Modern edebiyatımı- zın Mist azan: iğ ÖKE Ya; soğuma. yazın; Fa İm ' a'imiz insan i 1 e Yazan emme ie inen mefhum: meflumu. ilen N z çe akımından, ar rk | ZAHIR GUVEMLİ - i SERİ ldu İenkresöiii sa 1 i Önlârm G irlerii içinde a Çına: dam, Hi > deler p iye edeb yiyat - Rahat ve sel ei an gsirdir. kauçuk ormiülerinde n ar ie i olan muhtelif cem zain bu e ka r bütin eğik şartları ka top “luk nz alak görüyoruz. nlarda tek tek <omiyet İsteğe zi bi r Ri külleri altın- | Binae: - Ne din, ne a hs İç sallarmdaki renki esten ayri bir dürünüş ve e alime 3 n bir irin a dolaşan gevip görse ip olmanın üstün maz. sur ürk vatanda, bir, i iz : havale. eylemek mana t bazan AM O yl arın ia hareket noktalz m m son- he si aya ha ve bu hak'arı ele karsısında, ahlâk ilgili olmaz, Manevi vi ez Mevlan. Hâfızın, Sadi. t felsetesile 0- emil a- dı Pane e irilik: az, bağ , dalı ari! olai te denilebilir yi mi elek ve messi avanelerin; mahsul eli ğu cihetle de başsız ve sonsuz kal- derin, mi yalari İyeken iye ha te a ca) ya İİ. Bu takdirde, baş'arı ve sen insani ire Abel ları, yi kre ye hatası olsa gerek, Ha ei zâm olabilmek için ah'âkı levamı 5 incide) . tanımak oldu; lar ve ondan aya t ! evvel bize; kendi hayatını ve y hayat haklarımızı / Korumaktı İster elin bağ ee n hareket ae varı tice bu, gibi örün! ideali ve yete ii a iseyi,' cemiyet ve ndan a me: tları b den sele kar durgun, iste vi bhassastmrlar iza yıkık ilç uzanan miskin göl kup Kadrinin kalemite Proust” Diye mırıldanıp dururdu, un eseri» “geçmiş zamanı e Arkadaşları eş lik si cildi intişar etmiş bulunui — Fakat dostum bu garson. bis münasebetle, Proust İlimde | sti masaya bir ii etmedi ki. rik değer bir yazı veriyoruz: — Evet, fakat öteki garsonlara, ri asıl baktığı, iz? sil iyet Proust'un ölümü yirmi, SLM Modern e- yi lal bir edeli e annesine, ki siyonlarına $a- sl agiz cağımı şii. yapağı ra, netice 92 çok, açıkla k > Bize alelit'ak ins — Sn mi ii ie ei > olu- n bah insan- li ni o, ancak mücerret di; bar) a; “Garp cephesinde yok” romanının Kö daha da a kal. deh “neti in terbiyesi ve klein bahsediyor. rsel Pıous yn < “Bizim iletlimiz, her mil'etin | veni bir sey V kendi camiası içindeki haklarını!) oğlu koşmalarından uğu ka eceğini, iddiav: bir körlük eserivse, key pe Kü cephede. ölen m; ka çantasın'lan. şiir vücude ağn yele hir. yahancılığın ne- iner idealimiz, dünya: ola an, milliyet ene m cali henleYel Ve ON Defi cesi api bir edebiyata yi makta, kıcı olmaktı üşün al rda, “rin a sinde teşekkül etti, e itiata yenir dokt ile 1 kikati anlatan, bu gizli enik in yatiyetini ei leyen Giono, reali tenin ölmez varlıklarını. muhayyele sinin paletindeki tükenmez. renkler le boyadı, Onun dünyası, reel dün- yanın. aynıdır;, fakat öy e bir dün ya ki, görülmesi çok giç ve biraz. da, marazi zanmellilen yila lerle dolu. 0, bu e EA bu doğru 1 gö ka intileri, PİM göl ru veya yan nlışları b arlık, zarure! vat içi! yete “e Şahıslar. şeklin ve iaidenin için , de hapsedilmiş: olan birer fare zi DARA. yaaa elindeki yem lak kosanlar bu, kapana tutola Me İste o zaman affedilmeyen. bir sünâh. ei bağlı yalan san, aezin, kırık. bi cağı rak me mal ende sattır, rs uğur denen inanışın. doktorun oğ ın başka; ne olabilir? | diya yük ir mevki si Çok sevdiği annesinin ö ne | fade ed Tr an polen e yn yn den vi Dev alının. eserini yaz « | kültür annes © İdeal Kelimesi, felsefi. mın Zili Ka akma silerek ii G2 3 bu ananeye DAĞI yk Umilel, bir terim. oldu. LR uhitin içinde bunalan, ca“ EE GENE YAYA EA An MN dışarıya çıkıyor. | dadır, aksi takdi“i« ede ğu ülkü. ve, meflreye. tercih | amalarını senişlelemeyen. Giono farzediyorlardı, du. Daha doğrusu mecbur olduğu, | alâkası kalmaz, Çünkü, mücerret edildi, Ki eş s4 anlam münzevi bir ei da evinden: ayrılırdı. 5 ği merdivenlerine sirt meirmekle sen ileri geçe -İ hayat geçirmekteydi 15 cildlik bu muzzam romanın | Böyle dediler: diyorl: rini her an erine ütemadiyen “ eği du; ii — 1912 de bitti; bastır. | “me e A dına kağlar açık fikirlerini; hür. br için bazı yeri çen âd: in, nereye gi se gitsin. peri Bp iylek am mevsıminin kuşu de, # Dünyada kurtiaı kadar. kıskanç) yara salıvermiş oldu. Bu. değişmi net imleri deği minik kalıyor; ve. iken aden gi, bei bir mahlük yoktı den sonra eserlerinin. münbit va duyduklarını hoşlanıyord de ilini “kaldı zira eserde bahis med Haşim Şevki | Giğinde şahsiyeti: ile pençeleşerek DM var çile bir oda kirala ! mevzuu olan şahsiyetlerin çokluğu, # Evet, herşey çürür herşey... # İlimde yabancı mütehassıs Ool- rn başlar. Giono, hu. yeşer mıştı. Odanın. döşemeleri mini .İ ve bu tın harekâtı kendilerini: | Insanlar da çürümiyecekler mi? maz, fende belki. menin niçin ve nasıl olduğunu şu dan m pr ai zaman kat | endişeye düşürüyor; ve eseri Mehmed Rauf N, E. Kısakürek | yazısında kısaca anlatıyor. iyen ses çıkmı mağa cesaret edemiyorlardı. # Şiir ii 'kavimee tabiidir. # Kıskançlık yüzümüzün peçesiz Herkesi Lı il Dim te Di ölen pm eserini. parasile |» pir tisanın kamusu o in da 6 mayi Mk eni yn Hay miri Drk inan Tabi Gü kan tr ocakların rl karar Elk bir sırada. | yanma: gire kelimeleri Şenel ve gülüş yeni im ar z# ii tu birsel gibi; kayna il — dağıtımıştı. ma ernar Gra: “e ia yenii işe ba$ | kulannmayanlardan temizlenmiş bu- | gu Ni İnel ağızı e kur ri insanlara serpmek: onlara HİM anevi cepheleri köhnenin, yi. yan bir 9 maceraya atl. | yınmak şarttır. yeşil. hayat, dalealarile, vürmakt ili erin üzerinde titrer, tellerde ikamet ettiği zaman: * mağı kabı e Şemse: # Tek bir'isim bir SN en kanlarını derilerine kadar çıka! : ei atları dizginsiz ahlâk lar gere yaban ki diger üç, Kilap. neşri medi haiz fakat, umum» # Sokaklarının amda el sane tazeler; mak; serinlik, sihhat ve neşevle yolar Sabun e odayı da kiralamak âdetindey iye Herkez lAkayd dar vranıyor, Bağdadda araba mi gildir, Hamdj Tanpınar | sersemletmek; papuçlu ayaklar in Edi a: du. Yalnız “Temps,, gazetesi Paul, — Bey İİ (Türk. ri seminerin mima; | mıtıladıkları yerden Bee m ” Dalma gündüz uyur; gece, ça Vüday ın, kalemile iyi bir kritik | maebiyatta maatık iltizam olun. | ri saltanatında hüküm msi sini selin içine köt si Tışırdı. neşretmişti. TİME, dim,, (0) nike ak li Proust, ümitsizliğe ee u , li 1 rin ALI taba sek ei redd e ii mir ru kuru öksürerek idare limbası » ördu. Lâkin Sy, gazele. | insan fenâ bulu ama insaniyet | sayarak düşünmektir. ade edi nın titrek ziyası altında düşünceler zi kimaerim 00“ aiya inşa barde tacroğlu 7 rin sl çalışırdı, (miş bulunuyor Namık Kemal insanı yi ini celbetmi: bk kaç ay sonra zaif tirajlı ga alevin temasi her vii soktuğu ın “İtiat ve mi düs'uru, mak gi du. Gayet zengin ve o nisbetle ge: | Çeteler de bu eserden bahsetmeğe | # Şeytani Vi e va.) araman da İma ötme vip bir yaradılış başladılar. Yavaş yavaş muharririn | raf taraf ateş kırın zılığına boyanan er ir b LR iban sine eN A Yen aç muvaffakiyet blirmeğe yüz tutmuş e eli yo . gir e e değildir; de düm yatı ard. in inene “yarası dinini kabil evin iri di e saçlı ve mavi gömü (mete) gün | vam etmedi, fakat ve Msi, ne de yer yözünü ve onlarla saree konuşup du. İN gla Vet di abdal bir ii çehresinden di Reşad Nart Güntekin | 6 a abi. rn im Lake ye elemi sie yer yara kaldı. Lâkin bu harp | ha cazib deği, en iye vi ortasında kör erle karsı ir gey m sani geye: | hevahına ileri. MEGAN MB yanda san Müşkes İ peyüa ine le Epe MS amaD isen uzaklaşan kirleri için de n hassasiyetini müzmin baik lbüyik # İş çoğaltmak iş bilmem:kten ge, Halde aj | Y münmee! derinden, «0s m de uzaktırlar, İyilik ve | bir in alığa benzelebiliriz, Kape Proust, 19199 senesinde Gon » | Ar. # Sanat sadece teknik değildir * büriyetlerden ve kıymet İ- sevi i temayül sayıl. Hisle | risleri, zevkleri pek çoklu, Pariste court mükâfatını" kazandı; ve bir RA Fuad Köprülü il üm olan İtiattan ayrılan rine gem vuraca va mii yen ballerini bilmeyen hemen | ywüddet sonra da kendisine Lejiyon | | # Şiir, insanın gıda Kibi a 2 si e bütün bu varlıkları "ekişmer leri sosyal Li diş i- ör verildi. kabi bir ihtiyacıdır. # Ruhumuzu, yen, ve mbayeisia br tirdiki ye cesi İri olmamak; ona da ea Proust, peak şöhret kazanan Berin İridk istemeyen kitap üleyman Nazif sz ye m bir şahsi; artık kendisine yalvarmağa # Şiir yalnız görür'işleri tasvirden ek Ekseriya ötede Berlde arkâdüşlü Ye lat ibaret kalırsa hiçbir güzelliği Made sax budür. Göz yi edemez, rdı, Arlık, eser bütün yabancı Ji Köprülü, # En büyük, en e em ince ya- ei Kısakürek işlerin seyrini a mai rina ziyafet vermek adetindeydi. n ali kün Yine ne bir gün böyle bir ziyafet esna | sanlara çevrilmeğe başlamıştı, eyman Nazi kümi gizi “ if p di Türkeülük — fikirleri,de bayai| onun şe nyaşında mecl yal ahlâkıdır. vi z nlerce frank sarfettikten i : # Bâzı kere bir şair yüzündenan,| * on Ü işidir. , pala, nu va «seli ile tie olmaiğm i ün gayet Sali li simye nal izleri bulanlar var. İtiraf edelim Ki/| hir kuvvetin. nin İn erkye A i Ole | since, An ia ar i ah si sn ba aga Hümid | herşey gibi bu ie de amir nsur. Doom a sızl His —k T, arise gel a - ç pi ruhun : gösterir. ie le imi İm be> yüz ix İrani i b) veriş mi, | & arsa etmislerdi. Fakat ons ik “ayaza Sejayl | # Töre, niteligi ata ba İnsanın kör kuvvetler yi Metrdotel; de yoktu. Yabanaı » her dün mu kle inelli edi, eylem, İşlem işidir eğiliş mec ei i harvirin kapısını beyhude yere çüs a Bir mjellif kendin Baltacıoğlu ba ilahı doğuran kuymetlerin abi — Pek tabii e Proust!., m lp duruyordular, iğini maa bisule getirmeğe aliye e mağ Ela sonra parayı büyük mubar muktedir. #-Mişkin, yz kafalarla, ya, vi sığınan / uzattı, Nihayet seyyahlar o memleketle. de E bağ emekle de. bağa ” yaltası entari vr api karar gel Fakat Bir edebi 4 rr vi vi eml ki el mi mg di ust, aldığı beş yüz di tek ln nace ne pe ini uyuşi mükemmelen iza yp İK 4 e dütelü böle edeni vapura binmeden evvel bir da in ise a ar makbuldür. © | bir anlayış gençliği bu va yalan e görebileceğimiz bu m iile ay pe vi muharririn ii ül le ve bettin e Büyüyor, ne peuz Ve ondar gre tik. ee bahşişinizdir! Des e için geldiklerini uzun uzadıya | & gate herkesten iyi bahseder, çi “ Fazıl Ahmeğ | pas imiz ye Ke hakli orijinal, çapraşık gn erin anlatmışlardır, a tamadndan ifade a DE m pa mary sabaha karşı, aa | x9 herdemten Mi ea er va ye e m “Jean Gtono: Yilcek Mer. wrini geğiten iie le şöhret kazanmıştı. a | at ikide öğrendi ve Amerikalıları Z Pik e z ali K m a larını srerinj | talarda dostları kendisini yaral * tee in > İstihkaksız bulmağa ai imehrumiyetten bin kab genldr e" ei ve ganat anökile sl ” urlarmak için adetâ çabalar » bu gârip düsünceli us Lâkin, d MM duran garsona bir kA a lr e hu,” 4 Bilgiç görünmek arzusu bilmeğe — Şu köşede yaânidir, şey e eni b ia umumiyetle da mr iii görüşünü e müsait Danişmend # His ve hayal tarzı demek his ve i Kemal hayal unsurları demekten başka bir) tlirlü zorluklara bile bile göğüs ger. şey değildir. ik ve zorlukları yenmek cesaret, Ve sağl GREHİZEFIFİZEEZ ç mz Pİ SEEEIE. gre ğ GEŞAE SEREF Lİ ği vE <8 ağipd AM aöŞZERİSAB Vie