi yat bl yerde adamakıllı uyu . başla: ee rek adamı bu, ki sonra, Agâhm til — hatırımda erinden ağa ve va il kaldığına göre — Hakkı Necip u tarafa doğru teh ıyordu. Hakkı Necip, piyı ir m aza rak: ! daha tabii bir şekil ve hey — Sizde bu intikamımı bırak ! vermek için bir brovnik taban- mıyacağım! | casınm kurşununu çıkarmış, ye e bağırması lâzım gelir - | rine mantar koymu$t , ii, kımıldanmadı, süf - atil tabancayı : Tör delikten dikkat etti, kulağı Al, e j na bir horujtu geliyordu. Agâh hor! imi duruyordu. Uzanarak Sesle; b ittiler, kalk Agâh, ei uykudan uyandırılan bir adam Şaşkı Diye atlatınca, Baba Saffet senin yere iy Fa- yni zamanda İnle; e tutarak: — Aman vuruldum! Diye 861 acı haykırd nli. #lYle doğruldu, esnedi. gerindi, melül melül Sintine bali in kendi, ra geldi; £: se “a eli ileri gelen hi K Tak rolün tamamladı! — Sende bu a bı - Yakmıyacağım “R ramazan (Otello) yu Büvük rd, Etraftan alâkasızlık görünce dayanamadı: — Öyle tuhaf, tuhaf suratıma bakmayın! me Berna va: O sahiden vuruldum ! Jislerde' ci Beşi içinde Me seyirciler şiddetle alkışlı- yorlardı, Perde indi. Zavallı ( Saffet. İ bir taraftan acele ile pantolonu. | | e çeyreği bü i fu çözerek Mecidiyı oy mi İ yüklüğlnde bir çilrüğe parma. Mübin VARIZ —. Görüşler: amma Ea Güzel kadın, çirkin kadın Yazan: elma GUCUYENER çok ger uu vakit olduğuna seviniyor... Ay gü it, bu sevinş a bal uyor, n ze çok düşündüm Buna sebep başkalarının his. leridir. ir bir kadının bir eli: e isıltı ir. zerinde toplanır. kışlarla, onu süzerler e “Güzel olan iye ini bedbaht özlerim biraz ul ve parlak olduğu için. bu aza; ları çekmek mecburiyet Di erimi “Güzel olmak, hakiki bir telâ- ket midir?,, Sie na: vap verdim. € ae e bir izahta bulun- güzel kadın e arzu edilir; onun zen, asil olması da lâzım değildir. Ruhi zenginliğine de hiç lüzum yokt beğenilir ânevi zenginliği olsa dahi, Yibeği alâkadar etmez. Bizde erkek henüz daha; Ka- dın ile karı arasındaki mühin farkı takdir edemiyecek zih. niyetin eseridir, ÇİRKIN KADIN - en, ona ire mz sevebilir a üz di ekin ki.., diye Di Br ne kadar müte- sir idiniz. “Fakat anda baksısıs NIZ. Yalnız giz zleri, sevildiğini nered: ı lâzım geli el oldu. ze) iddi: mâncvi gü gama ve eğin m eli biz olsi evi çirkinlik, en Seal yü zü e irir, irkin kadın güzei olabi ize ol « O mâncu, ken. dini e e ir, O zaman, bu çirkin kadını sev miyen, zaten ona lâyık değildir. Viyana: SELMA GÜCÜYENER ufak damlalardan o sü- ıtremizi hava kurumuna ve- elim. Kongreye davet Eyüp Merkez semt oca. i di o i 3 lbrk e ine müsadif cuma; Sant 15 de icra sicile, ören ka. yatlı âzalarm gelmesi Tica olunu! mühendislik, “Tütünetlüğür o4zün (©) adlı harp sonu yazısı ile dü- üşi VE erini ri Müdürü Nureti Y. bu mevzu ile ilgili çok ciddi li düşünmeye bur etmiş ol Ezcümle: büyük zorun li her oluyor. “Tütüncülüğümüzde en zlik sında ei ediğini lişm. olduğu- tütün islâhı gizi neti. bulmemiz! wmz!,,, gibi mühi etmektedir. Tütün işlerimizin nan salâhiyet mnoktalar: başmda bulu - tli bir kalemdençikar dığımız mâna şudur ki; Tütüncülü. e; teşkilâtı ii aa k ihti ek çok kusu, 2 bulun bir mevzudur, Memleket ölçüsü: düşünülen işlerde, iktisadi li temel şet a taşlarından biri olan tütün gibi an. ahsulün memlekete faydah olma. s: büyük refah temin etm Tındaki düşüncelerde sadece kusu & imkânsızlıklar belirtme k Bildir. ne tedbi vo - âfi dı irleri, çareleri a gö ve tekâmi e yollar: 1 di termek ii Tütüncülüğün mahiyet ve gaye. sinin ne olduğunu, lanma nasil yapılması lâzım geldiği, ihti raçlarımızın nasil ii “ibm güni i apre rulması ic&bettiğini la da bir kiymı yerle tarifi et a tedir. Mi kadar sarih re itibarla herşeyden önce tütün: bir tarife, tekâmüle tâbi bir me to: re disipline a ir iğ zaruret” N bugünkü haliyle ii Yi ve mesuliyetini taşi. yn eğ dumân holine tü nebatının ii Bi milimtirik adim. larla takip eden, her olursa olsun inceye ne ama tötünün ziraâtine €. manipilâsyon ba) e ve fabrikasyonuna bakanlar tünü eks. perleridir. Tütünün hiçbir meseles ktur ki eksperle alâkası olmasın, £ her me v2 sperin va. un ii eksper. iği in kaidelere bağlı bir meslek haline getirmek — tütüncülüğümüz. den beklediğimiz tekâmüiün en ön. * bir meselesini halletmek olacak. incülüğümüzün inkişaf ve is e, a YENİ imi Men si 16.30 da Beyoğlu İstanbul | Gazinosunda Büyük eğlenceli, neşeli ve kahkahalı vet Bayrâm matinesi 1550 da kinim ——————— — ğr ile m sürüyor, bir ta- raftan diği ır mı adama? nişan almamış 5: Sanat bir Sözden olacaktım! İ Münir Süleyman, Çapanoğlu Jı uğruna | yor m 21 de | si olsa tabanca siki - ei sak, mi mimarlık gil yanan me: ki gibi eksperliği de karekterlendirmek © mecburiyetinde iğ Mübeniş dekter il vari » feler alır, Mühendi müsteşar olur doktor da makamlar işgal ederler fakat dir k tülündü bain Tütüncülüğümüzün inkişafı Tütüncülüğümüzür 8 dok torluk ve mimari. lekler gibi eksperli ği mec- | Mei tekimü. gibi 2 © : S lacağı eni in yaşaması lâzım -5— ranti bet ilim, me inkişaf ve lek lin ga Z gibi müs de ki edilmesini ze ere dayan cburiyetinde a. male girin etmesini teni: etmeliyi Tütün €ksperliği meslek kadrosu ddeten ve pek zayıftır Memleketimizde eksper sayısı 300 ti ma mânen j Teket in izm değil mi. ? mez bu Azı; da da pek | dir? n arasınd acidir ki üzerinde durulmaya de. Tütün ticaretinde (aucton) siste. mine müşabih ğin memleke. bir si kuramaz m. 5 vız? Tütünde ka fikrini hn rerek dünya ölçü bir mesleki vahdetsizlik müşa. bede edilmektedir. te uygun İnhisarlar eksperi, tüccar ve kum panyaler eksperi diye yekdiğerin. üsünde tamim ya. den çok ayrı maksat ve zihniyete ipe miyiz? ği iki büyük ya ayrridığı Şüphesiz ki tütüncülüğümüzün ii muhtelif m den gelmiş | £el imei için bir çok iyi şeyler olmaları; itibariyle de İnhisarlar | yapılabilir. Bütün ayrılış ve ahenk İdaresinde de birtakım — ayrılıklar | Sizlikleri bilgilerimizdeki vahdetsi:. mevcuttur, Bugün bu muhtelif men mağ şeden gelen eksperlerin bilgi, görüş ve meslek telâkkileri arasında yek. k mek, mihrak ştirmak o mesbulyı tn. z EZ 5 b nuz in de ber şeyden önee mesle kmensupları arasmda bir tü. siziği vikmak — eksperler arasında | tüncülük şucası kurulması, tü. herne müesstsede çalışırsa çalışsın | tüncülüğümü: ti değişmez. mesleki bir vahdet meydana getir. | kaidelerinin vazedilmesi lâzımdır. mek iktiza eder, ngünlere kadar | Salâhiyetli bir yetinin bir ün ümüzün tötünelkle ilgwi | şuranın ttüncülük hakkında vazet. salerin idare ve me: tiği ana kaideler, esaslar hükümran £tlerine göre gitmesi bu ei Sn indi ve sübjektif fikirler !ği ve mesleki disiplinsizliği sez eslekten taşır tarağını toplayıp e ileri gelmiş böylece ilç ailecek. li bii lamamiştır. Tütüncülüğümüz her cephesinden Her şeye ie mleketimiz | tetkik edilip kuvvetli prensiplere tütüncülük bak ala arz üzeri. | bâğlanmadıkça tekâmül sarı. . teresan bir yeridir, Tütün | razar, doğru ve gerçek (bilgil tabiatı dum başhetılğı | muhafazasını bile Mine mevhibelerden birisi olduğu ka . | Bunun metle rak tütün kongre. dar köylüsünün elinde eşsiz | sinde olduğu mi bazi üzüm w dej miştir. Bu değerin | incir e liberalizm yav muhafaza binen daha yüksek | garaları tütün kooperstiileri fikri. netlere yükseltilmesi tütüncü - Tekbir adamım yiye , ya meslek edinenlere düşen bir | k hakkındaki nolu, eş: nedir, e) ünün kan; girer, * © Tütün cülüğe âjt bilgileri dışarda aramaya bi yoktur. Tütüncülük islâhı a İŞ etti rim bilgileri di y cak bizden ya. Bee By olduğunu her za. | man ve her yerde isbat etmek | İ İndinki Bunun için tütüncülük bilgileri - | mize ilmi ve kati bir li ver - mek mecburiyetindeyiz, Her mes | leğin bir kitabı mevcuttur, biz de sai kurtulmalıyız, Bir meslej eğin bi bir ademin veya züm re sanimiğeziği i ma rar ve cek bir meslek şurasının teşek ig elzemdir, naz&ri ve hem de © Tü wi hemmiyeti ka nkâr ürk mecmuâsi tatbiki Tütünü e 37. n end biligi: a diller öğrenebilir Si LİNGUAPHON NE « si ana ün önline ayni — yn aj yabancı dili size hemen hemen hissettirmeden yormı rerek mal edecektir. Gelip görün İk tiye pie me in fi İstanbul için müracaat yeri: Ankara ender V