EE Serbest Sanatın müdafaası Halis Şiir « is Yazan: oi İlha Serbest sanatın müdafaasına her | Hora Vir şeyden önce, sanalkârın cemiyetin | iu içinde yaşamış olması, bizzatihi İ ölçü, üneri olan, sanatı da bülün insan , Vasfi ri iy giuğumuzu zan sınıflarına hita, yazmasının bir zaruret olması kımından lüzum vardır. natın herkes tarafından anla, gm ir tabif gayesi olamaz, iç bir sanat eseri herkese vE İ ediği ani imi Küme kaybetmi r sınıfın en büyü! ir Si Moıyer en vi yük ti; adamlarından tütun da, Heleklda yal ne retini düz ünl Saı ik ve Âsil nasiplerin len bii , herkese hitap edebi mek imkânları, serbest sanatın her müdafaa ettiği tek e'imeler ve İl la di, limel — A bir ifade v va abdut budu. n lari Fen olduğunu söy | şair, Yâni N mananın iyi seri erber eğme ken e sahis beni çok defa korku çünkü ne romanın. ne de di. vir sanatların bir e fakiyeti o. camiâya Mitâp sözdetindi dir bilmiyen in da netmiyorum, Hoi şâir mas ası Vhi alk Şiirimiz çal zaman, olm; adla aşi- Hakiki güle, ili w ha. bakımından nın di kârdır, yali akalayışı lit ve işi iledir. Naar bir nesir Yakın uzunlukta olması, İ tapların şiir ey oL | Mi m ette, gi nnedi » i dil | taplar bizde a dir. Bir nesrinde şiir ha- ve heyecanı te r gibi) gözle ğa yani ezberlenmekten kur alduğu yakit yeli BE dünyaya ete miş. olaca! kân içinde kucaklıyabileceği müs hakkaktır, (*) Ba seriden ze Yeni A. dam 325, 45, 47. Seri hs Fünün 7545, — 46 Not ” 2.8 geri Sai; Faik, #1, Enver Kananç'ın hakkimda V kari. yazilöri, “ Ayri miharcri (Gençlik) 18 a 7 larına cevap v. Sadri. N. İlhan ke EEN ve O: — VAKIT çine iie medeni camianın on aafhadır D İR kağ hafta e Ke € sütun'a Mia edebiyat ve Niyet mevzuları etrafında yâz- m bir yazıda ve profesör Fr ya Falririn bar dübile. afın özler retle, yukarı ül. dem zleri PiliEn Adl tkial lamışi VE Tiyeti. iştinat hayatın en Son Ve e1 Son be ru ka'acak me- deni tekâmül sâfhasi tağiyine, ©debiyatın da e ia #uvazi -bir izahını kabul tabii idir. bu e li vesile- ve bi bien kendilerine ayırrh; Tef bu izahları ta iliği m itibaren, cemiyet Taber, ei gi e N sanatın milliyet çerçevesi dahi e ha - yatı eN er in w EPA Sö ol. ması ol > birinci pilânda ve daima b m dimi içindir ki içtimai hâ- ui bes > İ Şuur Ziya nisyan ederek her iği ike mizde Efkârı frenge tebeiyyet yeni çıktı “iye konuştu, Sanatı yalnız sanat olarak al. ir izhar eden gdebi- r da in ağriyle ns öd mul iel kia nazarların propar aktan bi yayi öcü sadak er. unlar edebiyatımı uhteliğ süte arların isarıma o hizmet ve tihasan Met olduğunu ilke 3 saman e ii basin a 6 kanu pl Pier uğursu denberi; A e ve edebiyat m ei mi n azılı belâ kesileceğini, takla kanunu esasideki neşi idir. alvız mi." in bekai Surun hazı kayıt'ara sabi e bir zarure ir, Piopagârdan'» en müthiş niyeti ii yocuki tin ın lerine ves Ne Y kung $ e mnmiyet ederiz. Buda vifi Sele ş silâh/ti e a yirminci asır | ir i Ni 18 Şubat 1945 Kitaplar: ni YARENTİK e damn Adin der” yam rare i ei Ugaz. A, B tın- armak gayre- anunu Sp pia ahı daha, 103 ü rdun evlâtları elbet bu kâdar mer tecriihs'len TörEMi tnlamış'ardır ki li e hu - A yaklaşı ei ar... “Yaren- diye bir Şev, yatta ie bii bir "çok sual kin Ge 0dA İNN Tak çin ne Seriveri- vak Cahit, merhum Meh. — £ Gelin bir hikâyesini ik bir reçet Kiraç Tlgazın yazıların kö »k için söylemiyorum, Hayır, be anfim, Ma kullandığı di , Bu ür ii 24 le kullanılıyor, cağ Yeni zamanların bir kısmı kr lasıni yapan bir e- i erir, Arada, artan e epi ve ei ileri oldüğu devir! Zi Tası Süzme mı ai amlar edebiyatımız ayna andan vasıta etmemeleri içi acak tedbirlerin ii ağ sür de gi Eeizgi gömen ul > e tarafta; yen ancak milliyet izmetkâr olduğu tal Mirde taydalı neticeler vere - ceğini, aksj halde dâima milletin Mn Krm m a nm Fuat Köprülünün çok 21 libini ye led, mn edebi - söylediği gibi, en beyne! ilel krY- | yatta yakindan Ni sıkı laa etler verebilen, binaenaleyh en | hiç bir “süretle reddoluna, Aksi halde cok yaşayabilen edebiyattır Bu gm . $eln4 Biti Me i Haremi farklı miltivet anlayışımızla yim Fıkra meyra er» | biyatı ği bir fikrin iç ve — israr, Sağa sola sapmalar yapmasına tamimine vasıta etmemek Tüz DİKTATÖR engel olur. Başı boş, hedefeiz ve | muna inanmın bulneme Meşhur münekkid eseri aleyhinde maksatsız bir ve hiç bir z4- ki bir selen er dire müthiş bir makale Pei sanatkâr. beşeri ola: Mia an b Efmiyet, e mor NR yemişti İşte ei bu şekilde s9- s- Ri Eri r tesi — Nâs? Artik sanata hâkim ol)” ? kilde tahdit edilebilecek başka | pünde duru bir an bile u - | mu? yollara da sapabilmesi i heümalini in lr uyanıktır, Münekkld, şu ce - ortaya Bu noktadan hare ve Kiye; inat olda tle her cereyan, her kanaat ii at siir, ümanist iddia, por Seçen ya fikri tem; a ikiyani kendi sek bilmem hangi plâtoni ük, tema. | Ahmed Haşim, stili idi. Fakat | hı me vasıta yapmı: € ilh.. maskelerine bürünen | Türklüğünden şüphe edilmesine daya dd Se sin emek z daki erir Veya iu die namazdı, O zamanlar komünizm pro. da ile mümkür olur, rin fiki İ yaymağa | pagandası yapan bir şâjr, Haşim için tugünkü edebiyatimiz dahi, |cak TREE hürriyeti saha, Di “O, Arabdır,, demişti o Haşim bünü rabif olarak, cemiyetimizi muh | mek lüzumuna şiddetle tarafta - | duyunca şu cevabı pe telif tesirler karşısında bulund Ni — e Fuzuli Bağdadi bir veya sadece kendi tesirleri —— Genç kafâları zehirlemek | #ürki aşina yeğ ederim; Itmda b teyen mak eitli yeter giyer. ll cnün gib; söysuzluğumla değil!, ppi ideol in bali a. | Yunu balatalamal Huk n her HYHBEPAİ zemin, da 4 âlet olmak Aİ ese alarm e Edebiyatın mahiyeti luyor. vasiyetine girmiştir, Burada siz. it e asl sa va du Bobstil bir üniversiteli, mecliste biyat Kelimesi er geniş manasi. esini. Yenip. fikirleririn ki in profesörler ? odam a — Efendim, edebiyatın edebe si var mıdır? 'esör, başmı ön ceva. Banı ii ekin; et, ama, | an Eğri kadar!, A sizin talebelikle o. zimat ii ia iyatı. BEKLEMEK DÜN ve BUGÜN: ——— Ötme bülbül imi Büdinin içinde üzün Köbe pişi cilizliğini deşhir eği yeketinürişare. bu münayi çıkirmayorum —o det. öt Oradi bir am olabi rün — örnek. r bize hangi fil riyorsa o mak, ayi konulmuş der hüyen si. zn ÜYE mâoay. çıkarır, | cemiyen bir başka dit dini, ; den mâşeri heyedan ml kabi süğlük bk darçnağ veya dünün seri nesine muka, bil bugünün nazımla nesir arası Şiir, İ Mösdlkiyelii denilemi * zi yoğ Öyle ya... Yeryüzünde yalnız Dedi dü Hattâ biç e, ii şiir yazmamış “eğerli şâirler de Vardır ça v ve ede. o— Ed kamadı. Eugün,, umumi başıığı nde me md kiz Tolunan e umumi bir — Şiirleri seçilen sanatkârla; dirmi ya vam kanar” ln Ben — Nedir? ani me dili; iğ — Maksat dünün güzâiliklerine viğis m ui yesin saymak ieabe: olamaz, Mill *h, başka zaruretler doğurmuş. tur. Biz kendi ananemizin mahsulii ese, ği a larca gönlümüzün duyuğu olmalı Tetkik ettiği hâdise bizim hâdise. ınız, ileri sürdüğü fikir, bizde tekâ. O — Canım, in. DEM zincirler arasma nas Ben — Aldı Ne “ Kân öle yüğrul Yağmur altında uyamağa Sizin için hi olduğum ürkü in zamai Bülbülün Hati Yrm deldi Idı Orta li Sultan Mehmed camisi retine benzer yapı im bizim nazlı Budini alaka abdest alınmaz oldı re rde namaz kılın ei öl Şönt yerler bilinmez EN. Serhadler içinde Bali belir. Çerkes Alemdar ee mçe kimi edi Budini Hâlâ şarkılarınızı are m la nt Senelerdir Allah bize kendini di Bu, karısına mendil sallayari a saçları, ye hayranım! Başı dumandan kurtulmayan dağların Jar ile çö: yaz bahar oldu ? nı geldi re nazlı Budini çör ire mçö inse zil Budini e düş mçe isim m a Büudini iü guler ki bunları tile ve 'zaha imkân “enik” den güzel bir par- çayı buraya alıyoruz: A Kasnağmdan fırlayan kayışa Kaytırdın mr kolumu Arsim!, Dada dün öğle paydosundan önce ayakları, yaslı enin da raporu: KE si r gitti AlişiM, 5 Boz kal eke Siktir ie kolu... İ Tasân bile i De Sir gün ölüye Anlar isin ic yüzünü! Üzülme Alişim, sabana geçmez. Kim görecek kef Kapılanırsın boğazı tokluğuna, Varsin duvarda da asılı kal- sın bağlaman ister Ali ME yanm yastık işim, sevdiğini, Sol yanın Velâkin kızlar emektar ii Çifte kol ister saracak Çin ata sözleri Çinliler, atasözlirine bayılır. çal i yolup vereceği! ışan bu çocuğun erindeki neşe: edilir, Bedi, yönün büt inkelar/ lar; bu eski il zleririden bir ““Kaplana bineniini ayağı bir da. ha toprağa basmaz.” in taraftı batan iğme yok. iğsi e O cw si için balta istimal e e e i e r ti b 3 b b e PHONE EErSUL— uz Ste e ii mi m G5 . ob '.—io »ülüsereb