BOAPUP DUŞLNDUKÇE: mek e Nainci keserlerit buldu, varyete aj ğıldı. Köiyi şehrin gece adi silinip gi evk çağında doğrusu bu yazmak z olmadığımız için, 'kapanışlara sig aklımızdan 7 rat bu işle uğraşanlar, şu- o ağ başvurarak kapalı yerler yaptıracaklarını söylemiş ler, Resmi makamlardan izin al mışlar, saz ve götekse varyete kapa coşan bi İş adamlarına diyecek sözümüz yok. Ama, ara; a bir me de mike “ ekl big de hoş görm ne kapa yerlerdeki kazancın, bahçelerdeki kadar ge Biş ve zengin rağ dü. e müşler ve hen Zen ve hüreket natkârları ün yiyecek. Ceketsiz gezecek, çorapla inin ilini fedaya katlanac: föhlar, acaba tek başla- ver bir yıl otursalar, larmda üç kişniş biriktiği- al irler Gelenlerin sim için geldik ini bilmi mı? Sonra, rına HAKKI 77 GEZGİN YARIN... “Men,, usuli "ie bul ın? “Tecimen,, ve- a “ , son zamanlarda ecnebi kalıplar listesine “tecimi eci A ar li garip nesneler ir? ŞE eden “Man . Men,, li inoa inik satma,, manasın ii Ye e ea kelimesinin omevcudiyetinden bi ahsediliyor. (sf. 45). Acaba bu, şu bildiğimiz i li bzul surette Ceza evleri sergisinde | (| "hi mein inim e eramin Ressam Kenan Oral e yam neler anlatıyor? | mmm e ve en mr “mama, 2 — Bunl sai bunlarında. ban ii ır şeyler. Gönül ister ki büyük o mikyasla olan bu Tesimler müsbet bir m manın mahsulü olsun, Tabist şısında veyahut eskiz şekilde a ler görmek bizi daha çok ederdi, İstisna olarak Mki oserden biri Bu, mahalli öl a n meriruM a 8 Şi — 28 23 5 z * a objektir olarak tesbit silme eğ r bir portredir. İbra! şa Bara ay gına le üzerinde bir yazı var, Bu yazıdı İbrahim Bajabanın iç av evvel res. me başladığını bu ilk Fi olduğu bildiriliyor. Bir mal müm portresi olan bu tablo serzinln *n muvaffak eserlerindendir. bim mı görmk istedim. İs. m olm diği söylediler. Bu. nun sergi salonunun ve ci, vörlazını Bire 48 parçadan tai. dekoratif olarak cezaevle. rindeki iş sistemini temsil eden re. #imleri hazırlayan — fesi Kenan Oral'ı ziyaret ettim Odası küçük fakat aydmlıktı. Rir masa üzerli v rafta boya kutu. su fırçalar Dye sıralanmılştı, Kapt yanımdaki bir. iskemleye fliştim. dibe ' yaşlarında ka. “ar görünüyordu. zerinde beyaz bü iş gömleği k vardı, Karşısındaki ay. Po: ten bi Pariste 15 gün kaldım ve bu 15 erden ikisi in ekseri saatlerini Luvf müze İni seçirdim. o Edinâlğım kansat ii Emi Empres; ii , Kübizmden, ınta veya Ni Le hiçbir sanatkâr satmak İçin resim aj in teninmış ressamla. rından laf a bili Avrupadeki lerinde! ve “Man,, meselesine şüpheciliğin tatbiki Yan a ep Fındıkoğlu ia cat işi, frenge Anglo - Sakso - na benzemek gibi Şüuraltı bir arzu. ahsulünden | ibarettir ! ei Seni gelinci düşünce esasen “Türkçe mizde Men ve Me risalesi ie in sütunlarda omevzuubahs ezden asıl saikini teşkil etmektedir. Sa; , Atalay da risalesinde bu düşünceyi ağırlı! erkezi olarak kullanmıştır, Ayni noktanın ve merkezi olmak rolü, bizim ale se? ttu dığımız neticeyi bura- dn ür daha formülleyerek geçelim: Türkç (kişi, a N 1 ir ““men,, r rr.ifşa etmeği ie Alman ve ei eriş ilâve uni iyi Eşine le olmuştur. için anlaşılmı ilkin “ yakama, ne girişmek, sonra bu “ ile icadedilen birçok kelimeleri, veri arasın- da maalesef nüfi timİze geçen uydur. ma “Men . Man,, li isimleri ve adi i tetkik etmek lâzımdır. Bu iğ uzun ve 2! İ kurt bir istitrat yaptıktan Sonra birinci maka - titre meseleye (2) psa esir. i ola insan, kişi, a. © “Man, ayni ti lim Meselâ “Kölemen, de olduğu gibi: ”) gi r ki riyazi ve müsbet ilimler kadar içtimai ilimlerin de <ehberi olan usult şüpheci. liğin ehemmiyetsiz gibi görünen bu küçük li- Yazan: M, CEMİL LİN Hirre& Musa mükâlemeye olmanazş Allahı sevdesma ül tereşşun eden ufak emarelere kanaat ediyoruz. Biz Allan İ FEr Sö iŞ 5 RE EF EE : e de yükletilir san veyâ ser dediğin, Malatyada un Sil A istimali davalı İlim ve muh ki (Baştarah ! ineid) yek yüksek ie için bun delil olamaz, ii şal e sini. nin ink sahibine kizmi — ir bagi fıdanma' X Ni va alir Yikece Salik sl Üzüülek keşfetmiştir | Salih Mi olan keşiflerin i takdir etmek isim salâb, yem de e del il bilinde bir iş kişi manasına gelmektedir. ei ös) le sani . İçtimai meseleye tatbiki pek AL şiflerdeki ilemi Sadettin A yi bunda mübalağa düş olsa | oluyor. Kanantime göre gerek saym B. gibi ses sanatının ber sahasında Sel köle kişi) demektir (1) ,, İl yan bu risalesi, gerek T iran ayal lr vin çü el Bu düşüncelerden evvelkisi için birçok mü. | ; diğer bütün neşriy: redilmelen evvel An- temek İİ Ihazalar akla gelir. şi kaynaklar doğ- |! kara ve İstanbul üniversitelerinin . salâhiyetli yer e eğe aliğkar olan çi ru ve Sıhhat ır? Bunlardan tarihi ve kitabi | ' uzuv ve müesseselerince Adü on ra uzan zamanlardanberi d Ni va olanlarm ne gibi hayati kıymeti olabilir? Mese, |' neşredilseydiler çok iyi olurdu. Böyle bir te . $ vam pr giden münakuşada 3 t lâ “Sekmen, kelimesi “Divan,, a göre endişeli | , menniyi hiç değilse 7. D. an we Kili rları İçel baker | her. yaşdy k munla İlür ani için elbette mühim Ül *'* Kygi ve Türk isimleri için bir değeri var mıdır? Bazi kür “Küruf;,Ve pek sayın üyeleri - İl neticedir. Me ea mıntakalarda bazı “Men,, ve “Man, lı kelime. hiyetleri hakkında bam gi bir çor düş. ler gerğekten mevcutsa, meselâ “Dilmen,, Kır- tüğümüz zannedilmemeli, Bilâkis A ilim şehir v: in (gok geveze), dani ise > seleğmmelerii lisana alt ri . mânâ; cak Yu Su. Bi ane bir eserde yi bie g rr ki Türk lisanlyatçılığı, Mevcut elâman- ünce “Bay Süm ir müşterek emeklemesi neticesinde nl ii gi bir ifade kulanısk kabil mi. ili itimat ve tenkit duygularını dani ik inden garp müsikisine dir? mleketin küçük bir mmtaka - erpilecek, an Avrupat İl betle. yi zengin mide j smda kam be e kaynağı ne de. müesseselerimizin lisana ait neşriyatı da “T.D. $ noktadan ilmi bir şekilde gl a rece inanılır bi aktı”? B ami 9 ei #ihniyet belki girmiş olacaktır. olursa Türk musikisinin garp e e hür Vak edin kinle BA —— rep e ea ii > eceye geleceğini (göstermekte. ie a abiliyet rail ( (#1 Birinci makale gazetemizin 3 temmuz Ü Şu halde şi pi iş, “ara uydurması olmasm e “ 944 tarihli sayısında Çıkmıştır. cihetten fedilen m. in lamda ürüne iri akıllı, Kır. ik, ea ak. a Ti va ii vay e tabi: “© at sahasında üstü; sanat eser" Dilmen, edebilir. Belki de 2 1943. ras iğ il Ni rilmesi Düne adas olan Sö İbre dettin Arel gibi hem şark, va f Vadileri ede aileyle co eri Uzdilek be akdır e© | bilinmiye# üye dağ ei ümi si bildirmi MR Se ei) tir, Mubi ini ye 1eni, Sezent çok beğm — Memleketimizdeki res e dan kimleri tercih ediyorsunuz? Eskilerin “4 ik. kanaatine Ye garp (Bi leri Hamdi Beyi, hocam olmak du- layısiyle değil sanat nefsinde top- tamış“Kir sanatkâr olduğundan Çal. W: İbrahimi, Fayaman Durant beğe'i tün maizeme ve dileceğim, Orade ıkânları— temin make ml rkadaşlarım he mak firsatını Ke lardır, Bu mev | tere lemi profesörlerinden 1.8. | uün tatbiki edir' kl bugün | toplar il di e hakkında ne düşünüyor. | bu * tamamiyle | serbest iz ıktır, Belki ken, sunuz? bulunuyoruz. Eski bir mahküm ola içinde mü. “Ayi bir hoca, fakat mem. İ rak söyliyebilirim memleketi. öm Berin iii münhasır kalan şöhret | mizdeki mahkümiyel infaz: sisten iade bir eserine | Faştlama. | nin bugünkü şekli adliye tarihimiz. e Eş üm d Ap olarak kâydedilebilir, içerden li Tulluyu, Şefik yi iniz bi a ki edilemez mi? yi beeni Sanatkâra eba et günlerini nasıl geçirdiğini Glen zaman yüzündeki hatlarda hiçle memnun! vetsizlik ifadesi yoktu. hkömiyet umunun A yaptığı tesi! a ırse memleketimizin bucünkü mah. Kümiyeti infazı at Adil Peş tarafından tamamivle istifade edi tir bir saha y bara, inatım çerçevesi da. Kii m ii mad — Berli k&dar olduğu gibi bun. lan sonra da hayatımı yaliiz res. fazı tarzı değil bü. v sonat vi çalı; sanıt. b İm larda istidat vü unları he mi bir hareket slâh seki ime leri ınshkürciyet infazı bir nimet teli. Diyebilirim ki bu bir de ahlâki bir hasta. uğ tedavi tarzıdır. açılacak olan bit cağı bir araya &p. de bu Sanat he | sera nasil biz. içerisinde yerçeve hüküm in. vari li saga mii ele he aradıkları mal Gal, Moy Cal e 26 da A şyan'a a be e yi Gal Farebele? Bn i Dilsiz fesörün siki üstadlarınm sanatlarında; uzu il ui surları Türk musikisinin tekniğinde İsel azlasiyle mevcuttur, Gi “üstadlar Tük indeki ba yüksek kr; ükleri Ji zam;n davada hizmeti olanlaf ikâfatlandırılır, gi iltifata tâbidir | Mim meta zayidir me hasredeceğim, Hattâ bana dük. e. Li yaya ikinci defa yelseydik ne ola. Yenikapala dün akşamki Si in me lee ak be ha Midea , «aktı şeklinde bir sunl sorsaydı. çi İ Mahmudiye Ca yap o fda ki iz vereceğim cevap Aynı olacaktı. | Dün akşam Yenikapıda * civan'a Klor Mağara ve Kürk ASIM US Burada kaybedilmiş — zamanla ğe keler mi sai bir yen çü Handa Ekrem Ongan'a Behcere ————————> b, gın ol yaı tan sonra Cami, Gal Taptas Han Mi Abdul - ! Kalem, i, Me » e “ rami ipe en Mine be kak ilani Srhere ai pece e teri hee va kana vw ağ Tahsine ait a numaralı üç katlı ah. Gal, Ankara Hi: 8, Çelik O T.A Sultanhemem Cadde: örter «alışmak benin İçin faydağ olacak. İ şap evden çıkmış, Panayota alt 37 S ve Jelâtin, in an, A | ker'e Orgendi İst, la vE ii at 30 nrmaralı evler tak fehaldt Şe Atan Kü. Caddesine J. Ananvadi Beyuz Yedi. ayltk mehkümivet initdde. mraıştar, dı, İst, Birinel Vakıf Men Aziz Ta. pon, İst, Çineivoğlu Si A lak Kiler vim bebe > çayeli ia ee pe Ki tk Kü olan'a Boyalı yün İpliği, G Ke - 3 ların sebep olduğu iddin - Hb Naftal köy No, 22 A. Russosa; we pe e çe açilan mekik ve tahkikata olummak- — Altaras'n kn sote Gal Biyük >. te 4 üncü vak'f han 6, Pie , tadır Türe Han Fethi Yerman'a hurşun ve.alluna erkek sunlamak