ami yapancı İş sirle fırlayai Sey “ila ei vi bi yetini iade rinin halin ban mizi ve ren; Beldiğine süphe ya ramak folklora nazire yap pu se ismen inle, eğ iye beceriksirlikleri a ka rinde durma lin yetişmekte olduğu, ne £ a e yade akma sa- ih ve; ma e Banı Şeri ebiy ha- a da alm himsetilrmedk ü e. mayi lar yaptığı Vi Solu: Dil ve Edebiyat Edebiyat meseleleri “zerinde Aon e sağa e zit fikir hâkim plmağa VE — msziden alarak; Kaybede © nefsani ahlâk ka- alar içinde rinin ve eski eş- ürünü duyan an'a- > e Ge esi arlığını gar, türüyle, birisi edeni Gr m sü > hi alışarak senyeni e mn sizin â inavan infi- beri gelen e ei peşimden ele vE KENE lerden ve ür- ü emerler u- bü Dizi le şmi <miyetle münasebeti ibarile nesle o'arak Türkü. BU alması bir sarvrettir, Püriyini bugünkü sky ik sebebi ne olursa olsun bır yoğ gün, millet lan mukadie rinde nesriyatın, çok y X yatın r de imai “mücsseseye ve Peyami Safa enden bir e i er istemi PEY, yn SAFA — Yetişen ne el nakkı ZAHİR GUVEMLİ betinde sıhhatli ve değ Tu Hi ka- e zin a n hizi, güme asi İc il ali KU rahat ziy yet, hertürlü temayı. ün, e kaynaştığı bir “va- sat” olduğuna göre, bizim gibi, si düğüm. ni hir neticeleri Da an e ig şikârdır . çdeyasımz €selemeğe ve altsetr, ei mahsulümüz Tümep a mecbur ise, , diğer mn al r dü ir orsan nı, Bali ek bir ır vasayanı k yal pa pro. la yazıl mr, erek n gevel elir teri EN ari İec Sek akrep. nn günmaldr Bir korean mızda Hayat ea alnız Tür nat ç arEEa ir, Mücerret hattan ADİ Pi denli, tari N Mai züruretin bugünkü ifa» desi e bu, biyatı kendi yolma sürüklemiştir Pu hdi pi ada Hitlerin ruğiyi ir Abi nesi Yy Bunu Siir. ananemizin a eski en olmasile izah etmek dür, Bdebiyat mila zu ti dat Türkiyede çi ei iz üne veri inik tefekküre feda et- yelek KN netice- arf ve eni budü N e kadar Salli! ki anin met bir edebi Dae li - sy zen. gin yirmi varın le çok ki. fayetsiz Rama ade ank hile edebiyatçı yaşavar, topri kla mücei kemisini emesen ile il bır telâkki realist ka. fali için bir gili ER e buşka r ki Hüseyin Halki Böyle dedilerdi: — —— # Bir işanın müxemmel lügat ki. tabının meydana gelmesi im heme yapılmasına men Veti ik paşa # Lâkin sen üzerindeki rütbe ve şerefin binbir! özünden - bildikçe buralarını düşünmeğe lüzum görmez. sin ve ken: Mei in in «den nesayihi ba; imsak Küni meye dair oluj olsul ve sr harda bulunursa uz hü. e marjfetin kadrü kıymeti inkâr laik yük Reşid paşa $ Düşmek, lk km Tevfik Bizde yazı bilmek ii el GüN yine başkadır. Ziya paşa # Varsn nam ve şanmı bilecek Böyle diyorlar: | anama name ama un gu Kia başlayan canlılık hs e garptan yeri tiyatro, şiir, ro. ala! ye Şi miheniki bir görüş iyatının $as hatlarını vücude geti klibe ayatı unuttu, Uzun Yıllardanberi bu ba dei a en gâyretler; m rma 2, visne günki neticeyi a idi, On sekiz, on dokuzuncu dev adımlarını Kral ie edebi atının siye dn di mik lü iri gri ş w prime Rönesansın en Vel yaptığı mn edebi t Ye San: bugün lela ihlâkı mm öle y 10j ir dene gir miş m Bu değişik fikir Klanı ie . ertik bugün CTS ağ eseri vülcu; 3 al e olan sebe N beri, Jisanın irt bi ai nin X İözim- di r, Dünyanı NE aranı a «si Yo: 8 dedilen Don Kişotun ve yine gar. Wi ebiya'çı, bugün, ©€* İ kimse bulunması, arasında ne fark olduğunu sorar. w ilk hikâyeleri hizasında <ayr- | Miyetin ierlürma aylin b ir anat Fikret | Nef'i e wretle izah e in Bocacio hikâyelerinin per e iğ imla A'da A reiie | 8 Asri mesele Yi tike de Veysi tecvitli bir eda ile uşağını sne minde ri v -aybet: inene gar xd anl ay. | gi mebdej olmaktadır. çiğ Be llaht biz ni cihet, mede ime edilel ütün hususi ileri rai, Safiyedni #ainanı, | Yel biz eni sayıklayan kukla ok Göze e kempaye. ve fakat , sayel İinayo- Nİ bak YEMİ mer Mükemiz Bu Türk tufanı, bu iye rm iyii ilem ini pis. la Şi pi bir sana, hayat hakkı olan sinat rem KM tekemmülü “için bir' rah. İsgahı nimet penahyma kuttve * be, ancak ayakları peki olün sa- | meti edimi baik mami edebi iyatınn. bile olma ei Ahihet Eikmet bar ezikka ile rengü Mv dekolte, Bu basit istintaç, basitliği nis. | # Irkma, vatanma, tarihine ihanet ire olan ediklerimi fartı ner, een a içbirini | mile ihraca bezli mechut eyle,, der, küdreiz m adıkları | Fıkra? unutma, Türk oğlu! Unutma ve af. Bur ise Kölesinez “Elik şu çedik- asik vd imi fetmeli, erimi çeker misin?,, der. İşte ara, Süleyman Nazif Tie fark bundan ibarettir, edebiyatından - un mi ei, kadar Senin le eki Kamus âbusu tasan Bir edebiyat muallimi anlattı: Liselerden a ind öde! : Eşleme e DÜN ve BUGÜN: Çocuk pürin ai Md ei Gi “Kamusu Türki, ,sinden dur m Murabba rum: va yağan k pile Val | — Kamus nedir? Oğlum? Sıdk ile een her el her hevesi ter GE Frgikine Beka i | O, biraz düşündü ve şu cevabı Kıralım hail ise azmimize Şe kafesi hususta en bariz hakikati ifade | verdi: İnledikçe eml vatanın her etmekle, lisanın ancak büyük ede. | — Çok yemek yediğimiz zaman Mi Türk. i mani il ime Ni Bi iyata er gö: çı bi? konu mx umum fikirlerin» yaar sna cn Si İni aatır. Bu r gul e hak zorunda bulunduğu ebiyat ei a serlerile kaynaşan #osyeteni yanı inik kirleri karşısında lb u rret hir iç âleminin tekra- alani ibret olan süs ve Glâdan temizliyecektir. zi yevskinin ne sa - ü nin ana barları kei - dece kiki ke iyatm ö Cek bir kudrette olmadı ve ve istiare oyunlar; ii ik “bie ve içinde bulunduğu şleri bir hayattan ki a ki da amana önce bina etmiş, gil ek nesillere hazır bı: şey bi- rakmıstır, Milli b ehiyat. be i en ö, den a eriade insan AN VE ai. m KAÇ ee bir ge- ken lm ordu, Türkçeye şim mesai sürü kaf. vasfı, çi line) belirmek ii tediği beşeri saf'vettedir, | ba güzel ve faydalı bir rüya imi urarken; sanatı besliyecek elan İzemenin kaybolacağına do £ miyor, Milli elebiyat bir güzideler e debiyatı değidir. 5 sanı, halkın en çü yasayış Uyş da Hee âti 5 bu hal ile sti âdadeyiz Ne e öl leceği ime, Çocuklar gibi | rsi deyin, im, Mektup yazamadığım. ir ciyle pimi ön Kİ tel kot irasak delile, imi ye- ri bir tekâmül £on me hzl er ne aş icat E Deyi vahdet telirten sebepler eği ma“ n vere! Bu ayi me dil İ yenedi etek insunı karlar in an sanat ahlikile de i Balı di, e yetiğe Fakat kü arp olacağına ü Ne har Ne de öleceğime. Kaldıran anneciğime up e Hüseyin Hulki neti Gelin imdada diyor bak budur yy sesi Bize gayret Kapi ip led gi Allahındır Mahveder ki bülbül bile hürriyvet için belâ âlemi Çekilir mi bu mi pür mihne: içir Din için devlet in can çi şen Ta e me hâil mi olurmuş bu n kafesi Memleket bitti rai bitmedi hâlâ ben n bü; ER vi ey ehli v Yetişir terkedelim gayri heva vi vr . veda Ne harp olacağına üzülürüm, de er en eğ boyunca hür düşündüklerime... ına üzülürüm, Gi e imlere akal aşi Ey, alnımda yanan humma! gi Acırım tozlanan kitaplarım leri, çizgiler;, renkleri, şiş lağyiii bütün bir dövri omuzuna alıp Sırat köprüsünden geçiren mar siyasi manzumeler testekârı, ve Kavuklar borazanı deği ür N. Kısakürek # Şu çamur iin hamurkârı korkusuzlukdur, Y.Z. Ortaç kanlar bana pire mi görü Sie ben başka 27 H, Çelebi » de al Kafan, dan beni yı A, H. Çelebi # Biz güzel, büyük, derin eserler özlüyoruz, Yaşar Nabi Nef'iye. dair r gün Nef'iye zamanın Şairle, e Afat ile Veysi -İJapon edek'imura- ——. 721 Tilneiknrn 198 Kitaplar: alani e Beşik bada mirin Me ahlâk, bağlıhk esseselerinin tenkidi de müh yer tutmaktadır. Okuyucular siye ederiz. Ta ayı ler, Nipur'de Assurb: hanesinde ve Boğaz! bu destan ilim âlemince 5! malüm idi, Alman, Fransızca tercümeleri in orijinal metinlerle karşıl —— 2 gecesinde sevgisiyle Kir Eldince. Derenin ü: ERE soğuk bir ros rn estiğini, kuşlarım feryat etti Rem Bi li vE buluşmak v Lu ne © çekse m orun aaa ein şu sözleri Ai ii e karar bekledim. | ha erken geimeğe gayret edemef idin? iğ Aşk bir çiçektir... Aşk bir çiçektir, Hayatımı vahi şeylerle geçirirk ryan © Giçek soldu. d soldu, yaprakları dökü1dÜ ei iyice tayin etmeden yok diğ) ü heve: NAMIK KEMAL met mia at u defalık, arkadaşımızın ari sün ii a edebi ahifesi terkibinden ancak ve 7 kod niz dedikodu manasını çıkarabildi Bi için, Yoksa ne bu sahife dedikodü gindir, ne Zehir Güvemlt şairdif” Ahmet antun mizah muhabiri öl mayışı gib CAHİT TANYOL Değirmen, *s'ad Muhlis Paşadan: İŞ Bir teselli arayıp ber kime açs0” “Muktazâ.yi feleği mi zemei, dert, derki Dinlemez sühbet.j va Kr ei Nush u pend olsa sn Peyk > tülândır,